Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:33

Zoals al eerder is gezegd zijn de trailers in America anders dan hier in Nederland.
Je kan speculeren wat je wil maar het feit blijft dat wij geen van allen erbij zijn geweest.
Misschien heeft ze weldegelijk vaak genoeg in haar spiegel gekeken.
Dat weet je niet.
Daarbij zijn 3 hele kilometers ook weer niet zo lang.
De bochten zijn niet zo heel scherp op het filmpje te zien.

Vind het ook heel erg voor het paardje maar niet onwaarschijnlijk dat de vrouw het echt neit gezien of gehoort heeft.
Ik vervoer mijn paard niet elke week zelfs niet elke maand.
Dus als die van mij in de trailer gaat check ik het wel 3 a 4 keer maar dat is meer omdat ik een stersskip ben.
Mensen die vaker paarden vervoeren die weten vaak wat ze doen.
En blijf erbij een ongeluk zit in een klein hoekje dat zie je maar weer...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:34

spatter schreef:
toch valt haar wel degelijk iets te verwijten, los van wat gebruikelijk is in Amerika en hoe sneu het ook voor de eigenaresse/vervoerster is

de klep is niet goed gesloten
er was blijkbaar geen achterbuis of schot, blijf ik heel stom vinden al is dat blijkbaar gebruikelijk
het paard stond vast maar aan een veels te lang touw

had het paard kort vastgebonden gestaan had er niks hoeven gebeuren, had het niet vast gestaan had het paard meer overlevingskansen gehad

Hoezo, wilde je hem gaan beademen dan?

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:35

Een moment van onoplettendheid ofz in de auto is toch rap gebeurd ( anders waren er niet zo veel ongevallen). Zo een moment is snel gepasseerd, voor je het weet ben je 3 km verder. Heb het hier nog gelezen, je moet maar net op dat moment de radio wat luider gezet hebben om mee te zingen ofz.
In een flauwe bocht gaat het paard ook niet ineens naast de van wapperen dus als jij even vluchtig in je spiegels kijkt kan je er net zo goed over kijken.
Het is weer net als in dat topic van die man die zijn baby vergeten was in een warme auto. Je weet de precieze omstandigheden niet, je weet niet wat er door die eigenaresse haar hoofd ging en je weet niet of dat paard afgezien heeft ( voor hetzelfde geld heeft hij zijn nek gebroken nog voor hij uit de van lag, als hij er al helemaal uit lag).
Erg voor dat andere paard ook en voor de eigenaresse. Zoiets doe je niet express. Ow hij was stout op wedstrijd ik zal de klep los laten dat hij eruit valt dan leert hij zijn lesje wel ( wie denkt nu zo)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:35

IsabelvS schreef:
baroen schreef:
[..]
en jij zit met je , wat is het 14 jaar? hoevaak achter het stuur en met wat voor combinaties?

Ik zeg toch ik zou.

Maarja kinderen zijn natuurlijk dom en kan je niet serieus nemen zoals altijd op bokt :D.

Haar punt is dat je helemaal niet kan weten of jij beter opgelet zou hebben, omdat je nog geen rijervaring hebt. En dan al helemaal niet met de combinatie waarvan in dit geval sprake was. Deze vrouw was zich vast er vast ook niet van bewust dat ze zoiets niet zou merken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:36

MamboBeach schreef:

Er staat hierboven toch ook een verhaal van een stier die gewoon wegwandelde? Misschien had hij dan alleen een paar schrammen gehad. Maar dat blijft gissen...

MamboBeach

Twiggy2008 schreef:
MamboBeach schreef:
Twiggy, 3 km klinkt lang maar heb je zo gereden, stelt niets voor... Je bent dan wel verantwoordelijk maar iedereen maakt fouten en iedereen kan wel iets overkomen wat je absoluut niet in de hand hebt, helaas...

Ik vind dit een te grove fout, MB. En daar is een arm paard, wat overgeleverd is aan ons, de mens, de dupe van geworden.
Ik vind dat iemand daar zeker iets tegenover mag stellen. Drie kilometer over zo'n weg is lang. Ik rijd elke dag en kan me er niets, maar dan ook niets bij voorstellen dat je dit niet zou merken. Blijkbaar ben ik de enige die wel in haar spiegels etc. kijkt? Lijkt me stug, hoor, maar het is een raar verhaal. En het lijkt me duidelijk dat er een combinatie van fouten gemaakt zijn. Hoe lullig ook, iemand zou hier niet zomaar mee mogen weg komen. Vind ik.

Arm paard, tja sorry, dan moet je helemaal geen dieren houden want een ongeluk zit in een klein hoekje. Dat is met alles zo. Als dat paard er dood achterbungelt dan merk je waarschijnlijk ook minder...

iirrssjjee

eilleen333 schreef:
Ergens is het wel raar dat ze niet vervolgd wordt als je het zo bekijkt... Het was geen opzet...
Als ik een kind platrijdt, dan doe ik dat echt niet expres, maar dan mag ik er wel voor boeten... Ik vind dat er iig iets van een sanctie opgelegd moet worden, desnoods vanwege nalatigheid/ onoplettendheid... Dat hoeft geen gevangenisstraf te zijn, maar bijv een boete als kleine vergoeding van de onkosten die door de overheid gemaakt zijn ofzo.

Hier ben ik het helemaal mee eens....

LKdressage

Oh bah, wat verschrikkelijk zeg..
Wat moet dat dier een pijn geleden hebben :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:37

eilleen333 schreef:
MamboBeach schreef:

Er staat hierboven toch ook een verhaal van een stier die gewoon wegwandelde? Misschien had hij dan alleen een paar schrammen gehad. Maar dat blijft gissen...

Waarschijnlijk was hij al dood.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:37

MamboBeach schreef:
spatter schreef:
toch valt haar wel degelijk iets te verwijten, los van wat gebruikelijk is in Amerika en hoe sneu het ook voor de eigenaresse/vervoerster is

de klep is niet goed gesloten
er was blijkbaar geen achterbuis of schot, blijf ik heel stom vinden al is dat blijkbaar gebruikelijk
het paard stond vast maar aan een veels te lang touw

had het paard kort vastgebonden gestaan had er niks hoeven gebeuren, had het niet vast gestaan had het paard meer overlevingskansen gehad

In sommige trailers staan de paarden kort bij de klep, zelfs als die kortaan gebonden stond had hij nog met zijn achterbenen van de trailer kunnen schuiven en dan was hij nog serieus gekwetst.

Misschien is er onderweg wel iets kapot gegaan aan de klep. Het is makkelijk met modder te gooien he

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:38

iirrssjjee schreef:
eilleen333 schreef:
Ergens is het wel raar dat ze niet vervolgd wordt als je het zo bekijkt... Het was geen opzet...
Als ik een kind platrijdt, dan doe ik dat echt niet expres, maar dan mag ik er wel voor boeten... Ik vind dat er iig iets van een sanctie opgelegd moet worden, desnoods vanwege nalatigheid/ onoplettendheid... Dat hoeft geen gevangenisstraf te zijn, maar bijv een boete als kleine vergoeding van de onkosten die door de overheid gemaakt zijn ofzo.

Ja en als jij met je kind in de auto een accident krijgt. Je kind zit los in de auto en vliegt eruit. Moet jij dan ook een boete krijgen?

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:39

Ahh gatver! Best vreemd dat je dat niet merkt dan... ;(

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:40

Tempus schreef:
iirrssjjee schreef:

Ja en als jij met je kind in de auto een accident krijgt. Je kind zit los in de auto en vliegt eruit. Moet jij dan ook een boete krijgen?

Ik vind van wel. Ik ben op dat moment verantwoordelijk voor mijn kind, en kinderen horen in wiegjes, stoeltjes, zitjes, weet ik veel :P . Je bent verantwoordelijk voor hen die op dat moment niet verantwoordelijk voor zichzelf kunnen zijn. Voor kinderen en dieren ben je dus altijd verantwoordelijk, vind ik.

Edit: een boete is misschien niet helemaal de juiste straf, maar ik vind wel dat er dan iets mee gedaan moet worden ja...
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 16-06-10 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:40

Inderdaad Tempus, zat ik ook al aan te denken dat de trailer misschien kapot is gegaan. :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:41

Tempus schreef:

Daarom zorg ik er ook voor dat mijn kind vast zit, voordat we gaan rijden. ;)
Als mijn kind los zit door mijn schuld en er gebeurt iets, zal ik het mezelf nooit meer vergeven......
Dat ik dan een boete krijg, is wel het minste van mijn problemen op dat moment....eerlijk gezegd......

christel1857

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:42

Het is nalatigheid, en er is maar 1 iemand verantwoordelijk hiervoor en dat is de vrouw in kwestie. Ik zal eens even een berg autobanden van 500 kg spontaan achter jouw auto hangen, en dan mag je niet kijken in je spiegels, zullen we een weddenschap afleggen dat je dat voelt aan je auto? Wat voor een retard ben je als je dat niet voelt???? Dan ben je gewoon niet aan het opletten, punt uit.
En ja ik heb al een aantal jaar mijn rijbewijs, en ja ik heb een eigen auto, en ja ik heb mijn E rijbewijs vorig jaar gehaald. En ik vervoer regelmatig mijn zusje naar wedstrijden, en ik weet zeker dat zoiets mij niet zou overkomen, waarom? Omdat CONSTANT in mijn spiegels kijk, en mij dusdanig verantwoordelijk voel voor dat levende wezen achter mijn auto dat ik super voorzichtig rij. De paarden staan NOOIT zonder gesloten stang in de trailer, ik check 300x of de deuren gesloten zijn. De paarden staan aan een halster van touw, en een halstertouw met paardenknoop. Dat er in het geval van paniek snel de boel losgehaald kan worden. Geef mij 1 reden waarom dit als een 'kan iedereen overkomen'-situatie wordt beschouwd? Dat mens heeft gefaald, en dat vind ik heel erg voor haar, maar het is onherroepelijk haar eigen stomme schuld.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:42

Tempus schreef:
iirrssjjee schreef:

Ja vind ik wel.
Je bent toch verantwoordelijk voor deze fout?
Dan moet je er voor boeten ook.
Jaa het is je kind, je zal het je hele leven blijven achtervolgen.
Het zal je een kutgevoel geven!
Maar dan nog vind ik wel dat je ervoor moet boeten...

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:43

Twiggy2008 schreef:
Tempus schreef:

Daarom zorg ik er ook voor dat mijn kind vast zit, voordat we gaan rijden. ;)
Als mijn kind los zit door mijn schuld en er gebeurt iets, zal ik het mezelf nooit meer vergeven......
Dat ik dan een boete krijg, is wel het minste van mijn problemen op dat moment....eerlijk gezegd......

Mee eens!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:44

christel1857 schreef:
Geef mij 1 reden waarom dit als een 'kan iedereen overkomen'-situatie wordt beschouwd?.

Omdat ze waarschijnlijk een zware sterke auto en net zo'n trailer had.

Je kunt het niet vergelijken met je eigen auto en trailer hoor. :')

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:44

De schuldvraag staat hier niet centraal. dat is zowieso die van de bestuurder. Een ongeluk kan gebeuren, maar gezien hier al een precedent aan vooraf gegaan is, is dat toch een les die niet getrokken is geweest en waar nu een fatale afloop het resultaat van is.
Ik blijf het persoonllijk ongelooflijk vinden dat je niets merkt, voelt als dergelijke zaken gebeuren. Dan mogen het nog andere trailers zijn (hoe langer hoe meer je juist gewaar zou moeten worden) of mag je nog een zware wagen hebben. We hadden vroeger een camion met oplegger voor de paarden. En iets mis aan de oplegger en je wordt dat goed genoeg gewaar, oplegger lijnt uit, kans op slingeren etc

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:45

Skygirl schreef:
christel1857 schreef:
Geef mij 1 reden waarom dit als een 'kan iedereen overkomen'-situatie wordt beschouwd?.

:') Meen je dat nou?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:47

MamboBeach schreef:
Skygirl schreef:

:') Meen je dat nou?

Zij denkt van wel.
Citaat:
Ik zal eens even een berg autobanden van 500 kg spontaan achter jouw auto hangen, en dan mag je niet kijken in je spiegels, zullen we een weddenschap afleggen dat je dat voelt aan je auto? Wat voor een retard ben je als je dat niet voelt???? Dan ben je gewoon niet aan het opletten, punt uit.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:48

ik kan best begrijpen dat het slot van de klep stuk is gegaan bijvoorbeeld, al moet je zorgen dat je met degelijk spul de weg op gaat
ze had voor hetzelfde geld een aantal kinderen van de fiets gemept met die deur, dan was er geen paard dood maar kinderen

een paard wat los gestaan had, had misschien met schaafwonden weggekomen, ik weet niet hoe hard ze reed
was er nog een schot geweest of achterbuis, had er niks met het paard hoeven te gebeuren
die tussenbeveiligingen zitten er niet voor niets op

het blijft verschrikkelijk maar had eenvoudig voorkomen kunnen worden en dat is verwijdbaar

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:49

Nogmaals, dit lijkt mij een situatie van fout op fout te hebben gemaakt, anders kan dit toch helemaal niet zomaar gebeuren?
Tja, ik blijf erbij dat iemand daar niet 'zomaar' mee weg mag komen.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:49

Is hier in Belgie toch eens geweest, ouders werden voor de rechter gedaagt omdat ze hun kinderzitje foutief in de auto hadden staan en hun kindje gestorven was. Wel ik vond dat die mensen al hard genoeg gestraft waren.
Een ongeval zit in een klein hoekje soms.
Je weet helemaal niet wat er gebeurd is, zelfs niet wat voor rol het paard erin gespeeld heeft. Je weet niet eens wat voor trailer ze nu juist had. Dus wat nut heeft het van zo te gaan speculeren.