Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rocamor schreef:Babootje schreef:Wat ik dus wel interessant vind is waarom PZB opeens nu 300 tem berichten stuurt en waarom er opeens nu een sommatie van de advocaat ligt.
Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar het hoeven natuurlijk niet enkel TEM's van Henk zelf te zijn he?
Kinke schreef:ik vraag me vooral af of je dit topic onder een 'lastercampagne' kunt scharen
BigOne schreef:Je kunt wel een sommatie sturen, echter vraag ik mij af hoe een rechter zou besluiten mocht dit inderdaad een zaak worden. Er zijn duidelijk paarden als rijpaarden aangeboden tegen hoge prijzen die na even zoeken blijkbaar niet als rijpaard bruikbaar waren. Daarop reageren is geen laster of smaad , hooguit een waarschuwing voor goedgelovige mensen om totaal te keuren incl rontgen!! En een stukje bewijs dat een opvang runnen en paarden aanbieden niet altijd kundige mensen in dienst heeft.
Ik vind nog steeds dat Henk vanuit goede bedoelingen dit ooit heeft opgezet maar nu gewoon te commercieel bezig is, over de rug van sommige paarden. Mijn mening.
Babootje schreef:Kinke schreef:ik vraag me vooral af of je dit topic onder een 'lastercampagne' kunt scharen
Welnee, het is gewoon een discussietopic. En dat er informatie op staat die PZB niet bevalt is dan evident. Maar volgens mij zitten hier niet zoveel gebruikers in dit topic dat dat echt tot schade aan de reputatie van PZB zou kunnen leiden. FB is daarin wat groter, maar daar heeft PZB iedereen die niet welgevallig reageert geblokt.
Babootje schreef:Dreamboy schreef:Als er gezegd wordt dat paarden iets mankeren en voor veel te veel geld worden aangeboden, dan is dit gebaseerd of op verhalen die zij zelf plaatsen bij de adoptie paarden of uit ervaringen van mensen die deze paarden ter goede trouw geadopteerd hadden of van filmpjes die ze zelf op sociaal media plaatsen. Dus hoezo smaad of laster? Volgens mij heeft niemand hier ooit beweerd dat alle paarden wat mankeren want er zijn gelukkig ook verhalen van mensen die goede ervaringen hebben. Maar elk paard met een gebrek wat willens en wetens als rijpaard aangeboden wordt is er een teveel.Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
MarjanB schreef:En nou juist zo’n post als hierboven zal getemd worden![]()
Maar goed, ze bereiken hier het tegenovergestelde mee denk ik van wat ze nu willen![]()
En ja ze plaatsen zelf toch ook filmpjes over paarden en wat ze mankeren?
K_nolan schreef:Eens, bijzonder prettig hoe Bart/Bokt hiermee om gaan.Ik reageer hier nooit, maar lees altijd aandachtig mee.
Ik vindt ook wel bij deze hulde aan bokt dat jullie toch het topic open laten en er druk mee bezig zijn zonder gelijk toe te geven. Ik snap dat het voor Bart en z'n team best een lastige is nu pzb een advocaat heeft ingeschakeld!
K_nolan schreef:Mee eensIk reageer hier nooit, maar lees altijd aandachtig mee.
Ik vindt ook wel bij deze hulde aan bokt dat jullie toch het topic open laten en er druk mee bezig zijn zonder gelijk toe te geven. Ik snap dat het voor Bart en z'n team best een lastige is nu pzb een advocaat heeft ingeschakeld!
Ailill schreef:K_nolan schreef:Eens, bijzonder prettig hoe Bart/Bokt hiermee om gaan.Ik reageer hier nooit, maar lees altijd aandachtig mee.
AnnedB schreef:K_nolan schreef:Mee eensIk reageer hier nooit, maar lees altijd aandachtig mee.
Babootje schreef:Ja dat zullen ze temmen. Maar dat heeft geen zin, want er is bewijs en er is documentatie. Dus volledig onderbouwd. Ik zeg niet zomaar iets. Het is absoluut geen laster.
En ik geef je gelijk Marjan, het werkt contraproductief.
AnnedB schreef:Als ik de link in de laatste reactie van Bart lees naar de uitspraak is het misschien een optie om dit topic open te zetten voor het aanpassen van geplaatste berichten door gebruikers.
Deze kunnen dan aangepast worden door duidelijk 'ik vind' en 'naar mijn mening' en 'uit mijn ervaring' eraan toe te voegen.
In die uitspraak zie je dat soortgelijke berichten gewoon geplaatst mochten worden als deze toevoegingen erbij stonden.
AnnedB schreef:K_nolan schreef:Mee eensIk reageer hier nooit, maar lees altijd aandachtig mee.
MyWishMax schreef:Babootje schreef:Ja dat zullen ze temmen. Maar dat heeft geen zin, want er is bewijs en er is documentatie. Dus volledig onderbouwd. Ik zeg niet zomaar iets. Het is absoluut geen laster.
En ik geef je gelijk Marjan, het werkt contraproductief.
Het gaat ook om smaad en dat is juist als iets wel waar is... Dus ja, ook al klopt alles in een bericht kan bericht 1 wel eventueel smaad zijn en bericht 2 niet. Door de manier van verwoorden en intentie erachter.