Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:59

pfoeh, 14 pagina's... Dat was me een stukje lezen zeg...

Ik ben het over de gehele lijn met KiWiKo eens, Ik ben zeer benieuwd wie er op staat voor deze pony woensdag en ik hoop met heel mijn hart dat dat arme dier eindelijk krijgt waar hij recht op heeft... Rust!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:03

alberto stegeman vind het niet goed dat zieke paarden worden verkocht als er niet bijverteld word dat ze iets mankeren

in dit geval weet heel de wereld dat p&p niet goed is

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:08

pietsie schreef:
alberto stegeman vind het niet goed dat zieke paarden worden verkocht als er niet bijverteld word dat ze iets mankeren

het paard wordt wel verkocht
paard is een goeder/waar, volgens de wet
en wie garandeert dat er dan niet meer op gereden wordt?
Wie bied er voor dit paard geld? als je weet dat ie stuk is?

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:10

Alberto Stegeman kan werk genoeg hebben.
Zieke paarden mochten toch niet doorverkocht worden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:12

nombrado schreef:
pietsie schreef:

het paard wordt wel verkocht
paard is een goeder/waar, volgens de wet
en wie garandeert dat er dan niet meer op gereden wordt?
Wie bied er voor dit paard geld? als je weet dat ie stuk is?

Iemand die het geld heeft en het fatsoen om zo'n dier te gunnen waar het recht op heeft.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:14

vanuit menselijk emotioneel oogpunt gezien:

wat sneu zeg. zo sta je aan de top en geef je jarenlang alles, en zo wordt je geveild als voorwerp van executieverkoop.
wat de gek ervoor geeft en maar afwachten wie de gek is die straks het halstertouw overneemt.
wat een gesleep met zo'n dier, hij verdiend dit niet..
hopelijk komt hij goed terecht en wordt er respectvol met hem omgegaan.
ook sneu dat hij weer weg moet van zijn inmiddels vertrouwde adres.

vanuit pony's oogpunt:

op stal staan, eten, drinken, slapen, op de wei (neem ik aan).
dag nacht dag nacht, nu.
woensdag: gepoetst worden, rondje lopen, aandacht, hè leuk.
mee op de trailer, niks vreemds.
uitgeladen worden bij ofwel een nieuwe stal met water en voer, en weiland
misschien soms op de dummie, verder vast veel aandacht en knuffels en zo nu en dan een fotograaf.
of uitgeladen worden klein eindje lopen, en tik weg. (slager)

ik neem toch aan dat een dergelijke pony moest hij worden afgemaakt netjes in nederland naar een erkende slager wordt gebracht waar het snel gaat.

we moeten paarden niet vermenselijken, maar ondertussen begrijp ik de emoties wel en vind ik dit zelf ook geen fijn bericht.
ik probeer het alleen even een beetje te relativeren door het ook vanuit het oogpunt van de pony zelf te belichten.

(het wrange geval van verdwijnen in de luche handel wil ik niet belichten, want ik wil gewoon niet dat dat gebeurd dat zou te erg zijn. geldt wat mij betreft overigens voor elk paard.)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:19

StableEnable schreef:
Het lijkt wel alsof je brood verdienen met waar je goed in bent een zonde is.... 'stallen willen geld verdienen'
Stallen moeten geld verdienen om te bestaan.
De fysiotherapeut verdient zijn brood aan jou als je leniger wil worden en beter in je sport. De huisarts verdient zijn brood aan jou als je moet herstellen van mexicaanse griep. UPC verdient aan jou als je sneller internet wil. De supermarkt verdient aan jou als je wil eten en Nuon verdient aan je als je het licht graag aan doet....Zijn alle hievoor genoemde verdieners nu voortaan verantwoordelijk voor jullie welbevinden?

Dus uiteindelijk is de fokker secu eigenaar in deze, diegene die de rekening betaald? oftewel de het L........ ach vul het maar verder in.

Vergeet niet dat de fokker/eigenaar de grootste risico`s al neemt zonder enige inkomsten, ik laat ze ook heel graag uiteindelijk met de kop in het gras lopen hoor, dat kost minder en ik heb er net zoveel plezier aan....

Sport en fokkerij hebben m.i. elkaar nodig al denkt de sport nog steeds dat men meer is dan die intelligente fokker die een just product op de wereld heeft gezet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:26

Ik mag lijen dat het dier een dag voor de veiling dood neervalt in het land. DAn heeft hij tenminste een waardig afscheid en wordt hij niet respectloos doorverkocht omdat sommige mensen een pony zien als een transportmiddel naar een bepaald doel ipv een levend wezen...

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:41

Ik denk niet dat DVB of familie Van der Pasch met 'iets' bezig is om de pony een goede oude dag te geven. Dan was er nl. geen executieverkoop nodig. Ik vind het vreselijk schandalig. Ik zou er zo 100 euro voor geven, maar beide partijen hebben vele malen meer geld te besteden dan wij allemaal hier op Bokt. Ik ben niet erg haatdragend maar heb veel zin om in het gastenboek van DVB een bericht te plaatsen hierover (denk dat veel mensen dat al gedaan hebben en deze weer net zo snel weggehaald worden). Verder denk ik niet dat de familie Van der Pasch volledig failliet is. Gaan ze verhuizen naar driehoog achter dan? Ik geloof er helemaal niks van.

Echt, zo dieronterend... Na zo'n carriere. Alsof je Bonfire op z'n oude dag op executieverkoop zou sturen. Ongelofelijk.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:46

Bij deze pony draait het al heel lang niet meer om het welzijn van, het gaat om geld, ja hoor bokt, alleen maar om geld bij dit soort dieren en zo kan ik er nog heel veel opnoemen maar daar gaan we het misschien wel weer over hebben over enige tijd.

1 ding is zeker, van mij geen paard die aan het einde van zijn carriere dit traject in zal gaan, dat hebben ze dan niet verdiend maar ach wat ben ik toch een softy...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:48

manic schreef:
Ik vind het eigenlijk een beetje raar worden. Als ik erachter zou komen dat het paard wat ik gekocht had niet goed was bij aankoop zou ik ook mijn centen terug willen en het paard linea recta terugsturen.

Bovendien weet ik niet hoe kapot het beest daadwerkelijk is. Als hij echt zo kapot is dat hij niet meer op de bok kan springen kan ik me niet voorstellen dat dit paard überhaupt nog pijnvrij kan leven.

Misschien heeft hij iets erfelijks en kan hij daarom met goed fatsoen niet meer de dekdienst in.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:49

Lovely schreef:
manic schreef:
Ik vind het eigenlijk een beetje raar worden. Als ik erachter zou komen dat het paard wat ik gekocht had niet goed was bij aankoop zou ik ook mijn centen terug willen en het paard linea recta terugsturen.

Bovendien weet ik niet hoe kapot het beest daadwerkelijk is. Als hij echt zo kapot is dat hij niet meer op de bok kan springen kan ik me niet voorstellen dat dit paard überhaupt nog pijnvrij kan leven.

Misschien heeft hij iets erfelijks en kan hij daarom met goed fatsoen niet meer de dekdienst in.

Dit noemt men speculeren?

Edit: ja in zo weinig tekst toch een spelfout.
Laatst bijgewerkt door krackertje op 25-05-10 01:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:52

Nee Krackertje, het is een van de mogelijkheden. Er verdienen ook veeartsen centjes aan het aan het lopen houden van paarden in de top die iets hebben waar een recreant maanden voor moeten revalideren en nu opeens zou dat beestje niet eens meer geholpen kunnen worden om op de bok te springen? Ofwel hij is zo stuk dat er geen repareren meer aan is, of hij heeft iets anders waardoor dekken niet meer verstandig is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 07:17

Lovely schreef:
Nee Krackertje, het is een van de mogelijkheden.

en dus is het speculatie :+

marengo schreef:
Excuseer hoor, maarre hij is toch VOOR kreupel ??
Geloof me, ik heb er ervaring mee, dan kan hij PRIMA op de bok springen, dat gaat echt geen probleem zijn,
en ook niet overbelasten.

Sinds wanneer is een blessure bij ieder paard gelijk en voelen ze dezelfde gradatie aan pijn?
Lijkt me niet allemaal te vergelijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:21

Cayenne schreef:
Lovely schreef:

De rest van dit topic niet natuurlijk :') .

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:24

Ik vind het jammer dat er weeeeeer zo'n discussie gaande is... Terwijl we niks zeker weten!
Ook vind ik het jammer dat DvB er zo op aangekeken wordt.... Maar goed ieder zijn eigen mening.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 07:27

Lovely schreef:
Cayenne schreef:
Lovely schreef:

De rest van dit topic niet natuurlijk :') .

Dat is natuurlijk weer een heel andere discussie :D (niet dat ik het niet met je eens ben hoor :D )

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:48

Mmm..... ik krijg de neiging om morgen even te gaan kijken in weert.. is niet zo ver bij mij vandaan..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:51

Dit heeft ie naar mijn mening echt niet verdient! Hij moet de wei op, lekker rusten en genieten van een vrij leventje...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:53

StableEnable schreef:
Het lijkt wel alsof je brood verdienen met waar je goed in bent een zonde is.... 'stallen willen geld verdienen'
Stallen moeten geld verdienen om te bestaan.
De fysiotherapeut verdient zijn brood aan jou als je leniger wil worden en beter in je sport. De huisarts verdient zijn brood aan jou als je moet herstellen van mexicaanse griep. UPC verdient aan jou als je sneller internet wil. De supermarkt verdient aan jou als je wil eten en Nuon verdient aan je als je het licht graag aan doet....Zijn alle hievoor genoemde verdieners nu voortaan verantwoordelijk voor jullie welbevinden?

Jep, maar als UPC verzeild raakt in een schandaal wordt er ook verwacht dat er naar een oplossing gezocht wordt. Als je dan je handen er vanaf trekt word je dat door de publieke opinie (en pers...) niet in dank afgenomen en dat kan grote schade aan je merk of naam berokkenen.

Kijk maar naar de Telegraaf en het voorval in Tripoli. Heeft erg veel klanten en imagoschade gekost.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:02

Ik kan het me wel een beetje voorstellen maar er wordt hier weer heerlijk gespeculeerd en emotioneel gereageerd.
Eén vraag ( ook al door een paar anderen gesteld) wordt echter niet beantwoord: WAAROM EEN EXECUTIEVERKOOP?
Een executieverkoop is nooit vrijwillig: iemand heeft beslag laten leggen: dat kan de Belastingdienst zijn, de bank...Kennelijk zit er dus iemand op centen te wachten en is er geen andere manier dan dit middel om te incasseren.
Misschien het resultaat van al dat juridische getouwtrek rondom dit dier?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:05

Een ding blijft: het is en blijft een geweldige pony.
Ik duim voor hem dat hij goed terecht komt. En niet via de handel naar het buitenland verdwijnt.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:12

Jannepauli schreef:
Ik kan het me wel een beetje voorstellen maar er wordt hier weer heerlijk gespeculeerd en emotioneel gereageerd.
Eén vraag ( ook al door een paar anderen gesteld) wordt echter niet beantwoord: WAAROM EEN EXECUTIEVERKOOP?
Een executieverkoop is nooit vrijwillig: iemand heeft beslag laten leggen: dat kan de Belastingdienst zijn, de bank...Kennelijk zit er dus iemand op centen te wachten en is er geen andere manier dan dit middel om te incasseren.
Misschien het resultaat van al dat juridische getouwtrek rondom dit dier?

Ja maar beide partijen zijn bemiddeld genoeg. Dus daarom dat ik de executieverkoop niet begrijp. De Fam Pash gaan nooit de volle pot trekken van de Fokkers, De de fokkers willen het dier dus klaarblijkelijk ook niet meer. Dus is de veiling er nu om idd de rechtzaak te vergoeden en klaar. Want beide gaan er toch naast vissen. (fam pasch niet de volledige som, fokkers veel geld kwijt en een kapotte pony) En het lijkt me onwaarschijnlijk dat die pony nog voor een monsterbedrag weggaat.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:30

Arm beest! Ik hoop dat hij een goed pensioentje krijgt.

Zoals te lezen in t stukje is zijn beetje echt kapot.. ook op de bok dekken zou als ik het goed begrijp wellicht niet mogelijk zijn.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:34

vanessakusje schreef:
Arm beest! Ik hoop dat hij een goed pensioentje krijgt.

Zoals te lezen in t stukje is zijn beetje echt kapot.. ook op de bok dekken zou als ik het goed begrijp wellicht niet mogelijk zijn.

Tja maar zo kapot zal hij toch niet zijn. Want dan had dit toch gewoon een verzekeringskwestie geworden. Pony voor dat bedrag, verzeker je normaal ook analoog. Nu gaat hij toch amper iets opbrengen (laatste som, al de kosten intussen aan de pony en de juridische zaken) om zelfs maar break even te geraken.