Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:50

Als je nog wat nodig hebt kom je een keertje langs he?
Heb jij zelf al een ander onderkomen voor je paard?
Wat gaat er nu verder met de stal gebeuren? Gaat de eigenaar het wel saneren?
Dat zal toch een lieve duit gaan kosten!

vandaalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:51

Hey iedereen

even terug te kommen op het feit dat john niets zou doen of wil doen dat is dus lariekoek he!!!!
john wil zo veel doen maar er zijn 2 dingen die mee spellen. 1 de gemeente die eerst he terrein aan john terug moet geven voor john ook maar iets kan doen. En 2 het gaat hier om hele Groote geldbedragen!! om het terrein te reinigen en dat geld moet je wel hebben. Dus het verwijd dat john niets zou doen slaat nergens op. Hij zit niet voor niets al van af het begin in een tent en draagt zorg voor de paarden en het trein

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:57

aerdenhout1 schreef:
Als je nog wat nodig hebt kom je een keertje langs he?
Heb jij zelf al een ander onderkomen voor je paard?
Wat gaat er nu verder met de stal gebeuren? Gaat de eigenaar het wel saneren?
Dat zal toch een lieve duit gaan kosten!

Ik was gister in de buurt, ijmuiden :+ Maar het was al laat achterin de middag haha.
Maar als ik ( of iemand anders misschien) nog iets nodig heb, kom ik zeker een keertje langs.
Was zowiezo van plan weer eens langs te komen :D

Het paard staat inmiddels elders gestalt... evenals sommige andere paarden heb ik vernomen. :)
Wat de eigenaar betreft; ik kan niet in zijn portomonee kijken... dus ik hoop dat ie een hele goede verzekering oid heeft.
Veel kosten zal het zeker doen, wat ik heb begrepen is het nu alleen gestabiliseerd, de staleigenaar moet het nu gaan laten schoonmaken..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:03

Ik leef met hem mee!
Kan me ook heel goed voorstellen hoe verschrikkelijk machteloos je bent en hoe erg het is als al je dieren weg moeten, je zelfs je huis uit moet en ook al zijn het niet je eigen dieren, je zorgt er toch elke dag weer voor.
Je hele leven staat van de ene op de andere dag op zijn kop.
Waarschijnlijk was de stal ook zijn inkomen en ook dat valt nu weg.
Dan nog, wat ga ik nu doen...ga ik heel veel kosten maken om toch weer opnieuw te kunnen doorgaan, of stop ik er gewoon mee.
Maar dat laatste zal ook nog niet zo gemakkelijk gaan, want wie gaat er nu opdraaien voor de kosten van het weghalen van dat asbest?
Reken maar dat hij slapeloze nachten heeft!!
Nogmaals..ik leef met hem mee en wens hem vanaf deze plek heel veel sterkte en vooral veel goede vrienden toe die hem helpen in deze zware tijd!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 16:31

vandaalen schreef:
Hey iedereen

even terug te kommen op het feit dat john niets zou doen of wil doen dat is dus lariekoek he!!!!
john wil zo veel doen maar er zijn 2 dingen die mee spellen. 1 de gemeente die eerst he terrein aan john terug moet geven voor john ook maar iets kan doen. En 2 het gaat hier om hele Groote geldbedragen!! om het terrein te reinigen en dat geld moet je wel hebben. Dus het verwijd dat john niets zou doen slaat nergens op. Hij zit niet voor niets al van af het begin in een tent en draagt zorg voor de paarden en het trein

Persoonlijk denk ik dat je met de stukjes die jij schrijft John alleen maar nadeliger neerzet, hoogstwaarshijnlijk geheel onbewust hoor maar gewoon niet echt heel erg slim om dit te doen.

Zoals Kiwiko al aangaf zal jij op gaan draaien voor de kosten als dit allemaal netjes in de offertes is opgenomen (wat we met zn alle heel erg hopen voor John en waar we eigenlijk ook van uitgaan).
Dus als je wat te melden hebt over wat de eigenaar kan en wil doen doe dat dan op een nette manier en steek je hand in eigen boezem. En mocht het idd zo zijn dat John alles netjes op papier heeft staan dan zou ik (en ik denk nog meer mensen met mij) het eigenlijk heel slordig vinden dat jij hem in een tent laat bivakkeren.
Hierbij heb ik het zowel over het saneren van de grond en de opstallen als over de kosten en schade voor de gedupeerde (bewoners + paardeneigenaren).

Overigens even nogmaals de mededeling naar de mensen met paarden aldaar mochten jullie iets nodig hebben dan wil ik zeker even in de kelder gaan kijken of ik wat heb.
Halster heb ik in ieder geval (zijn oud maar goed te gebruiken). Borstels ook wel en verder weet ik het echt zo even niet. En mochten jullie weten of de mensen die daar hun huis kwijt zijn geraakt ik zou ook nog kunnen kijken naar kleding die wij niet meer gebruiken en misschien nog wel wat huisraad.
Graag dit via pb bij mij melden dan ;).
Laatst bijgewerkt door easygoing op 18-07-10 16:40, in het totaal 3 keer bewerkt

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:34

Hallo,

Even een korte reactie van mijn kant naar iedereen hier in het toppic of mensen die wel mee lezen en niet reageren hier of elders.

Als eerste kan ik het helemaal eens zijn met Karin, ik wil dolgraag beginnen maar MAG niet, eerst moet het terrein vrij gegeven worden aan mij en dan pas kan ik aan de slag met de rest hier om Stal Midden Delfland terug te halen waar ik 10 jaar
voor gewerkt hebt en gevochten om het zo mooi te maken voor ons allen.

Ik probeer er alles aan te doen onze stal en de dingen daarom heen zoals bewoning weer te starten na opruiming saneer bedrijf.

Lukt dat niet, lag het niet aan mij. Ik doe mijn best OOK NU

John

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:38

Da's idd balen john... als je niets kunt doen...
Ik hoop dat het je toch nog gaat lukken!!! :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:14

johnvt schreef:
Hallo,

Even een korte reactie van mijn kant naar iedereen hier in het toppic of mensen die wel mee lezen en niet reageren hier of elders.

Als eerste kan ik het helemaal eens zijn met Karin, ik wil dolgraag beginnen maar MAG niet, eerst moet het terrein vrij gegeven worden aan mij en dan pas kan ik aan de slag met de rest hier om Stal Midden Delfland terug te halen waar ik 10 jaar

Ik probeer er alles aan te doen onze stal en de dingen daarom heen zoals bewoning weer te starten na opruiming saneer bedrijf.

John

AAH eigenaar van de stal begrijp ik!
Jhon dan nog even persoonlijk..alle sterkte en hou je taai he!!
Ik begrijp wel een beetje waar je doorheen moet en weet ook dat de nachten erg kort zijn, maar komt tijd, komt raad he!!!!

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:42

aerdenhout1 schreef:
johnvt schreef:
Hallo,

John

AAH eigenaar van de stal begrijp ik!
Jhon dan nog even persoonlijk..alle sterkte en hou je taai he!!
Ik begrijp wel een beetje waar je doorheen moet en weet ook dat de nachten erg kort zijn, maar komt tijd, komt raad he!!!!

Dank je

En Mark misschien kun je beter eens aan de slag gaan in plaats van hier te reageren. Zit ik niet op te wachten dit soort berichten van je.

John

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:46

Ik ben morgen aan de beurt om spullen te laten reinigen.
Ben benieuwd ....
Wel een dubbel gevoel, geen paard meer, wel zijn en mijn spullen nog daar....

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:50

Jetta schreef:
Ben benieuwd ....

Succes morgen dan voor jullie, zal wel moeilijk zijn. :(:)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:10

Jetta schreef:
Ben benieuwd ....

heel veel succes morgen jet..

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:11

aerdenhout1 schreef:
Stomtoevallig heb ik dat stukje ook gezien op TV.
Wat mij zo verbaasde is dat er wel een paard stond op dat weiland naast de stal??

Hoe is het nu trouwens met al de dieren? Had de eigenaar geen honden of katten b.v?
Verschrikkelijk als zoiets je overkomt!

Ja hoor, we hebben 2 katten, die mogen overigens wel gewoon over t terrein lopen!! (zonder maanpakkie :+ )
En onze hond scharrelt over t stuk waar we wel mogen lopen. Helaas gaat t erg slecht met Devil (onze Duitse herder) hij heeft duidelijk last van dat hij niet thuis is maar ook in een tent slaapt (en soms in t huis van mijn ouders, maar dat is een flat en niets voor hem)
Hij is al wat ouder (bijna 12) en heeft een zenuwprobleem in zijn rug... als hij zo slecht blijft dan zijn waarsch zijn laatste daagjes geteld |(

We gaan ervoor om de boel zsm te saneren en daarna weer verder te kunnen met ons bedrijf!!
Stal Midden Delfland komt terug, hoe dan ook

Jet, sterkte morgen :(:)
Laatst bijgewerkt door Binar op 18-07-10 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:18

Dat moet wel heel vreemd zijn Jet :(:)
Ik vond het al heel moeilijk om Evita haar spulletjes van stal op te halen toen ze er niet meer was, nu moet dat ook nog met zo veel gedoe er omheen. Kun je je barefoot wel terug krijgen? Omdat daar fleece/wol in zit?

Ach arme Devil.. wel vreemd dat de katten het terrein op mogen? Die krijgen dan toch ook vanalles aan hun pootjes?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 20:20

Is het voor dieren niet schadelijk?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:31

easygoing schreef:
Is het voor dieren niet schadelijk?

Het is zowiezo sterk overdreven gloof ik'.
want een asbest bedrjf vertelde mij, dat het voor ons pas schadelijk is, als je het 5 jaar lang, dagelijks in zou ademen... en dan als je ziek zou worden, zou dat pas na 30 jaar zijn... nou zo oud worden de meeste katten niet eens hahah :D

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 20:34

nee dat is zo maar op dieren kan het natuurlijk een heel ander effect hebben dan op mensen mocht dit voor hun ook schadelijk zijn. En wat betreft overdreven, persoonlijk denk ik dat je er gewoon beter helemaal niet mee in aanraking kan komen. Het is niet voor niets verboden.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:37

volgens de ggz was t slapen in een asbest-bed (1 van bedden was besmet omdat aannemer daar nachtje heeft geslapen) net zo slecht als een peukie opsteken :+
asbest is slecht als je er jaren mee werkt, niet als je er tijdelijk in loopt
Dit zal waarsch ook gelden voor dieren, ik weet t niet, de toekomst zal t leren
De 1 is al dik 15 jaar, de andere een stuk jonger, maar deze in een normaal huis zonder erf plaatsen was geen optie, de gemeente zei wel dat ze wegmoesten, of evt aan een tuigje

Meteen gevraagd wat de consequenties zouden zijn (in beslag nemen/inslapen e.d.) maar waren er niet, zijn advies was wel om de kat niet mee te nemen in de tent vanwege evt besmetting :+

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:47

Dank jullie.
Ireen, ik heb mijn zadel thuis liggen, het was al thuis voor een poetsbeurt, dus ik ben de enige met zo'n zadel nu van de barefootbende op stal. Ik heb alleen geen paard meer.....

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:49

easygoing schreef:
nee dat is zo maar op dieren kan het natuurlijk een heel ander effect hebben dan op mensen mocht dit voor hun ook schadelijk zijn. En wat betreft overdreven, persoonlijk denk ik dat je er gewoon beter helemaal niet mee in aanraking kan komen. Het is niet voor niets verboden.

vroeger waren ze helemaal niet zo streng mbt asbest.. hadden ze zelfs asbes plaatjes op het kookstel liggen enz....
maar toen wisten ze nog niet dat het uberhaupt schadelijk was..
toch blijf ik erbij dat het sterk overdreven word tegenwoordig..

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:52

@ Nann: (gefeliciteerd met je verjaardag overigens) Wees wel voorzichtig, die regels zijn er niet voor niets en als je iemand er dood aan heb zien gaan van dichtbij, dan denk je wel 2x na voordat je met asbest in aanraking komt, hoe weinig of eenmalig het ook is. Omdat ze "vroeger" onvoorzichtig waren gaan er nu zoveel mensen aan dood. En het is echt een rot-ziekte!!

Nogmaals veel sterkte voor alle betrokkenen.

Er stond in de krant overigens nog een foto met 3 mensen in een maanpak met een aantal zadels. Zag er bizar uit.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:04

Monica24 schreef:
@ Nann: (gefeliciteerd met je verjaardag overigens) Wees wel voorzichtig, die regels zijn er niet voor niets en als je iemand er dood aan heb zien gaan van dichtbij, dan denk je wel 2x na voordat je met asbest in aanraking komt, hoe weinig of eenmalig het ook is. Omdat ze "vroeger" onvoorzichtig waren gaan er nu zoveel mensen aan dood. En het is echt een rot-ziekte!!

Nogmaals veel sterkte voor alle betrokkenen.

Er stond in de krant overigens nog een foto met 3 mensen in een maanpak met een aantal zadels. Zag er bizar uit.

Dankjewel!

En het is idd rot... want je kunt er erge ziektes aan overhouden, die pas na 30 jaar tot uiting komen.
En vroeger wisten ze dat niet nee.

maar van 1x door asbest heen lopen, word je zowiezo niet ziek.
die kans is zo nihiel..
Laatst bijgewerkt door _Nann_ op 18-07-10 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:28

hoe laat moet je morgen jet? en nogmaals sterkte met het verlies van renk meis

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 08:04

Assiej schreef:
easygoing schreef:
zegels verbroken? Ach ach wat een ellende zeg. Het word jullie wel steeds onmogelijker gemaakt. Balen zeg.

@Assiej Ik denk eigenlijk dat wat Scheepie voorstelt helemaal niets afwijkt van de werkelijkheid. De mensen zijn gedupeerd en zijn slachtoffer van andermans fouten.

Dat hoor je mij ook absoluut niet ontkennen ;)
Maar toen ik Scheepie haar post voor de eerste x las, kwam het bij mij zo over dat er op een bepaalde houding aangenomen moest worden omdat het anders niet geloofwaardig o.i.d. zou zijn. Nu snap ik wel dat ze het waarschijnlijk niet zo bedoeld heeft, maar zo kwam het bij mij over.

Nee meid of jongen.....heb wel eens per ongeluk iemand voor meid aangesproken en bleek man te zijn ( ga niet in ieders profiel van te voren kijken :P ), ik bedoelde het goed. Helemaal niet dat je een bep.houding aan moet nemen, maar ze zijn gewoon enorm gedupeerd! Dus daarom zei ik: nog x proberen en laat zien hoe je nu zit. Ik kan me voorstellen als je niks hebt, je niks kan doen, vandaar mijn oude halster en oud-halstertouw, dat heb je meestal thuis liggen en je mooie halster op stal of in dit geval je hoofdstel en zadel, niet......dat wilde ik zeggen ;)
Ben paar dagen niet online geweest, door verandering provider, kon niet eerder reageren, maar als ik lees dat HVN is geweest en door de huldiging het niet heeft uitgezonden, is erg lullig, hadden ze toch dag later item kunnen uitzenden.....

Hoop dat jullie niet teveel kosten kwijt zijn aan de reiniging en begrijp dat paar mensen al de procedure hebben doorgelopen.....

Succes!!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:57

Even edit :o : las nu dat HVN wel heeft uitgezonden klein stukje...

En even terug komen op het laatste stukje van "de aannemer".....
Die doet net alsof John voor de kosten opdraait ipv van hijzelf, want hij heeft het over groote ( grote ) geldbedragen en heeft het over John en niet over zichzelf.
Wiens fout is het nu van deze ellende, leuke aannemer, tjonge.......krijg het gevoel dat hij nu naar John schuift ( met de zin: " dat geld moet je wel hebben om het terrein te reinigen", lees nergens dat hij het overzich zelf heeft, lees wel 5 x de naam John, terwijl hij als aannemer of zijn werkkrachten toch de asbest niet juist hebben verwijderd????? )Of ben ik nu gek???
Of voelt hij zich gesterkt, door de uitzending van HVN, waarin werd gezegd dat John voor de reiniging opdraait en nog niks zou hebben gedaan????
Zo van: mooi daar ben ik vanaf....
Knapt John ook van op >;)

Wel valt het me op, dat er overal over een "illegale sloop" wordt gesproken. Nu ben ik persoonlijk van mening, dat ik het te belachelijk voor woorden vind al die regeltjes in Nederland. Je moet op je eigen terrein toch wel iets kunnen slopen....nee, overal en voor alles moet en vergunning voor zijn, belachelijk!! Maar als het waar is van die illegale sloop, dan kan de gemeente nog knap lastig gaan doen naar de eigenaar van het terrein........is niet een sneer naar John, maar valt me op, dat er overal over illegale sloop wordt gesproken...hoewel ik het te belachelijk voor woorden vind dat gezeik in Nederland met al die regeltjes en vergunningen....maar je bent wel de pisang, als ze je betrappen........
Een staleigenaar van een stal waar ik gestaan heb had een nieuwe stal deur gemaakt en met de helicopter worden er regelmatig foto's gemaakt of iedereen zich wel aan de regeltjes houdt ( Big Brother is watching you ) en die nieuwe deur stak 5 cm!!!! naar buiten. Hij kreeg een boete van 2000 euro en kon de deur weghalen weghalen!!! Dat ging over een deur.....

vandaalen schreef:
Hey iedereen

Nou wat een ellende.......sterkte meiden en bewoners en hoop dat hond Devil opknapt...