Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:17

Ik lees geen dreigende en intimiderende woorden.

Lijkt wel of je zelf bedreigt wordt dat je voor haar door het stof gaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:20

russel schreef:
Ik lees geen dreigende en intimiderende woorden.

Lijkt wel of je zelf bedreigt wordt dat je voor haar door het stof gaat.

Bedoel je mij "russel" of "Alane"?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:20

russel schreef:
Nou Alane, vind je wel charcherend hoor, worden er bij haar paarden verkocht voor 100 euro per stuk dan? Zij verkoopt toch paarden? Dan snap ik je oude verleten paard niet die een goed tehuis zoekt.

die handelaar koopt ze wel eerst om ze vervolgens voor veel geld te verkopen...
Als ik een paard verkoop, voor een symbolisch bedrag of niet) ben ik eigenaar af... en dan kan er van alle shit met zo'n paard gebeuren.
Om te voorkomen dat mijn oude paard ooit het object wordt waardoor een ander opgelicht kan worden, zal ik dus mijn eigen veranwoordelijkheden moeten kennen en nemen, en dat betekend voor mij: paard naar de eeuwige groene weides

russel schreef:
Wij zitten ganse dag op bokt, er zijn er zat die alleen op marktplaats zoeken en helemaal niets van bokt af weten. Is dat een schande? Het is geen gebrek aan je intellect hoor als je bokt niet weet te vinden..

er is wel meer te vinden op internet behalve bokt....
telefoonnummers, namen, afstammingen etc.... sportprestaties of deelnames aan wedstrijden...
hoef je geen ITC-er voor te zijn. en dat mensen alleen marktplaats weten te vinden is evenmin een schande...
waar ik me wel over verbaas is, wanneer men voornemens is een nieuwe waterkoker te kopen, dan wordt alles uit de kast getrokken, interent geraadpleegd, vergelijkend warenonderzoek gedaan, buren, kennissen en familie gevraagd... maar als diezelfde mensen een paard willen kopen, dan gebeurd er niets... behalve markplaatsen.....

russel schreef:
Ik vind je tegen argument erg zwak, ben beter van je gewend.
:p ben een beetje uit mijn doen....

russel schreef:
Waarom een schijnvertoning? Of ben je tegen omdat je vandaag graag tegen wil zijn?

warenonderzoek.... ik ben niet zo snel voor of tegen, zonder eerst verder te kijken en achter een grote massa aan te hobbelen....
daarnaast heb ik vertrouwen in het NL rechtsysteem.... (mischien wel erg naief, maar dat is een ander verhaal)
In dit geval, heb ik ook telkens geschreven dat ik het niet eens ben de manier van zakendoen, en zou het ook toejuichen dat een rechter zich daarover buigt en een uitspraak doet...
Maar ik vind het verkeerd dat iemand zich voor mag doen als slachtoffer terwijl een rechter al anders heeft beslist...
ik vind het verkeerd dat iemand in een uitzending aangeklaagd, veroordeelt en door zo'n uitzending gelijk bestraft wordt...
Het NL recht heeft niet voor niets een onderzoeksplicht voor kopers vermeldt... dat is niet alleen om de verkoper te beschermen maar nog meer de koper...
De uitzendingen van Stegeman hebben vaak een naar staartje, maar daar lees je dan niets over terug in de media... bijv. dat die pedofiel geen pedofiel bleek te zijn....

russel schreef:
Er zullen er zat zijn die niet weten hoe een Isabel geboren worden, zoals er genoeg zijn die niet weten dat schimmels zwart geboren worden...dan zijn er zat die een zwart paard kopen en tot de conclusie komen dat ze een schimmel hebben gekocht, zoals een kennis van mij jaren geleden.. :+

Een schimmel hoeft niet zwart geboren te worden... die kan zelfs als palomino geboren worden... of vos of bruin...
het gebeurd ook dat een zwart geboren schimmel op papier, in werkelijkheid een donkerbruine blijkt te zijn en blijft (heeft een kennis van mij gehad)

russel schreef:
Ik zie niet of een veulen potentie heeft hoor, handelaren kunnen mij op dat punt zoveel wijs maken....en de meeste oplichters hebben een charisma, hebben een uitermate goed gevoel om iemand op het gemak te stellen, weten heel slim dat te zeggen wat ze moeten en daarom verkopen ze ook en ben ik er een grote nul in, ik kan helemaal niet verkopen en alles wat ik wil verkopen is zo eerlijk als maar kan, maar ben geen verkoper/handel-aar.

Ik vind alle veulentjes schattig, jaarlingen lelijk en 2 jarige raar....
mij kunnen ze dan ook van alles wijs maken... maar als een verkoper begint over dat het veulen over 3 jaar wel 10.000 euries kan opleveren... dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen... 3 jaar á 1000 euro weide/stallingskosten (in eigen beheer) betekend dus zo'n 7.000 euries kado doen???
Potentie voor de HK? waarom verkoop je dan als hengstenhouder??? wederom alarmbellen. geen mens ter wereld geeft een onbekende zoveel geld kado....

het nummer is van uitspraak dat de uitzending door mocht gaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:25

Alane, ik heb geen zin om je post zo uit te splitsen als je met mijn post doet.

Maar over een paar dagen zal je het zelf op een andere manier lezen.

Ik ben een beetje met opgetrokken wenkbrouwen.

Probeer te bepalen tot de praktijken die mevrouw doet en niet wat anderen doen...

En er zijn helaas zat mensen die niet zo veel van de paardenwereld afweten..dat wist ik ook niet toen ik mijn paard kocht.

Nu beter wetende zal ik nooit meer zo een paard kopen...ik heb ook te veel betaald en de vorige eigenaar was ook niet helemaal eerlijk over wat hij dan zogenaamd kon en was..en hij mankeerde ook iets wat niet uit een keuring naar voren kwam, dat moet je weten omdat je er met je neus op hebt gestaan. Ik was ook een naïeveling en ik heb ook iemand meegenomen die ik achteraf niet kon vertrouwen....

Juist daarom moeten mensen zoals deze mevrouw aangepakt worden, zij verpesten de markt, zij verpesten het goede in de mens en zijn zijn dierenbeulen tov de zieke paarden....zij doen nl alles met opzet....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:26

Alane schreef:
ik ben het er helemaal mee eens dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt... maar een voorzichtig mens telt voor 4.

Meiske hier van bokt heeft een paard bij haar gekocht waarin twee chips zitten. Paard blijkt dus ouder te zijn als waarvoor verkocht.... Doen geen aangifte omdat paard bevalt. Kind moet er niet aan denken dat paard weer terug moet. En zo zijn er wss nog tig gevallen.
Kijk en hiervoor zal ze dus nooit veroordeeld worden maar ze is wèl schuldig imo.

Zo'n uitzending van Stegeman maakt dat ook de "gewone" mens buiten bokt erop gewezen wordt hoe slecht het paardenkopen is in Nederland en men dus uiterst voorzichtig te werk moet gaan.

Dus van mij mogen zulke uitzendingen blijven .... graag zelfs.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:27

Mij zouden ze een paar jaar geleden ook van alles wijs hebben kunnen maken. Was ook behoorlijk naief, jaren bijgereden, maar je leert pas echt als je je eerste eigen paard daadwerkelijk op stal hebt staan.

Aankoop van een waterkoker of magnetron doe ik echt geen vergelijkend warenonderzoek voor...

Daarnaast is de koop van een paard (of ander 'huis' dier) vaak een vrij emotionele gebeurtenis, je valt voor een dier of niet en als je eenmaal verliefd bent dan kan je dat vergelijken met de zogenaamde roze wolk waarin er dingen niet meer gerelativeerd worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:37

slimmerik schreef:
Alane schreef:
ik ben het er helemaal mee eens dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt... maar een voorzichtig mens telt voor 4.

Meiske hier van bokt heeft een paard bij haar gekocht waarin twee chips zitten. Paard blijkt dus ouder te zijn als waarvoor verkocht.... Doen geen aangifte omdat paard bevalt. Kind moet er niet aan denken dat paard weer terug moet. En zo zijn er wss nog tig gevallen.
Kijk en hiervoor zal ze dus nooit veroordeeld worden maar ze is wèl schuldig imo.

Zo'n uitzending van Stegeman maakt dat ook de "gewone" mens buiten bokt erop gewezen wordt hoe slecht het paardenkopen is in Nederland en men dus uiterst voorzichtig te werk moet gaan.

Dus van mij mogen zulke uitzendingen blijven .... graag zelfs.

Ja dat paard blijkt 1 jaar ouder te zijn las ik?
Weet wel dat er veel paarden rond lopen met 2 chip's.
Dat er D.A. zijn die paarden veel jonger chippen als ze werkelijk zijn.
Een v.b. een pony van 20 jaar oud,zag er uit als 10 jarige,werd gechipt als 10 jarige omdat de eigenaresse dat wilde.
Een D.A. kan toch aan het gebit zien dat het dier sowieso ouder moet zijn dan 16 jaar.
Ik heb gelezen dat je tot 16 jaar de leeftijd kan zien van een pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:38

Gohya, als ik jouw onderschrift zie, dan kan ik niet voorstellen dat je het op neemt voor zo iemand als C.

En zo een dierenarts is een kluns..en er zijn helaas klunsen....zo ook bij mijn paard een kluns gehad, waardoor paard iets heeft waar hij niet meer van af komt en niet meer zo bruikbaar als hij voorheen was...helaas.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-09-10 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:39

gohya schreef:
.

Ligt ook aan het voer wat ze krijgen natuurlijk. Gebit is nooit helemaal zeker. Madam blijkt dus gewoon te rommelen met papieren. Is niet gewoon een kwestie van een chipje erbij spuiten.... Èn het is dus oplichting. Wordt idd niet bestraft omdat er geen aangifte gedaan wordt maar is dus imo niet minder schuldig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:10

russel schreef:
Gohya, als ik jouw onderschrift zie, dan kan ik niet voorstellen dat je het op neemt voor zo iemand als C.

En zo een dierenarts is een kluns..en er zijn helaas klunsen....zo ook bij mijn paard een kluns gehad, waardoor paard iets heeft waar hij niet meer van af komt en niet meer zo bruikbaar als hij voorheen was...helaas.

@Russel.

De reden dat ik opkom voor haar is niet vanwege haar praktijken en hoe ze handelt.
De reden is dat je zoiets niet via de media bekend maakt en al helemaal niet met behulp van een verborgen camera.
En zolang er niets bewezen is blijft iemand voor mij onschuldig.Een rechter zal zeggen of iemand schuldig is,dat kan de media niet doen.
Ik vind dat Stegeman heel erg overdrijft,net als in zijn andere programma's.
Ook ik zeg niet dat ik alles goed vind van de handelaarster áls dat waar is.
Maar we zullen het nog horen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:27

andamoon schreef:
Jij hebt het over slechte verhalen die eventueel de ronde zouden kunnen doen over jezelf..... Kijk als je weet dat die mevrouw zeker geen blanco geweten heeft en je komt voor het feit op dat mevrouw eventueel onschuldig zou zijn, dan lezen mensen dat en gaan natuurlijk vraagtekens zetten. Ik zeg niet dat jij iets met die mevrouw van doen hebt, maar mensen gaan wel heel snel conclusies trekken en als je dan al bang bent voor slechte verhalen zou ik me van enige sympathie ten opzichte van die mevrouw onthouden, dat is denk ik wel beter.... maar je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet en je mag je eigen mening hebben zoals iedereen... !!

dat gedeelte vind ik behoorlijk intimiderend naar Gohya toe....
ala: of je houdt je mond dicht of je bent tegen die handelaar en anders volgen er maatregelen...

Ik ga voor niemand door het stof... en heb geloof ik al tig keer geschreven dat ik hetgeen ze doet niet goedpraat.... maar stegeman is geen rechter maar zo gedraagt hij zich wel...

Ik vorm mijn eigen mening adv feiten en huppel niet achter een meerderheid aan...
Toen een gedupeerde in 2007 een topic opende over het aangekochte paard, was iedereen het zo een beetje over eens dat de koper wel erg naief was geweest...
Zelfde koper nu valt niets te verwijten en ligt allemaal aan de verkoper...
terwijl een rechter anders heeft beslist...
nou vertel mij het maar....

De eerste verkoper van de wedstrijdpony voor de dochter verteld dat handelaar het dier niet heeft laten keuren en zo ongezien gekocht heeft....

het is precies wat Gohya schrijft.... niet de handel en wandel maar het feit dat zonder kans op hoor en wederhoor en met verdraaide feiten wordt iemand openbaar aan de schandpaal genageld... en wordt er niet gekeken of iemand schuldig is of niet....
en in dit specifieke geval was ze al in minstens 1 zaak ongeschuldig bevonden, in 2007 .... het paard is aangekocht in 2005.

daarbij is de uitspraak dat de uitzending toch mocht doorgaan geen enkel bewijs dat ze schuldig is, of dat de rechter van mening was dat ze schuldig was...

en om ontopic te gaan:
als je de uitspraak leest, dan weet je ook waar die eis vandaan komt, en die is net even iets anders dan Stegeman vertelde gisteravond... niet omdat ze toch herkend werd, maar omdat hij niet aan de voorwaarden had voldaan die de rechter hem opgelegd heeft...
Dat herkenbaar zijn adhv haar postuur, omgeving heeft de rechter reeds van tafel geveegd...
het gaat enkel om het niet nakomen van die voorwaarden in 3 gevallen tijdens de uitzending...

en die kun je terug kijken en zelf beoordelen of gedurende de gehele uitzending haar gezicht vervaagd was en haar stem vervormd, of dat techniek toch te wensen over heeft gelaten en er fouten zijn gemaakt....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:32

slimmerik schreef:
gohya schreef:
.

Ligt ook aan het voer wat ze krijgen natuurlijk. Gebit is nooit helemaal zeker. Madam blijkt dus gewoon te rommelen met papieren. Is niet gewoon een kwestie van een chipje erbij spuiten.... Èn het is dus oplichting. Wordt idd niet bestraft omdat er geen aangifte gedaan wordt maar is dus imo niet minder schuldig.

er is wel aangifte gedaan en een uitspraak... en niet schuldig bevonden :)

met alle respect Slimmerik... maar een sticker van de transponder in een KWPN paspoort, was van een paard van die leeftijd gestempeld... is toch vreemd dat je een boekje hebt, met een sticker waarvan de stempel niet doorloopt?
Dat je een paard koopt met afstamming maar niets weet over hoe die papieren van een KWPN-er eruit horen te zien?
en een 12 jarig Z paard kopen dat gezond is, die al minimaal een jaar stil heeft gestaan vanwege een veulen, voor 2500 euro??
an gaan er toch niet alleen alarmbellen rinkelen maar incl. sirene en zwaailicht?

secricible

Re: Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:40

deze discussie doet altijd zoveel stof weer opwaaien.
Ik vermoed dat Bokt een grote rol heeft gehad in het herkenbaar zijn van deze vrouw, doordat de paardenwereld nou eenmaal klein is. Ze noemt de naam van een paard, zoek deze op op bokt en je weet direct wie deze vrouw is. Als een naam eenmaal bekend is, zal dat gemakkelijk bekendheid krijgen in de paardenwereld.

Verder vind ik het allemaal weer op dezelfde discussie als alle andere keren uitdraaien, dus daar reageer ik niet op :P

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:56

Ik dacht dat er tegenwoordig niet zo snel of makkelijk zomaar ´´ff´´ kan dat een paard 2 chip nummers krijgt :? .

Maarruhh, laat mevrouw in kwestie maar even hier haar verhaal komen vertellen?? Wellicht weten heel veel bokkers hier dan over hoe en wat er echt gaande is dan word voor veel hier veel duidelijk. Dus wijffie je leest toch alles al mee dan kun je toch net zo goed even hier ook jou kant van je verhaal neerzetten, misschien worden we met zijn allen dan wel weer ´´vriendjes´´ ;)

Storm

Re: Paardenhandelaarster eist 450.000 euro van Alberto Stegeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:57

Ik denk nu dat er genoeg waarschuwingen geweest zijn.
Helaas een slotje hier.
Er is al 3 keer gevraagd om ontopic te blijven.