Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Deebee schreef:Verschrikkelijk, vel over been en totaal geen spiermassa meer op de rug.
Ik heb de internationale petitie online:
http://www.thepetitionsite.com/3/stop-a ... ersplassen
Nu hopen dat mensen reageren...
SilverSan schreef:@kimmie 261: je zegt eigenlijk hetzelfde als ik: zorg voor een gereguleerd bestand. Wegvangen, afschieten, slachten, maakt niet uit, maar zorg dat het gehele cirkeltje weer klopt. Overbevolking, in een natuurgebied of over de hele wereld, is niet gezond en zal gereguleerd moeten worden.
@MarvanTom: ik ben het met die "Tom"-oplossing van natuurmonumenten helemaal eens. Kan je ook in mijn stuk terug lezen. Maar niet met bijvoeren. Zo vergroot je alleen het probleem, want je maakt het gebied niet groter dus is er nog minder plek voor nieuwkomers. Dus zorg dan de bestaande populatie niet te groot wordt voor het gebied. Inderdaad uitgezet door mensen = controleerbaar houden door mensen.
Eigenlijk zeggen we hetzelfde, maar je moet wel een constructieve oplossing verzinnen, dat is bijvoeren NIET. Daarmee vergroot je alleen het probleem. Monitoor de kuddes enkele dagen, maak een balans op en vang er een groot genoeg gedeelte van weg en voer ze af. Dood of levend maakt niet uit, dus of je ze nu ruint/zadelmak maakt, weggeeft aan Polen of slacht, maar reguleer het beleid.
cabno schreef:Niet overal gaat het er zo dieronvriendelijk aan toe bij Staatsbosbeheer.
Iedere beheerseenheid heeft een "eigen" aanpak.
cabno schreef:Als we met z,n allen laten weten dat we achter die aanpak staan gaat Staatsbos vanzelf een keer overstag
Radegonde schreef:Ik vind trouwens dat de Partij vd Dieren zich heel stil houdt over dit onderwerp. Het speelt al jaren, ze hadden al veel eerder kunnen gaan kijken.
skaay schreef:we zijn vandaag weer bij de paardjes wezen kijken, en hebben wat foto,s gemaakt.
deze ponys lopen trouwens niet op de Oostvaardersplassen maar op een heel klein stukje bos in noordholland.
deze koniks zijn ook van staatsbosbeheer.
en dan te bedenken dat deze paardjes dus een dikke wintervacht hebben , dus eigenlijk zijn ze nog dunner...