Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BrittKitt schreef:Elin heeft die deken ook maar dan in het rood, ook al is daar niet altijd evenveel van te zien nadat ze weer heeft liggen rollen in het witte zand
Russel; met oud en nieuw toch nog geweest om 2 uur en een aantal weken daarvoor ook toen het nog vroor en ze stonden allemaal buiten hoor
russel schreef:Nickyu, dat is gefundeerde reden, jij kijkt naar je paard, maar ik lees ook reakties van "ik ga mijn paard niet opsluiten in een stal" enz. en dat vind ik kortzichtig, dat is gewoon je principe najagen. De belangen van het paard staan voorop. Vraag mij af of iedereen die hard roept, mijn paard loopt zijn hele leven al buiten, dus nu ook, zich ook bewust is dat die uitzonderlijke nachten zoals -20, ook zo fijn voor het paard zijn.
-10 kan een paard met gemak aan, daarna wordt het moeilijker, de echte koudbloeden met de mega vachten en ook die lekkere ondervachten, zullen het zeker wel aan kunnen. Maar ik zie ook regelmatig paarden waar de ribben op staan, matige wintervacht, voor die paarden is het afzien, maar de eigenaren zien dat niet. En dat is jammer.
BrittKitt schreef:Das waar russel, maar tja ik kan ze wel op stal zetten in een buitenstal, maar dat maakt qua temperatuur geen drol uitDan laat ik hem liever open dat ze nog wat kunnen lopen als ze het koud hebben oid. Ze hebben genoeg beschutting om uit de wind te staan. Kan ze ook niet voor één nachtje (nouja 2 misschien) ergens op een pensionstal gaan zetten omdat het zo koud wordt, bovendien worden ze daar ook erg onrustig van.
Diablo schreef:Ah op die manier. Nou ben ik wel van mening dat niet alleen jonge paarden, maar álle paarden (overdag dan) lekker buiten moeten kunnen zijn. Kan je merrie niet bij je hengstje staan?
Blue9 schreef:Ja komt bij mij direct weer de vraag op, hoe is het in het wild dan. Als de paarden altijd al 24/7 buiten staan kunnen ze hier ook wel tegen, en beschutting spreekt voor zich.
Vraag ik me wel af moet dit een hok zijn of kunnen dat ook gewoon bomen zijn?