Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Re: Dood van rodeopaard schokt veel welzijnsorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:54

Je moet een brief sturen naar Amerika, er staat geen email adres bij.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:54

uhm je woont in europa, niet US.
heeft dus geen zin.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:17

Nou ja, iedereen die dat filmpje gezien heeft met die 2 cowboys die dat paard staan te mollesteren, of dat kalf wat gevangen word en waarbij zijn oor en halve hoofdhuid afgescheurd is, kan weldegelijk oordelen dat er mishandeling in het spel is. De beelden liegen er tenslotte niet om.

Ik stel zelf niet dat dat dan altijd maar aan de orde is, maar het gebeurt dus weldegelijk.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:23

bah..dat er nog dit soort dingen gebeuren alleen voor het plezier van de mensen....hoezo leedvermaak.... :(

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:29

Maar Yeyo, het punt is dus dat je van elke tak van de sport wel zulke filmpjes kan maken.
Waarom is niemand tegen de dressuur gekeerd nadat die duitse amazone zich had uitgeleefd op r paarden? Waarom was het toen alleen die vrouw en niet de sport? En nu ineens wel?
Snap je waar ik op doel?
Dat een organisatie zich in wil zetten tegen dierenleed vind ik OK. Maar pak de mensen aan die ook daadwerkelijk wat doen.
Er werd al eerder aangehaald waarom de dierenbescherming niets deed daar. Imo zijn ze in Amerika heel streng wat dat betreft. Er worden soms dieren in beslag genomen die ik niet eens te mager vind en daar staan zij dan bij te huilen omdat het dier er zo slecht uitziet. Kan me dus niet voorstellen dat zij niet zullen ingrijpen als er daadwerkelijk wanpraktijken gaande zijn.
Probleem is alleen dat het gemeld moet worden.
En dan moet er aangetoont kunnen worden dat het met opzet gedaan is. Blijft gewoon heel lastig.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:42

Yeyo schreef:
Nou ja, iedereen die dat filmpje gezien heeft met die 2 cowboys die dat paard staan te mollesteren, of dat kalf wat gevangen word en waarbij zijn oor en halve hoofdhuid afgescheurd is, kan weldegelijk oordelen dat er mishandeling in het spel is. De beelden liegen er tenslotte niet om.

Ik stel zelf niet dat dat dan altijd maar aan de orde is, maar het gebeurt dus weldegelijk.

:n Met mijn klein hartje riskeer ik de ring in te springen en héél erg kwaad worden.
Net zoals met de melkkoeien in Amerika...
pffff... echt erg.
Kalfjes worden eruit getrokken en hupla op een hoop kalfjes gesmeten en sterven hierna. Hier gebeurd dat niet(denk ik).

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:44

Tja hoe moet je dat uitleggen? Het is krom hoor, zonder meer, maar omdat je ALLE paarden tekeer ziet gaan met flankriem om en in paniek, is dat meteen superzielig en moet het verboden worden, louter omdat alleen de excessen breed uitgemeten in de media komen.
Een paard wat achter de schermen afgeranseld word en in de dressuurring geweldig presteert is natuurlijk niets mis mee, tenzij dat aan het licht komt, zoals bij die duitse, dan word zij publiekelijk aan de schandpaal genageld, en niet de sport omdat die paarden in de ring het zo fantastisch doet.
Wie weet worden Painted Black, Satchmo en Totilas ook wel in puin geschopt en geslagen bij de training, maar wat niet weet wat niet deert toch??? Dus waarom dan de dressuur an sich aanvallen?
hopelijk kom het een beetje over :D

Overigens druk ik altijd de horzels dood op mijn paard O:)

rizo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:01

vind het onwijs walgelijk wat er is gebeurt met deze merrie....
geen enkel dier mag dood voor het vermaak van de mens...

Bimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:07

Echt walgelijk gewoon..

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:56

Dit is echt belachelijk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:28

Pienb schreef:
Ragdollcat schreef:
Aan die paarden heb je niets, want ze hebben slechte ervaringen opgedaan met mensen, wordt altijd pijn gedaan en of die flankriemen omgedaan, ze blijven gevaarlijk, en hebben angst voor mensen, dus hoezo leuke sport?.

Dus als ze ongeluk krijgen is het "wegslepen/afmaken", heel leuke sport hoor met veeel liefde voor paarden.

Over dat het al gelijk dood zou zijn nadat het viel en schokken, niks ervan, goed kijken hoor, het ademde nog steeds, de neusvleugels gaan op en neer, leuk hoor gelijk al die vent op je hoofd zitten terwijl je zwaargewond bent, en een gebroken nek heeft.

Nee hoor, rodeos is een vermaak voor mannen en een kwelling voor dieren.

sorry maar je heb tduidelijk geen idee waar je het over hebt!!!

slechte ervaringen met mensen?
wordt altijd pijn gedaan?
blijven gevaarlijk? angst voor mensen?
uit welk penny boekje heb je dit in godsnaam???? aub niet oordelen als je duidelijk geen idee hebt....

denk jij dat het vreugdebokjes zijn van die paarden?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:35

Als deze manier van kalveren vangen afgeschaft wordt hebben zo'n beetje alle ranches in USA een probleem. :=

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:36

Needje schreef:
Als deze manier van kalveren vangen afgeschaft wordt hebben zo'n beetje alle ranches in USA een probleem. :=

Waarom en heb je het over het ''in het wild'' of in een arena?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:39

onzin, ze kunnen toch in een kraal gedreven worden en vervolgens op de grond met lasso gevangen worden?
dan is de klap nog enigsinds op te vangen door het kalf omdat het alleen met zijn eigen krachtweerstand te maken heeft, wat ik nu zie is een paard in galop de ene kant op, kalf rent de andere kant op, lasso om de nek en het arme dier stuitert mee met het paard omdat het natuurlijk kansloos is voor zo'n dier om zich daar tegen te verzetten.

in de arena mag het van mij verboden worden.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:43

dat dit bestaat.... :(

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:45

In de arena wordt de lasso geworpen. Op het moment dat deze om het doel zit springt de ruiter van het paard en gaat het paard vol in de achteruit. Deze trekt dus de lasso strak terwijl de cowboy naar het kalf loopt, deze omlegt en de poten vastbind.
Op de ranches waar gedreven wordt in kralen zal men de lasso's vaak zelf strak trekken. Is er ruimte, dan werken de paarden mee.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:06

In the real life wordt gewerkt, zou misschien ook nog beter kunnen op sommige punten, maar zoals het gedaan word in wedstrijdverband vind ik het echt barbaars. Zeker omdat het op tijd gaat, zullen de regels die jij boven beschrijft Needje, niet altijd/zelden nageleefd worden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:10

Ik ben bij de rodeoshow in Cheyenne, Wyoming geweest...Die dieren krijgen daar een eerste klas behandeling, daar kunnen veel topsportpaarden alleen maar van dromen...Elke sport eist slachtoffers, wie zijn julie om een eeuwenoude traditie zo te veroordelen, dito met stierenvechten...

Als je er niet bent geweest, kun je het niet objectief beoordelen. Ik ben er geweest en ik weet dat het niet zo dramatisch is als de SHARK-organisatie doet voorkomen...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:13

O, ik veroordeel stierengevechten wel! Opzettelijk dieren doden na een oneerlijke strijd vind ik niet kunnen. :r

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:14

Meen je nou serieus dat jij stierenvechten goedkeurt omdat het het stempel traditie draagt???

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:19

Yeyo schreef:
Meen je nou serieus dat jij stierenvechten goedkeurt omdat het het stempel traditie draagt???

Doe je ogen open en kijk om je heen, zie eens wat voor andere rare tradities wij en andere volken hebben...Maar nee, daarom alleen keur ik het niet goed, ik vind het ook nog eens machtig om naar te kijken...De rodeoshow in Cheyenne was spannender dan een voetbalfinale om de wereldtitel tussen Duitsland en Nederland...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:21

Needje schreef:
O, ik veroordeel stierengevechten wel! Opzettelijk dieren doden na een oneerlijke strijd vind ik niet kunnen. :r

wat gebeurd en met jouw biefstukje voordat het op jouw bord komt dan :Y)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:21

even een constatering.
wat ik door dit hele topic terug zie komen:
- mensen die zelf rodeo's hebben gezien of zich er meer in hebben verdiept vinden het geen probleem
- mensen die alleen de youtube fimpjes en broodje-aap verhalen kennen zijn fel tegen....

tuurlijk zijn er uitzonderingen maar in het algemeen meen ik dit patroon te zien......

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:23

Pienb schreef:
even een constatering.
wat ik door dit hele topic terug zie komen:
- mensen die zelf rodeo's hebben gezien of zich er meer in hebben verdiept vinden het geen probleem
- mensen die alleen de youtube fimpjes en broodje-aap verhalen kennen zijn fel tegen....

tuurlijk zijn er uitzonderingen maar in het algemeen meen ik dit patroon te zien......

Juist, daarom vind ik ook dat je het met je eigen ogen moet zien voordat je een oordeel geeft :j

Zwelgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:23

Adil18 schreef:
Needje schreef:

wat gebeurd en met jouw biefstukje voordat het op jouw bord komt dan :Y)

Dat is ook al een rede om geen vlees te eten.

Ik snap niet dat dit nog gebeurt,
dat er dan nog bij de titel staat 'schokt veel welzijnsorganisaties'',
laat die is aan het werk gaan zodat dit stopt.
En als je goed voor je paard bent, doe je dit soort dingen toch niet?