Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anne_GTI schreef:Vanmorgen nog langs die pony gereden. Beestje doet het prima. In de wei ernaast staat ook een pony, de wei daarnaast staan er meer. Ze hebben voer, staan niet vol op de vlakte maar beschut door huizen, een singel met bomen en struiken en een dijk.
Een ander kan het misschien zielig vinden dat hij niet op stal staat maar volgens mij vind die pony het best zo.
AshleyAngie schreef:er staat bij ons een paard van 29 en het is vel over been en dat beest eet heel weinig tot niet. ze willen hem wel in de actiefstal houden. maar staat zonder deken. een paard wat niet eet houdt zich zelf niet warm. ben ik nou gek of is dit zielig?
Johanna59 schreef:Ik vind het super fijn, dat mijn paard binnen staat. Hou mijn hart vast, als hij met dit weer aldoor buiten zou moeten lopen. Kans op blessures is zo ontzettend groot! Gelukkig rijd ik hem iedere dag, gaat hij iedere dag in de molen en heeft een super grote stal. Straks als de sneeuw weer weg is, kan hij er gedurende de winter/voorjaarsmaanden, tot de middag naar buiten ( in de zomer tot een uur of vijf, maat liever niet al te lang,want dan wordt hij te dik) Met peesbeschermers om en springschoenen. En dan maar hopen dat hij niet als een gek gaat rennen. Ben ik blij, dat hij ruim de helft van het jaar een deken op heeft, want ik het een broertje dood aan een vies paard. Hij loopt nooit alleen in de wei, kan op stal in contact komen met andere paarden, krijgt voer van uitstekende kwaliteit, kortom, prima! En, groot voordeel, ik vind het wel lekker als hij iets meer temperament heeft, omdat hij langer op stal staat. Mijn paard, en haar mede stalgenoten, heeft een heerlijk leven! Hij zit goed in zijn vel, kijkt blij uit zijn ogen, eet goed, presteert goed, kortom een heerlijk dressuurpaard.
AshleyAngie schreef:ja ze staan op zand en in de zomer op gras.
volgends mij wordt hij ook wel bij gevoerd. maar natuurlijk snachts niet. en dan is het toch wel het koudste. hopelijk knapt ie snel op van de zomer
Calanddra schreef:Johanna59 schreef:Ik vind het super fijn, dat mijn paard binnen staat. Hou mijn hart vast, als hij met dit weer aldoor buiten zou moeten lopen. Kans op blessures is zo ontzettend groot! Gelukkig rijd ik hem iedere dag, gaat hij iedere dag in de molen en heeft een super grote stal. Straks als de sneeuw weer weg is, kan hij er gedurende de winter/voorjaarsmaanden, tot de middag naar buiten ( in de zomer tot een uur of vijf, maat liever niet al te lang,want dan wordt hij te dik) Met peesbeschermers om en springschoenen. En dan maar hopen dat hij niet als een gek gaat rennen. Ben ik blij, dat hij ruim de helft van het jaar een deken op heeft, want ik het een broertje dood aan een vies paard. Hij loopt nooit alleen in de wei, kan op stal in contact komen met andere paarden, krijgt voer van uitstekende kwaliteit, kortom, prima! En, groot voordeel, ik vind het wel lekker als hij iets meer temperament heeft, omdat hij langer op stal staat. Mijn paard, en haar mede stalgenoten, heeft een heerlijk leven! Hij zit goed in zijn vel, kijkt blij uit zijn ogen, eet goed, presteert goed, kortom een heerlijk dressuurpaard.
Ben ik even blij dat ik jouw paard niet ben, wanneer krijgt hij de tijd om paard te zijn? Hij wordt compleet in gepakt als hij naar buiten gaat, heeft in de winter dus bijna geen vrije beweging, in de zomer is het ook maar een halve dag. Komt hij wel met andere paarden buiten? En in de winter?
Een paard moet een paard kunnen zijn en een aantal basisbehoeften zijn toch echt sociaal contact en vrije beweging. Mijn pony zou hier doodongelukkig van worden, die staat het liefst de hele dag buiten samen met vriendjes.
Tayga schreef:Doe je nou gewoon alsof je een penny bent Johanna59 en doe je het zelf anders?
Ik moet zeggen dat ik op een stal heb gereden waar de meeste dus serieus wel zo denken.