Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pietsie schreef:alberto stegeman vind het niet goed dat zieke paarden worden verkocht als er niet bijverteld word dat ze iets mankeren
in dit geval weet heel de wereld dat p&p niet goed is
nombrado schreef:pietsie schreef:alberto stegeman vind het niet goed dat zieke paarden worden verkocht als er niet bijverteld word dat ze iets mankeren
in dit geval weet heel de wereld dat p&p niet goed is
het paard wordt wel verkocht
paard is een goeder/waar, volgens de wet
en wie garandeert dat er dan niet meer op gereden wordt?
Wie bied er voor dit paard geld? als je weet dat ie stuk is?
StableEnable schreef:Het lijkt wel alsof je brood verdienen met waar je goed in bent een zonde is.... 'stallen willen geld verdienen'
Stallen moeten geld verdienen om te bestaan.
De fysiotherapeut verdient zijn brood aan jou als je leniger wil worden en beter in je sport. De huisarts verdient zijn brood aan jou als je moet herstellen van mexicaanse griep. UPC verdient aan jou als je sneller internet wil. De supermarkt verdient aan jou als je wil eten en Nuon verdient aan je als je het licht graag aan doet....Zijn alle hievoor genoemde verdieners nu voortaan verantwoordelijk voor jullie welbevinden?
manic schreef:Ik vind het eigenlijk een beetje raar worden. Als ik erachter zou komen dat het paard wat ik gekocht had niet goed was bij aankoop zou ik ook mijn centen terug willen en het paard linea recta terugsturen.
Bovendien weet ik niet hoe kapot het beest daadwerkelijk is. Als hij echt zo kapot is dat hij niet meer op de bok kan springen kan ik me niet voorstellen dat dit paard überhaupt nog pijnvrij kan leven.
Lovely schreef:manic schreef:Ik vind het eigenlijk een beetje raar worden. Als ik erachter zou komen dat het paard wat ik gekocht had niet goed was bij aankoop zou ik ook mijn centen terug willen en het paard linea recta terugsturen.
Bovendien weet ik niet hoe kapot het beest daadwerkelijk is. Als hij echt zo kapot is dat hij niet meer op de bok kan springen kan ik me niet voorstellen dat dit paard überhaupt nog pijnvrij kan leven.
Misschien heeft hij iets erfelijks en kan hij daarom met goed fatsoen niet meer de dekdienst in.
Lovely schreef:Nee Krackertje, het is een van de mogelijkheden.
marengo schreef:Excuseer hoor, maarre hij is toch VOOR kreupel ??
Geloof me, ik heb er ervaring mee, dan kan hij PRIMA op de bok springen, dat gaat echt geen probleem zijn,
en ook niet overbelasten.
StableEnable schreef:Het lijkt wel alsof je brood verdienen met waar je goed in bent een zonde is.... 'stallen willen geld verdienen'
Stallen moeten geld verdienen om te bestaan.
De fysiotherapeut verdient zijn brood aan jou als je leniger wil worden en beter in je sport. De huisarts verdient zijn brood aan jou als je moet herstellen van mexicaanse griep. UPC verdient aan jou als je sneller internet wil. De supermarkt verdient aan jou als je wil eten en Nuon verdient aan je als je het licht graag aan doet....Zijn alle hievoor genoemde verdieners nu voortaan verantwoordelijk voor jullie welbevinden?
Jannepauli schreef:Ik kan het me wel een beetje voorstellen maar er wordt hier weer heerlijk gespeculeerd en emotioneel gereageerd.
Eén vraag ( ook al door een paar anderen gesteld) wordt echter niet beantwoord: WAAROM EEN EXECUTIEVERKOOP?
Een executieverkoop is nooit vrijwillig: iemand heeft beslag laten leggen: dat kan de Belastingdienst zijn, de bank...Kennelijk zit er dus iemand op centen te wachten en is er geen andere manier dan dit middel om te incasseren.
Misschien het resultaat van al dat juridische getouwtrek rondom dit dier?
vanessakusje schreef:Arm beest! Ik hoop dat hij een goed pensioentje krijgt.
Zoals te lezen in t stukje is zijn beetje echt kapot.. ook op de bok dekken zou als ik het goed begrijp wellicht niet mogelijk zijn.