Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:49

petraaken schreef:
Goh, als ik dat lijstje van de landen mag geloven is België aan de wereldtop. Ben dan ook erg verbaasd dat ik hier nooit iets over lees in de paardensportbladen hier. Op TV zal ik het maar niet hebben. De dressuur komt hier al niet eens op het scherm.

Ik woon ook in België maar heb dat wel degelijk hier meegekregen hoor ;)

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:51

@Horseyfries, je sneeuwde bijna onder ;)

Ook een B hier! (in the perfect world... :roll: )

xShellie

horseyfries schreef:
Youthreiner, jammer dat je niet meer afweet van management, je doet echt iets fout als je alleen een petje en tshirt krijgt en dat nog draagt ook zonder er iets voor terug te vragen.....

Maar gezien het antwoord op mijn vraag hebben ze wel gelijk want je vergeet duidelijk waar het bij sponsoring om gaat: niet het presteren van jou zelf, maar het bekend maken van de naam van de sponsor is wat telt!

Nee, wat wil je? Ik ben 18 jaar oud, natuurlijk weet ik niet alles, maar ik weet wel veel van Reining.

Maar als de sport niet bekend is wordt de naam van de sponsor ook niet bekender.
Dan gaan sponsors mooi een wielrenner sponsoren, want die sport is veel bekender, er kijken meer mensen naar en als de naam van de sponsor dan ergens op staat wordt dat ook veel vaker gezien.
Laatst bijgewerkt door xShellie op 01-09-10 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Weten jullie wat ik gek vind? Aan de ene kant weten jullie wat het probleem is, ik lees het hier constant: geld.

Aan de andere kant willen jullie heel kleinschalig alles verbeteren, team thuishouden, in NL zelf alles van nul opbouwen.

Het is toch logisch dat als je dat op die manier doet, er geen sponsor in geïnteresseerd is?

Kortom: jullie hebben geen probleem, jullie zijn het probleem want jullie houden vooruitgang tegen!

(Duikt nu weg onder de zetel om de spervuur van bullwhips, lasso's en wieltjessporen te ontlopen... :D )
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 01-09-10 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:52

cer: laten we er niet ook nog eens een discussie 'waar moeten goede reiningpaarden vandaan komen' van gaan maken hier :P

mbt je laatste opmerking: denk je ECHT dat de hele reiningsport, die echt niet als middelpunt een WEG heeft alles daaraan gaat aanpassen?
een WEG is lang niet het belangrijkste in onze sport, dat zijn de futurity's en derby's. dus sorry, maar dat slaat echt nergens op.
het maakt ook niet uit, maar als je een verklaring wilt waarom er niet genoeg CRI paarden zijn, is dit het.

(en hou ajb eens op met het 'omdat ze dan kapot zijn' zie de nieuwspagina, staat vol met tophengsten die vroeg zijn begonnen en pas op late leeftijd happy zijn gestorven, smart little lena, topsail whiz...laten we die discussie niet weeeer hier gaan voeren)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:52

HumbleTalent schreef:
Heeft niks met heel houden te maken. Het heeft te maken met dat het grote geld dan al verdient is met de paarden en daarna de grote wedstrijden voor de trainers niet meer interessant zijn. Deze zijn weer interessant voor de non pro. Maar de trainers hebben daardoor geen 6 jarige. Paarden zijn prima heel, mankeert meestal niks aan.

Grote geld? Voor het eerst dat ik lees dat de Nederlandse trainers groot geld verdienen?? Meestal is het kommer en kwel...
Non pro's mogen toch ook naar de WEG? Of niet?

Citaat:
De westernpaarden later laten pieken.. hihihi.. dan moet je heel Amerika eerst op de schop gooien..
Wtf is dat toch steeds, we hebben het nu toch over nederland?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:54

Maar wie wil er nou western gaan rijden als het Nederlands team dalijk bijvoorbeeld als laatste eindigt op de WEG?
Want zenden ze dat nou uit op TV? Nederlands Reining team wordt laatste op de WEG?
Nee, als het Nederlands Reining team goed zou eindigen zou er mss iets van op tv of in de krant komen.
En het is een wonder als ze goed eindigen met Anky in een team, want de concurrentie is veel te groot!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:57

quarterH schreef:
cer: laten we er niet ook nog eens een discussie 'waar moeten goede reiningpaarden vandaan komen' van gaan maken hier :P

Ik begin daar niet over, iemand anders zei dat er geen back-up paarden zijn :?

Citaat:
mbt je laatste opmerking: denk je ECHT dat de hele reiningsport, die echt niet als middelpunt een WEG heeft alles daaraan gaat aanpassen?
een WEG is lang niet het belangrijkste in onze sport, dat zijn de futurity's en derby's. dus sorry, maar dat slaat echt nergens op.
het maakt ook niet uit, maar als je een verklaring wilt waarom er niet genoeg CRI paarden zijn, is dit het.

Waar MAAAAKT men zich dan druk om zeg????? Dus het is helemaal niet zo belangrijk??? Nou, dan kan Anky lekker meerijden toch? :j

Citaat:
(en hou ajb eens op met het 'omdat ze dan kapot zijn' zie de nieuwspagina, staat vol met tophengsten die vroeg zijn begonnen en pas op late leeftijd happy zijn gestorven, smart little lena, topsail whiz...laten we die discussie niet weeeer hier gaan voeren)

niet zo overdrijven joh

Citaat:
Maar wie wil er nou western gaan rijden als het Nederlands team dalijk bijvoorbeeld als laatste eindigt op de WEG?
Want zenden ze dat nou uit op TV? Nederlands Reining team wordt laatste op de WEG?
Nee, als het Nederlands Reining team goed zou eindigen zou er mss iets van op tv of in de krant komen.
En het is een wonder als ze goed eindigen met Anky in een team, want de concurrentie is veel te groot!

Dat maakt dan toch niet veel verschil met de vorige WEG, waarom doet dat nu terzake dan?

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:58

YouthReiner schreef:

Ik begreep toch uit eerdere posts dat jullie liever niet hadden dat wij dressuur/springruiters western gaan rijden.

HumbleTalent

Cer schreef:
HumbleTalent schreef:
Heeft niks met heel houden te maken. Het heeft te maken met dat het grote geld dan al verdient is met de paarden en daarna de grote wedstrijden voor de trainers niet meer interessant zijn. Deze zijn weer interessant voor de non pro. Maar de trainers hebben daardoor geen 6 jarige. Paarden zijn prima heel, mankeert meestal niks aan.

Grote geld? Voor het eerst dat ik lees dat de Nederlandse trainers groot geld verdienen?? Meestal is het kommer en kwel...
Non pro's mogen toch ook naar de WEG? Of niet?

Nee klopt. Dit was een uitleg waarom de reining sport weinig oudere paarden heeft lopen op het hoogste niveau

Citaat:
De westernpaarden later laten pieken.. hihihi.. dan moet je heel Amerika eerst op de schop gooien..
Wtf is dat toch steeds, we hebben het nu toch over nederland?
Ja, en Nederland dient zich te conformeren aan de algemeen geldende regels (god dit lijkt bijna weer op het WRAN verhaal) en niet allemaal aparte regels moeten bedenken zodat we vervolgens meer nergens bij aansluiten.

besita

quarterH schreef:

als dat zo is WAAROM dan je druk maken over het feit dat Anky gaat ?? Zeg dan effe gewoon dat die andere niet meewillen omdat ze er niks aan vinden ;)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:00

Moeni11 schreef:
YouthReiner schreef:

Ik begreep toch uit eerdere posts dat jullie liever niet hadden dat wij dressuur/springruiters western gaan rijden.

Dat heb je mij nooit horen zeggen. ;)
Ik ben op mn 6e ook begonnen met dressuur en springen en op mn 13e ben ik overgestapt naar western.
De meeste mensen die reining rijden zijn vroeger ook begonnen met springen en/of dressuur.
Ik heb daar niks op tegen hoor, gezellig als er wat meer mensen mee kwamen doen!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:01

besita schreef:
quarterH schreef:

als dat zo is WAAROM dan je druk maken over het feit dat Anky gaat ?? Zeg dan effe gewoon dat die andere niet meewillen omdat ze er niks aan vinden ;)

Omdat heel leek nederland in een keer denkt dat wat Anky doet de reining top is. Dus krijg je een slechte voorstelling van wat reining is en dat is slechte promotie voor de sport. Dat de WEG voor de reining minder belangrijk is wil niet zeggen dat een slechte presentatie daar geen afbreuk doet aan de sport.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:01

*Zit nu onderuitgezakt met een bakje chips zich kostelijk te vermaken*

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:02

Moeni11 schreef:
YouthReiner schreef:

We willen jullie er juist wel bij hebben, maar wel om de goede redenen. Omdat je denkt dat dit een uitdagende moeilijke maar zeer mooie sport is om te beoefenen en niet omdat je denkt wat Anky kan, kan ik ook!

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:03

HumbleTalent schreef:
Omdat heel leek nederland in een keer denkt dat wat Anky doet de reining top is. Dus krijg je een slechte voorstelling van wat reining is en dat is slechte promotie voor de sport. Dat de WEG voor de reining minder belangrijk is wil niet zeggen dat een slechte presentatie daar geen afbreuk doet aan de sport.

Vind je nou zelf ook niet dat je verschrikkelijk overdrijft?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:04

jongens ik ga hier stoppen. lullen tegen muren die het niet willen en kunnen begrijpen is me toch iets te zonde van mijn tijd.

we zullen het wel zien he.
ik ben voor Belgie en Duitsland iig!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:05

tja HT dan moeten de echt reining ruiters maar zorgen dat ze op de wedstrijden die zogezegd niet als belangrijk gemerkt zijn in hun agenda ook erbij zijn en daar top presteren en zo wel in de schijnwerpers komen te staan !!
ik vind het maar al te makkelijk om er zo mee weg te komen ..als je zelf wil niet wil afreizen daarheen moet je niet gaan zeuren op degene die dan wel meegaan ..

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:09

besita schreef:
tja HT dan moeten de echt reining ruiters maar zorgen dat ze op de wedstrijden die zogezegd niet als belangrijk gemerkt zijn in hun agenda ook erbij zijn en daar top presteren en zo wel in de schijnwerpers komen te staan !!
ik vind het maar al te makkelijk om er zo mee weg te komen ..als je zelf wil niet wil afreizen daarheen moet je niet gaan zeuren op degene die dan wel meegaan ..

ach ja je moet ook de wereld vooral niet willen veranderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:13

horseyfries schreef:
Laat ik het even omkeren: wat zouden jullie ermee zijn als sport in Nederland als er iemand mee ging die een iets betere score dan Anky kan rijden, waardoor het Nederlands team op hun normale niveau presteert wat bij lange na niet top drie is? Jullie zouden wederom geen enkele media aandacht krijgen waardoor opnieuw de sponsors niet geneigd zijn geld in deze sport te steken.
Wat zou het beste zijn voor jullie sport?
Graag allemaal even antwoorden! A: Anky mee B Iemand mee die zorgt voor een nette 70+ score zonder bekendheid

B
Liever eennalaatste met nette scores dan als laatste te kak staan met een slechte run door je landelijke dressuurcoryfee

Maar eerlijk gezegd mis ik nog steeds optie C. Ik denk dat als je als coach moet gaan teruggrijpen op ruiters die krapaan B-kaderwaardig zouden kunnen zijn, je op je hoofd moet krabbelen, drie keer moet slikken, en dan moet toegeven dat je geen team hebt. Functie neerleggen dus. Kan volgende keer een ander het beter doen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:17

YouthReiner schreef:

Je begrijpt nog altijd het concept "nieuwswaarde" niet blijkbaar.
Als het Nederlandse Reining team voor hun doen goed zou eindigen zouden ze vierde of vijfde worden, hooguit. Denk je dat er dan
opeens meer aandacht voor komt? Wedje doen?
Anky is de hekkesluiter van het team, als er een andere "hekkensluiter" in het team zou komen, zouden ze niet ineens eerste worden.
De media aandacht zou echter dramatisch dalen, want Anky is nieuws, en een andere hekkensluiter die niemand kent absoluut niet.

Op je vraag: wie wil er nu western gaan rijden als het Ned team dadelijk laatste eindigt, is het antwoord simpel:
Héél veel mensen, als Anky geïnterviewd wordt bij Studio Sport en vertelt dat ze dit een gewéldige leuke sport vind. Want als Anky dat zelfs vind, dan zijn plots heel veel mensen geïnteresseerd om het ook eens te proberen. En daarvoor hoeven ze helemaal niet goed te presteren, ze moeten slechts uitdragen dat het een geweldige sport is. En dat doe je niet, dames en heren van de western, door iemand die voor jullie als reclamezuil kan dienen, af te serveren.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:18

horseyfries schreef:
petraaken schreef:
Goh, als ik dat lijstje van de landen mag geloven is België aan de wereldtop. Ben dan ook erg verbaasd dat ik hier nooit iets over lees in de paardensportbladen hier. Op TV zal ik het maar niet hebben. De dressuur komt hier al niet eens op het scherm.

Ik woon ook in België maar heb dat wel degelijk hier meegekregen hoor ;)

nou ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk nog amper belgische tijdschriften lees. Ben tot vorig jaar nog geabonneerd geweest op Hippo Revue maar vind dat blad zo armzalig en veel te veel reclame en te duur dat ik het abonnement heb opgezegd. Vind de hoefslag vele malen beter. Het is echt jammer dat de paardensport in België zo weinig op de nationale Tv zenders komt. Met wat geluk het springen, dressuur enkel Mechelen (en dat is dan misschien 10 sec beeld), eventing alleen bij de grote kampioenschappen als de OS en de WEG. Ken dus echt geen enkele belgische westernruiters.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:19

besita schreef:

Dit is zo waar.

Net zo als je niet moet zeuren dat er geen geld in je sport geïnvesteert wordt als je angstvallig probeert het binnen je eigen kleine clubje te houden. Dat betekent dat je het dan ook gewoon allemaal lekker zelf moet betalen want dan is er geen sponsor geÏnteresseerd.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:19

petraaken schreef:
nou ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk nog amper belgische tijdschriften lees. Ben tot vorig jaar nog geabonneerd geweest op Hippo Revue maar vind dat blad zo armzalig en veel te veel reclame en te duur dat ik het abonnement heb opgezegd. Vind de hoefslag vele malen beter. Het is echt jammer dat de paardensport in België zo weinig op de nationale Tv zenders komt. Met wat geluk het springen, dressuur enkel Mechelen (en dat is dan misschien 10 sec beeld), eventing alleen bij de grote kampioenschappen als de OS en de WEG. Ken dus echt geen enkele belgische westernruiters.

Ze zitten vlak bij me in de buurt ;)

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:21

De gene hier die denken dat het verschil tussen bv een 4de en een laatste plek bij het wel of niet mee doen van Anky ligt hebben het toch niet helemaal begrepen denk ik zo!
Ik had ook liever gezien dat Jurgen mee had gedaan, maar goed het is niet anders en we moeten het hier mee doen.

Ik weet niet hoe jullie het zouden vinden, maar als ik op dit moment in Anky's laarzen zou staan dan scheet ik zeven kleuren...

Ga er maar aan staan je hebt een naam die iedereen kent in de paardensport. Dat wekt enorm hoge verwachtingen, dat zorgt dat alle toeschouwers op het puntje van hun stoel zitten om eens heel critisch te bekijken hoe je het doet.
Dat terwijl je zelf maar al te goed weet dat je een jaar of 2 training te kort komt om zelfs maar te gaan denken mee te kunnen op dit niveau. Mehn de druk die dat alleen al op je legt, daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Super dat ze zich niet terug trekt, super dat ze er voor gaat. Dat is nog eens professionaliteit en doorzettings vermogen. Daar kunnen de gene met de "mijn paard heeft een ochtendhumeur en dat weet de coatch" instelling veel van leren.

Natuurlijk zien wij Reiners liever een team op volle sterkte. Maar liever koekjes worden helaas niet gebakken.