Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yeyo schreef:Nou ja, iedereen die dat filmpje gezien heeft met die 2 cowboys die dat paard staan te mollesteren, of dat kalf wat gevangen word en waarbij zijn oor en halve hoofdhuid afgescheurd is, kan weldegelijk oordelen dat er mishandeling in het spel is. De beelden liegen er tenslotte niet om.
Ik stel zelf niet dat dat dan altijd maar aan de orde is, maar het gebeurt dus weldegelijk.
Pienb schreef:Ragdollcat schreef:Aan die paarden heb je niets, want ze hebben slechte ervaringen opgedaan met mensen, wordt altijd pijn gedaan en of die flankriemen omgedaan, ze blijven gevaarlijk, en hebben angst voor mensen, dus hoezo leuke sport?.
Dus als ze ongeluk krijgen is het "wegslepen/afmaken", heel leuke sport hoor met veeel liefde voor paarden.
Over dat het al gelijk dood zou zijn nadat het viel en schokken, niks ervan, goed kijken hoor, het ademde nog steeds, de neusvleugels gaan op en neer, leuk hoor gelijk al die vent op je hoofd zitten terwijl je zwaargewond bent, en een gebroken nek heeft.
Nee hoor, rodeos is een vermaak voor mannen en een kwelling voor dieren.
sorry maar je heb tduidelijk geen idee waar je het over hebt!!!
slechte ervaringen met mensen?
wordt altijd pijn gedaan?
blijven gevaarlijk? angst voor mensen?
uit welk penny boekje heb je dit in godsnaam???? aub niet oordelen als je duidelijk geen idee hebt....
Yeyo schreef:Meen je nou serieus dat jij stierenvechten goedkeurt omdat het het stempel traditie draagt???
Pienb schreef:even een constatering.
wat ik door dit hele topic terug zie komen:
- mensen die zelf rodeo's hebben gezien of zich er meer in hebben verdiept vinden het geen probleem
- mensen die alleen de youtube fimpjes en broodje-aap verhalen kennen zijn fel tegen....
tuurlijk zijn er uitzonderingen maar in het algemeen meen ik dit patroon te zien......
Adil18 schreef:Needje schreef:O, ik veroordeel stierengevechten wel! Opzettelijk dieren doden na een oneerlijke strijd vind ik niet kunnen.
wat gebeurd en met jouw biefstukje voordat het op jouw bord komt dan