Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:03

ivy_power89 schreef:
Bomba schreef:
Wat een gaaf nieuws, blij om.. :D

goh, ik kan die vreugde niet met je delen.... :Z

Nou, ik ook niet helaas..
Geld maakt niet gelukkig zeggen ze dan.. Geld is lelijk!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:04

Ja oke, dat is inderdaad de vraag. Maar Totilas is ook uniek in zijn klasse. Andere gribaldi's zijn ook niet zo als Toot.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:04

starjo schreef:
Zo zie je maar weer wat :$ :$ :$ doen met de mens.
Het is allemaal voor de euries te doen , want stel je voor dat je zo'n bod krijg , je doet het niet en morgen is hij dood. NOU EN _-:( Ik zou dan zeggen, ik heb er van genoten dat dit mijn paard was. :o
En of ze nu €1500,- of €15.000.000 zouden opbrengen, voor mij is hij altijd onbetaalbaar en niet te koop ;) Fijn leven hebben die paarden ook :? , altijd maar weer verhuizen, want wie zegt dat Paul hem ook niet weer doorverkoopt :Y) wat zijn mensen toch eigenlijk }:0 }:0 geven ze uberhaupt wel om hun dieren :r

Ik vind het heel erg voor Edward, zij waren de perfecte combinatie,en hij had toch een binding met dat paard <3
Fijn he ander mans paard rijden en dan ineens horen dat hij verkocht is :Y)
En eewig zonde dat altijd als er een goed paard op nederlandse bodem loopt het altijd weer verkocht moet worden naar het buitenland, ;(

Ehhhhhh, misschien omdat het hun vak is?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:05

néeeeee! verdorie wát een groot verlies voor de Nederlandse sport! |( En ik dacht dat ze juist alle goede paarden middels een fonds op NL bodem wilden houden?!?!?!

Ik hoorde het net op het NOS nieuws en ik schrok me helemaal kapot.

UrbanL

Jullie willen toch niet zeggen dat jullie verbaasd zijn over die nieuws???????.

Ik niet zat er al op te wachten......hij zal genoeg vraag hebben gehad hoe vaak kan je je nog veroorloven te weinigen. Bijna alle grote paarden zijn verkocht na het winnen van een grote titel.

Johanna59

smeetjoew schreef:
Als de veulens die komend jaar geboren zullen worden, tegenvallen, dan eet ik m'n schoen op. Topmerries zijn drachtig van Totilas, hoe kan daar nou een krom ding uit komen? Dus tegenvallen zal het niet.

Waarom werden er alleen topmerries door Totilas gedekt??
Een hengst kan bewijzen hoe goed hij is, door juist minder kwalitatief goede merries te dekken.
Nu ligt de kwaliteit van de veulens straks bij de merries. Hier is zooooo goed over nagedacht.
En iedereen is er in gestonken!!!

vanessakusje

Re: Totilas verkocht aan Paul Schockemöhle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:06

Dus toch wel een verkoop! Ik snap t wel maar vind t sneu voor Edward!

Jess

Was te verwachten maar dat maakt het niet minder s hit!!!

Johanna59

smeetjoew schreef:
Ja oke, dat is inderdaad de vraag. Maar Totilas is ook uniek in zijn klasse. Andere gribaldi's zijn ook niet zo als Toot.

Ja wel hoor!!

BarbaLala

Jemig ik ben er stil van!
Wat ontzettend zonde en K.UT voor Edward Gal!

Dacht dat hij gewoon lekker in Nl'se handen zou blijven...

petraaken

Ayasha schreef:
lifaya schreef:
Ik denk persoonlikjk niet dat we bang moeten zijn dat hij meedoet aan de OS 2012. Hij zal waarschijnlijk nooit zo presteren zonder Edward!

Dat kan volgens mij nog wel eens tegenvallen.
Schockemöhle is de minste niet. :)

Nee, maar ik denk niet dat Toot bij hem de sport in gaat. Sandro Hit is na zijn wereldtitel in Verden ook niet meer in de sport uitgebracht maar enkel voor de dekdienst gebruikt.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:07

Ongelofelijk, dat is het enige wat ik hier op kan zeggen. Een groot verlies voor de Nederlandse dressuursport. #)

smeetjoew

Johanna59 schreef:
smeetjoew schreef:

Ja wel hoor!!

Vertel.

RoosIris

ik ben er echt niet in gestonken......na die 3e medaille wist ik al wel dat het paard weg ging.

Hoe hard edward ook gilde, als hij genoeg nullen ziet gaat hij echt wel over de boeg :)

Animae

Dit had Edward natuurlijk ook wel kunnen verwachten, dat is het risico van een (top)paard rijden dat niet van jezelf is.

Desalniettemin is het teleurstellend, ik vind het echt ontzettend zonde dat dit moet gebeuren, grote kans dat we (net zoals al die andere paarden) 'm nooit meer terugzien. :(

Hoppje

Aranel schreef:
edelweis1 schreef:
Hier had iedereen op kunnen wachten, geld maakt de wereld rond :). Vooral jammer voor Ed, hopelijk kan hij met Sisther straks weer schitteren of met z'n andere toppers op stal.

Nouja het is wel duidelijk dat geen van de paarden die hij nu op stal heeft staan zo kan lopen als Totilas :n
Dat was echt gewoon een wereldpaard(kijk alleen al naar de prijs..). Nee ik vind het eigenlijk niet kunnen van die eigenaar :Y) Hij had, vind ik, sowieso moeten wachten tot na Londen 2012.

De eigenaar heeft alle recht van de wereld om het paard te verkopen!

Uiteraard is het zonde voor de NL dressuursport en heel erg sneu voor Edward. Maar er zullen er weinig zijn geweest die voor zijn bedrag niet waren bezweken ;)
Het is en blijft een levend wezen en er kan maar zo iets mee gebeuren.....

Bomba

Ach, het was van het begin af aan al één grote geldkwestie. Paard was heilig verklaard en maakte niet uit of hij fouten maakte of niet, de punten had hij al voor hij de baan binnenkwam. Er bestaan veel betere paarden, maar Totilas had nu eenmaal de stempel God gekregen. Het hele verhaal heeft gemaakt dat het dier in kwestie miljoenen heeft opgebracht, wat ook de bedoeling was van een zakenman als Cees Visser. Illusie kopen is duur..
Daarnaast was ik ook niet gek van de combinatie, dus mocht er nou een andere ruiter/amazone opkomen, misschien komt Totilas dan wel tot zijn recht..

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:08

Johanna59 schreef:
Waarom werden er alleen topmerries door Totilas gedekt??
Een hengst kan bewijzen hoe goed hij is, door juist minder kwalitatief goede merries te dekken.
Nu ligt de kwaliteit van de veulens straks bij de merries. Hier is zooooo goed over nagedacht.
En iedereen is er in gestonken!!!

:? De kwaliteit van de veulens ligt straks in de combinatie tussen merrie en hengst. Ik zou, als ik in het bezit was van een dergelijke hengst, ook de beste merries willen laten dekken. Je wil toch kwaliteit fokken lijkt me.
Niemand is er in gestonken. De mensen met de goede merries hebben flink wat geld neer moeten leggen voor de dekking en hebben hier, lijkt mij, goed over nagedacht.

WildThing

Ooooooohhhh neee , was te verwachten maar ik vind het heel erg zonde want edward en toot waren een ware topcombinatie..... ZO zonde :( ( en dat zeg ik als Belg :))

LisaMS

blijft edward rijden?
wat gaan ze ermee doen?
of heb ik daar overheen gelezen

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:09

Oh! :oo wat een shock!

petraaken

Biedt wel weer sperpectieven voor Anky met Sallinero als hij weer fit is.

coshin

Luister, dressuur is een harde wereld. of je nu een wereld paard heb of een verzorg paard, waarmee je fnrs wedstrijden mee rijd, het blijft zonde, en moeilijk en kut. maar er is niemand die 10 to 15 miljoen zou weigeren. dus ook Visser niet neem het hem niet kwalijk, Hij had wel even betere voorwaarden kunnen stellen.Zoals edward gal aan houden als ruiter tot weet ik veel....en alleen dekkingen op naam van Paul. bv weet ik veel hoe dan ook zonde en zielig voor Edward maar hup verder gaan en niet blijven hangen in dit verlies.

roxiie

Zonde voor de Nederlandse paardensport maar vooral zonde voor Edward. :(:)

tjady

Money, money, money!