Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Nou Alane, vind je wel charcherend hoor, worden er bij haar paarden verkocht voor 100 euro per stuk dan? Zij verkoopt toch paarden? Dan snap ik je oude verleten paard niet die een goed tehuis zoekt.
russel schreef:Wij zitten ganse dag op bokt, er zijn er zat die alleen op marktplaats zoeken en helemaal niets van bokt af weten. Is dat een schande? Het is geen gebrek aan je intellect hoor als je bokt niet weet te vinden..
russel schreef::p ben een beetje uit mijn doen....Ik vind je tegen argument erg zwak, ben beter van je gewend.
russel schreef:Waarom een schijnvertoning? Of ben je tegen omdat je vandaag graag tegen wil zijn?
russel schreef:Er zullen er zat zijn die niet weten hoe een Isabel geboren worden, zoals er genoeg zijn die niet weten dat schimmels zwart geboren worden...dan zijn er zat die een zwart paard kopen en tot de conclusie komen dat ze een schimmel hebben gekocht, zoals een kennis van mij jaren geleden..
russel schreef:Ik zie niet of een veulen potentie heeft hoor, handelaren kunnen mij op dat punt zoveel wijs maken....en de meeste oplichters hebben een charisma, hebben een uitermate goed gevoel om iemand op het gemak te stellen, weten heel slim dat te zeggen wat ze moeten en daarom verkopen ze ook en ben ik er een grote nul in, ik kan helemaal niet verkopen en alles wat ik wil verkopen is zo eerlijk als maar kan, maar ben geen verkoper/handel-aar.
Alane schreef:ik ben het er helemaal mee eens dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt... maar een voorzichtig mens telt voor 4.
slimmerik schreef:Alane schreef:ik ben het er helemaal mee eens dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt... maar een voorzichtig mens telt voor 4.
Meiske hier van bokt heeft een paard bij haar gekocht waarin twee chips zitten. Paard blijkt dus ouder te zijn als waarvoor verkocht.... Doen geen aangifte omdat paard bevalt. Kind moet er niet aan denken dat paard weer terug moet. En zo zijn er wss nog tig gevallen.
Kijk en hiervoor zal ze dus nooit veroordeeld worden maar ze is wèl schuldig imo.
Zo'n uitzending van Stegeman maakt dat ook de "gewone" mens buiten bokt erop gewezen wordt hoe slecht het paardenkopen is in Nederland en men dus uiterst voorzichtig te werk moet gaan.
Dus van mij mogen zulke uitzendingen blijven .... graag zelfs.
gohya schreef:.
Ik heb gelezen dat je tot 16 jaar de leeftijd kan zien van een pony.
russel schreef:Gohya, als ik jouw onderschrift zie, dan kan ik niet voorstellen dat je het op neemt voor zo iemand als C.
En zo een dierenarts is een kluns..en er zijn helaas klunsen....zo ook bij mijn paard een kluns gehad, waardoor paard iets heeft waar hij niet meer van af komt en niet meer zo bruikbaar als hij voorheen was...helaas.
andamoon schreef:Jij hebt het over slechte verhalen die eventueel de ronde zouden kunnen doen over jezelf..... Kijk als je weet dat die mevrouw zeker geen blanco geweten heeft en je komt voor het feit op dat mevrouw eventueel onschuldig zou zijn, dan lezen mensen dat en gaan natuurlijk vraagtekens zetten. Ik zeg niet dat jij iets met die mevrouw van doen hebt, maar mensen gaan wel heel snel conclusies trekken en als je dan al bang bent voor slechte verhalen zou ik me van enige sympathie ten opzichte van die mevrouw onthouden, dat is denk ik wel beter.... maar je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet en je mag je eigen mening hebben zoals iedereen... !!
slimmerik schreef:gohya schreef:.
Ik heb gelezen dat je tot 16 jaar de leeftijd kan zien van een pony.
Ligt ook aan het voer wat ze krijgen natuurlijk. Gebit is nooit helemaal zeker. Madam blijkt dus gewoon te rommelen met papieren. Is niet gewoon een kwestie van een chipje erbij spuiten.... Èn het is dus oplichting. Wordt idd niet bestraft omdat er geen aangifte gedaan wordt maar is dus imo niet minder schuldig.