zipje71 schreef:Alane schreef:Die dingen zijn er al heeeel lang en kunnen heel handig zijn... MITS goed gebruikt...
kiezen onder de auto laten lopen of een stroomstootje, en ja helaas zijn dat soms honden die door anderen verpruts zijn.
Je kan toch ook gewoon je hond aan de riem houden?
Ik heb wel eens naast een hond gestaan die zo'n "schokje" kreeg en ik voelde het ook. Zo fijn is dat echt niet. Maar mijn punt is dat iedereen de mond vol heeft over prikbanden etc maar werken met stroom blijkbaar normaal vindt. Je kan ook wat geduld opbrengen en je hond proberen te rehabiliteren (mooi woord dat Cesar Milan altijd gebruikt) Waar de kunde van de mens ophoudt, begint hetgebruik van dit soort rotzooi.
Heb je zelf wel eens geprobeerd zo'n citronellaspuitje in je neus te spuiten? Erg ranzig en een hond heeft een nog veel beter ontwikkelde neus.
Volgens mij heeft Alane het over die banden die hetzelfde doen als een schrikdraadje rond de tuin. Hebben wij gebruikt toen onze hond nog heel jong was. Hij zet nu geen stap over de lijn waar vroeger (7/8 jaar terug!!!) het schrikdraadje heeft gezeten. En dat terwijl hij maar 2 keer dat draadje heeft geraakt. Zie ik weinig kwaad in eerlijk gezegd.