Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:34

ik vraag me vooral af of je dit topic onder een 'lastercampagne' kunt scharen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:35

Babootje schreef:
Wat ik dus wel interessant vind is waarom PZB opeens nu 300 tem berichten stuurt en waarom er opeens nu een sommatie van de advocaat ligt.

Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar het hoeven natuurlijk niet enkel TEM's van Henk zelf te zijn he?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:35

Rocamor schreef:
Babootje schreef:
Wat ik dus wel interessant vind is waarom PZB opeens nu 300 tem berichten stuurt en waarom er opeens nu een sommatie van de advocaat ligt.

Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar het hoeven natuurlijk niet enkel TEM's van Henk zelf te zijn he?

Nee zeker niet. Daar heb ik ook al aan gedacht.
Maar dat weet alleen Bokt :D :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:40

Je kunt wel een sommatie sturen, echter vraag ik mij af hoe een rechter zou besluiten mocht dit inderdaad een zaak worden. Er zijn duidelijk paarden als rijpaarden aangeboden tegen hoge prijzen die na even zoeken blijkbaar niet als rijpaard bruikbaar waren. Daarop reageren is geen laster of smaad , hooguit een waarschuwing voor goedgelovige mensen om totaal te keuren incl rontgen!! En een stukje bewijs dat een opvang runnen en paarden aanbieden niet altijd kundige mensen in dienst heeft.
Ik vind nog steeds dat Henk vanuit goede bedoelingen dit ooit heeft opgezet maar nu gewoon te commercieel bezig is, over de rug van sommige paarden. Mijn mening.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:50

Kinke schreef:

Welnee, het is gewoon een discussietopic. En dat er informatie op staat die PZB niet bevalt is dan evident. Maar volgens mij zitten hier niet zoveel gebruikers in dit topic dat dat echt tot schade aan de reputatie van PZB zou kunnen leiden. FB is daarin wat groter, maar daar heeft PZB iedereen die niet welgevallig reageert geblokt.

Als je dat dan ziet, als gebruiker, is dat in ieder geval geen reclame. En ga je vragen stellen. En dat is natuurlijk niet leuk. En op zich is vragen stellen goed he? Want dat heeft er wel toe geleid dat de jaarrekening van PZB ANBI is aangepast. Wat nog niet wil zeggen dat het daarmee ook transparant is.
Die transparantie die wil je als donateur wel graag. Zeker als wordt beweert dat de hele PZB organisatie (ANBI, Holding en Stichtingen) non profit zijn.
Kijk, een Anbi mag geen winst maken. Dat moet non profit zijn of de winst moet altijd terugvloeien in de ANBI. Dus zijn de inkomsten die PZB laat zien uit donaties precies even hoog als de kosten van de ANBI. Dat op zich roept bij mij - ik ben ook ondernemer - al vragen op. Aan de jaaropgave die de ANBI verplicht is te geven kun je nog steeds niet zien hoe geldstromen lopen. Er is er m.i. - nog steeds - alle reden om daar een vergrootglas op te leggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:02

BigOne schreef:
Je kunt wel een sommatie sturen, echter vraag ik mij af hoe een rechter zou besluiten mocht dit inderdaad een zaak worden. Er zijn duidelijk paarden als rijpaarden aangeboden tegen hoge prijzen die na even zoeken blijkbaar niet als rijpaard bruikbaar waren. Daarop reageren is geen laster of smaad , hooguit een waarschuwing voor goedgelovige mensen om totaal te keuren incl rontgen!! En een stukje bewijs dat een opvang runnen en paarden aanbieden niet altijd kundige mensen in dienst heeft.
Ik vind nog steeds dat Henk vanuit goede bedoelingen dit ooit heeft opgezet maar nu gewoon te commercieel bezig is, over de rug van sommige paarden. Mijn mening.

Nou ik zal het je nog sterker zeggen: Er is bewijs en documentatie (in de vorm van RX) en genoeg onderbouwing om te bewijzen dat PZB niet eerlijk is geweest over gebreken die door hen aangeboden paarden hadden. En dat zij dit van tevoren wisten. De vraag is, is dit moedwillig (of gewoon domheid) en en is er sprake van een patroon. Paarden zijn aangeboden zonder het verhaal erbij door PZB (soms zelfs meermalen), allemaal bewijsbaar, onderbouwd en gedocumenteerd.
Klip en klaar. Dat er ook veel paarden zijn geplaatst zonder dat er klachten zijn, wil nog niet zeggen dat die klachten er niet zijn. Ze zijn gewoon (nog) niet bekend.
Ik zou dus als ik Henk was even inbinden. Dit is geen kattenpis. Dit kun je niet weghouden door advocaten op een forum af te sturen en mensen te blokkeren. Ik zie deze sommatie als dreigement, in de categorie mensen blokkeren. Ik zou zeggen Henk, ga het gesprek aan. Wees transparant. Iedereen snapt dat jullie ook een boterham te eten hebben. Maar dit gedrag werkt niet en gaat jullie niet helpen.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:21

Babootje schreef:
Kinke schreef:

Welnee, het is gewoon een discussietopic. En dat er informatie op staat die PZB niet bevalt is dan evident. Maar volgens mij zitten hier niet zoveel gebruikers in dit topic dat dat echt tot schade aan de reputatie van PZB zou kunnen leiden. FB is daarin wat groter, maar daar heeft PZB iedereen die niet welgevallig reageert geblokt.

Hoe groot zou hun blokkeer lijst zijn op fb :+

Dreamboy

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:34

Als er gezegd wordt dat paarden iets mankeren en voor veel te veel geld worden aangeboden, dan is dit gebaseerd of op verhalen die zij zelf plaatsen bij de adoptie paarden of uit ervaringen van mensen die deze paarden ter goede trouw geadopteerd hadden of van filmpjes die ze zelf op sociaal media plaatsen. Dus hoezo smaad of laster? Volgens mij heeft niemand hier ooit beweerd dat alle paarden wat mankeren want er zijn gelukkig ook verhalen van mensen die goede ervaringen hebben. Maar elk paard met een gebrek wat willens en wetens als rijpaard aangeboden wordt is er een teveel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:44

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet aan de regels van Bokt voldoet

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:46

Babootje schreef:
Dreamboy schreef:
Als er gezegd wordt dat paarden iets mankeren en voor veel te veel geld worden aangeboden, dan is dit gebaseerd of op verhalen die zij zelf plaatsen bij de adoptie paarden of uit ervaringen van mensen die deze paarden ter goede trouw geadopteerd hadden of van filmpjes die ze zelf op sociaal media plaatsen. Dus hoezo smaad of laster? Volgens mij heeft niemand hier ooit beweerd dat alle paarden wat mankeren want er zijn gelukkig ook verhalen van mensen die goede ervaringen hebben. Maar elk paard met een gebrek wat willens en wetens als rijpaard aangeboden wordt is er een teveel.

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Dat zeg ik. Dus als er hier over gesproken wordt is dat gebaseerd op feiten en geen laster.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 13-03-25 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:47

En nou juist zo’n post als hierboven zal getemd worden :+

Maar goed, ze bereiken hier het tegenovergestelde mee denk ik van wat ze nu willen _O-

En ja ze plaatsen zelf toch ook filmpjes over paarden en wat ze mankeren?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:49

MarjanB schreef:
En nou juist zo’n post als hierboven zal getemd worden :+

Maar goed, ze bereiken hier het tegenovergestelde mee denk ik van wat ze nu willen _O-

En ja ze plaatsen zelf toch ook filmpjes over paarden en wat ze mankeren?

Hoezo zou mijn bericht getemd worden? Er staat toch niets in wat niet waar is?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:50

K_nolan schreef:
Ik reageer hier nooit, maar lees altijd aandachtig mee.

Ik vindt ook wel bij deze hulde aan bokt dat jullie toch het topic open laten en er druk mee bezig zijn zonder gelijk toe te geven. Ik snap dat het voor Bart en z'n team best een lastige is nu pzb een advocaat heeft ingeschakeld!
Eens, bijzonder prettig hoe Bart/Bokt hiermee om gaan.

Babootje

Ja dat zullen ze temmen. Maar dat heeft geen zin, want er is bewijs en er is documentatie. Dus volledig onderbouwd. Ik zeg niet zomaar iets. Het is absoluut geen laster.

En ik geef je gelijk Marjan, het werkt contraproductief.

Anoniem

K_nolan schreef:

Ik vindt ook wel bij deze hulde aan bokt dat jullie toch het topic open laten en er druk mee bezig zijn zonder gelijk toe te geven. Ik snap dat het voor Bart en z'n team best een lastige is nu pzb een advocaat heeft ingeschakeld!
Mee eens _/-\o_

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:52

Ailill schreef:
K_nolan schreef:

Eens, bijzonder prettig hoe Bart/Bokt hiermee om gaan.

Mee eens, Ik waardeer het ook echt hoe ze dit nu oppakken en het topic niet meteen dicht gooien. ik geloof echt dat 300 tems goed beoordelen best veel werk is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:52

AnnedB schreef:
K_nolan schreef:

Mee eens _/-\o_

Ook heel erg mee eens. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:57

Babootje schreef:
Ja dat zullen ze temmen. Maar dat heeft geen zin, want er is bewijs en er is documentatie. Dus volledig onderbouwd. Ik zeg niet zomaar iets. Het is absoluut geen laster.

Het gaat ook om smaad en dat is juist als iets wel waar is... Dus ja, ook al klopt alles in een bericht kan bericht 1 wel eventueel smaad zijn en bericht 2 niet. Door de manier van verwoorden en intentie erachter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:58

Als ik de link in de laatste reactie van Bart lees naar de uitspraak is het misschien een optie om dit topic open te zetten voor het aanpassen van geplaatste berichten door gebruikers.
Deze kunnen dan aangepast worden door duidelijk 'ik vind' en 'naar mijn mening' en 'uit mijn ervaring' eraan toe te voegen.
In die uitspraak zie je dat soortgelijke berichten gewoon geplaatst mochten worden als deze toevoegingen erbij stonden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:01

AnnedB schreef:
Als ik de link in de laatste reactie van Bart lees naar de uitspraak is het misschien een optie om dit topic open te zetten voor het aanpassen van geplaatste berichten door gebruikers.
Deze kunnen dan aangepast worden door duidelijk 'ik vind' en 'naar mijn mening' en 'uit mijn ervaring' eraan toe te voegen.
In die uitspraak zie je dat soortgelijke berichten gewoon geplaatst mochten worden als deze toevoegingen erbij stonden.

Zeker mee eens, Als je je bijdrage plaatst in vraagvorm en dan ook nog eens ik vind of naar mijn mening dan is er echt geen probleem.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:03

AnnedB schreef:
K_nolan schreef:

Mee eens _/-\o_

Ook eens en dat heb ik al eerder gezegd idd :j
Voorheen ging zo'n topic echt direct op slot, maar deze keer is er echt moeite gedaan om het open te houden zodat er ruimte is voor dialoog en discussie +:)+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:06

MyWishMax schreef:
Babootje schreef:

Het gaat ook om smaad en dat is juist als iets wel waar is... Dus ja, ook al klopt alles in een bericht kan bericht 1 wel eventueel smaad zijn en bericht 2 niet. Door de manier van verwoorden en intentie erachter.

Ja klopt, maar omdat smaad zo moeilijk te bewijzen is, want je moet opzet erachter bewijzen en dat is niet te doen, zal een rechter altijd meer meewegen dan de plain facts. En ook daar zie ik PZB geen succes behalen.
Maar het is natuurlijk wel goed om je posts langs de meetlat te leggen van wat geen problemen geeft. Dus, "ik vind", in plaats van "het is" of "mijn mening is zus of zo" helpt best al veel. En dat is wat Bokt volgens mij wil zeggen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:16

Dankjewel Bart, voor de eerlijke openheid én de wijze waarop er momenteel door bokt mee omgesprongen wordt.

Heel fijn. (Geen sarcasme, welgemeend)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:21

Toch vraag ik me wel eens af wat nou het doel van alle critici in dit draadje is. Er zijn duizenden ANBI's die met weinig financiele informatie komen, of waarbij de schenkers eisen dat ze het vruchtgebruik houden. Maar alleen bij PZB blijven jullie maar negatieve informatie verspreiden. Waarom? Het is niet zo dat PZB júllie geld uitgeeft, toch? Jullie zijn niet eens belanghebbenden als het om PZB gaat ...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:26

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is
Laatst bijgewerkt door xingridx op 02-03-23 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels