Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
easygoing schreef:Zeg ook niet dat paarden er geweldig goed bij staan maar ondervoed zou ik het zeer zeker niet willen noemen.
Het is makkelijk lullen dat de eigenaar maar een andere oplossing had moeten zoeken maar als je zoveel paarden heb en je word door de gemeente van je terrein afgezet en krijgt wat anders toegewezen wat niet genoeg capaciteit heeft voor het aantal paarden wat je mee MOET nemen en waar je ook nog eens geen enkele vergunning krijgt om een onderkomen te bouwen voor je dieren dan sta je toch echt met je rug tegen de muur. Wat had hij moeten doen?
Janine1990 schreef:Besita: Ik ken de situatie niet helemaal, ik woon aan de andere kant van het land. Maar ik kan me voorstellen dat grote opfokbedrijven de paarden wat langer binnen hebben gehouden deze winter, in verband met het gras dat niet goed wilde groeien. Als de paarden het gras al opeten voordat het er uberhaupt staat, tsjah, dan blijven ze natuurlijk mager...
besita schreef:easygoing schreef:Zeg ook niet dat paarden er geweldig goed bij staan maar ondervoed zou ik het zeer zeker niet willen noemen.
Het is makkelijk banketstaaf dat de eigenaar maar een andere oplossing had moeten zoeken maar als je zoveel paarden heb en je word door de gemeente van je terrein afgezet en krijgt wat anders toegewezen wat niet genoeg capaciteit heeft voor het aantal paarden wat je mee MOET nemen en waar je ook nog eens geen enkele vergunning krijgt om een onderkomen te bouwen voor je dieren dan sta je toch echt met je rug tegen de muur. Wat had hij moeten doen?
heel simpel als je over zo'n pak paarden bezit en je kan ze geen gras aanbieden ( geen weiden en/of geen stallen ) dan moet je of verkopen of zorgen dat ze in het land terchtkomen door te huren of te kopen ..er betsaat gewooon geen andere oplossing ..je kan geen jaren aan een stuk meer dan 20 paarden laten lopen op een zandbakje van zeg maar 40 x 30
besita schreef:Janine1990 schreef:Besita: Ik ken de situatie niet helemaal, ik woon aan de andere kant van het land. Maar ik kan me voorstellen dat grote opfokbedrijven de paarden wat langer binnen hebben gehouden deze winter, in verband met het gras dat niet goed wilde groeien. Als de paarden het gras al opeten voordat het er uberhaupt staat, tsjah, dan blijven ze natuurlijk mager...
dat weet ik wel ..maar ik denk dat deze al een tijd geen gras hebben gezien en zoals het ernaar uitzag ( land kwijt en geen vergunningen ) zouden ze ook geen gras te zien krijgen ..tja dan moet je maatregelen treffen
grote en goede opfokbedrijven hebben hun zaakjes goed voor elkaar ..in het najaar kalken , in het voorjaar bemesten ( wij hebben met de twee weken goed weer eind maart bvb al de weiden reeds bemest ) en dan heb je echt wel gras in mei ..tuurlijk heeft het dit jaar allemaal wat langer geduurd dan de vorige jaren ...maar de mijne zijn echt eind april het land in gegegaan met gras tot aan de kniëen ( en ik ben geen prof )
easygoing schreef:Ja zo vooraf is het simpel praten maar wat als je er ineens voor staat. Oke hij wist het al 2 jaar maar wie weet of de gemeente allerlei dingen toegezegd heeft en uiteindelijk niet nagekomen.
Je moet gewoon niet oordelen als je het verhaal er achter niet kent. Het mes snijd altijd aan 2 kanten.
Janine1990 schreef:Diablo, ik hoop dat jij de ins en outs van voeren kent, zeker als het om te dikke paarden gaat... Ook paarden (en andere dieren!!!) kunnen suikerziekte krijgen... Heb je daar wel eens bij stil gestaan? Een overvoerde tweejarige, lekker gezond... Dikke speknek... Heerlijk...
Ik wil niet eens zo'n vet stuk vlees op m'n bord hebben liggen..
Ik vind de paarden niet veeeeeel te dun, ze zien er relatief gezond uit. Heb wel eens paarden gezien die terug komen uit winteropfok die er veel minder uit zien...