'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:51

heb je het nu over mij?
ik ga geen 12 pagina's doorlezen vóór ik een reactie plaats ;)[/quote]
Okee.
Dat verklaart waarom je niet weet waarover je praat :D .[/quote]

vast jij zeker wel :roll: als je niks zinnigs te zeggen hebt ga dan ook niet op mij reageren!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:35

BigBen schreef:
horseyfries schreef:
Willen de mensen die roepen dat op dezelfde wedstrijd Claudia ALTIJD hoger scoorde dan Peter, nog eens goed het lijstje bekijken? En daarbij graag ook het verschil tussen CDI en CDIO opzoeken, als je op dezelfde plaats rijdt in de Grand Prix, wil dat nog niet zeggen dat je in dezelfde groep rijdt.

Je hebt een punt.

Alleen, uiteindelijk hebben Peter en Claudia dit seizoen
drie keer rechtstreeks, in dezelfde proef, tegen elkaar gereden.
Met name in de GP van Rotterdam,
de GP van Hickstead, en de GPS van Hickstead.
In Rotterdam was Peter beter, in Hickstead was Claudia beter (2x).

Geen van beiden zijn topcombinaties,
en ik neem aan dat de kbrsf uiteindelijk gekozen heeft
voor de combinatie die recent de beste vorm heeft getoond.

Ik neem ook aan dat de communicatie richting ruiters waardeloos was,
dat de zgn. bondscoach van toeten noch blazen wist,
en dat het allemaal op een drafje, zonder enige uitleg beslist werd.

Dat Peter zich daar aan ergert, dat kan ik best begrijpen.
Alleen, de manier waarop is niet erg verstandig.

Kijk, dat kan ik nu waarderen, iemand die gewoon normaal nadenkt en niet van alles roept. Je hebt gelijk wat betreft de wedstrijden, waarbij Rotterdam wel de enige CDIO was voor hen beiden en Peter daar het betere resultaat van de twee voor het team neerzette.

Begrijp me goed, ik denk niet dat Peter in Kentucky behalve een wereldprimeur neer te zetten (eerste Fries die deelneemt aan de WEG) echt iets had kunnen betekenen voor het Belgische team, net zo min als Claudia dat kan. Hij zit samen met zijn paard nog in een opbouwfase en ik ben het dan ook eens met Tineke Bartels dat hun tijd nog wel komt, geef ze nog maar eens twee jaar ervaring erbij met de goede begeleiding van Tineke en dan hoop ik dat er niemand meer om hem heen kan en hij dan niet meer moet afwachten of er een vierde man gestuurd wordt en of hij dat is, maar hij zich dubbel en dwars bij de beste drie plaatst.
Ik erger me alleen nogal aan de Claudiafans die het blijkbaar erg moeilijk vinden zich in een teleurgestelde sporter te verplaatsen die zijn uiterste best heeft gedaan om voor plaatsing in aanmerking te komen. Iedereen die Peter een beetje kent weet dat hij het nooit kwaad bedoelt heeft en Claudia niet afbreekt, maar slechts teleurgesteld is dat het op deze manier gegaan is.
Als het omgekeerd zou zijn en Peter ging, dan hadden zij toch ook de teleurstelling van Claudia begrepen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:32

Jullie smijten met pannen geloof ik, want er staat hier weer zo'n onzin boven, ongelooflijk.
Totilas en Parzival deden niet mee aan de bewuste CDI in Hickstead, mag ik er (zucht) voor de derde keer op wijzen dat een CDI géén CDIO is en Peter daar dus wel gelijk in had? (http://www.cso.dsl.pipex.com/results/ev ... 26_c04.htm)

Dat is dus niet met pannen smijten, maar gewoon de waarheid. Het heeft ook niets met Claudia te maken, maar de selectie is nu éénmaal naar haar gegaan en dus moet Peter wel haar resultaten tegen de zijne afwegen, omdat de Federatie dat ook gedaan zou moeten hebben.
Dat jullie het Claudia zo graag gunnen, prima, maar dat maakt niet dat Peter onwaarheden verkondigt of Claudia zwart maakt. Ik weet zeker dat dat ook zijn bedoeling niet is, maar feit is dat hij de enige CDIO die ze samen gereden hebben gewonnen heeft.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 26-09-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:44

horseyfries schreef:
Jullie smijten met pannen geloof ik, want er staat hier weer zo'n onzin boven, ongelooflijk.
Totilas en Parzival deden niet mee aan de bewuste CDI in Hickstead, mag ik er (zucht) voor de derde keer op wijzen dat een CDI géén CDIO is en Peter daar dus wel gelijk in had? (http://www.cso.dsl.pipex.com/results/ev ... 26_c04.htm)

Dat is dus niet met pannen smijten, maar gewoon de waarheid. Het heeft ook niets met Claudia te maken, maar de selectie is nu éénmaal naar haar gegaan en dus moet Peter wel haar resultaten tegen de zijne afwegen, omdat de Federatie dat ook gedaan zou moeten hebben.
Dat jullie het Claudia zo graag gunnen, prima, maar dat maakt niet dat Peter onwaarheden verkondigt of Claudia zwart maakt. Ik weet zeker dat dat ook zijn bedoeling niet is, maar feit is dat hij de enige CDIO die ze samen gereden hebben gewonnen heeft.

Citaat:
"Terwijl Claudia op geen enkele wedstrijd waaraan we beiden meededen, hoger scoorde dan ik," zegt Spahn. Bovendien sta ik veel hoger op de wereldranglijst."

Hij heeft het nergens over CDIO's. :?
Hij heeft het over álle wedstrijden waaraan ze beide meededen.

En IMO moet een beetje sporter tegen zijn verlies kunnen ook :(:)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 26-09-10 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

horseyfries

Re: 'Vuile spelletjes' rond Belgische Peter Spahn en Anders 451

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:14

Dat is jouw interpretatie van dit artikel, hij bedoelde waarschijnlijk echter de CDIO's, omdat dat de enige wedstrijden zijn waar je als landenteam functioneert en je dus kunt zien wie de meeste waarde voor het team heeft.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:53

Ne GP is een GP en ne special is ne special
op internationale wedstrijden waar cdi en cdio verreden worden zijn het meestal dezelfde jury's. Alleen zitten ze aan een andere letters.
Een 8 in een CDI is een 8 in een CDIO

en ik maakte een foute in de ruiters met één nominatie. Het waren er vier en geen drie.
Claudia behaalde twee keer de norm maar met verschillende paarden. Maar de ene is door de eigenaar verkocht. Na een bod die hij niet kon weigeren en in overleg met Claudia. Dit was na de prachtige 4° plaats in de special van de CDIO van Saumur met 69.083% (beste belg) en in de kur reed ze eigenlijk nog eens de norm met 67.350%.
maar het moet volgens de criteria in twee verschillende wedstrijden zijn. anders had ze haar selectie toen al beet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:20

horseyfries schreef:
Dat is jouw interpretatie van dit artikel, hij bedoelde waarschijnlijk echter de CDIO's, omdat dat de enige wedstrijden zijn waar je als landenteam functioneert en je dus kunt zien wie de meeste waarde voor het team heeft.

nee hoor, dat is geen interpretatie dat is wat er staat. Wat jij hier zegt is een interpretatie. ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:35

mister_m schreef:
Ne GP is een GP en ne special is ne special
op internationale wedstrijden waar cdi en cdio verreden worden zijn het meestal dezelfde jury's. Alleen zitten ze aan een andere letters.
Een 8 in een CDI is een 8 in een CDIO

en ik maakte een foute in de ruiters met één nominatie. Het waren er vier en geen drie.
Claudia behaalde twee keer de norm maar met verschillende paarden. Maar de ene is door de eigenaar verkocht. Na een bod die hij niet kon weigeren en in overleg met Claudia. Dit was na de prachtige 4° plaats in de special van de CDIO van Saumur met 69.083% (beste belg) en in de kur reed ze eigenlijk nog eens de norm met 67.350%.
maar het moet volgens de criteria in twee verschillende wedstrijden zijn. anders had ze haar selectie toen al beet.

Dus ze heeft niet de norm twee keer gehaald.....

Als jij denkt dat je op een CDIO in Aken net zoveel punten krijgt voor dezelfde proef als op een CDI in Saumur, dan heb je toch echt nog niet veel dressuur gezien.

Weet jij dat er oorspronkelijk gezegd is dat alleen de Grand Prix resultaten zouden tellen? En dat het dus logisch is dat een ruiter die in de Grand Prix het hoogste scoort, denkt uitgezonden te worden? Nu wordt opeens de Special ook meegeteld, terwijl dat natuurlijk voor het landenteam geen enkele waarde heeft. Wat heb je aan iemand die in de Special scoort als die in de Grand Prix voor het team en individueel een te lage score haalt om door te mogen?

Jouw interpretatie is net zo goed een interpretatie Ayasha, als je ooit al eens een interview hebt gegeven dan weet je hoe in een artikel iets anders kan overkomen dan je het bedoelt. En als je dat nog nooit gedaan hebt, dan kun je het je hopelijk voorstellen hoe zoiets gaat. Niemand begrijpt de termen CDI en CDIO (dat zie je hier wel weer.... ;) ), zeker niet het algemene publiek van de Leeuwarder Courant dus daar gaan ze dat soort vergelijkingen niet inzetten en het summier brengen.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:51

horseyfries schreef:
mister_m schreef:

Dus ze heeft niet de norm twee keer gehaald.....

Ze behaalde de norm twee keer maar met verschillende paarden. En met het paard dat verkocht werd (waarmee ze vorig seizoen vice Belgisch kampioen werd) heeft ze de norm twee keer overschreden in één CDIO. Maar volgens de selectiecriteria telt dit maar als één keer.

Kijk dit is een discussie zonder eind. Claudia kenende zal dit normaal wel uitpraten met Peter en eventueel de andere hoofdrolspelers in dit artikel. Voor hetzelfde zien ze elkaar in Kentucky (mschn is Peter mee met Michaël MAAR DAT WEET IK NIET) en is alles reeds opgelost.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:02

Wat gemeen zeg! Dat is even een domper als je er heel lang naartoe hebt gewerkt en dan niet mee mag.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:39

TinekeHorses schreef:
Wat gemeen zeg! Dat is even een domper als je er heel lang naartoe hebt gewerkt en dan niet mee mag.

eeh ja, de anderen hebben het inderdaad cadeau gekregen...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:44

Peter is idd met Mike naar Kentucky en sportief als hij is, zal hij ook echt met Claudia wel even erover praten.

Waar het werkelijk om draait is dat er naar de toekomst toe lering uit getrokken zou moeten worden en er duidelijkheid moet komen over de selectiecriteria.
Als ik op de VLP site zoek naar die criteria, staan ze wel aangekondigd maar zie ik ze in ieder geval nergens.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:51

horseyfries schreef:
Peter is idd met Mike naar Kentucky en sportief als hij is, zal hij ook echt met Claudia wel even erover praten.

Waar het werkelijk om draait is dat er naar de toekomst toe lering uit getrokken zou moeten worden en er duidelijkheid moet komen over de selectiecriteria.
Als ik op de VLP site zoek naar die criteria, staan ze wel aangekondigd maar zie ik ze in ieder geval nergens.

VLP is de Vlaamse tak.
Kijk eens op equibel de Belgische overkoepelende bond daar staan deze duidelijk
http://www.equibel.be/prg/info/weg2010.php

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:02

door je vorige post ben ik nog eens gaan kijk naar de criteria

Citaat:
2. KBRSF Minimum Selectiecriteria
Enkel de resultaten van combinaties ruiter/paard worden in aanmerking genomen.
De selectieperiode gaat van 01/10/2009 – 15/08/2010
De combinatie dient tijdens de selectieperiode 2 x 67% behalen in de dressuurproef Grand
Prix tijdens CDIO ,CDI-W of CDI 3*of meer, waarbij er rekening zal gehouden worden met
het deelnemersveld en dit geëvalueerd zal worden door de dressuurcommissie. CDI-W
resultaten (indoor) kunnen slechts voor één van de twee gestelde criteria (67%) gelden.
Minstens 1 resultaat moet behaald zijn in 2010 tijdens een outdoor wedstrijd.
Indien 3 combinaties aan de KBRSF selectiecriteria voldoen en in aanmerking komen voor
een definitieve selectie kan een 4e combinatie, die niet volledig voldaan heeft aan de KBRSF
selectiecriteria, geselecteerd worden voor deelname aan de WEG.

het vetgedrukt viel me op. Bij gelijke kansen kon dit doorwegen. Maar dit is een speculatie. Het is de commissie die de keuze gemaakt heeft. Zij zijn de enigen die uitleg kunnen geven over hun beslissing

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:20

Er staat wel dat alleen rekening wordt gehouden met Grand Prix in dit stukje, terwijl de resultaten van de Special in het geval van Claudia de doorslag hebben gegeven?

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:22

horseyfries schreef:
Er staat wel dat alleen rekening wordt gehouden met Grand Prix in dit stukje, terwijl de resultaten van de Special in het geval van Claudia de doorslag hebben gegeven?

zo kan je blijven doorgaan. Peter behaalde het in de Kür

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:29

Nee, zo kan je niet blijven doorgaan, dat is nu juist mijn punt.
Dit zou veel duidelijker omschreven en ook aangehouden moeten worden, waarbij er ook nog wordt vermeld welke mensen in aanmerking komen als er onvoldoende mensen deze scores behalen. Dan zou dit hele gedoe niet gebeurd hoeven zijn.

Hier zie je dus dat Peter wel degelijk gelijk had dat de resultaten van de Grand Prix zouden tellen, en dan had hij recht om te gaan. Daarin heeft hij immers hoger gescoord dan Claudia?

Dus als ze zich aan hun eigen regels hadden gehouden, dan had Peter nu idd degene geweest die had mogen gaan.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:36

dan had geen een van de twee mogen gaan want dan was fanny de enige die de selectienorm één keer behaalde .

voila einde discussie

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:52

zij was de enige die de norm in de GP gereden heeft

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:19

Ik denk dat het ondertussen duidelijk is dat de selectienormen voor de vierde ruiter erg onduidelijk waren.
Als je heel duidelijke selectienormen en -momenten stelt zoals bijvoorbeeld Sjef Janssen heeft gedaan voor de Olympische spelen dan voorkom je dat er achteraf gezeur komt. Iedereen wist toen perfect waar hij/zij aan toe was. Op die manier loop je wel het risico dat je misschien niet met de sterkste ploeg aan de start verschijnt op het moment dat de belangrijke wedstrijd gehouden wordt (en naar mijn mening is dat helaas ook zo gegaan in Hong Kong). Maar je voorkomt wel een hoop ellende achter de schermen, want dit geneuzel krijg je dan niet.

Ik heb met veel verbazing gezien dat sommige mensen hier er een Friezen horen niet in de dressuursportdiscussie van willen maken. Hoe iemand kan beweren dat een paard dat rond de honderdste plaats op de wereldranglijst staat niet goed genoeg is, is mij een raadsel. En even voor de duidelijkheid ik heb geen Fries nu niet en ook nooit gehad dus ik voel me helemaal niet persoonlijk aangevallen. Maar ongeacht het ras heb ik bewondering voor iedereen die zover komt.

Verder weet ik zeker dat wat Horseyfries zegt klopt, kranten geven niet altijd nauwkeurig weer wat jij gezegd hebt. Ik ben hierin ervaringsdeskundige. Als Peter bijvoorbeeld gezegd zou hebben "Claudia is nooit boven mij geëindigd behalve in Hickstead" dan kan een krant rustig die laatste drie woorden weglaten waardoor het heel anders overkomt.

Wat is trouwens met de pannen gooien die uitdrukking zegt mij helemaal niks, maar het lijkt me wel leuk om met de pannen te gooien. ;)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:04

horseyfries schreef:
Hier zie je dus dat Peter wel degelijk gelijk had dat de resultaten van de Grand Prix zouden tellen, en dan had hij recht om te gaan. Daarin heeft hij immers hoger gescoord dan Claudia?

Dus als ze zich aan hun eigen regels hadden gehouden, dan had Peter nu idd degene geweest die had mogen gaan.

Toch niet.
Dit zijn nl. de minimum criteria,
maw de resultaten die een combinatie minimaal moest halen
om eventueel in aanmerking te komen voor een teamplaats op de WEG.

Eventueel, want deze criteria dienen alleen om vast te stellen wie in aanmerking komt.
Hoe het team uiteindelijk samengesteld wordt, daar hebben deze criteria verder niets mee te maken.

Beezietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 23:37

horseyfries schreef:

Uitslag Hickstead 2010 (bron: http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... -hickstead)
Grand Prix - WDM

1. Adelinde Cornelissen - Parzival - 81.362 % (Nederland)
2. Laura Bechtolsheimer - Andretti - 73,362 % (Engeland)
3. Hans Peter Minderhoud - Nadine - 70.936 % (Nederland)
4. Carl Hester - Liebling II - 70,213 % (Engeland)
5. Anja Plonzke - Le Mont d'Or - 69,234 % (Duitsland)
6. Maria Eilberg - Twee Sox - 68,979 % (Engeland)
7. Michal Rapcewicz - Randon - 68,383 % ( Polen)
8. Daniel Sherriff - Bayford Hall Dallaglio - 67,702 % (Engeland)
9. Marc Boblet - Whitni Star - 67,660 % (Frankrijk)
9. Philippe Jorissen - Le Beau - 67,660 % ( België)
...

En ik zei in mijn vorig bericht NORMAAL ging Totilas er ook rijden, ik zeg helemaal niet dat hij er gereden heeft! Maar Parzival wist ik zeker!
Dus smijt ik dan met pannen :s sorry hoor maar ik ken de uitslagen.

En denken jullie nu echt dat al de artikels die hier geplaatst worden effectief worden afgenomen altijd?
En dat altijd alles waar is wat er staat?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 26-09-10 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote aangepast

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:41

En waar zie jij Claudia Fassaert staan in deze uitslag Beezietje?
Dé BEWUSTE CDI die ik noem, is een andere proef waarin Claudia deelnam, maar niet deze! Zij reed dus helemaal niet tegen Adelinde, noch tegen Edward!
Ik heb de uitslag van de Grand Prix waar Claudia gestart is met een link toegevoegd, misschien had je het niet gezien?

Als er iemand niet de krantenartikels letterlijk neemt, dan zijn het wel degenen die het hier opnemen voor Peter. Volgens mij hoor jij daar niet bij dus vind ik het nu wel vreemd dat je nu plots je er wel bewust van bent dat het best anders gezegd kan zijn.

Hermelientje, zoals gewoonlijk sla je de spijker weer op zijn kop. Als de selectiecriteria volkomen duidelijk waren geweest, ook voor degenen die niet aan de norm voldeden, dan was er geen gezeik. Transparant beleid is nog altijd het enige wat daadwerkelijk problemen voorkomt, en geen adhoc beleid wat ter plekke gemaakt wordt zoals ineens Grand Prix Special uitslagen mee laten tellen!

donner5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:54

Jongens, Jongens, Jongens,
Hoe lang blijven jullie nog verder doen met dit gezever.
Hebben jullie dan echt niks anders te doen ?
Sorry hoor maar voor mij kan dit niet verder gaan.
Bokt zou dit gegeven van het scherm moeten laten verdwijnen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:07

donner5 schreef:
Jongens, Jongens, Jongens,
Hoe lang blijven jullie nog verder doen met dit gezever.
Hebben jullie dan echt niks anders te doen ?
Sorry hoor maar voor mij kan dit niet verder gaan.
Bokt zou dit gegeven van het scherm moeten laten verdwijnen.

Wat lost dat op dan?
Als jij het niet interessant vindt, dan lees je het toch lekker niet?

Ik denk dat er heel wat te leren valt van deze situatie... hoe het vooral niet zou moeten gaan voor onduidelijke regels en eisen voor deelname.