Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:@Kiwiko, helaas bestaan voor paarden geen psychiaters die met het paard "om de tafel gaan" om uit te zoeken waar het probleem vandaan komt.
Misschien is dit paard altijd al zo geweest en hebben ze dit eruit te rammen. Maar dit zal nooit achterhaald kunnen worden.
Dit paard is op dit moment niet te behandelen door hoefsmid en/of dierenarts.
Er wordt niet meer en niet meer van het paard verwacht dan eenvoudige handelingen toe te laten (die van levensbelang zijn).
Diverse mensen hebben al naar dit paard gekeken en Annemarie is de enige die "ja" heeft gezegd.
Die kans wordt met beide handen aangenomen.
Citaat:En waarom zal zij dit voor haarzelf doen, iedereen kent haar weet haar werkwijze.
Citaat:En hierbij mensen in wil laten zien wat voor leed er is onder paard niet alleen misbruik maar wat denk je van de onkundige paardenmensen hier in nederland. Want hoeveel echte paardenmensen zijn er nog tegenwoordig ?? Hoeveel mensen word er nog dingen geleerd over hoe paarden zijn
Mallow schreef:KiWiKo, ik ben het weer eens met je eens.
Ik denk dat er voor mensen gewoon nogsteeds een iets is van wat zij kan kan ik ook, willen afkijken misschien. Eigenlijk maakt dat de situatie alleen nog maar minder. Mensen als PVD kunnen dit soort paarden super behandelen, deze hebben zichzelf wel bewezen, maar zeker niet alle andere huistuin en keuken ruiters kunnen dit ook ( om jouw benaming even over te nemen )
annemariev schreef:Waarom nu Javi op Horse Event? Allereerst willen wij zoveel mogelijk aandacht voor geweld en misstanden rondom paarden. Daarnaast willen we laten zien dat het niet nodig is om paarden te trainen met geweld of pijn. Dat het ook anders kan. Wij werken tijdens demonstraties over ons werk altijd met paarden die een probleem hebben. Natuurlijk hebben we goed overleg gehad over Javi, omdat we wisten dat deze reacties zouden komen en dat ons werk onder kritiek zou komen te staan en dat er negatief op mij gereageerd zou worden. Dat risico neem ik graag als het gaat om het onder de aandacht brengen van misstanden rondom paarden. Heel belangrijk hierbij is dat ik de overtuiging heb dat Javi niet meer stress zal ondervinden dan willekeurig elk ander (probleem)paard dat we zouden kiezen. Of misschien wel ieder paard die in een nieuwe omgeving komt, zelfs de paarden die daar een show verzorgen. En dat die stress waarschijnlijk heel erg mee gaat vallen, dat hebben Leo en Fiji de vorige jaren bewezen. Javi is ondertussen uitgegroeid tot een sterke, dominante en evenwichtige dame die helaas geleerd heeft om mensen te bewegen door agressief gedrag te vertonen. Het is natuurlijk niet voor niets dat ik samen met Karel Bauer naar België ben gegaan om te kijken wat voor paard Javi is. Om een goede inschatting te maken van haar karakter. Ook in Roemenie was zij heel veel gewend geweest en staat ze nu nog steeds op een drukbezochte manege. Hoe ver we gaan komen met Javi? Geen idee. Zij zal het tempo en de richting bepalen. Met dit soort paarden kun je geen vooropgezet doel hebben. Ze zal zelf laten zien wat ze wel en niet aankan, dat kunnen wij nu niet bepalen. Mijn hoop en verwachting is dat ze snel vertrouwen zal krijgen in mensen. Zodat ze na een periode van extra training weer heerlijk terug kan naar haar eigen plekje.
Laat duidelijk zijn dat ik een grote voorstander ben van open discussies. Maar wel respectvol naar ieders mening en persoon. Geef ook de reacties vanuit dezelfde intentie. Zelf zou ik het fantastisch vinden om de energie die nu is losgekomen te gebruiken om met elkaar te zorgen voor een beter welzijn van paarden in Nederland. Want zolang het bijvoorbeeld nog volkomen geaccepteerd is dat wij paarden de trailer in slaan hebben we nog veel te doen.