Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura_Robin schreef:'t Is een ouwe discussie, maar als je uit principe geen vlees eet omdat de dieren op gruwelijke wijze geslacht worden, dan mag je ook geen leren schoentjes e.d. aan. Want voor schoentjes, portemonneetjes en tasjes gaan de dieren er op even gruwelijke manier aan. Wat ben je dan ook alweer? Veganist?
Sin schreef:Jantine_ schreef:Maar sommige paarden (zoals de mijne) is naar de slacht gegaan omdattie pijn had, het ging niet meer. Is dat dan zo verkeerd?
Er gaan miljoenen paarden naar de slacht die geen pijn hadden. Allemaal omdat 'we' graag paardenvlees eten.
Al eens iets gelezen over slachthuizen in Italië? En de gruwelijke transporten vanuit België en Nederland daar naartoe?
http://www.animalfreedom.org/video/tran ... rslag.html
Allemaal voor dat "smakelijke" biefstukje op je bord.
Fleurtje100 schreef:Met een pin door de hersenen heb ik geen problemen hoor. Daarom eet ik ook vooral rundvlees van een slager die zelf hier in de buurt een kudde koeien in de wei heeft lopen en ze zelf slacht. Maar een kip bijvoorbeeld, kun je niet doden met een pen, en die waterbakken met stroom werken vaak niet afdoende, en dus worden ze dan levend en bij bewustzijn geslacht.
Dat de prijs van biologisch vlees wat duurder is vind ik niet zo gek, natuurlijk kost meer tijd om op te groeien, meer ruimte, gezond voer etc. meer geld. Ik ben student en kan me echt niet iedere dag biologisch vlees veroorloven. Maar ik red het ook prima zonder iedere dag vlees. En met een beetje inspiratie in de keuken is het ook echt niet nodig om lekker te eten zonder vlees en heb je die vleesvervangers ook niet nodg. Vlees wordt altijd maar gezien en normaal, en dat het voor iedereen maar mogelijk moet zijn om iedere dag vlees te eten. Maar eigenlijk is dat gek, zo is voor 1 kilo rundvlees wel 8 kilo graan nodig, en voor 1 hamburger is 2400 liter water nodig. Omdat wij altijd maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten lijden dieren en hebben op andere plekken in de wereld mensen amper te eten of schoon drinkwater.
Janine1990 schreef:Trouwens, wat als je een ontzettend duur paard hebt gekocht en het paard ongelukkig ten val komt en de enige uitweg is het paard uit zijn lijden verlossen?
Je zit in deze situatie niet ruim bij kas (voldoende geld om jezelf te verzorgen nog, maar niet voldoende om een nieuw paard te kopen of wat dan ook) en moet dus zorgen dat je geld krijgt van je verzekering. Helaas is je verzekering niet gemakkelijk en krijg je het geld alleen als je je paard laat slachten, in plaats van ter plekke afschieten/inslapen?
Waarschijnlijk laat je dierenarts alleen de keuze afschieten. Het transport is mogelijk onder een hoge dosis verdovende middelen en dus per definitie geen mishandeling...
WAT DOE JE DAN?
magda_90 schreef:Laura_Robin schreef:'t Is een ouwe discussie, maar als je uit principe geen vlees eet omdat de dieren op gruwelijke wijze geslacht worden, dan mag je ook geen leren schoentjes e.d. aan. Want voor schoentjes, portemonneetjes en tasjes gaan de dieren er op even gruwelijke manier aan. Wat ben je dan ook alweer? Veganist?
En vergeet de taarten met een geleilaag niet. En nog veel meer andere etenswaren zoals koek, snoep etc. waar dierlijke producten in verwerkt zijn.
Jantine_ schreef:Sin schreef:
Er gaan miljoenen paarden naar de slacht die geen pijn hadden. Allemaal omdat 'we' graag paardenvlees eten.
Al eens iets gelezen over slachthuizen in Italië? En de gruwelijke transporten vanuit België en Nederland daar naartoe?
http://www.animalfreedom.org/video/tran ... rslag.html
Allemaal voor dat "smakelijke" biefstukje op je bord.
Hier word absoluut niet op mijn bericht geantwoord.
Ik weet dat er ook paarden heen gaan die niets mankeren. Maar ik vind het iets moois dat een paard in een keer weg is (en begin niet de discussie dat het niet zo is, staleigenaar heeft hem zien gaan met zn eigen ogen) en dan nog ergens voor gebruikt kan worden.
Heb hier al bijna een jaar mee rondgelopen ik wist niet wat ik ervan vond, maar nu ik verhalen hoor van het wegslepen van paarden en op de hoop gegooide paarden (om het even kort te zeggen) vind ik erger dan de slacht.
Yeyo schreef:kr0elkip schreef:http://www.wakkerdier.nl/paardencampagn ... 3godkWX3Yg
ik zag dit staan miss eens makkelijk om te kijken in welke snack wat zit..
Heb ik hierboven al geknipt en geplakt, toch handig die Google adds
Elan schreef:Nog niet te spreken over grootse kaas- en zuivelconsumptie (10 liter melk levert 1 kg kaas) die vegetariërs nuttigen.
Voor deze melk moeten er veeel kalfjes naar de slacht...
Twiggy2008 schreef:Elan schreef:Nog niet te spreken over grootse kaas- en zuivelconsumptie (10 liter melk levert 1 kg kaas) die vegetariërs nuttigen.
Voor deze melk moeten er veeel kalfjes naar de slacht...
Tja, daarom koop ik qua melk alleen maar Alpro sojamelk (ik drink zelf helemaal geen melk) en andere zuivelproducten in principe biologisch. Je ontkomt er nooit helemaal aan, maar je kunt wel bewuster kiezen.