Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieser schreef:Toch vraag ik me wel eens af wat nou het doel van alle critici in dit draadje is. Er zijn duizenden ANBI's die met weinig financiele informatie komen, of waarbij de schenkers eisen dat ze het vruchtgebruik houden. Maar alleen bij PZB blijven jullie maar negatieve informatie verspreiden. Waarom? Het is niet zo dat PZB júllie geld uitgeeft, toch? Jullie zijn niet eens belanghebbenden als het om PZB gaat ...
Paardenfann4 schreef:Ik wil ze absoluut niet zwart maken, want ik vind dat ze heel goed werk doen. Het opvangen en opknappen van verwaarloosde paarden doen ze echt heel goed. De laatste jaren vind ik het wat vreemd worden met die enorme bedragen die ze vragen voor paarden waar vaak wat aan mankeert wat ze dan afdoen of het niets is. Dat vind ik persoonlijk het meest storende, cushing een beetje op de suikers letten, hoefbevangenheid afdoen met doe hem maar een graasmasker om en artrose en hoefkatrolontsteking is ook niets, paard is voor iedere ruiter geschikt. Dat schrijven ze zelf allemaal, dat staat letterlijk zo op hun site, dus niets geen smaad of laster.
Daannvd92 schreef:Ondanks alle negatieve reacties heb ik het er recent aan gewaagd om ze een bericht te sturen, ik geef iedereen graag het voordeel van de twijfel. Ik heb mijn paarden nu een half jaar aan huis en wil graag een 3e erbij voor gezelschap als ik met 1 weg ga, liefst klein, wat ik voor de wagen kan zetten.
De zwarte shet stond op dezelfde stal als waar ik 3 jaar heb gestaan, heb regelmatig zijn coupe geknipt destijds. Dus 1 + 1 = 2, ik ken hem, begin niet aan wat nieuws dus ideaal voor mijn paarden. Ik heb ze prive berichten op facebook gestuurd, 0,0 reactie. Ik heb ze een onwijs duidelijke mooie mail gestuurd met fotos van ons plekje, geen reactie. Vorige week toch nog maar een bericht aan gewaagd of hij er nog is, nee er waren al mensen voor, kreeg vrijwel direct dit al terug.
Tot gisteravond, hij werd weer op facebook gezet... Tuurlijk kunnen mensen zijn afgehaakt, maar ik baal.. Maar ga er geen moeite meer voor doen.
Citaat:Volgens Beaman begint het met een onbeduidend verzoek waarmee je bijna zeker akkoord zal zijn (trailer meenemen). Iets later zal dezelfde persoon jou dan iets groter vragen. Het tweede verzoek is wat ze werkelijk van jou willen (paard adopteren). De onderliggende factoren die jouw reactie op het tweede verzoek verklaren, hebben te maken met engagement en consequent zijn. Mensen die vrijwillig akkoord gegaan zijn met iets, zullen later een belangrijker verzoek dat ermee verbonden is, ook aanvaarden.
Daannvd92 schreef:Ondanks alle negatieve reacties heb ik het er recent aan gewaagd om ze een bericht te sturen, ik geef iedereen graag het voordeel van de twijfel. Ik heb mijn paarden nu een half jaar aan huis en wil graag een 3e erbij voor gezelschap als ik met 1 weg ga, liefst klein, wat ik voor de wagen kan zetten.
De zwarte shet stond op dezelfde stal als waar ik 3 jaar heb gestaan, heb regelmatig zijn coupe geknipt destijds. Dus 1 + 1 = 2, ik ken hem, begin niet aan wat nieuws dus ideaal voor mijn paarden. Ik heb ze prive berichten op facebook gestuurd, 0,0 reactie. Ik heb ze een onwijs duidelijke mooie mail gestuurd met fotos van ons plekje, geen reactie. Vorige week toch nog maar een bericht aan gewaagd of hij er nog is, nee er waren al mensen voor, kreeg vrijwel direct dit al terug.
Tot gisteravond, hij werd weer op facebook gezet... Tuurlijk kunnen mensen zijn afgehaakt, maar ik baal.. Maar ga er geen moeite meer voor doen.
Christiene schreef:Ik vraag me af hoeveel mail ze wel niet krijgen en dan heb je nog die privéberichten op andere sociale media en weer openbare reacties.
Je hebt er volgens mij gewoon een dagtaak aan.
Dat ze nu hier veel temmen en advocaat erbij hebben benieuwd hoe dat afloopt. Best ingewikkelde juridisch gedoe denk ik
superpony schreef:Daannvd92 schreef:Ondanks alle negatieve reacties heb ik het er recent aan gewaagd om ze een bericht te sturen, ik geef iedereen graag het voordeel van de twijfel. Ik heb mijn paarden nu een half jaar aan huis en wil graag een 3e erbij voor gezelschap als ik met 1 weg ga, liefst klein, wat ik voor de wagen kan zetten.
Ik mag niet speculeren, dus daarom rechtstreeks naar jou de vraag; Misschien ken je de shet goed en weet je de mankementen of bepaalde karakter eigenschappen die nog niet gemeld zijn?
Zo heb ik ooit gereageerd particulier op een paard dat als gezond te koop stond, waar ik wist wat de fysieke en mentale problemen waren en ook waar zij tegenaan liepen. Ik was zo slim om te vertellen dat ik het paard goed kende, dus ze hadden al kopers.........Niet dus