'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 08:14

Adil18 schreef:
Ketaki schreef:
maar ook positief weer nieuws:
de beste sportpaarden komen dan blijkbaar toch uit Nederland, want het buitenland komt dan graag naar nederland om de paarden te kopen en ze mee te nemen. :P *D 8-)

Als je kijkt naar Totilas afstamming zal je zien dat hij meer Duits bloed in zich draagt dan Nederlands }>

Misschien komen de beste paarden uit Nederland....Nadat wij met het beste bloed uit het buitenland gefokt hebben :+ ;)

Das waar maar is dat niet een beetje met de meeste rassen zo?
Er is maar een handje vol echt puur raszuivere rassen.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 08:17

Petulan schreef:
Laf om met je investering mee te doen op een EK?? Het is pas laf als je niet komt. D eerste de beste die daar triest gaat zitten doen als dat paard in de ring komt met welke ruiter dan ook krijgt van mij de wind van voren!!!!

Het verleden moet geen hangmat zijn, maar een springplank naar de toekomsT!!!

Mag ik op de tribune naast jou komen zitten? :D Ben het zo ontzettend met je eens!

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 08:46

Picasso schreef:
Ik snap jullie reacties niet??? Meneer Schockemöhle krijgt een aantal boze brieven en hij zou degene zijn die zich zou moeten verontschuldigen? Dit is ook wel de wereld op z'n kop, is het niet? Jongens get over it, het paard staat in Duitsland en krijgt een duitse ruiter.... Als Nederland Totilas had willen behouden voor de sport en dekdienst hadden ze daar werk van moeten maken voordat het te laat was en niet achteraf gaan zitten mekkeren....

+:)+

Vraag me eigenlijk af of het onder sommige een hype geworden is om tegen de verkoop van Totilas te zijn. Maar is dit alleen uit medelijden voor Edward? Het gaat hier niet om wat Nederland vind van de verkoop, de eigenaren van Totilas hebben dit echt niet in 1 dag besloten. In het heetst van de strijd moet je verder. Toto was op zijn top. Dan moet je wel nadenken wat je in de toekomst verwacht. Hij kan zo blijven presteren en geld in het laatje blijven brengen maar dat laatste houd een keer op en het kan ook erger aflopen.....
Zijn nakomelingen moeten zich nog gaan bewijzen. Als hij kromme beesten fokt dan wil niemand hem meer.

Zijn 'oude' eigenaren hebben naar mijn idee een juiste beslissing genomen. Ik vind het erg sneu voor Edward dat zijn hart gebroken is en ik voel echt wel met hem mee. Over PS heb ik geen slecht woord te melden. Als hij uitkomt onder een duiste ruiter... then so it will be!

KeeK

Re: 'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:03

Cahill heeft gelijk. Toch doet het pijn... Een beetje op z'n minst. Ben wel benieuwd hoe hij het onder zijn Duitse ruiter zal doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:14

Petulan schreef:
Laf om met je investering mee te doen op een EK?? Het is pas laf als je niet komt. D eerste de beste die daar triest gaat zitten doen als dat paard in de ring komt met welke ruiter dan ook krijgt van mij de wind van voren!!!!

Het verleden moet geen hangmat zijn, maar een springplank naar de toekomsT!!!

Helemaal mee eens.

Ik blijf erbij dat wie er ook op komt te rijden ik diegene veel succes (en plezier!) wens. Kom op, laten we blij zijn dat ook iemand anders de kans krijgt dit dier te rijden. Veel meer kunnen we toch niet doen.

En Edward komt er vast wel weer met een andere topper.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:52

Het topic is langzamerhand volgestroomd met boekhouders (zij die menen te weten hoe de financiën van sommige personen in elkaar steken en alleen maar in winst en verlies kunnen denken), secretaresses ( kennelijk op de hoogte van de inhoud van de briefwisselingen met Schockemuhle) en taaldeskundigen ( zij die drie woorden Engels beheersen: "Get over it") en dan natuurlijk ook de anoniemen die een andere mening dan die van hen zelf alleen maar als "Onzin" kunnen bestempelen..en laat ik dan vooral de toekomstkijkers niet vergeten..
Het zal allemaal wel zo zijn... de dans om het gouden kalf - dat deden ze minstens 2000 jaar geleden ook al. En ook toen danste iedereen z'n eigen pasjes.
Of je het iemand nu wel of niet gunt doet allemaal niet ter zake, feit blijft dat ons land een topper kwijt is.
Het is niet verklaarbaar dat je op het éne moment wél chauvinistisch mag zijn omdat je ploeg het goed doet, en op het andere moment de zaken in een groter perspectief moet zien, niet besmet moet zijn met het NL-virus omdat er tenslotte 'zakelijk heel verstandige' beslissingen genomen worden. Tja... persoonlijk hou ik er toch andere waarden op na en ik kan mij beter vinden in de uitspraak van Anky van Grunsven in een interview dat deze week op tv herhaald werd.
"Wat kost nou zo'n paard?"
AvG: "Ja.. je koopt een paard tussen de 2000 en 2 miljoen" ( pre-Totilas tijd)
"..en Bonfire..?"
AvG: "Haha.. men heeft mij eens een blanco cheque voor hem willen geven.."

... het paard staat nog immer bij haar op stal en geniet nu van zijn pensioen. Oh, oh, oh.. wat ongelooflijk onzakelijk!!
Maar ik kan me in haar gedachten goed vinden en herken hierin dat er waarden zijn die groter zijn dan geld. Laat niemand zich zorgen maken: je hoeft mij niet weg te brengen naar een psychiatrische kliniek vanwege onverwerkt verlies. Ik kan goed overweg met de realiteit.
Maar jammer, én dom blijft het wel.
Het lijkt wel de Haagse politiek: smijt alles weg, ten gunste van het oplossen van het begrotingstekort. Diezelfde Haagse politiek zal overigens wel blij zijn met de verkoop want de belastinginspecteur zal er zeker 50% van komen ophalen en dat kunnen we goed gebruiken om weer in andere bodemloze putjes te stoppen.

Het zij zo... O:)

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:32

Welja, laten we iedereen in hokjes plaatsen.....
Overigens vergeet je het hokje 'de terugkijkers' die kijken naar wat er gebeurd is. Gedane zaken maken geen keer. Totilas is verkocht, omdat niemand opstond toen er bekend was dat Totilas na de WEG in Kentucky verkocht zou worden. Volgens mij is er niemand blij dat 'we' Totilas kwijt zijn, er is alleen een andere manier waarop iedereen daarmee omgaat.
De oprichting van enkele praatgroepen zou in sommige gevallen geen slecht idee zijn.. :(:)

Anky/Bonfire vs. Fam Visser/Totilas/Edward is wat lastig, deze situaties zijn niet hetzelfde. Anky heeft zélf haar successen behaald met het paard dat haar eigendom is en neemt een beslissing over haar maatje Bonfire. Edward heeft te leven met de (al dan niet zakelijke) beslissing van de Familie Visser die als eigenaar van Totilas toekijkt naar de successen van de combinatie en wellicht(?) een minder(?) gevoelsmatige beslissing neemt over de investering Totilas.

Er zijn 100 vergelijkingen te maken. Helaas doet dat er niet toe.

Persoonlijk hoop ik dat er een mooie toekomst voor Totilas wacht. In welke situatie dan ook.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:35

bigone schreef:
De dekkingen zal niet het enigste zijn waar PS winst uit kan halen, als hij een aantal zeer goede, bij Toti passende merries, laat dekken dan kan het zo maar zijn dat hij over een paar jaar een aantal goedgekeurde dekhengsten uit Totilas krijgt en daar zit hem de winst in, niet in de dekkingen of verhuur nu maar op de lange termijn, bij leven en welzijn van Totilas.
En over de verhuur, hoeveel mensen leasen geen paard, de bedragen zullen niet te vergelijken zijn maar als je een ruiter bent die zich met Totilas in de kijker rijd dan zijn er mensen genoeg die je goede paarden aan gaan bieden, in Duitsland zitten veel meer grote stallen en goede paarden dan in Nederland.

juist inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:07

Mijn god Jannepauli, jij snapt waar het allemaal om draait en over gaat; chapeau! (mijn god :wow: ook nog een frans woord in mijn vocabulair *\o/* ). Maar serieus, want ik voel me inderdaad ook aangesproken; vanwaar jouw conclusie? Want zijn de feiten niet gewoon de feiten? En is het niet tijd om de blik te richten op de toekomst? Is dat niet 'gewoon' de boodschap van enkelen hier? Want gedane zaken nemen geen keer??? Wat is het wat 'men' wil bereiken?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:59

Picasso schreef:
Mijn god Jannepauli, jij snapt waar het allemaal om draait en over gaat; chapeau! (mijn god :wow: ook nog een frans woord in mijn vocabulair *\o/* ). Maar serieus, want ik voel me inderdaad ook aangesproken; vanwaar jouw conclusie? Want zijn de feiten niet gewoon de feiten? En is het niet tijd om de blik te richten op de toekomst? Is dat niet 'gewoon' de boodschap van enkelen hier? Want gedane zaken nemen geen keer??? Wat is het wat 'men' wil bereiken?

Haha Picasso.. open deur: het is vocabulairE, dus daar moet je nog even aan werken vrees ik.
En om je nog wat verder te corrigeren: ik zeg niet dat ik snap waar "het" om gaat - ik snap echter wel waar het mij om gaat.
Voor het overige: voel je vooral niet aangesproken, das niet goed voor je hum - ik schrijf mijn mening, jij de jouwe.
En dat recht heeft iedereen: sommige treuren nog na, sommigen kijken met frisse blik ( en soms met hun 'eye on the dollar') naar de toekomst. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:02

Jannepauli schreef:
Het topic is langzamerhand volgestroomd met boekhouders (zij die menen te weten hoe de financiën van sommige personen in elkaar steken en alleen maar in winst en verlies kunnen denken), secretaresses ( kennelijk op de hoogte van de inhoud van de briefwisselingen met Schockemuhle) en taaldeskundigen ( zij die drie woorden Engels beheersen: "Get over it") en dan natuurlijk ook de anoniemen die een andere mening dan die van hen zelf alleen maar als "Onzin" kunnen bestempelen..en laat ik dan vooral de toekomstkijkers niet vergeten..
Het zal allemaal wel zo zijn... de dans om het gouden kalf - dat deden ze minstens 2000 jaar geleden ook al. En ook toen danste iedereen z'n eigen pasjes.
Of je het iemand nu wel of niet gunt doet allemaal niet ter zake, feit blijft dat ons land een topper kwijt is.
Het is niet verklaarbaar dat je op het éne moment wél chauvinistisch mag zijn omdat je ploeg het goed doet, en op het andere moment de zaken in een groter perspectief moet zien, niet besmet moet zijn met het NL-virus omdat er tenslotte 'zakelijk heel verstandige' beslissingen genomen worden. Tja... persoonlijk hou ik er toch andere waarden op na en ik kan mij beter vinden in de uitspraak van Anky van Grunsven in een interview dat deze week op tv herhaald werd.
"..en Bonfire..?"

... het paard staat nog immer bij haar op stal en geniet nu van zijn pensioen. Oh, oh, oh.. wat ongelooflijk onzakelijk!!
Maar ik kan me in haar gedachten goed vinden en herken hierin dat er waarden zijn die groter zijn dan geld. Laat niemand zich zorgen maken: je hoeft mij niet weg te brengen naar een psychiatrische kliniek vanwege onverwerkt verlies. Ik kan goed overweg met de realiteit.
Het lijkt wel de Haagse politiek: smijt alles weg, ten gunste van het oplossen van het begrotingstekort. Diezelfde Haagse politiek zal overigens wel blij zijn met de verkoop want de belastinginspecteur zal er zeker 50% van komen ophalen en dat kunnen we goed gebruiken om weer in andere bodemloze putjes te stoppen.

Je mist een klein detail JP...

Anky is ruiter en paardenvrouw in eerste plaats...
Kees Visser is zakenman in de eerste plaats en vind paarden ook nog leuk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:07

Jannepauli schreef:
Picasso schreef:

Haha Picasso.. open deur: het is vocabulairE, dus daar moet je nog even aan werken vrees ik.
En om je nog wat verder te corrigeren: ik zeg niet dat ik snap waar "het" om gaat - ik snap echter wel waar het mij om gaat.
Voor het overige: voel je vooral niet aangesproken, das niet goed voor je hum - ik schrijf mijn mening, jij de jouwe.
En dat recht heeft iedereen: sommige treuren nog na, sommigen kijken met frisse blik ( en soms met hun 'eye on the dollar') naar de toekomst. :D

Hahaha, je hebt gelijk! :)) "Chapeau" was wel goed gespeld ^) .... Nou ja, gelukkig is mijn duits beter! ;) :D

Ik laat m'n hum er niet door verpesten hoor en de rest van je betoog zal ik opnieuw lezen en op me in laten werken....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:51

Jannepauli schreef:
"..en Bonfire..?"

Ik ben liever al dat wat jij net noemde (hoewel ik mijn inziens onder geen van de genoemde categorieën pas.... :o ), dan iemand die zonder pardon voor de ander invult hoe hij zijn paard ziet en iemand beoordeeld aan hand van een simpele uitspraak....

He, Jannepauli? :(:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:23

Picasso schreef:
SantaCruz schreef:
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die voor PS willen rijden! Die man is bikkelhard, zelfs voor vrienden. Ik benieuwd wie het gaat worden maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat hij dit paard kan 'verhuren' om ermee te rijden.

Ah, je kent meneer Schockemöhle persoonlijk, begrijp ik?

Ik denk dat ze in de rij staan :P Als ik het geld had, zou ik het echt wel proberen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:27

easygoing schreef:

Rassen? We praten over stamboeken... Niet over rassen ;)
Althans, niet als het over sportpaarden gaat.

Een stamboek heeft een fokbeleid, selecteren ze een hengst vanuit een ander stamboek, dan past dat paard en zijn eigenschappen schijnbaar in het fokbeleid van het stamboek. En dat vind ik een mooie gedachte :)

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:36

Zoieso, niemand overtreft wat Edward en Totilas samen hadden hoor!
Dat was gewoon 2 handen op 1 buik.
Vind het nog steeds jammer dat die twee uit elkaar zijn gehaald, maar goed zo gaat dat nou eenmaal vaak in de paardensport.. :n

En betalen voor te laten rijden?
Zoek maar eens iemand die hem echt aan het lopen krijgt zoals hij bij Edward deed,
En het prijzengeld? Dat houdt hij zeker ook :P

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:06

Je doet je boktnaam wel eer aan.

En prijzengeld wordt vaak afgedragen aan de eigenaar, das toch niet raar?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:18

sowieso, zo hoog is het prijzengeld bij dressuur niet dat je er van kan leven. ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:36

Janine1990 schreef:
easygoing schreef:

Rassen? We praten over stamboeken... Niet over rassen ;)
Althans, niet als het over sportpaarden gaat.

Een stamboek heeft een fokbeleid, selecteren ze een hengst vanuit een ander stamboek, dan past dat paard en zijn eigenschappen schijnbaar in het fokbeleid van het stamboek. En dat vind ik een mooie gedachte :)

Ach what ever, dan noem ik het voor jouw stamboeken.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:27

Petulan schreef:
Je doet je boktnaam wel eer aan.

En prijzengeld wordt vaak afgedragen aan de eigenaar, das toch niet raar?

Wat is er mis met mijn boktnaam?
Ik heet penny in reallife?

Maar denk maar eens na,
Hij heeft het paard gekocht, hij wordt betaald door (als hij er een gevonden heeft) de toekomstige ruiter van hem, en tevens, ALS hij ook hoog zou scoren met wedstrijden, krijgt hij tevens ook nog eens het prijzengeld.
Teminste, ik denk er anders over na, maar; zo ben ik!
Diegene betaal al voor het paard, en voor hem wordt het paard getraind in principe dan, en als de nieuwe ruiter het ook hoog zal schoppen met hem, heeft diegene er zijn tijd zoieso in gestoken en prijzen met zn tweeën behaald.
Maar zo denk ik erover, de nieuwe eigenaar wilt het zo doen.

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:28

baaal er wel van,, sown heerlijk paard
maar ben zeer benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:35

:)) penny! Jullie Edward Gal is niet heilig hoor! Wat hij kan, kunnen zat duitse ruiters evengoed! Neemt niet weg dat ik het voor hem jammer vind.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:43

Picasso schreef:
:)) penny! Jullie Edward Gal is niet heilig hoor! Wat hij kan, kunnen zat duitse ruiters evengoed! Neemt niet weg dat ik het voor hem jammer vindt.

Dat snap ik zeker,
Maar wat ik ook bedoel, als je kijkt hoe die twee met elkaar waren, denk ik dat hun misschien net wat beter uitblinken als andere.
Zeker is hij niet heilig, ik ben niet zo van de dressuurkant, meer van het springen.
Maar is jammer hoor, zo een top combinatie, maar zoieso niks aan te doen.
Ben wel benieuwd hoe hij het gaat schoppen met zijn nieuwe toekomstige ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:51

xPenny schreef:
Picasso schreef:
:)) penny! Jullie Edward Gal is niet heilig hoor! Wat hij kan, kunnen zat duitse ruiters evengoed! Neemt niet weg dat ik het voor hem jammer vindt.

Dat snap ik zeker,
Maar wat ik ook bedoel, als je kijkt hoe die twee met elkaar waren, denk ik dat hun misschien net wat beter uitblinken als andere.
Zeker is hij niet heilig, ik ben niet zo van de dressuurkant, meer van het springen.
Ben wel benieuwd hoe hij het gaat schoppen met zijn nieuwe toekomstige ruiter.

Ja er was een bepaalde chemie tussen die twee, maar zoiets ontstaat natuurlijk niet van gisteren op vandaag.... dus wie weet over een tijdje met een andere ruiter wel net zo??

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:57

Picasso schreef:

Dat snap ik zeker,
Ben wel benieuwd hoe hij het gaat schoppen met zijn nieuwe toekomstige ruiter.[/quote]

Ja er was een bepaalde chemie tussen die twee, maar zoiets ontstaat natuurlijk niet van gisteren op vandaag.... dus wie weet over een tijdje met een andere ruiter wel net zo??[/quote]
Ja precies ;)
Het is en blijft jammer dat die twee uit elkaar zijn gehaald, maar nogmaals, vaak gaat dat ook zo in de paardensport (jammer genoeg).