Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:RedPassion schreef:Dat was een vraag waar ik op zat te wachten... In grote delen van Nederland staat 't 's winters idd gelijk aan elkaar. Zelfs als je ze enkel geheel overdag buiten zet. En ik zie er zat buitenstaan 24/7 van de 'naturals' die dus lekker in de modder staan te dansen. Dag en nacht...Staat 24/7 buiten staan gelijk aan tot de knieën in de modder staan?Juist, maar blijkbaar is dat hier al not done. Want als je je paard 's zomers enkel overdag buiten zet ben je al een dierenbeul volgens sommige hier.Citaat:Er is een mooie middenweg, bijvoorbeeld overdag naar buiten
xx_Horsiex schreef:Hoorde de reclame net, stelt echt niks voor. Jammer, eindelijk een initatief om paardenwelzijn beter te maken, krijg je zo'n flut reclame.
Cyrina schreef:[
Lees mijn vorige post, dat was waar ik begon en je zelf op reageerde, waar weer op doorgevraagd werd.
Pipo schreef:Maar goed, terug ontopic.
Heeft de Dierenbescherming ook al bedacht wie het gaat betalen om te zorgen dat alle paarden in de randstad die op een stal staan waar ze niet aan de 4 uur weidegang komen om te zorgen dat ze wel buiten komen te staan?
Zijn die kosten al in kaart gebracht?
Wat doet in tussentijd de dierenbescherming aan de bio industrie?
Aan al die vervoeren naar het buitenland die onbarmelijk zijn? Of naar ons land? Las laatst hier nog iets over roemeense paarden die totaal verwaarloost waren maar toch even voor de mens zijn ego op de vrachtwagen naar Nederland zijn gebracht.
En als we dan toch bezig zijn, kan de dierenbescherming ook ingrijpen bij de bejaardentehuizen? Iedere bejaarde minstens 4 uur eruit?
laetitia schreef:[
Wat doe JIJ eigenlijk aan het verbeteren van leefomstandigheden van mensen en dieren?
Pipo schreef:Maar goed, terug ontopic.
Heeft de Dierenbescherming ook al bedacht wie het gaat betalen om te zorgen dat alle paarden in de randstad die op een stal staan waar ze niet aan de 4 uur weidegang komen om te zorgen dat ze wel buiten komen te staan?
Zijn die kosten al in kaart gebracht?
Wat doet in tussentijd de dierenbescherming aan de bio industrie?
Aan al die vervoeren naar het buitenland die onbarmelijk zijn? Of naar ons land? Las laatst hier nog iets over roemeense paarden die totaal verwaarloost waren maar toch even voor de mens zijn ego op de vrachtwagen naar Nederland zijn gebracht.
En als we dan toch bezig zijn, kan de dierenbescherming ook ingrijpen bij de bejaardentehuizen? Iedere bejaarde minstens 4 uur eruit?
Pipo schreef:Cyrina schreef:[
Lees mijn vorige post, dat was waar ik begon en je zelf op reageerde, waar weer op doorgevraagd werd.
Nou die conclusie is vrij simpel: Jij wil wel, maar kan niet. Ik kan wel, maar wil niet. En daarom doe jij het wel heel goed, en ik het totaal fout
Hoe bedoel je, iets rechtlullen wat krom is
amazone77 schreef:Cryssie schreef:Ik vind dit een super idee, maar zorg dan ook dat de weilanden behoud worden en niet volgebouwd gaan worden!!!
juist!!!op de manege waar ik werk hadden ze een mooi groot weiland.....gehuurd van de gemeente al jaren.....en wat doen hun....ze bouwen er een school op daaaaaaaaaaaag wei ,zonder pardon....zitten we daar met 74 paarden te koekeloeren.....kunnen nu alleen maar in de paddocks.....en dat is toch niet hetzelfde als een wei hoor.ze zijn nu sirieus aan het kijken of ze kunnen verkassen met het spul,zijn daar helemaal ingebouwd,school aan de overkant,woonwijk aan de linker kant,en sportclubs aan de rechterkant.......helemaal achter in de straat ligt nog een super mooi stuk grond,en als dat door zou gaan,dan hebben de paarden over een paar jaar weer wei......nu zullen ze er alleen maar van kunnen dromen.
laetitia schreef:Het moet er langzaamaan in 'groeien'. Dit is al een beetje begonnen met bijvoorbeeld de HIT-actief stallen die mondjesmaat in NL worden neergezet (was afgelopen donderdag nog op zo'n stal en heeft helaas nog heel veel kinderziektes en is nog niet ideaal, maar het begin is er!).
laetitia schreef:Bij ons op stal zie je helaas echt het verschil tussen de 2 groepen paarden.
Groep 1 zijn fokmerries van 1 mevrouw. Ze fokt er niet meer mee, maar wilt ze niet weg doen. Het zijn in totaal 6 merries. Deze merries komen in de ochtend ongeveer 15 min per paard naar buiten. Ze longeert ze achter elkaar zodat ze even kunnen rennen. Daarna gaan ze weer op stal. Ze zijn inmiddels zo gewend om de hele dag verder NIETS te doen, dat ze zichzelf in een soort roes brengen. Ze staan dus bijna de gehele dag in zich zelf gekeerd te suffen/slapen. Hebben hun hoofd in een hoekje van de stal (oude stallen waartussen muren dus geen fysiek contact mogelijk, er zijn zelfs 3 paarden die een buitenstal hebben maar die staan zo uit elkaar dat ze zelfs geen een ander paard kunnen ZIEN, HOREN of RUIKEN).
Ze glimmen en glanzen je tegemoet, ze lopen prachtig! Maar die ogen...
Ik kan er niet naar kijken, en dat klinkt misschien erg overdreven maar dat meen ik. Meerdere van ons op stal delen die mening. Wat een triestigheid stralen zij uit. (ook omdat ze nooit met een ander paard in contact komen, ze staan nooit samen even buiten).
De andere groep paarden (9) zijn pensionpaarden van diverse eigenaars. Er zijn 3 paddocks waarin de pensionpaarden 3 aan 3 naar buiten gaan. In de winter van 11.00 uur tot ongeveer 17.00-18.00.
Nog niet ideaal, maar ze staan wel met hun vriendjes (stabiele kuddes) buiten. Deze paarden zijn vrolijk, hebben veel interactie met elkaar en zijn ook erg gericht op de mens. Ook deze paarden glimmen, en sommige lopen prachtig. En hun ogen?
Toegankelijk en open en vrolijk