Paard sterft na trektocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Paard sterft na trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:07

:)) ik hou van koeien :)) maar das wel erg oftopic xD

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:09

Ik heb niet het hele filmpje gezien maar vond de paarden er echt niet zo slecht uit zien. Het staande paard stond redelijk ontspannen en zag er niet uitgeput uit.
Het zal je maar gebeuren dat een van de paarden voor de wagen in elkaar stort, wat ik gezien heb was dat die man zich toch om het paard bekommerde maar misschien ook geen idee had hoe hij dit moest aanpakken.
Het is heel makkelijk om van achter de computer te zeggen dat de paarden werden afgebeuld, niemand was er bij dus kunnen we er ook niet over oordelen. Wel zie ik 2 goed gevulde paarden die er gezond uit zien. Qua gewicht wat ze moesten trekken zal het ook wel meegevallen zijn. Hebben jullie nooit een Jan Plezier gezien vol met mensen en getrokken door 2 paarden? Op zo'n wagen gaan ook gauw een man of 30.
Als het warm is dan wordt een rijpaard ook bezweet tijdens het werk, niets zieligs aan.

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:02

Citaat:
Dan moet jij ook even goed lezen want er is eerder een vertaling gedaan van het filmpje waaruit blijkt dat die man het beest omhoog wou hebben en voor de kar wou neerzetten.
Ik vind de paarden er trouwens helemaal niet zo goed uitzien. Die ander ziet er nou ook niet uit alsof die nog veel energie in zich heeft, en qua gewicht vind ik het erg veel voor een paard. Wie weet hoe vaak ze die kar al op die dag hebben moeten trekken?
En dat glimmen komt van al dat zweet, dus zo supergezond is dat ook weer niet mensen....

Wauw ik vind het knap dat jij vanaf een afstandje kunt zien van 1 of ander wazig filmpje dat een paard geen energie meer in zich heeft hahahah ik denk dat menig rustig en braaf paard dan volgens jou aan de redbull moet? (dan zou ik voor mijn paard bij de appie heijn een vast klant van liters energiedrank worden)
Niet zoveel conclusies zelf lopen trekken joh..,.dat werkt je tegen ook het feit dat je vraagt hoe vaak ze die kar moeten trekken?
Hoe weet jij dat nou? Waarom beschuldig je die man gelijk? ik vind dat beetje dom omdat achteraf nu blijkt dat hij zijn best deed.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:58

okee hier kijken we dus weer een hele andere vertaling
tja wie er nou de goede vetaling heeft zullen we niet wetenm

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:12

Vreselijk dit!! :( :( :(
Die vent moet even 28 man trekken voor de kar, piept 'ie wel anders! :(
Echt, hoe kun je zo'n beestje zoiets aandoen, kan het filmpje niet aanzien! ;(
Hopen dat het andere paard het beter heeft nu........ ;(

Hij/zij kan nu tenminste rusten........... ;(

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:12

ja maar wat ada zegt vind ik logisher (hoe schreef je het nu ook al weer:P) eigenlijk

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:16

Ik leesde nu dat die kerel het wel het beste voorhad met zn paard :(:)
Gelukkig dan kan je mn eerdere berichtje wel vergeten.. wel verschrikkelijk voor het paard! ;(
Maar waarom helpen er niet meer mensen spannen ze de paarden niet uit, is er geen dierenarts !? :?
Ik snap het niet helemaal, beetje vaag misschien in mijn ogen.... :o

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:17

kirri schreef:
ja maar wat ada zegt vind ik logisher (hoe schreef je het nu ook al weer:P) eigenlijk

waarom???

LOGISCH :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:31

van wat ik zie vanaf het filmpje :) als hij echt dat paard weer voor de wagen wilde zetten was hij denk ik harder geweest :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:42

Pffft er zijn nog steeds mensen die de hele boel niet lezen. Jullie maken me overigens erg aan het lachen met die koeien. ;)

Ada's vertaling lijkt me gedetailleerder maar dan kan ze of goed uit d'r nek kletsen (zou niet weten waarom ze dat zou doen he Kirri) of ze weet het echt gewoon beter. Ik gok op het laatste, zeker omdat dat meer overeenstemt met die man z'n houding/handelingen van wat wij tot nu toe allemaal gezien hebben. ;)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:53

dat vond ik nu ook :) in verhouding haar verhaal en het filmpje lijkt dat me het juiste

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:54

Het is nou eenmaal meestal zo dat als de vertaling heel gedetailleerd is hij vaak beter klopt, omdat een mens toch maar zoveel detail aan zijn bullshit kan plakken voor het te duidelijk wordt dat het bullshit is.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:56

ja, gelukkig ken ik ada zeer goed en weet ik dat ze er niet over zou liggen en wat de beste man zegt klinkt ook logisch, als het paard echt te ver heen is van verhitting is het het beste om hem dus eerst zo af tekoelen en daarna water te geven.

edit: liggen is liegen :+
Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 30-07-09 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:57

Waarom ZOU je ook liegen, en het is gewoon een heel intelligente opmerking inderdaad om er geen water tegenaan te willen gooien als hij verhit is.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:09

Leonora schreef:
28 mensen in een wagen met luchtbanden getrokken door twee paarden lijkt me eigenlijk niet eens zo heel apart.
Als een wagen eenmaal op gang is dan valt het trekken ook wel mee, tenzij de omgeving erg heuvelachtig is.
De paarden zien er goed verzorgd uit. In alle ziekenhuizen gaan jonge en oude mensen dood aan allerlei vreselijke dingen.
Daar wordt nooit zo'n drukte over gemaakt als over een stervend paard wat op Bokt wordt getoond.
Voordat iedereen over deze ongetwijfeld ook hardwerkende man heenvalt, zou misschien overwogen
kunnen worden dat een paard net als een jong mens maar zo kan sterven door een aangeboren defect in het lichaam.

Echt weer Bokt meteen dat hysterische commentaar :(:)

Ik ben het opzich wel met je eens.
Wat mij alleen tegen de borst stuit, is dat volgens de maker van het filmpje, het paard 2 uur lang heeft liggen vechten.
Dat zoiets kan gebeuren is een feit, maar een dier dan onnodig laten lijden vind ik absoluut not done :n !

Cassidy schreef:
De koetsier zorgt niet voor schaduw, en ook niet voor water om het dier af te koelen. Hartstilstand na twee uur zo liggen lijkt me idd een gevolg van oververhitting, en niet echt plotseling hartfalen. Als er correct was ingegrepen was dit niet nodig geweest.
Heel sneu van het paard...

*Edit: ben het dus ook met Cassidy eens!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:22

Mijn god, daar gaan we weer.

WE HEBBEN HET OVER 2 MINUTEN FILM MENSEN! KIJK TOCH EENS VERDER DAN DAT JE NEUS LANG IS!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:23

Francis schreef:
Ik heb ook geen geld te over Vie, maar toen ik in Egypte was en niet anders kón dan in zo'n koestje stappen (het alternatief was alleen achter blijven op een plek waar ik dat liever niet deed, ik was met een georganiseerde rondreis daar). Wat wij (m'n zusje, een reisgenootje en ik) dus gedaan hebben is de man dubbel betalen om extra rustig te doen. Normaal gingen ze in razende galop naar de eindbestemming om daar weer een vrachtje terug op te pikken en zo veel mogelijk ritjes op een dag te hebben. Wij hebben hem extra betaald (en dan hebben we het over 1 euro in plaats van 50 cent! en wij betaalde per persoon in plaats van 'per rit') om in draf naar de eindbestemming te gaan. Daar wisten we hem ook duidelijk te maken dat hij op ons moest wachten, dan zouden we het zelfde betalen voor de terugrit. De man was dus gegarandeerd van driedubbel inkomen voor 1 rit, in de tijd dat hij hoogstens nog 1 rit had kunnen maken. Het loonde dus om te wachten. Daarmee sneed het mes dus aan meerdere kanten: de man had extra inkomen door te wachten, het paard had twee rustige ritjes in plaats van racen en nog een extra rustpauze ook.
En dat kostte ons dus 1 euro per persoon....

Hé, dit kan mijn (ons) verhaal zijn! Wij hebben dit precies zo gedaan in Egypte (+ dat ik iedere dag alle wortels en een zak appels kocht voor de paarden die voor ons hotel stonden :o ).

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:27

Yeyo schreef:
Mijn god, daar gaan we weer.

WE HEBBEN HET OVER 2 MINUTEN FILM MENSEN! KIJK TOCH EENS VERDER DAN DAT JE NEUS LANG IS!

sommige mensen snappen het niet :(:)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:28

kirri schreef:
ja, gelukkig ken ik ada zeer goed en weet ik dat ze er niet over zou liggen en wat de beste man zegt klinkt ook logisch, als het paard echt te ver heen is van verhitting is het het beste om hem dus eerst zo af tekoelen en daarna water te geven.

edit: liggen is liegen :+

Ada is die vriendin waarvan jij de vertaling hebt gekregen??
Ik dacht ff dat het die andere vertaling was waar je het over had, vond het al vreemd dat je jezelf ging tegenspreken.

Ben een beetje in de war!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:29

|o |o |o |o |o

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:30

hahah ja dat is mijn vriendin :D

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:46

ja duidelijk dan!
ik dacht dus dat je je eigen post af zat te kraken hahahaha!

jouw versie komt meer overeen met de beelden dan die andere versie.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:52

Yeyo schreef:

Wát zeg je :o? ???
kirri schreef:
sommige mensen snappen het niet :(:)

#)

In de beginpost staat dat volgens de maker van het filmpje, het paard daar 2 uur heeft gelegen voordat het uiteindelijk stierf; dát vind ik best een lange tijd := (en daar heb ik mijn kommentaar op gebaseerd ;) ).

Maar ehh... mijn buurvrouw is poolse; als jullie willen kan ik daar ook nog eens vragen wat er in het filmpje gezegd wordt ;) ?!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:58

Ja hoor, haal je buuv er maar bij, ben benieuwd waar zij op uit komt dan!

Misschien lag het paard daar wel omdat er geen beweging meer in te krijgen was, dan word het ook moeilijk om hem in een trailer te krijgen.
Er staat niets over een eventuele DA, schaduw wat wel/niet aanwezig zou zijn, water wat wel niet aanwezig is of onderweg is.

Het is gewoon een sensatiebericht, storm in een glas water.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:04

Tja Polen is natuurlijk wel anders als Nederland. Hier hebben we bijna in elk dorp wel een veearts, ik weet niet hoe dat in Polen geregeld is. Als er in de verre omtrek maar 1 is en die is net met een (spoed)klus bezig word het toch lastig.