Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esther28 schreef:Maar na die presentatie wordt er ook niet gezegd dat je je zelf bekapper mag noemen, na die cursus wel...ook wel een verschilletje....
Needje schreef:Toch vraag ik me af welke opleiding jij hebt gevolgd Arabesk?
Needje schreef:Kennis opdoen OK.
Maar als ik een boek lees over geschiedenis ga ik daarna ook niet voor de klas staan...
Citaat:Da's 20 - 40 uur zelfstudie. Niet te vergelijken met een presentatietje van 45 minuten
Citaat:Moet ik daar hoefsmeden overtuigen? Ze kunnen zelf heel goed boeken lezen denk ik dan, de informatie is dankzij internet voor iedereen beschikbaar. Moet ik hun presentaties aanhoren terwijl ik alle TB boeken al gelezen heb? Dus een herhaling en meer van hetzelfde moet aanhoren en niets nieuws onder de zon?
opala schreef:En wat is jouw percentage kennis ten opzichte van de gebroeders Nassau?
Ik ben het lang niet altijd eens met de gebroeders Nassau, maar heb wel respect voor hun kennis en ervaring. Ik heb lang niet hun ervaring, zeker niet gezien de probleemgevallen die zij krijgen. En daarom vind ik het ook niet betamelijk om hun zo te schofferen op internet, dat recht heb je alleen als je beter bent.
Doe dat, maar dan moet je ook een topic openen met de vraag of mensen zich willen melden die niet tevreden waren met TB.
Dat is het standaard antwoord wat je vanuit de extreme NB kant krijgt als je dit voorstelt. Maar ik loop niet op internet te beweren dat er geen slechte ervaringen in TB te vinden zijn, wat Arabesk wel beweerd van NB.
Je krijgt een paard met zeer hoge verzenen waarbij de straal verzonken is en geslonken is tot een dunne streep, kan dit paard nog steeds gezonde hoeven creeëren
Is dit een casus, een vraag, kritiek? Ik kan geen hout maken van deze zin, sorry. Mocht dit een vraag/casus zijn, ja zoiets ben ik wel eens tegengekomen. Heel langzaam de verzenen wat laten zakken tot de straal contact had met de grond (even simpel gezegd, er is wel meer aan gebeurd, maar geen ijzers o.i.d.). We zijn nu een jaar verder en het paard heeft gezonde, prachtige voeten.
De cursus is basisinformatie om daarna ook aan de slag te gaan met de hoeven van je eigen paard. Je kunt alleen beweren dat je meer bij jou leert, wanneer je de cursus zelf ook gevolgd hebt. Bekappen houdt echt meer in dan alleen vijlen.
Daarom ben ik er ook op tegen dat leken zelf gaan bekappen. Helaas leer je op de NB-cursus bekappen op dode hoeven, niet op de eigen hoeven van de cursist zijn/haar levende paard. Ik leer mijn klanten niet bekappen, alleen de losse onderdelen verwijderen en er een vijl langs halen. Als mensen willen leren om de hoeven van hun eigen paard bij te houden, moeten ze dat ook leren op hun eigen paard. Niet op zo'n cursus, is weggegooid geld.
Het is de eigenaar die opgevoed moet WILLEN worden
Ja, maar helaas willen ze dat niet allemaal. Veel mensen vinden dat ze het prima doen en misschien hebben ze ook wel gelijk. Het is niet mijn taak om mensen op te dringen dat ze het zus of zo moeten doen, ik kan alleen adviseren en dat doe ik ook graag.
opala schreef:russel schreef:Mijn paard bv had zulke slechte voeten, helemaal plat, uitgewaaierd, en de brokken kwamen per dag er van af. Resultaat van slechte bekapping op slechte bekapping op slechte bekapping... en dan verschillende smeden in de loop der jaren.
Dat is niet het resultaat van de bekappingen, maar o.a. van het tussentijds te weinig onderhoud plegen en dat jarenlang door.
Needje schreef:@ Russel, we hebben een kijk en vergelijk topic voor beslagen en onbeslagen paarden. Heel interressant om te zien.
Lovely schreef:Dank je wel voor je antwoord Joopie. Het valt mij op de de inhoud van de eerste twee alinea's beide keren wordt ontkend in de laatste zin.
Lovely schreef:Wat versta je onder een natuurlijk functionerende hoef?