Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:28

Transparantheid is het doel Lieser. Als jij als organisatie beweert volledig nonprofit te zijn dan ligt daar de opgave en het vergrootglas. Heel simpel.
Het is niet dat de pijlen gericht zijn specifiek op PZB, maar transparantie moet er gewoon zijn.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:34

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Bokt regels voldoet.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:50

Lieser schreef:
Toch vraag ik me wel eens af wat nou het doel van alle critici in dit draadje is. Er zijn duizenden ANBI's die met weinig financiele informatie komen, of waarbij de schenkers eisen dat ze het vruchtgebruik houden. Maar alleen bij PZB blijven jullie maar negatieve informatie verspreiden. Waarom? Het is niet zo dat PZB júllie geld uitgeeft, toch? Jullie zijn niet eens belanghebbenden als het om PZB gaat ...

Maar je kan het anders stellen waarom mag er bij pzb geen (al dan niet) negatieve ervaring of bericht worden geplaatst? Er lopen ook topics over foutieve handelaren, slechte fokkers die er zijn om informatie te verspreiden. Als er op Social media een bericht voorbij komt dat er een computer virus of spam mail rond gaat wordt deze ook vaak gedeeld. Ik zal nooit z’n mail openen dus ik kan ook denken tja eigen schuld dikke bult ziek het uit! Of denken mijn moeder of tante zouden z’n bericht wellicht wel open maken met alle gevolgen van dien dus ik deel hem maar even. Hoeveel mensen delen wel niet het bericht van een vermiste hond? Als die allemaal denken niet mijn hond niet mijn Pakkie aan zal z’n hond niet snel gevonden worden.
En hier wordt ook informatie gedeeld om mensen te informeren.

Paardenfann4

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:20

Ik wil ze absoluut niet zwart maken, want ik vind dat ze heel goed werk doen. Het opvangen en opknappen van verwaarloosde paarden doen ze echt heel goed. De laatste jaren vind ik het wat vreemd worden met die enorme bedragen die ze vragen voor paarden waar vaak wat aan mankeert wat ze dan afdoen of het niets is. Dat vind ik persoonlijk het meest storende, cushing een beetje op de suikers letten, hoefbevangenheid afdoen met doe hem maar een graasmasker om en artrose en hoefkatrolontsteking is ook niets, paard is voor iedere ruiter geschikt. Dat schrijven ze zelf allemaal, dat staat letterlijk zo op hun site, dus niets geen smaad of laster.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:55

Ik vroeg me eigenlijk af of er dan bijv donateurs en of sponsors vragen zouden kunnen hebben gesteld aan de hand van dit topic, maar als ik op google zoek naar paard zoekt baas, komt dit topic niet eens direct naar boven.

Ik vind het een combinatie van factoren. Ze moeten inderdaad transparant zijn, maar ik heb ook grote vraagtekens bij hun manier van handelen en daarbij het welzijn van de paarden.

Nu dit naar boven komt, krijgt het echt een nare smaak. Er worden bij ervaring en diensten bijv handelaren, stallen etc besproken en dat gaat ook niet altijd even mild. Als iedereen gelijk zou komen dreigen, kan je wel meer mods gaan aannemen.

Heel goed dat de 300 tems allemaal goed bekeken worden en niet alles wordt weggehaald. Vraag me ook af of alles wel echt GOED gelezen is voor mensen zijn gaan temmen. Maar persoonlijk word ik er misselijk van dat mensen denken dat je op deze manier anderen de mond kan snoeren. Zelf schrijven op fb dat de reacties uitgezet worden, altijd alle negatieve dingen weghalen en dan op Bokt waar een nuttige discussie gevoerd wordt op ook een vrij nette manier, temmen en dreigen, bah. Maar dat is echt mijn persoonlijke mening wat ik van zoiets vind.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 07:47

Ik sta er eigenlijk redelijk neutraal in. Persoonlijk weet ik niet of het verhaal klopt dat hier geschetst wordt: dat kopers adoptanten misleid worden, paard niet voldoet aan hun verwachtingen, het paard terugkomt bij PZB en er dan niets terugbetaald wordt van het adoptiebedrag, dieren vervolgens gewoon weer opnieuw op dezelfde manier aangeboden worden en dit riedeltje zich een paar keer herhaald.

Als dit inderdaad zo is dan is dat natuurlijk een ontzettend slechte zaak.

Maar ik besef me dat het goed zou kunnen zijn dat het de INDRUK is die mensen hebben, en dat het in het echt toch wat anders gaat. Ik kan me goed voorstellen dat een PZB niet zit te wachten op dergelijke verhalen als zij zelf oprecht zich hier niet in herkennen.

Neemt niet weg dat ik persoonlijk ook wel dingen langs heb zien komen op hun eigen kanalen, waaruit toch wel duidelijk blijkt dat hun aanpak echt wel rammelt hier en daar. De manier waarop aandoeningen vermeld en vervolgens afgedaan worden alsof het er amper toe doet. Het niet altijd even handig omgaan met de paarden. Die Shet die je bijna kon rollen en die gepromoot werd als "kan prima op het gras, niet gevoelig voor hoefbevangenheid". Dat is imo gewoon niet slim, om zo'n beestje dat NOG niet hoefbevangen is (maar daar wellicht / waarschijnlijk wel tegenaan zit omdat het veels te vet is...) zo heel specifiek aan te prijzen om het maar ergens een wei in te duwen terwijl iedereen met een beetje ervaring met dat kleine grut, weet dat dat gewoon niet verstandig is.

Je hoeft niet te zeggen dat het dier nooit een grasspriet mag zien, maar het zo heel specifiek adverteren van gooi het maar op de wei....dat vind ik dan wel weer het andere uiterste := Net zoals het afdoen van insuline-resistentie met "met een pilletje en een beetje op de suikers letten is er niets aan de hand".

Ik persoonlijk vind daaruit niet blijken dat je het beste met die dieren voor hebt.

Wil je zeker weten dat zo'n dier op een geschikte plek terecht komt, waar het de rest van zijn leven prettig door kan brengen, ga dan geen (met grote kans) onrealistische verwachtingen scheppen bij potentiële adoptanten.... -O-

Wees dan wat eerlijker en duidelijker. Hemel het beestje op dat het zo lief en leuk is, zo braaf met dit-en-dat, wat voor grappige / lieve gewoontes het dier in de groep heeft... geef aan wat er NU goed kan maar wees wel eerlijk over de prognose / limieten die zo'n dier heeft.

Ik pluis de berichten van PZB absoluut niet uit maar de paar keer dat ik wat berichten bekeken heb kwam het op mij best amateuristisch over, dat er wel heel "makkelijk" gedacht lijkt te worden.

Het lijkt me een goede zet van Henk om inderdaad de uitingen op de social media een beetje onder de loep te laten nemen door iemand die daar wat handiger in is. Aan de andere kant....nu zie je wel het "echte" PZB, die dus niet altijd even handig zijn. Om dat te gaan verstoppen achter een facade van "alles is hier prima" lijkt me ook niet helemaal de oplossing.

Ben het dus wel eens met Babootje: niet kritische mensen de mond snoeren, maar gewoon even de bezem door het bedrijf heen, waardoor de punten van kritiek opgelost worden. Eerlijk zijn over de geldstromen. Eventueel privé gebruik geeft niks, is heel begrijpelijk, maar wees er eerlijk over :) En eerlijk(er) zijn over de limieten van de paarden.

En er is niks mis mee om gewoon bvb. hier in het topic te reageren en punten van kritiek te weerleggen, als het niet klopt wat er gezegd wordt dan kan je dat gewoon bespreken toch. Overal gaan dingen fout, als je daar gewoon eerlijk over bent en van goede zin bent dan doe je er wat mee en zoek je een oplossing :) Mensen de mond snoeren dat staat niet fraai, ook al zouden ze dingen zeggen die niet kloppen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 08:22

Babootje en pmarena ik vind dat jullie beide het goed omschrijven.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:43

kiki1976 schreef:
Babootje en pmarena ik vind dat jullie beide het goed omschrijven.

Sluit ik mij bij aan.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:02

Ondanks alle negatieve reacties heb ik het er recent aan gewaagd om ze een bericht te sturen, ik geef iedereen graag het voordeel van de twijfel. Ik heb mijn paarden nu een half jaar aan huis en wil graag een 3e erbij voor gezelschap als ik met 1 weg ga, liefst klein, wat ik voor de wagen kan zetten.

De zwarte shet stond op dezelfde stal als waar ik 3 jaar heb gestaan, heb regelmatig zijn coupe geknipt destijds. Dus 1 + 1 = 2, ik ken hem, begin niet aan wat nieuws dus ideaal voor mijn paarden. Ik heb ze prive berichten op facebook gestuurd, 0,0 reactie. Ik heb ze een onwijs duidelijke mooie mail gestuurd met fotos van ons plekje, geen reactie. Vorige week toch nog maar een bericht aan gewaagd of hij er nog is, nee er waren al mensen voor, kreeg vrijwel direct dit al terug.

Tot gisteravond, hij werd weer op facebook gezet... Tuurlijk kunnen mensen zijn afgehaakt, maar ik baal.. Maar ga er geen moeite meer voor doen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:11

Dan denk ik ook, waar gaat het mis? Klagen we hebben veel kosten en teveel paarden. En dan meld iemand zich met een goed verhaal? Ik snap het werkelijk waar niet…

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:22

Paardenfann4 schreef:
Ik wil ze absoluut niet zwart maken, want ik vind dat ze heel goed werk doen. Het opvangen en opknappen van verwaarloosde paarden doen ze echt heel goed. De laatste jaren vind ik het wat vreemd worden met die enorme bedragen die ze vragen voor paarden waar vaak wat aan mankeert wat ze dan afdoen of het niets is. Dat vind ik persoonlijk het meest storende, cushing een beetje op de suikers letten, hoefbevangenheid afdoen met doe hem maar een graasmasker om en artrose en hoefkatrolontsteking is ook niets, paard is voor iedere ruiter geschikt. Dat schrijven ze zelf allemaal, dat staat letterlijk zo op hun site, dus niets geen smaad of laster.

Hier sluit ik me bij aan, dit vind ik ook het meest kwalijke en storende aan deze stichting en doet veel goede dingen die ze doen teniet.

Wbt de kosten en inkomsten zou het ze sieren om alles transparant te laten zijn.

Medische kosten zouden niet betaald moeten worden door adoptanten.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:08

Daannvd92 schreef:
Ondanks alle negatieve reacties heb ik het er recent aan gewaagd om ze een bericht te sturen, ik geef iedereen graag het voordeel van de twijfel. Ik heb mijn paarden nu een half jaar aan huis en wil graag een 3e erbij voor gezelschap als ik met 1 weg ga, liefst klein, wat ik voor de wagen kan zetten.

De zwarte shet stond op dezelfde stal als waar ik 3 jaar heb gestaan, heb regelmatig zijn coupe geknipt destijds. Dus 1 + 1 = 2, ik ken hem, begin niet aan wat nieuws dus ideaal voor mijn paarden. Ik heb ze prive berichten op facebook gestuurd, 0,0 reactie. Ik heb ze een onwijs duidelijke mooie mail gestuurd met fotos van ons plekje, geen reactie. Vorige week toch nog maar een bericht aan gewaagd of hij er nog is, nee er waren al mensen voor, kreeg vrijwel direct dit al terug.

Tot gisteravond, hij werd weer op facebook gezet... Tuurlijk kunnen mensen zijn afgehaakt, maar ik baal.. Maar ga er geen moeite meer voor doen.

Wat jammer voor jou en voor het diertje ook, want klinkt toch als een ideale match voor deze shet.

Ik kwam een paar jaar geleden een leuk dier tegen bij PZB. Kende de stichting niet echt, alleen van naam, paard leek me zeer geschikt voor mij, dus heb gelijk gemaild. Ik kreeg in tegenstelling tot jou wél direct (echt 5 minuten later) reactie. Wat ik met het beestje wou en waar het kwam te staan. Heb daarop een mail terug gestuurd en ze mailden weer snel terug of ik dan de volgende dag kon komen kijken en dan ook direct de trailer mee kon nemen, zodat ie eventueel gelijk mee kon. Ik antwoordde daarop dat ik wel graag wou keuren voor 'aankoop'. Nooit iets weer gehoord, nog een mail erachteraan gestuurd, maar krekels..
Zulke acties wekken weinig vertrouwen, of erger nog, ik wantrouw daardoor hun goede bedoelingen, want een keuring zaten ze blijkbaar niet op te wachten, terwijl de advertentie zei dat het dier gezond was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:14

Nouja weet je wat het is... zoiets komt natuurlijk over als "ineens radiostilte wanneer willen keuren ter sprake komt" en dat is ook logisch :j Maar het kàn natuurlijk best zo zijn dat er een andere reden is waarom je ineens niets meer hoorde.

Ik heb ook wel eens dat ik via mail met een potentiële klant in gesprek ben, en het gesprek ineens middenin een conversatie stopt. Mensen kunnen soms ineens afgeleid raken om welke reden dan ook. Nouja prima, ik hoor het vanzelf wel als ze alsnog "verder" willen zeg maar.

Maar soms krijg je dan ineens een week later de vraag waarom je niks meer hebt laten horen :?
En dan blijkt er op 1 of andere manier ineens een mail niet goed verzonden of aangekomen te zijn. Heel apart.

Het kan dus best zijn dat zij in zo'n geval ook denken "niks meer gehoord, ze zal wel geen interesse meer hebben". Tenzij je natuurlijk op verschillende manieren probeert om alsnog contact te krijgen en je ziet dat berichten wel bezorgd / gelezen zijn natuurlijk :=

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:36

Heb er een tweede mail achteraan gestuurd. Mails verdwijnen niet zomaar, het is geen PostNL :D
Maar twee mails die niet aankomen, dat geloof ik al helemaal niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:39

Het gebeurt niet dagelijks, maar ik heb het toch regelmatig dat een klant zweert dat ze gemaild heeft, maar ik ècht niks heb ontvangen. Dus tja waar zo'n mail dan blijft, terwijl de rest wel gewoon goed aankomt :?

Maar ik ben het er mee eens dat het wel verdacht overkomt ja :(:)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:59

Dat van het niet reageren lees ik zo vaak, dan wordt idd een pony weer opnieuw ter adoptie gezet en dan zie je mensen reageren eronder van 'hey ik had jullie een bericht gedaan dat ik interesse had.'
Het direct meenemen is wel hun handelswijze want dat zeggen ze tegen iedereen. Dat kan meerdere dingen betekenen, dat ze blij zijn dat ze het dier mee kunnen geven aan een nieuw persoon, en waarom niet direct? Maar het kan ook zijn dat je overrompeld wordt om dan maar niet te keuren, of om niet even na te denken of het wel een paardje is wat bij je past? In de psychologie noemen ze dat de 'voet tussen de deur' techniek, je bent als koper/adoptant dan al zo ver gekomen, dan lukt het niet iedereen om kritisch te blijven naar de situatie en een stap terug te doen.
Citaat:
Volgens Beaman begint het met een onbeduidend verzoek waarmee je bijna zeker akkoord zal zijn (trailer meenemen). Iets later zal dezelfde persoon jou dan iets groter vragen. Het tweede verzoek is wat ze werkelijk van jou willen (paard adopteren). De onderliggende factoren die jouw reactie op het tweede verzoek verklaren, hebben te maken met engagement en consequent zijn. Mensen die vrijwillig akkoord gegaan zijn met iets, zullen later een belangrijker verzoek dat ermee verbonden is, ook aanvaarden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:11

Moeten potentiële "adoptanten" niet eerst gescreend worden voor ze het paard meenemen?
En hoe doen ze dat?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:28

In het kader van: is bokt/Bart aansprakelijk voor wat gebruikers posten, is dit wel een interessante ontwikkeling:

https://www.nu.nl/tech/6252197/rechter- ... utube.html

Vooralsnog lijken platforms niet verantwoordelijk, maar dat zou dus - ooit - wel kunnen gaan veranderen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:51

Ik vraag me af hoeveel mail ze wel niet krijgen en dan heb je nog die privéberichten op andere sociale media en weer openbare reacties.

Je hebt er volgens mij gewoon een dagtaak aan.

Dat ze nu hier veel temmen en advocaat erbij hebben benieuwd hoe dat afloopt. Best ingewikkelde juridisch gedoe denk ik

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:35

Daannvd92 schreef:

Ik mag niet speculeren, dus daarom rechtstreeks naar jou de vraag; Misschien ken je de shet goed en weet je de mankementen of bepaalde karakter eigenschappen die nog niet gemeld zijn?

Zo heb ik ooit gereageerd particulier op een paard dat als gezond te koop stond, waar ik wist wat de fysieke en mentale problemen waren en ook waar zij tegenaan liepen. Ik was zo slim om te vertellen dat ik het paard goed kende, dus ze hadden al kopers.........Niet dus

Christiene schreef:
Ik vraag me af hoeveel mail ze wel niet krijgen en dan heb je nog die privéberichten op andere sociale media en weer openbare reacties.

Je hebt er volgens mij gewoon een dagtaak aan.

Dat ze nu hier veel temmen en advocaat erbij hebben benieuwd hoe dat afloopt. Best ingewikkelde juridisch gedoe denk ik

Maar sorry, als je tijd hebt om alle social media te volgen, bokt mee te lezen, negatieve reacties te verwijderen EN 300x te temmen, kan je ook potentiele adoptanten beantwoorden.

Dat een advocaat hierin mee gaat......Ik ben geen jurist, maar dat wordt een hoop gedoe inderdaad omdat je toch moet gaan bekijken hoe elk woord en elke zin geschreven en bedoeld is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:48

Ik ken de advocaat van pzb niet, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar ik heb advocaten meegemaakt die als volgt in de rechtzaak stonden:
Ik moet even aangeven dat mijn cliënt niet uit x maar uit y komt
Het geschrevene in bullet 10 van ons verweer klopt niet,
De naam van mijn cliënt heb ik niet juist overgenomen.
- tegenpartij die akkoord gaat met het voorstel van de cliënt van de advocaat --> advocaat: daar gaan wij dus echt niet mee akkoord, dit is een waardeloze verdeling. Tegenpartij: tja, dit is wat wij bedoelen met het "het lukt niet om afspraken te maken met die ander. Wij gaan akkoord met hun eigen voorstel en nu vinden ze dat het een oneerlijke verdeling is".

Kortom, ook advocaten zijn net mensen.

Gezien het niveau van de reacties op verschillende media zou het me niet verbazen dat ze niet alle reacties zelf doen. Het idee van henk om op zoek te gaan naar iemand die ze daarbij kan ondersteunen, vind ik een goede zet. Pre zou zijn dat die persoon ook daadwerkelijk een paardenmens is

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:59

Maar het gaat allemaal tijd en geld kosten. Tijd die echt beter besteed had kunnen worden, zowel bij PZB als bij Bokt.

Vorige week schreef ik nog dat het topic ze vooral helpt, omdat ze hier geattendeerd worden op wat er mis gaat. Ze reageren vaak wel met een blog op iets wat hier geschreven werd, maar grotendeels in de verdediging.

Het zou goed zijn als er inderdaad iemand gaat kijken naar hun organisatie en dan dit topic eens doorspit en ernaast legt. Heel veel problemen zouden dan verholpen kunnen worden. Dan staan zij er beter voor als organisatie en het voorkomt een hoop juridisch gedoe wat op niks zal uitlopen........

Wie gaan ze de volgende keer bedreigen? Instagram :) Je kan gewoon niet iedereen overal de mond willen snoeren en jezelf als een soort heilig verklaren.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 17:07

Met je eens hoor! Vanuit klachten kun je je organisatie verbeteren. Je weet dan waar je aan moet / kunt werken.

En het oorspronkelijke is was zeker goed. Ga van daaruit verder. Kijk naar de processen die je kunt verbeteren, huur evt iemand in en zeg wat je doet icm doe wat je zegt, wees transparant.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 17:15

superpony schreef:
Daannvd92 schreef:

Ik mag niet speculeren, dus daarom rechtstreeks naar jou de vraag; Misschien ken je de shet goed en weet je de mankementen of bepaalde karakter eigenschappen die nog niet gemeld zijn?

Zo heb ik ooit gereageerd particulier op een paard dat als gezond te koop stond, waar ik wist wat de fysieke en mentale problemen waren en ook waar zij tegenaan liepen. Ik was zo slim om te vertellen dat ik het paard goed kende, dus ze hadden al kopers.........Niet dus

Op zich wat er staat over hem dat klopt, maar ik vind het wel makkelijk neergezet over een paar uurtjes op het gras. Want hij stond op mijn oude stal destijds echt wel moddervet en tegen bevangen aan. Niet dat hij nu bij mensen komt die hem wel 24/7 op het gras zetten want dat gaat simpelweg wel gewoon mis dan.

En dat stond dus ook in mijn mail, want ik heb dus een Fjord die daar ook gevoelig voor is en dus ook niet teveel op gras komt. Dus dan zou je denken; ideale combinatie toch. Maar nee, dan hoor je gewoon niets. En tuurlijk zullen ze het druk hebben met berichtjes en mailtjes, maar al mijn Facebook berichten waren echt in no time gelezen. 8-)

Pablow1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:59

Wat een bijzondere berichten hier....ik ben behoorlijk verbijsterd dat paardenliefhebbers zo afgeven op PZB.Kan iemand mij hier uitleggen wat er gaande is? Zijn het niet "paardenliefhebbers" in nood die hun paarden toevertrouwen aan PZB in de hoop voor hun geliefde dier een fijne bestemming te vinden?...niet omdat het zo leuk is maar omdat het echt niet meer gaat? soms is er ziekte, overlijden, financiele nood...(or what ever) maar iemand zoekt een oplossing die PZB kan bieden!!....Ik ken de mensen van PZB alleen maar als betrouwbare, integere hardwerkende mensen, die te vuur en te zwaard gaan voor wat zij niet konden aanzien....verwaarloosde paarden, paarden jarenlang in de stront opgesloten in het donker, mishandeld, verhongerd....een falende overheid die geen slagkracht heeft op de goede momenten en zich verschuilde achter wetgeving! hoeveel paarden zijn wel niet gered?...en goddank leveren die paarden door adoptie weer een bijdrage aan de hulp voor de paarden die na hun op PZB terecht komen. En dat doen we met elkaar! solidariteit omdat we allemaal begaan zijn met het lot van deze paarden waarvoor niet meer gezorgd kan worden! Je zal er maar voor komen te staan. En gelukkig nemen mensen daar dan verantwoordelijkheid voor en brengen ze naar PZB......wat zou het anders zijn>>> slachthuis misschien? handel? buitenland? is dat dan een betere optie?? Ik weet zeker dat mijn adoptie-bedrag goed is besteed. Mijn paard werd afgestaan door een heel verdrietige mens....het paard was voor haar van grote waarde...en het waard om voor te betalen, zodat paard zoekt baas geld had voor de andere dieren. Wat een geluk dat ze door sponsors zo"n fijne locatie hebben kunnen verkrijgen en wat een geluk dat ze daar in het belang van de paarden het beste uithalen...pensioenplaatsen, logeeradres, appartementsverhuur..zodat er cashflow komt en er meer paarden kunnen worden opgevangen! De inflatie is enorm de kosten evident. je blijft en bent verantwoordelijk voor eigen keuze..een keuring mag altijd en kijk goed of het paard bij je past....niet iedereen rijdt zoals Calijn en de meeste paarden hebben wel iets meegemaakt....vertrouw je eigen waarneming en schat in op welke wijze jij er kunt zijn voor dat paard........mijn paard moest heel erg wennen en dat duurde echt een tijdje...hij was 9 jaar bij zijn eigenaar geweest....moet je nagaan!! last but not least vraag je toch eens af waar de boosheid en het verwijt aan PZB mee te maken hebben...misschien iets bij jezelf? ik vind het schadelijk en smadelijk wat hier zo nu en dan geschreven wordt, het zou mij niet verbazen als dat ook juridische gevolgen heeft...je kunt een stichting niet zo maar beschuldigen van al dat is geschreven...dat moet je dan wel bewijzen. PZB vind ik een transparante organisatie, waar het geld heengaat mag je weten en inzage hebben. Dat kan ik van het verpleeghuis waar mijn moeder woont bijvoorbeeld niet zeggen. Tot hier mijn positieve bijdrage aan dit geheel en ik doe bij deze een oproep om gezond verstand te gebruiken en heel blij te zijn met een organisatie als PZB, wij als paardenliefhebbers zouden hun juist bronnen van steun moeten zijn. Ik wens met heel mijn hart dat PZB kan blijven bestaan voor alle paarden waarvoor niet meer gezorgd kan worden. Ik wens iedereen toe dat je nooit voor zo"n keuze komt te staan! AHO