ik hou van koeien
maar das wel erg oftopic xD Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik hou van koeien
maar das wel erg oftopic xD Citaat:Dan moet jij ook even goed lezen want er is eerder een vertaling gedaan van het filmpje waaruit blijkt dat die man het beest omhoog wou hebben en voor de kar wou neerzetten.
Ik vind de paarden er trouwens helemaal niet zo goed uitzien. Die ander ziet er nou ook niet uit alsof die nog veel energie in zich heeft, en qua gewicht vind ik het erg veel voor een paard. Wie weet hoe vaak ze die kar al op die dag hebben moeten trekken?
En dat glimmen komt van al dat zweet, dus zo supergezond is dat ook weer niet mensen....
als hij echt dat paard weer voor de wagen wilde zetten was hij denk ik harder geweest

in verhouding haar verhaal en het filmpje lijkt dat me het juiste
Leonora schreef:28 mensen in een wagen met luchtbanden getrokken door twee paarden lijkt me eigenlijk niet eens zo heel apart.
Als een wagen eenmaal op gang is dan valt het trekken ook wel mee, tenzij de omgeving erg heuvelachtig is.
De paarden zien er goed verzorgd uit. In alle ziekenhuizen gaan jonge en oude mensen dood aan allerlei vreselijke dingen.
Daar wordt nooit zo'n drukte over gemaakt als over een stervend paard wat op Bokt wordt getoond.
Voordat iedereen over deze ongetwijfeld ook hardwerkende man heenvalt, zou misschien overwogen
kunnen worden dat een paard net als een jong mens maar zo kan sterven door een aangeboren defect in het lichaam.
Echt weer Bokt meteen dat hysterische commentaar
!Cassidy schreef:De koetsier zorgt niet voor schaduw, en ook niet voor water om het dier af te koelen. Hartstilstand na twee uur zo liggen lijkt me idd een gevolg van oververhitting, en niet echt plotseling hartfalen. Als er correct was ingegrepen was dit niet nodig geweest.
Heel sneu van het paard...
Francis schreef:Ik heb ook geen geld te over Vie, maar toen ik in Egypte was en niet anders kón dan in zo'n koestje stappen (het alternatief was alleen achter blijven op een plek waar ik dat liever niet deed, ik was met een georganiseerde rondreis daar). Wat wij (m'n zusje, een reisgenootje en ik) dus gedaan hebben is de man dubbel betalen om extra rustig te doen. Normaal gingen ze in razende galop naar de eindbestemming om daar weer een vrachtje terug op te pikken en zo veel mogelijk ritjes op een dag te hebben. Wij hebben hem extra betaald (en dan hebben we het over 1 euro in plaats van 50 cent! en wij betaalde per persoon in plaats van 'per rit') om in draf naar de eindbestemming te gaan. Daar wisten we hem ook duidelijk te maken dat hij op ons moest wachten, dan zouden we het zelfde betalen voor de terugrit. De man was dus gegarandeerd van driedubbel inkomen voor 1 rit, in de tijd dat hij hoogstens nog 1 rit had kunnen maken. Het loonde dus om te wachten. Daarmee sneed het mes dus aan meerdere kanten: de man had extra inkomen door te wachten, het paard had twee rustige ritjes in plaats van racen en nog een extra rustpauze ook.
En dat kostte ons dus 1 euro per persoon....
). kirri schreef:ja, gelukkig ken ik ada zeer goed en weet ik dat ze er niet over zou liggen en wat de beste man zegt klinkt ook logisch, als het paard echt te ver heen is van verhitting is het het beste om hem dus eerst zo af tekoelen en daarna water te geven.
edit: liggen is liegen
Yeyo schreef:WE HEBBEN HET OVER 2 MINUTEN FILM MENSEN! KIJK TOCH EENS VERDER DAN DAT JE NEUS LANG IS!
???kirri schreef:sommige mensen snappen het niet

(en daar heb ik mijn kommentaar op gebaseerd
).
?!