Miss Master Pagella van bokker Ambiiee vanavond op TV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:56

KoudbloedKim schreef:
Jeetje, wat wordt er weer gekibbeld over en weer. :(
Ik hoop dat ze snel het bedrag bij elkaar krijgt: hoe sneller, hoe beter voor het paard. :j
Als mijn paard ziek zou zijn en alleen te redden was met een dure operatie die ik niet zou kunnen betalen, zou ik heel erg dankbaar zijn als er mensen zijn die mij daarbij willen helpen.
It's about the horse!

Paard is toch niet alleen te redden met een dure operatie? Hij staat daar mooi te grazen in het land.

Anoniem

BounceBabe schreef:
Pharagirlke:

Hoezo trek jij nou weer de conclusie dat ik niet afscheid kan nemen van een paard. Ik vind het onterecht naar het paard toe hem af te maken wanneer het dier geen pijn lijdt of nauwelijks last van heeft. Heeft het paard gigantisch veel pijn, geloof me dan kan ik zelfs afscheid nemen! Dan zit je niet met een schuldgevoel want dan weet je dat het niet anders kan. Maar dit paard, waarom zou je die afmaken?

.

Moeilijk eten en benauwd...........lijkt mij geen gezond paard. Plus enige tijd een zware peesblessure gehad en dat allemaal terwijl ze pas anderhalf jaar oud is.

F_Orumster

@ heaven, ik heb prima geluisterd (en genoeg gehoord) maar bedankt voor de tip :+

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:57

Vippie schreef:
Lotte1990 schreef:
Ben benieuwd wat al de negatieve mensen hadden gedaan in de schoenen van ambiiee.

Het dier in laten slapen toen het geboren werd. Maargoed er zijn ook mensen die dat niet doen :D

Bouncebabe ik denk dat half bokt hier verder kijkt dan hun scheve neus lang is. je weet nooit wat er ergens op je levensweg nog gebeurd en wie weet wat er dan met het dier gebeurd, want ze is, hoe lief ook, onverkoopbaar, laten we eerlijk zijn.

Gelukkig staat de medische wereld niet stil en zal er voor dit paard vast wel een passende correctie te maken zijn qua aangezicht. Hoop dat de eigenaar bereikt wat ze wil bereiken met een item in HVN. Succes daarmee!

Niet mee eens, ik koop haar over als ze verkocht zou moeten worden! DAT IS SERIEUS!

PussInBoots

Dat is van het hoogste uitgaande dus 7500 euro. Dat is heel veel geld, maar waarom daar niet over nadenken als je zo'n beestje koopt? Je kon op je klompen aanvoelen dat er kosten zouden gaan komen.

Nogmaals, ik sta absoluut niet negatief tegenover dit diertje een kans geven, wel vind ik het verschrikkelijk ondoordacht om er aan te beginnen als je voor die in te calculeren kosten geen geld hebt.......

elmiran

Wel raar dat ze in HVN dan 1500 zeggen.

Anoniem

Ambiiee schreef:
Nou voor de nieuwsgierige, dat wij in aug. in utrecht waren, met haar foto's.. kwam het eruit, dat er al 5000-6000 euro neergelegd mag worden, voor medicatie en stalling.. Daarbij kwam de operatie nog.. die in hvn beschreven werd, als 1500 euro.. dat is dat alleen de operatie nog..

Ik denk dat die 5 a 6 duizend euro een stuk reeler is dan het bedrag die de veearts in het programma noemde.

Amyc

elmiran schreef:
Wel raar dat ze in HVN dan 1500 zeggen.
\
dat was enkel de operatie.

Ambiiee

e weet niet eens wat er toen gebeurd is! uds pipo, ga fietsen stelen! nogmaals, het woordje ZOMER is niet gevallen.. dus ga iemand anders zijn avond verzieken!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:58

PussInBoots schreef:
Dat is van het hoogste uitgaande dus 7500 euro. Dat is heel veel geld, maar waarom daar niet over nadenken als je zo'n beestje koopt? Je kon op je klompen aanvoelen dat er kosten zouden gaan komen.

Nogmaals, ik sta absoluut niet negatief tegenover dit diertje een kans geven, wel vind ik het verschrikkelijk ondoordacht om er aan te beginnen als je voor die in te calculeren kosten geen geld hebt.......

AMEN

anneliesdj

Ambiiee schreef:
Nou voor de nieuwsgierige, dat wij in aug. in utrecht waren, met haar foto's.. kwam het eruit, dat er al 5000-6000 euro neergelegd mag worden, voor medicatie en stalling.. Daarbij kwam de operatie nog.. die in hvn beschreven werd, als 1500 euro.. dat is dat alleen de operatie nog..

Hoe komt HvN erbij dat het 1500 moet kosten dan?

Miichelle90

Ik vind dat als je zo'n paardje koopt je weet dat er eventuele gevolgen aan zullen zitten. en €1500,- is opzich zo bij elkaar gespaard. Als je het wil al helemaal, allebei een baan dus als je maar iets opzij legt kom je er al. Neemt niet weg dat ik geen respect heb voor de mensen die ervoor zorgen. Maar toch vind ik dat hun zelf de consequenties van zo'n paardje meenemen onder ogen zouden moeten zien. en niet via een andermans zak betaald moet worden.

En tsja Ambiiee de operatie zelf is miss €1500,- en dan komen er nog kosten bij. Maar het bedrag zou niet hoger komen als €7000,- lijkt mij.
(wat ik al eerder zei) consequenties onder ogen zien als je zo'n paardje meeneemt.
En waarschijnlijk kan er met utrecht ook een regeling getroffen worden.

Ambiiee

Re: Miss Master Pagella van bokker Ambiiee vanavond op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:59

dat weet je niet.. Annelies, de OPERATIE is 1500 euro.. excl. stalling en medicatie..

heaven

een eigen paard is goud waard!!!!!!!!!!!!!!
ik hoop dat pagella geholpen kan worden met alle steun!!
mijn steun heeft ze op volle 100%

Anoniem

Ambiiee schreef:
e weet niet eens wat er toen gebeurd is! uds pipo, ga fietsen stelen! nogmaals, het woordje ZOMER is niet gevallen.. dus ga iemand anders zijn avond verzieken!

Nou, nette reactie zeg. Je bent toch geen 12 meer.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:00

Succes! Het gaat jullie vast lukken :j

ingeb0rg

Ik zit nou al een tijdje ademloos sommige topics op bokt hier te volgen, ik snap niet dat mensen zo vreselijk lelijk op elkaar kunnen reageren. Geen rekening houden met elkaars gevoelens en alleen hun eigen standpunt en mening eventjes neer "flikkeren" :o en nog op hun achterste benen durven te gaan staan als er gezegt wordt dat het ook wel met iets meer respect mag. Ik vind het ronduit belachelijk en absurd.

Ik vind dat sommigen hier op bokt wel eens rekening mogen gaan houden met andere mensen, en anders weet ik niet wat je op zo'n forum te zoeken hebt. Het kan allemaal vast wel iets leuker en aardiger toch? Voordat je vuur gaat lopen spuwen kan je de TS op zijn minst vragen waarom haar standpunt veranderd is (ook ik heb het ander topic van de TS gelezen) en dan de TS rustig haar verhaal en mening laten vertellen. Dat je hier op wilt reageren prima, maar doe het op zijn minst aardig. Ik vind het walgelijk dat mensen elkaar tegenwoordig niks meer gunnen. Je kan op zijn minst blij zijn voor iemand! Dat lijkt mij vele male leuker als elk topic te bederven!
(Dus van elke topic een rel topic maken!)

Verder :) ik vind het onwijs super! heb net het stukje gezien op hart van nederland en ik blijf het een leuk gelukkig paardje vinden.
Ik vind het klasse van jullie en mijn bijdrage krijgen jullie zeker! Alleen moet ik weten naar welk bankrekeningnummer! en voor het fond ik vind het een super initiatief!
Ik hoop dat jullie nog heel veel geld in kunnen zamelen en hoop dat jullie knappe paardje nog kapper wordt zo en nog gelukkiger kan leven bij jullie!

Zo dit luchtte heel erg op. :)
Laatst bijgewerkt door ingeb0rg op 19-03-09 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ambiiee

nee, maar jullie lijken helaas wel 12 ;)

Winged

Moderatoropmerking:
De sfeer lijkt er hier niet beter op te worden. Her en der las ik reacties die behoorlijk persoonlijk waren en dat lijkt mij niet de bedoeling. Graag ontopic verder op een respectvolle manier tegenover elkaar :)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:01

Pipo schreef:
BounceBabe schreef:
Pharagirlke:

Hoezo trek jij nou weer de conclusie dat ik niet afscheid kan nemen van een paard. Ik vind het onterecht naar het paard toe hem af te maken wanneer het dier geen pijn lijdt of nauwelijks last van heeft. Heeft het paard gigantisch veel pijn, geloof me dan kan ik zelfs afscheid nemen! Dan zit je niet met een schuldgevoel want dan weet je dat het niet anders kan. Maar dit paard, waarom zou je die afmaken?

.

Moeilijk eten en benauwd...........lijkt mij geen gezond paard. Plus enige tijd een zware peesblessure gehad en dat allemaal terwijl ze pas anderhalf jaar oud is.

Het wordt ook geen sportpaard meer. Maar daarom kan hij nog wel blijven leven. Dat paard is niet anders gewend dan dat hij wat zwaarademig is en moeilijk eet. Hij heeft nog nooit een 'rechte' mond gehad om het verschil te weten. Als het paard er echt onder leed ging hij niet als een gek zitten rennen.

Als je al geboren wordt met een afwijking aan iets, dan weet je niet beter dan dat je zo bent. Het wil niet zeggen dat je dan meteen ook lijdt.

Anoniem

Ambiiee schreef:

Wat heeft het woord ZOMER er mee te maken?

Anoniem

ingeb0rg schreef:
Ik zit nou al een tijdje ademloos sommige topics op bokt hier te volgen, ik snap niet dat mensen zo vreselijk lelijk op elkaar kunnen reageren. Geen rekening houden met elkaars gevoelens en alleen hun eigen standpunt en mening eventjes neer "flikkeren" :o en nog op hun achterste benen durven te gaan staan als er gezegt wordt dat het ook wel met iets meer respect mag. Ik vind het ronduit belachelijk en absurd.

Ik vind dat sommigen hier op bokt wel eens rekening mogen gaan houden met andere mensen, en anders weet ik niet wat je op zo'n forum te zoeken hebt. Het kan allemaal vast wel iets leuker en aardiger toch? Voordat je vuur gaat lopen spuwen kan je de TS op zijn minst vragen waarom haar standpunt veranderd is (ook ik heb het ander topic van de TS gelezen) en dan de TS rustig haar verhaal en mening laten vertellen. Dat je hier op wilt reageren prima, maar doe het op zijn minst aardig. Ik vind het walgelijk dat mensen tegenwoordig niks meer gunnen. Je kan op zijn minst blij zijn voor iemand! Dat lijkt mij vele male leuker als elk topic te bederven!

Verder :) ik vind het onwijs super! heb net het stukje gezien op hart van nederland en ik blijf het een leuk gelukkig paardje vinden.
Ik vind het klasse van jullie en mijn bijdrage krijgen jullie zeker! Alleen moet ik weten naar welk bankrekeningnummer! en voor het fond ik vind het een super initiatief!
Ik hoop dat jullie nog heel veel geld in kunnen zamelen en hoop dat jullie knappe paardje nog kapper wordt zo en nog gelukkiger kan leven bij jullie!

AMEN! :D

PussInBoots

Maar Ambiiee, je gaat mij niet vertellen dat je had verwacht dat Pagella op deze manier oud zou (kunnen) worden. Dan moet je niet een paardje willen redden. Dan moet je zo verstandig zijn het NIET te doen.

Anoniem

Ambiiee schreef:
nee, maar jullie lijken helaas wel 12 ;)

Omdat je je zin niet krijgt? Omdat sommige mensen een andere mening hebben? Omdat sommige mensen realistisch zijn?

Rennie89

ingeb0rg schreef:

Ik vind dat sommigen hier op bokt wel eens rekening mogen gaan houden met andere mensen, en anders weet ik niet wat je op zo'n forum te zoeken hebt. Het kan allemaal vast wel iets leuker en aardiger toch? Voordat je vuur gaat lopen spuwen kan je de TS op zijn minst vragen waarom haar standpunt veranderd is (ook ik heb het ander topic van de TS gelezen) en dan de TS rustig haar verhaal en mening laten vertellen. Dat je hier op wilt reageren prima, maar doe het op zijn minst aardig. Ik vind het walgelijk dat mensen tegenwoordig niks meer gunnen. Je kan op zijn minst blij zijn voor iemand! Dat lijkt mij vele male leuker als elk topic te bederven!

Ik zeg ook maar AMEN :+