Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nemurin schreef:FaberSmid: Misschien, maar ook die zullen wanneer ze ontmaskerd worden gesloten en gestraft worden. Men begint gelukkig wat harder te worden over mensen die dieren mishandelen - laten we hopen dat dat hier ook voor gaat gelden.
Maar ik neem nog steeds aan dat als jij in wat voor faciliteit en omstandigheden dan ook een geweer gaat staan gebruiken jij daarvoor een vergunning moet hebben. En jagers, boeren, militairen, weet ik veel wie allemaal, die moeten allemaal bewijzen dat ze die vergunning waard zijn, zo'n 1x per jaar.
Maar je hebt wel gelijk. Het is alleen wel al goed dat de regels er zijn.
Victory2000: Precies. Het is toch onze schuld niet dat slachters die verantwoordelijkheid niet altijd nemen? Wij zijn niet degenen die niet kunnen mikken met zo'n geweer.
yarrah schreef:http://www.vleesmagazine.nl/nieuws/paar ... -6277.html
De paarden gaan van amerika naar Canada of Mexico. Hmmm, weet je dit is natuurlijk ook niet goed. Slachthuizen sluiten en vervoeren naar andere landen. Daar moeten jullie het met me eens zijn.
noordje schreef:@FaberSmid : ligt dat niet aan de grote van het dier waar je op jaagt?
Maar begrijp ik goed dat ze in die slachterijen met een geweer de dieren doodschieten?
Dat is toch ontzettend 'onhandig'?Het dier gaat er echt niet voor staan.Schietmasker lijkt me dan het makkelijkst.
Maar zowiezo vind ik dat je niet zo met een dier om hoort te gaan.Dan zit je echt op de verkeerde plek daar.
FaberSmid schreef:yarrah schreef:http://www.vleesmagazine.nl/nieuws/paar ... -6277.html
De paarden gaan van amerika naar Canada of Mexico. Hmmm, weet je dit is natuurlijk ook niet goed. Slachthuizen sluiten en vervoeren naar andere landen. Daar moeten jullie het met me eens zijn.
Weet u dat ook in Europa met de dieren gereisd wordt voor subsidie? En omdat die niet geslacht mogen worden in Nederland of meer opbrengen in het buitenland? Zo gaan ook vele paarden naar het buitenland via verzekeringen, zodat die dan meer geld krijgen. En de eigenaar is dan in de waan, dat het paard dezelfde dag nog uit zijn lijden wordt verlost. Niks is minder waar dagen voor het zo ver is, door verzamelen van paarden en de reis en slachten. De dieren die verwond zijn krijgen extra subsidie, hopelijk is dat inmiddels aan banden gelegd maar ik ben bang van niet. Met name s'avonds laat en s'nachts is het kreupelvee onderweg, te veel om alles te controleren.
Amytj schreef:Dit is dus de reden waarom ik vegetariër ben dit gebeurt niet alleen met paarden maar ook met koeien, varkens, runderen etc. Het is gewoon niet normaal hoe er met deze beestjes omgegaan word. Ik zou zelf zeggen geef ze een spuitje maarjaaa dat is te duur, maar wel veel diervriendelijker en dus zonder lijden..
KiWiKo schreef:FaberSmid schreef:Weet u dat ook in Europa met de dieren gereisd wordt voor subsidie? En omdat die niet geslacht mogen worden in Nederland of meer opbrengen in het buitenland? Zo gaan ook vele paarden naar het buitenland via verzekeringen, zodat die dan meer geld krijgen. En de eigenaar is dan in de waan, dat het paard dezelfde dag nog uit zijn lijden wordt verlost. Niks is minder waar dagen voor het zo ver is, door verzamelen van paarden en de reis en slachten. De dieren die verwond zijn krijgen extra subsidie, hopelijk is dat inmiddels aan banden gelegd maar ik ben bang van niet. Met name s'avonds laat en s'nachts is het kreupelvee onderweg, te veel om alles te controleren.
yep dat is inmiddels aan banden gelegd............
maar tot ik geloof 15 jaar geleden werd alles gezond bij de italiaanse grens verwond om zo goedkoper ingevoerd te kunnen worden..........