“Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:52

tja, 't blijft erg jammer! maar heel begrijpelijk vanuit Moorlands. ik zou mijn toppaard denk ik ook niet laten staan als er zo'n bedrag beboden werdt..
ag. er is weer 'n hoop geld binnen bij moorland, Totilas gaat waarschijnlijk(of is dit al zeker?) dekken, dus wie weet wat voor mini-totilassen we nog binnen nederland krijgen :D

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:52

Ik heb net eens door de comments gescrolled op de site van M A Rath...

Mijn God, sommige mensen weten precies niet echt wat ze zeggen...

Zo bv het argument dat elke winst hij moet Totilas zou rijden een winst voor Gal zou zijn omdat hij hem heeft opgeleerd... wel, dan is elke winst voor Gal met Voice een voor Imke...

Zo werkt de paardenwereld nu eenmaal, het gaat hier over MILJOENEN euro's!!!
Ik vind dat je in deze situatie echt niemand iets kwalijk kan nemen, niet Visser, niet Schockemöhle, niet z'n toekomstig ruiter...

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:55

wat is die site trouwens, nu wordt ik ook wel benieuwd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:13

Michael1104 schreef:
@MariekeB: leuk dat je het allemaal recht probeert te praten maar dit zijn wel degelijk teksten die de betrokkenen zelf hebben gezegd. Als dit niet hun bedoeling is, dan zou een officieel bericht met hetgeen zij willen bereiken wel de moeite waard zijn denk je niet?

Daar ben ik het volledig mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:15

s0173957 schreef:

Zo bv het argument dat elke winst hij moet Totilas zou rijden een winst voor Gal zou zijn omdat hij hem heeft opgeleerd... wel, dan is elke winst voor Gal met Voice een voor Imke...

Ik vind dat je in deze situatie echt niemand iets kwalijk kan nemen, niet Visser, niet Schockemöhle, niet z'n toekomstig ruiter...

Nee uiteraard kun je het niemand kwalijk nemen, ik verkoop mijn paard ook voor tien miljoen :)

Maar daarom kun je best proberen om te kijken of er nog mogelijkheden zijn om Edward de ruiter te laten blijven.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:18

s0173957 schreef:

Zegt echt wat over het Nederlandse paardenvolk................... :o

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:19

Ik wil ook graag dat Edward Totilas kan blijven rijden.
Maar om op een fansite zo te reageren vind ik onbeschoft en erg respectloos!

Actie voor ed en totilas vind ik erg leuk !

Maar bij mij ging die ook met een strik om zijn nek voor dat geld, dan wil ik hem ook nog wel brengen haha

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:26

Ik ben nu ook eens in het gastboek van Matthias Alexander Rath gaan kijken.
Die commentaren, echt ongelooflijk dat mensen zich tot zoiets kunnen verlagen!

Leuk voor hem dat hij de kans kijgt om Totilas te rijden.
Moesten ze mij de kans geven om zo'n paard te rijden zou ik het ook niet afslaan hoor :Y)

Moeni11

Re: “Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:30

Het is toch helemaal niet zeker dat Rath dat paard gaat rijden?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:50

Moeni11 schreef:
Het is toch helemaal niet zeker dat Rath dat paard gaat rijden?

Nee, en daarom ook slaan die commentaren in zijn gastenboek helemaal nergens op.
Ik vind het ook echt TE erg dat mensen zo reageren.
Mocht hij wel zijn nieuwe ruiter worden, dan ben ik heel benieuwd wat hij met Totilas kan. Ik vind het een sympathieke ruiter.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:48

MariekeB schreef:
Natuurlijk is het triest ,dat mensen vervelende berichten posten bij Rath, maar dat heeft uiteraard niets met deze actie te maken ( hooligans hebben toch ook niets met voetbal te maken)
Het is minstens net zo triest , dat de oprichtster van de facebookgroep, bedreigd wordt! en niet 1 dreigmail, maar velen.Dat terwijl ze toch een heel braaf, niet controversieel doel heeft.

Dat 555 verhaal is ergens de wereld ingeholpen, en dat is verre van handig.

Ik lees hier ook geregeld dat het onprofessioneel is : en dat klopt, en dat is maar goed ook.

Want welke prof zou dit aandurven, zoiets "aparts" en impulsiefs als dit , dit kan alleen zo groot worden , juist doordat het om hele gewone mensen gaat die het idee kregen om de media te betrekken bij het feit dat we graag willen dat Totilas hier blijft.

Wie had kunnen bedenken dat 1 dag na de oprichting van een facebook groep, ook inderdaad de volledige Nederlandse pers er zich op zou storten? Dat het zo groot zou worden als het nu is. Niemand toch.
Dat iedereen inderdaad de pers zou gaan mailen, en dat betreffende pers ook zou reageren.

Steek je hoofd boven het maaiveld uit en het wordt eraf gehakt.

Of je nou Visser heet en een paard verkoopt, of dat je een groep opgericht om het paard voor Nederland te behouden. Als je niet zoals de middelmaat bezig bent , wordt je afgemaakt.

Jammer

Amen!
+:)+ *\o/*

Pot verwijt de ketel, dat is het enige wat ik hiervanuit opmaak. Het is natuurlijk erg makkelijk om achterover in je stoel te zitten en mensen voor penny uit te maken en oordelen te trekken. Als je zelf geen gevoel erbij hebt, hoe kun je dan in godsnaam deze mensen veroordelen. En waarom moet je dan persè al die actievoerders zo door de stront halen. Om je eigendunk een boost te geven?

De actie opzich vind ik best gaaf, eindelijk mensen die om de sport geven en hart en ziel hebben voor een combinatie. En extremisten zitten overal, mensen die vuile berichten sturen, of dit nu in het guestbook van mr Rath gebeurt, dreigmailen betreft naar Visser of de oprichtster maakt niet uit, hierbij zijn beide partijen even vuil bezig.

Verder trekt de groep 100% de handen af van al de leden die vuile beichten rondspreiden. Die gooien de ruiten in voor de leden die wèl normaal bezig zijn en ergans op een normale manier proberen te komen met de actie.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:54

waarom was er dan geen actie toen Nartan/Painted Black/Lingh verkocht werden....

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:56

Omdat die niet de indruk op het publiek gemaakt hebben zoals Totilas dat heeft gedaan lijkt mij ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:10

Norway_girl schreef:
Omdat die niet de indruk op het publiek gemaakt hebben zoals Totilas dat heeft gedaan lijkt mij ;)

Goede reden.... +:)+

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:09

Over appels en peren vergelijken kan je het hier niet echt hebben, vind ik. Ben overigens benieuwd wat Edward Gal ZELF zou hebben gedaan als Toot wel van hem was. Als hij het ook zou hebben gedaan, zijn we uitgepraat. Zo niet, dan vind ik de vergelijking met Bonfire helemaal niet zo scheef. :P
Vwb Lingh dat vond ik toen ook al zo jammer, alhoewel ik het beeld van Edward met T veel mooier vind, dan toen met Lingh. En Painted Black, tja. Als dat Salinero was geweest waren hier ook wel discussies geweest denk ik zo.
Verder ben ik helemaal niet zo'n sportfan eigenlijk. Ik kan er zelf niet zo veel van en vergeet altijd te kijken. Maar ik heb Edward met Totilas wel altijd iets bijzonders gevonden, net als Anky met Salinero. DIe combinaties blijven bijzonder in mijn ogen.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:21

Uit het artikel van de hoefslag kan ik lezen dat de verkoop ook te maken had met de privesituatie van de fam. Visser. Hun hele leven draaiden 7 dagen per week om Totilas en als je twee jonge kids hebt, begrijp ik wel dat je er een keer zat van ben. Vooral als dit soort bedragen dan voorbij komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:25

Moeni11 schreef:
Uit het artikel van de hoefslag kan ik lezen dat de verkoop ook te maken had met de privesituatie van de fam. Visser. Hun hele leven draaiden 7 dagen per week om Totilas en als je twee jonge kids hebt, begrijp ik wel dat je er een keer zat van ben. Vooral als dit soort bedragen dan voorbij komen.

Tjee, arme kinderen zeg... :(:)

Dus voor de mensen die de beslissing verschrikkelijk vinden, mag toch aannemen dat dit een hoop goed maakt...

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:26

Norway_girl schreef:
MariekeB schreef:
Natuurlijk is het triest ,dat mensen vervelende berichten posten bij Rath, maar dat heeft uiteraard niets met deze actie te maken ( hooligans hebben toch ook niets met voetbal te maken)
Het is minstens net zo triest , dat de oprichtster van de facebookgroep, bedreigd wordt! en niet 1 dreigmail, maar velen.Dat terwijl ze toch een heel braaf, niet controversieel doel heeft.

Dat 555 verhaal is ergens de wereld ingeholpen, en dat is verre van handig.

Ik lees hier ook geregeld dat het onprofessioneel is : en dat klopt, en dat is maar goed ook.

Want welke prof zou dit aandurven, zoiets "aparts" en impulsiefs als dit , dit kan alleen zo groot worden , juist doordat het om hele gewone mensen gaat die het idee kregen om de media te betrekken bij het feit dat we graag willen dat Totilas hier blijft.

Wie had kunnen bedenken dat 1 dag na de oprichting van een facebook groep, ook inderdaad de volledige Nederlandse pers er zich op zou storten? Dat het zo groot zou worden als het nu is. Niemand toch.
Dat iedereen inderdaad de pers zou gaan mailen, en dat betreffende pers ook zou reageren.

Steek je hoofd boven het maaiveld uit en het wordt eraf gehakt.

Of je nou Visser heet en een paard verkoopt, of dat je een groep opgericht om het paard voor Nederland te behouden. Als je niet zoals de middelmaat bezig bent , wordt je afgemaakt.

Jammer

Amen!
+:)+ *\o/*

Pot verwijt de ketel, dat is het enige wat ik hiervanuit opmaak. Het is natuurlijk erg makkelijk om achterover in je stoel te zitten en mensen voor penny uit te maken en oordelen te trekken. Als je zelf geen gevoel erbij hebt, hoe kun je dan in godsnaam deze mensen veroordelen. En waarom moet je dan persè al die actievoerders zo door de stront halen. Om je eigendunk een boost te geven?

De actie opzich vind ik best gaaf, eindelijk mensen die om de sport geven en hart en ziel hebben voor een combinatie. En extremisten zitten overal, mensen die vuile berichten sturen, of dit nu in het guestbook van mr Rath gebeurt, dreigmailen betreft naar Visser of de oprichtster maakt niet uit, hierbij zijn beide partijen even vuil bezig.

Verder trekt de groep 100% de handen af van al de leden die vuile beichten rondspreiden. Die gooien de ruiten in voor de leden die wèl normaal bezig zijn en ergans op een normale manier proberen te komen met de actie.

Nogmaals "Amen".. sluit ik me bij aan 8-)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:27

Janine1990 schreef:
Moeni11 schreef:

Dus voor de mensen die de beslissing verschrikkelijk vinden, mag toch aannemen dat dit een hoop goed maakt...

Hm... deels, anderszijds hadden ze hem dan niet aan een Nederlander kunnen verkopen?? Ik ga er in ieder geval uit dat er ook "vermogende" Nederlanders zijn die best een bod op Toot hebben gedaan..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:33

Tafje schreef:
Janine1990 schreef:

Hm... deels, anderszijds hadden ze hem dan niet aan een Nederlander kunnen verkopen?? Ik ga er in ieder geval uit dat er ook "vermogende" Nederlanders zijn die best een bod op Toot hebben gedaan..

Hoogste bieder...
En waarom verplicht een Nederlander???? Hoeveel van dergelijke vermogende personen hebben ook echt de interesse in zo'n paard??? Voor hoeveel is het rendabel? En hoeveel hebben ook de mogelijkheden voor zo'n paard???
Bovendien is er nog geen officieel bod door een Nederlander uitgebracht....

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:35

Ik denk toch dat Visser het bod van Schockemöhle heeft geaccepteerd om twee redenen, eerste, dat zij vinden dat die het paard de beste toekomst kan bieden, en tweede, dat het toch het hoogste bod is geweest.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:58

@ Janine1990; vdleegte van vdl-groep bv?? En waarom zouden alle goede paarden standaard naar het buitenland verkocht moeten worden???

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:02

@ Tafje; waarom zouden alle goede paarden binnen Nederland verkocht moeten worden?
het zou natuurlijk wel leuk zijn, maar als iemand uit Nederland 5 miljoen had geboden en iemand uit Duitsland 15 miljoen vind ik het niks gek dat ze hem naar Duitsland doen.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:22

Ik vind dat mensen die zich er niet voor in willen zetten prima, maar zeur dan ook niet steeds over van alles en nog waar door!

Dat van Giro 555 weten we nu wel!!!

En idiote berichten op de site zetten van Rath vind ik te zielig voor woorden!!! Zulke mensen moeten zo ook van bokt direct schrappen!!!

Laten we het even leuk en gezellig houden, want hier word niemand beter van.

Ik zou graag zien dan Ed en Toti bij elkaar blijven, maar met de berichten op de site van Rath en sommigen hier word het er echt niet beter op.

Gebruik Je Verstand!!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:23

Bondscoach Duitsland (bron Paardenkrant)

Ik zeg hier bewust bij, als hij de hengst zelf in bezit houdt, Paul Schockemohle is natuurlijk een handelaar in hart en nieren en als hij de juiste prijs kan krijgen weet ik niet of hij Totilas voor de Duitse sport behoudt. Wel heeft hij gezegd dat Totilas de Duitse sport een positieve impuls zou geven, dus ik heb stille hoop dat Totilas onder een Duitse ruiter komt. Maar het is natuurlijk een privébeslissing van Schockemohle welke ruiter hij kiest voor de hengst.

Schockemohle had als Duitse ruiter Isabell Werth in gedachten, maar die heeft het verzoek van Schockemohle afgewezen. Ze wil alleen paarden van Madeleine Winter-Schulze rijden en heeft daarnaast de voorkeur voor een jong paard die ze zelf kan opleiden.

Einde crisis
Wel kan Totilas in een klap een eind maken aan de ‘crisis’ waarmee we in de Duitse dressuursport te kampen hadden en hebben. Het laatste jaar is er een beetje een gat gevallen wat betreft de aansluiting aan de top en staat het Duitse team niet altijd meer op de hoogste trede van het podium bij kampioenschappen.

Aan de ene kant mist nu de werkelijke wereldtopper aan de Nederlandse kant en aan de andere kant kan Totilas nog makkelijk een flink aantal jaren mee. Veel paarden zitten pas aan hun top als ze een jaar of vijftien-zestien zijn. Daarbij is het ook niet zo dat de beste ruiters Nederlands zijn, waardoor wij de laatste tijd vaak genoegen moeten nemen met de tweede plaats. Het was een kwestie van de beste paarden in mijn ogen.