Na pagina's te hebben meegelezen, ben ik wel heeel nieuwsgierig naar de aflevering van zondag. Hoop dan natuurlijk wel dat het programma door kan gaan. En dat iedereen er maar weer wijzer van mag worden, op wat voor manier dan ook.
Alane, sorry hoor maar je laat je wel heel laatdunkend uit over de gedupeerden, terwijl je geen idee hebt hoe deze in werkelijkheid zijn handel drijft en hoe mensen er dus intuinen. Ik geef je gelijk op bepaalde punten van aandacht, maar je schijnt niet te kunnen begrijpen, hoe zoiets werkelijk tot stand komt? De verhalen over keuren,chipcontrole het meebrengen van kenners etc kennen we zo ondertussen wel....en geloof me...die kenners,chipcontroles en klinische keuren zijn bij vele gedupeerden ook gewoon uitgevoerd, zonder negatief resultaat. Hoe leggen we dat uit dan? Wat als een paard wordt ingespoten met verboden midddelen en op dat moment Super is? Wat als instanties als oa KWPN geen info verschaffen of medewerking verlenen ten tijde van aankoop? Wat als later blijkt dat de DA in die omgeving handlanger is van de oplichter?( mijn eigen DA had geen interesse om ff mee naar Brabant te rijden, die heeft belangrijkere dingen aan zijn hoofd) Als je met die wetenschap een paard aan moet schaffen, ben ik hoogbejaard voordat ik er 1 gevonden heb. Ik ben blij dat jij je in je leven op geen enkele manier laat belazeren door wie dan ook, sommige andere mensen op deze aardkloot hebben nog vertrouwen in hun medemens. Helaas daarom wordt de vis soms duur betaald. Is dat een vrijbrief dan voor oplichterij ?? Ja is jou antwoord daarop, want zolang er deze goedvertrouwende mensen bestaan, blijft oplichterij dus geoorlood omdat zij dat toelaten... Bedankt Zoals de waard is vertrouwd ie z`n gasten
RSB
Geplaatst: 12-05-10 20:15
er mogen geen undercover opnames worden gebruikt in het programma!!!! kreeg net nieuws van de makers van ucin
Wat een gezeik toch weer met het verbieden van undercover opnamen. Het is de enige manier om daadwerkelijk te laten zien wat er gebeurd.... Geen enkele oplichter zal braaf zijn oplichtingen met een dikke draaiende camera laten zien !!!
Krissie0
Geplaatst: 12-05-10 20:28
Ik ben een stille meelezer maar schrik toch wel van het vonnis... Zonder die beelden kunnen ze toch ook niet fatsoenlijk aantonen wat er op die stal aan de hand is? Als de boete niet zo hoog is dan zullen ze het wel uitzenden met een balkje ofzo
Hier wordt je dus zo ongelooflijk verdrietig van!! Wat een uitspraak is dat dan weer zeg/ En zo wordt dus door Justitie en onze gerechtelijke zaakwaarnemers de oplichter de hand boven het hoofd gehouden. Lang Leve het Nederlandse Rechtsysteem
Idd kan er zonder die beelden niet aangetoond worden hoe zij te werk gaat en hoe zij haar handelswaar behandeld. En zo wordt dit dus door het rechtsysteemvan verdedig de oplichter, in stand gehouden. Eigen schuld dikke bult weer zeker......?
Ik doe vast een wedje op het vonnis van de rechter inzake de gedupeerde die de rechtzaak aanspant...
Vrijgesproken wegens niet genoeg overtuigend bewijs!! En hoe zou dat dan komen???
De boodschap is niet duidelijk genoeg dan!!! Geen naam bekend mogen maken etc is zeker niet duidelijk Ik hoop dat de site OPGELICHT ! in deze misschien uitkomst kan bieden?? Daar mag wel met naam,adres en toenaam alles bekend gemaakt worden en misschien moet er dan maar meteen een grote foto van die XXX bij !!
. Het onvoorstelbare is gebeurd en daar ben je behoorlijk overdonderd van!
Belachelijk dat het niet uitgezonden mag worden!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een rechtssysteem hebben we in nederland zeg! bah bah!
KiWiKo
Geplaatst: 12-05-10 21:12
bizar.............
Sientje
Geplaatst: 12-05-10 21:16
Lees ik nou goed dat het niet alleen gaat om de undercover-beelden, maar om de hele uitzending..??? Da's inderdaad echt bizar!
Alane
Geplaatst: 12-05-10 21:17
ik kan me er wel iets bij voorstellen....
Als 1 van de genoemde gedupeerden reeds door de rechter in het ongelijk is gesteld..........
dipstaartje
Geplaatst: 12-05-10 21:17
belachelijk
Krissie0
Geplaatst: 12-05-10 21:18
Dat las ik ook Sientje... Raar meestal gaat het dan toch alleen om de undercover beelden?
Peperplant
Geplaatst: 12-05-10 21:18
SBS6 mag zondag een aflevering van Undercover in Nederland over een paardenhandelaar niet uitzenden. Dit heeft de rechtbank in Amsterdam woensdag bepaald in een kort geding dat was aangespannen door de vrouw. SBS6 beraadt zich op hoger beroep, zei een woordvoerder van de zender in een reactie.
In de omstreden uitzending zou Alberto Stegeman de vrouw met verborgen camera's ontmaskeren als een malafide paardenhandelaar. De beelden tonen volgens Stegeman aan hoe respectloos de vrouw omgaat met haar paarden. Zo zou ze slachtpaarden en zieke paarden als gezonde rijpaarden verkopen. Stegeman sprak voor de uitzending tal van gedupeerden, met de Dierenbescherming en met de Vereniging Eigen Paard.
De vrouw spande echter een kort geding aan om de uitzending te voorkomen. SBS6 is teleurgesteld in het uitzendverbod en overweegt op korte termijn nog in hoger beroep te gaan. De programmering van zondag is daarom nog niet aangepast.
Eerder deze week zei Stegeman dat de aflevering van Undercover in Nederland schrijnende verhalen bevat. ,,Bijvoorbeeld die van een moeder die de droom wilde verwezenlijken van haar 10-jarige dochter door een gezond springpaard voor haar te kopen. Het paard blijkt vervolgens helemaal geen goed springpaard te zijn. Ook sprak ik een slachtoffer dat een 12-jarig dressuurpaard bij haar dacht te kopen. Het paard bleek maar liefst twintig jaar oud. Deze vrouw presenteert zich tegenover kopers als een betrouwbare handelaar die het goed met haar paarden voor heeft. Ondertussen liegt ze over de gezondheid van de paarden en maakt ze veel slachtoffers bij zowel mensen als dieren.''