Het topic is langzamerhand volgestroomd met
boekhouders (zij die menen te weten hoe de financiën van sommige personen in elkaar steken en alleen maar in winst en verlies kunnen denken),
secretaresses ( kennelijk op de hoogte van de inhoud van de briefwisselingen met Schockemuhle) en
taaldeskundigen ( zij die drie woorden Engels beheersen: "Get over it") en dan natuurlijk ook de
anoniemen die een andere mening dan die van hen zelf alleen maar als "Onzin" kunnen bestempelen..en laat ik dan vooral de
toekomstkijkers niet vergeten..
Het zal allemaal wel zo zijn... de dans om het gouden kalf - dat deden ze minstens 2000 jaar geleden ook al. En ook toen danste iedereen z'n eigen pasjes.
Of je het iemand nu wel of niet gunt doet allemaal niet ter zake, feit blijft dat ons land een topper kwijt is.
Het is niet verklaarbaar dat je op het éne moment wél chauvinistisch mag zijn omdat je ploeg het goed doet, en op het andere moment de zaken in een groter perspectief moet zien, niet besmet moet zijn met het NL-virus omdat er tenslotte 'zakelijk heel verstandige' beslissingen genomen worden. Tja... persoonlijk hou ik er toch andere waarden op na en ik kan mij beter vinden in de uitspraak van Anky van Grunsven in een interview dat deze week op tv herhaald werd.
"Wat kost nou zo'n paard?"
AvG: "Ja.. je koopt een paard tussen de 2000 en 2 miljoen" ( pre-Totilas tijd)
"..en Bonfire..?"
AvG: "Haha.. men heeft mij eens een
blanco cheque voor hem willen geven.."
... het paard staat nog immer bij haar op stal en geniet nu van zijn pensioen. Oh, oh, oh.. wat ongelooflijk onzakelijk!!
Maar ik kan me in haar gedachten goed vinden en herken hierin dat er waarden zijn die groter zijn dan geld. Laat niemand zich zorgen maken: je hoeft mij niet weg te brengen naar een psychiatrische kliniek vanwege onverwerkt verlies. Ik kan goed overweg met de realiteit.
Maar jammer, én dom blijft het wel.
Het lijkt wel de Haagse politiek: smijt alles weg, ten gunste van het oplossen van het begrotingstekort. Diezelfde Haagse politiek zal overigens wel blij zijn met de verkoop want de belastinginspecteur zal er zeker 50% van komen ophalen en dat kunnen we goed gebruiken om weer in andere bodemloze putjes te stoppen.
Het zij zo...