ik ga geen 12 pagina's doorlezen vóór ik een reactie plaats

Okee.
Dat verklaart waarom je niet weet waarover je praat

vast jij zeker wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigBen schreef:horseyfries schreef:Willen de mensen die roepen dat op dezelfde wedstrijd Claudia ALTIJD hoger scoorde dan Peter, nog eens goed het lijstje bekijken? En daarbij graag ook het verschil tussen CDI en CDIO opzoeken, als je op dezelfde plaats rijdt in de Grand Prix, wil dat nog niet zeggen dat je in dezelfde groep rijdt.
Je hebt een punt.
Alleen, uiteindelijk hebben Peter en Claudia dit seizoen
drie keer rechtstreeks, in dezelfde proef, tegen elkaar gereden.
Met name in de GP van Rotterdam,
de GP van Hickstead, en de GPS van Hickstead.
In Rotterdam was Peter beter, in Hickstead was Claudia beter (2x).
Geen van beiden zijn topcombinaties,
en ik neem aan dat de kbrsf uiteindelijk gekozen heeft
voor de combinatie die recent de beste vorm heeft getoond.
Ik neem ook aan dat de communicatie richting ruiters waardeloos was,
dat de zgn. bondscoach van toeten noch blazen wist,
en dat het allemaal op een drafje, zonder enige uitleg beslist werd.
Dat Peter zich daar aan ergert, dat kan ik best begrijpen.
Alleen, de manier waarop is niet erg verstandig.
horseyfries schreef:Jullie smijten met pannen geloof ik, want er staat hier weer zo'n onzin boven, ongelooflijk.
Totilas en Parzival deden niet mee aan de bewuste CDI in Hickstead, mag ik er (zucht) voor de derde keer op wijzen dat een CDI géén CDIO is en Peter daar dus wel gelijk in had? (http://www.cso.dsl.pipex.com/results/ev ... 26_c04.htm)
Dat is dus niet met pannen smijten, maar gewoon de waarheid. Het heeft ook niets met Claudia te maken, maar de selectie is nu éénmaal naar haar gegaan en dus moet Peter wel haar resultaten tegen de zijne afwegen, omdat de Federatie dat ook gedaan zou moeten hebben.
Dat jullie het Claudia zo graag gunnen, prima, maar dat maakt niet dat Peter onwaarheden verkondigt of Claudia zwart maakt. Ik weet zeker dat dat ook zijn bedoeling niet is, maar feit is dat hij de enige CDIO die ze samen gereden hebben gewonnen heeft.
Citaat:"Terwijl Claudia op geen enkele wedstrijd waaraan we beiden meededen, hoger scoorde dan ik," zegt Spahn. Bovendien sta ik veel hoger op de wereldranglijst."
horseyfries schreef:Dat is jouw interpretatie van dit artikel, hij bedoelde waarschijnlijk echter de CDIO's, omdat dat de enige wedstrijden zijn waar je als landenteam functioneert en je dus kunt zien wie de meeste waarde voor het team heeft.
mister_m schreef:Ne GP is een GP en ne special is ne special
op internationale wedstrijden waar cdi en cdio verreden worden zijn het meestal dezelfde jury's. Alleen zitten ze aan een andere letters.
Een 8 in een CDI is een 8 in een CDIO
en ik maakte een foute in de ruiters met één nominatie. Het waren er vier en geen drie.
Claudia behaalde twee keer de norm maar met verschillende paarden. Maar de ene is door de eigenaar verkocht. Na een bod die hij niet kon weigeren en in overleg met Claudia. Dit was na de prachtige 4° plaats in de special van de CDIO van Saumur met 69.083% (beste belg) en in de kur reed ze eigenlijk nog eens de norm met 67.350%.
maar het moet volgens de criteria in twee verschillende wedstrijden zijn. anders had ze haar selectie toen al beet.
horseyfries schreef:mister_m schreef:
en ik maakte een foute in de ruiters met één nominatie. Het waren er vier en geen drie.
Claudia behaalde twee keer de norm maar met verschillende paarden. Maar de ene is door de eigenaar verkocht. Na een bod die hij niet kon weigeren en in overleg met Claudia. Dit was na de prachtige 4° plaats in de special van de CDIO van Saumur met 69.083% (beste belg) en in de kur reed ze eigenlijk nog eens de norm met 67.350%.
maar het moet volgens de criteria in twee verschillende wedstrijden zijn. anders had ze haar selectie toen al beet.
Dus ze heeft niet de norm twee keer gehaald.....
horseyfries schreef:Peter is idd met Mike naar Kentucky en sportief als hij is, zal hij ook echt met Claudia wel even erover praten.
Waar het werkelijk om draait is dat er naar de toekomst toe lering uit getrokken zou moeten worden en er duidelijkheid moet komen over de selectiecriteria.
Als ik op de VLP site zoek naar die criteria, staan ze wel aangekondigd maar zie ik ze in ieder geval nergens.
Citaat:2. KBRSF Minimum Selectiecriteria
Enkel de resultaten van combinaties ruiter/paard worden in aanmerking genomen.
De selectieperiode gaat van 01/10/2009 – 15/08/2010
De combinatie dient tijdens de selectieperiode 2 x 67% behalen in de dressuurproef Grand
Prix tijdens CDIO ,CDI-W of CDI 3*of meer, waarbij er rekening zal gehouden worden met
het deelnemersveld en dit geëvalueerd zal worden door de dressuurcommissie. CDI-W
resultaten (indoor) kunnen slechts voor één van de twee gestelde criteria (67%) gelden.
Minstens 1 resultaat moet behaald zijn in 2010 tijdens een outdoor wedstrijd.
Indien 3 combinaties aan de KBRSF selectiecriteria voldoen en in aanmerking komen voor
een definitieve selectie kan een 4e combinatie, die niet volledig voldaan heeft aan de KBRSF
selectiecriteria, geselecteerd worden voor deelname aan de WEG.
horseyfries schreef:Hier zie je dus dat Peter wel degelijk gelijk had dat de resultaten van de Grand Prix zouden tellen, en dan had hij recht om te gaan. Daarin heeft hij immers hoger gescoord dan Claudia?
Dus als ze zich aan hun eigen regels hadden gehouden, dan had Peter nu idd degene geweest die had mogen gaan.
horseyfries schreef:Jullie smijten met pannen geloof ik, want er staat hier weer zo'n onzin boven, ongelooflijk.
Totilas en Parzival deden niet mee aan de bewuste CDI in Hickstead, mag ik er (zucht) voor de derde keer op wijzen dat een CDI géén CDIO is en Peter daar dus wel gelijk in had? (http://www.cso.dsl.pipex.com/results/ev ... 26_c04.htm)
Dat is dus niet met pannen smijten, maar gewoon de waarheid. Het heeft ook niets met Claudia te maken, maar de selectie is nu éénmaal naar haar gegaan en dus moet Peter wel haar resultaten tegen de zijne afwegen, omdat de Federatie dat ook gedaan zou moeten hebben.
Dat jullie het Claudia zo graag gunnen, prima, maar dat maakt niet dat Peter onwaarheden verkondigt of Claudia zwart maakt. Ik weet zeker dat dat ook zijn bedoeling niet is, maar feit is dat hij de enige CDIO die ze samen gereden hebben gewonnen heeft.
donner5 schreef:Jongens, Jongens, Jongens,
Hoe lang blijven jullie nog verder doen met dit gezever.
Hebben jullie dan echt niks anders te doen ?
Sorry hoor maar voor mij kan dit niet verder gaan.
Bokt zou dit gegeven van het scherm moeten laten verdwijnen.