Opnieuw een dood paard in Nietap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Re: Opnieuw een dood paard in Nietap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:02

Er stond toevallig in dagblad van het noorden een stuk over de ponys, met foto, als het lukt zal ik hem zo even inscannen. Maar zolang er aan de minimale eisen word voldaan, steekt de AID geen poot uit

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:09

Ik hoop het Marigold..er is immers van de week een tweede paard doodgegaan daar, degene waar dit topic over gaat..en daar kon de AID ook niets doen, omdat de DA een nog positief rapport kon opstellen.

Even een update. Ninx is druk bezig aan de tekst en we willen het donderdag goedgekeurd hebben en plaatsen. (we willen het laten controleren door een politieke partij indien mogelijk, die hebben dit soort dingen vaker gedaan, om de kans op afwijzing te verkleinen, petitiecriteria zijn hoog).
Verder worden de bestaande wetten bij elkaar verzameld en onder elkaar geplaatst, ter vergelijking van hoe het is en wat we wensen, waar we voor pleiten, met voorbeelden
Tevens contact met nog wat mensen die goed bekend zijn met het recht.
En Alet is bezig een persbericht te maken.
Nou Sul heeft haar beste beentje ook voorgezet, dus dat wordt ook spannend.

Iemand nog ideeen?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:16

Any, ja dat is waar, nog een pony dood gegaan, en ik zeg met mijn post ook niet dat ik voorstander ben van de manier waarop die man met zijn dieren omgaat,
(normale eigenaar zou een erg zwak paard toch op zn minst uit zijn lijden verlossen, ipv te laten sterven op het land).
maar gewoon het beeld, iedereen die roept om foto's, waarvan ik denk dat het wel ongeveer duidelijk is, en dus te visualiseren is, hoe ze gehouden worden.

marijke09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:22

Bahhh...Afschuwlijk..zouden ze echt wat tegen moeten doen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:24

Goed dat jullie zo hard aan het werk zijn!!
Ik vraag me alleen af waarom er maar 1 da is komen kijken, nu sterft er nog eentje door gebrek aan verzorging.
Waar blijft die second opion??

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:28

Ineens komt het foute idee in me op dat die da wel eens een "vriendje van" zou kunnen zijn, en alles maar net goedkeuren omdat die man anders zn baan verliest..
Ben ook benieuwd wat een evt 2e andere DA zou zeggen..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:31

Helemaal geen foute gedachte hoor...zo hebben wij met zn allen ook zitten denken..want welk persoon keurt het nog goed? Dat is ook waarom we zo graag foto's willen zien, want de berichtgeving zegt/doet vermoeden dat het schrijnend is, maar een DA zegt dat het net niet afkeuringswaardig is...en juist een DA hoort op te komen voor het welzijn van de dieren lijkt me..

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:33

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:39

Zeker Amy helemaal waar en natuurlijk ook de AID is niet goed bezig.
Een da hoort ook voor het dier op te komen lijkt me, dat de aid dan wat meer kijkt naar de mens en de basisverzorging allé, maar is toch niet normaal dat hun er niks verkeerd in zien..
Weet niemand welke da dit was en of die toevallig in de buurt woont van die man of daar ook contact mee heeft zelfs?

Wtf wrak vee?? Kijk dat is nu het nuchtere holland, die dieren zijn ziek dus gaan ze dood.
Nee die dieren zijn ziek en daar zorg je voor, je probeerd ze met behulp van een da beter te maken en lukt dat niet breng je ze naar de slacht of laat je ze inslapen.
Wat schaam ik me nu om een nederlander te zijn!
Laatst bijgewerkt door AaronYve op 03-12-08 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:39

en de foto is van hoe het daar is?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:53

sorry ,las even mee en las iets verder terug van iemand die was gaan kijken en zag dat er een veulen? aan onderkoeling dood lag te gaan
en die persoon is gewoon blijven kijken en onderneemt dan niks?

als ik zoiets zie ,dan was land al lang ingelopen ,wel of niet van een ander
had paardje tenminste warm toegedekt en gewreven voor de bloedsomloop

maar als een ramptoerist er naar te staan kijken ?en dan gewoon weer weggaan getuigt ook niet van dierenliefde

droes herkent men aan open plekken (abcessen ) bij de lymfebanen onder hoofd Knipoog of aan hals
voorbeeldje
Afbeelding
niet elke snotpaard is droespaard
Knipoog

even over AID
een beslagname moet over rechtelijke wegen ,lees kost tijd
want moet aanneembaar gemaakt worden ,in dit geval werkt de gemeente ook tegen
burgemeester vind niet erg ,een da vind niet erg daar gaat de kans op een succesvol proces

dan is volgend probleem aan de orde
de opname en verzorgingscapiciteit
die moet er ook wezen en de AId heeft niet zo veel ruimte

als iemand zich nou eens vrijwillig aanmeld om de 40 tegelijks te opvangen dan is dat probleem ook de wereld uit
ook daar zit een heel hoop op vast waarschijnlijk!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:09

Joto schreef:
Dit heeft niet allemaal met DA te maken.. Ook de AID ziet er geen problemen in.

Edit:
Krantenstukje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3I7QTGEY.jpg

Zo, weer even thuis.... moest werken.
Ehm, die foto.... kan ik die op ene of andere manier groter maken? Ik zou het stuk wel willen lezen, maar het is nu erg mini...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:21

die foto vind ik op zich niet gruwlijk ofzo! als je zo kijkt is het een normale wei shetten met hooi... tuurlijk is er modder maar goed die van mij staan ook in de modder Ach gut
en 40 pony's moeilijk op te vangen? ze hebben daar toch adressen voor?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:00

Oke dat zijn dus de shetten, dat vind ik niet direct schokkend. Er liggen verschillende hoopjes hooi en modder heb je nu overal. Nu foto's van de rest van het land en de veulens en enters.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:02

Hmm ik vind die tekst ook schokkender dan de foto. Maar ben nu wel benieuwd naar wat die man nog meer op zijn land heeft staan..

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:04

Probleem met shetten is wel dat ze nu een hele dikke vacht hebben. Dus wat eronder zit kun je van zo'n foto niet altijd goed zien.

Al vind ik het vanaf deze foto ook niet super shocking

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:25

'
Rody01 schreef:
Hallo, jullie horen het verhaal van 1 kant. De buurtbewoners pvdd etc. De andere kant is alleen van de man zelf.
Ik ken de man, en weet ZEKER dat hij goed voor zijn dieren zorgt. Hij wil niet dat ze naar de slacht gaan! Daarom houdt hij ze daar, met een stalletje, vriendjes, water en voldoende ruwvoer. In de winter koopt ie zelfs tientallen zakken biks!
De man haalt een paardentandarts er bij als het moet, hoefsmid, iemand die de drachtige paarden scant etc. Hij koopt ze in een koppeltje op vanaf de markt. Wie weet was er 1 van zijn dieren al ziek, die hij van de markt had gekocht. De paarden die ik heb gezien, zien er stuk voor stuk, super uit! Ik heb zelfs een keer een pony van hem mogen rijden. en verzorgen, foto's zien?
Oké een dood paard in de wei laten liggen is niet netjes.

Nou, ik hoop dat ik nu een hoop heb duidelijk gemaakt Bloos

Dit las ik net in het andere topic over nietap..

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:06

Krabbel van de hyves :

Ik ben er vandaag ff langs gereden,.....
Nou de paarden zien er alles behalve gezond uit...en een paardenrusthuis is het zeker niet!!
Er lag dus wel een heeeeeel klein beetje droogvoer, achter het hek.
De kleinste pony's konden net met hun koppie door het hek...om er dan nog amper bij te komen.
en verder was er een belg heeel slecht aan toe, stond ook al helemaal alleen en zag er verschrikkelijk mager en levenloos uit.
En een oudere pony, die er ook niet bij zonder goed aan toe was.
Normaal gesprokken doe ik niet mee aan dit soort acties...maar nu ik met eigen ogen heb gezien hoe deze ponys in de blubber zonder voer moeten over leven begint er toch wel iets aan mij te knagen.....:'-(
(en dan heb ik daar nog niet eens alle ponys bekeken)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:07

Heb het ook gelezen, zijn helaas geen foto's gemaakt, ik ga vrijdag ff heen en dan zal ik wel kijken wat er te zien is.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:15

Ik ben nu echt nieuwschierig wat nu waar is..

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:23

Ninx schreef:
Joto schreef:
Dit heeft niet allemaal met DA te maken.. Ook de AID ziet er geen problemen in.

Edit:
Krantenstukje:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3I7QTGEY.jpg

Zo, weer even thuis.... moest werken.
Ehm, die foto.... kan ik die op ene of andere manier groter maken? Ik zou het stuk wel willen lezen, maar het is nu erg mini...

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3I7QTGEY.jpg
Als het goed is, is ie zo groter.
alleen mijnalbum ligt er nu uit.. dus ik kan het niet controleren..

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:50

Amy-77 misschien is het een idee om het flimpje te downloaden dat was afgelopen dinsdag op tv drenthe bij het programma actueel als je dit kijkt hoeft er niemand heen het programma zegt genoeg. Er lopen ook veulen tussen zo mager als een lat. misschien een idee om erbij te doen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:00

yvette46 schreef:
Er lopen ook veulen tussen zo mager als een lat. misschien een idee om erbij te doen.

En die kan volgens jou niet in die conditie (of misschien nog wel slechter) van de paardenmarkt af zijn gekomen?

Elders op Bokt staat ook een topic over een jaarling wat in vreselijke conditie van de markt is meegenomen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:02

Vind net dit nog ergens:

de eigenaar van dit paard is allang bekend bij gemeente en politie. het gaat hier namelijk om de heren rompke rozema( uit ureterp) en jacob van wijk ( uit leek). de politie doet hier alleen niks aan omdat ze zogenaamd wapen gevaarlijk zijn.!!

Verder zijn we zo goed als klaar met de petitie, we laten deze bekijken door een jurist. Verder zijn we bezig met een website en persbericht.
Alles op alles zetten om in de toekomst dit soort 'shit' te voorkomen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:08

Ninx schreef:
Vind net dit nog ergens:

de eigenaar van dit paard is allang bekend bij gemeente en politie. het gaat hier namelijk om de heren rompke rozema( uit ureterp) en jacob van wijk ( uit leek). de politie doet hier alleen niks aan omdat ze zogenaamd wapen gevaarlijk zijn.!!

Verder zijn we zo goed als klaar met de petitie, we laten deze bekijken door een jurist. Verder zijn we bezig met een website en persbericht.
Alles op alles zetten om in de toekomst dit soort 'oliebol' te voorkomen.

Heb je voor dit "nog ergens" ook een bron?
Vind het niet zo netje om de volledige namen hier neer te zetten in een bericht zonder officiële bron.

Als het weer zo'n "via-via" berichtje is ken ik wel meer van dit soort roddels die nergens op gebaseerd zijn.