Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:53

K snap niet waarom het topic verwijdert is op bokt eigenlijk.... Ervaring uit eerste hand mag toch gewoon?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:34

Heel jammer dat er niet gelezen mag worden. Ik had het wel gelezen, en wens de auteur sterkte.
Ik begrijp ook wel dat het heel moeilijk is als je een beslissing maakt als stichting dat dat moeilijk is en tegen kan vallen voor de gedeputeerde (zeg je dat zo?) Maar als de beslissing gegrond is is het toch okee??? Waarom verwijderen als dingen gewoon uitgesproken kunnen worden of gerechtvaardigd?
Natuurlijk is het K met een grote K als dingen niet gaan zoals iemand geplannend heeft.. maar als het duidelijk beschreven staat (dus ook voor de houder in kwestie) Heeft de houder geen poot om op te staan in plaats van de stichting? of ben ik nu blond??

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:40

Sneue paarden zijn gewoon big business. Stichting knalt zielig verhaaltje op haar website en hoppa, de donaties stromen weer binnen, een veelvoud van wat het kost om zo'n dier, dat wegens chronische mankementen dood wellicht beter af was geweest, zo goed en zo kwaad als nog mogelijk is een beetje op te kalefateren en ergens onder te brengen. Wat slechts tijdelijk soelaas biedt, want op termijn gaan de problemen waardoor zo'n dier in eerste instantie al in zo'n circuit terecht is gekomen toch weer opspelen, dat zien we nu ook weer bij Frits.

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:42

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:53

Dat stond hier ook. maar is blijkbaar weggehaalt. Mogen we niet lezen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:59

Echt bizar dat ervaring uit eerste hand word verwijderd.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:04

Isabonny schreef:
Dat had toch Guus? Die wat naar de Biomentor Foundation is gegaan? https://www.facebook.com/BiomentorFoundation
Of hadden ze het allebei?

Sorry, verhaal over Guus gaan mijn haren ook van overeind staan.... Help hem uit zijn lijden in plaats van alternatief aan zon akelige chronische aandoening te gaan prutsen...

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:15

Ik ben benaderd op even op dit topic te reageren. Het gaat om die link die PanterX heeft neergezet. Ik kan namelijk bevestigen dat het verhaal klopt, tenminste het deel over adoptie. Ik heb dit zelf meegemaakt met deze Stichting. Ik kan een paard niet geadopteerd krijgen, terwijl ik het dier een prachtig leven kan geven. Ik kan het gehele verhaal helaas niet neerzetten. Ik heb een brief ontvangen van de Stichting dat als ik probeer mijn verhaal naar buiten te brengen, ik aangeklaagd ga worden voor smaad en laster. Daar heb ik op dit moment eventjes geen zin in.

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:24

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:40

belachelijke organisatie!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:43

PantherX schreef:
http://paardenopvangamsterdam.nl/images ... 202013.pdf

Punt 3.4 inkomsten gegenereerd door de 'bewoners'
kijk maar naar de lease en de lessen.

Bijzonder zeg... 18400 euro in een jaar ophalen door lease... Zeker gezien het feit dat hun doelstelling is dat ze mishandelde/verwaarloosde/zielige zieke paarden tijdelijk opvangen waarna ze ter adoptie aangeboden worden aan een geschikt tehuis... Indien dit niet mogelijk is in verband met de lichamelijke en of geestelijke toestand van het dier mogen ze op de stichting blijven... Kan iemand mij dan uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt om deze dieren te verleasen voor een toch wel flink bedrag? Ook staat in het jaarverslag dat er inkomsten gegenereerd worden door het inzetten van pony's op evenementen waar kindjes tegen betaling erop mogen hobbelen en lessen?

Dit is allemaal terug te lezen in het openbare jaarverslag... Dus geen bullshit informatie... En op basis van deze info
Klopt er toch iets niet naar mijn mening... Of het is gewoon een manege die werkt onder de dekmantel paarden opvang stichting of er worden lichamelijk en of psychisch kapotte paarden gebruikt voor commerciële doeleinden.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:44

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:56

Ik word langzamerhand een beetje misselijk als ik de verhalen over die stichting zo is terug lees. Al is maar 10% waar dan is het wel een heel slechte plek voor paarden.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:20

danamuts schreef:
tel het hooi maar eens uit per jaar, voor €5550,- komt neer op ca 2 kg per paard per dag :(:)
Ligt er aan hoe je rekent. Gedorst hooi in grote balen kost ca. € 120,- per ton. Als je daarmee doorrekent, kom je met 34 paarden op 3,7 kilo per dag. Houdt nog steeds niet over, dat moeten ze ongeveer per voerbeurt hebben en dat 3x per dag.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:28

Eirikur schreef:
danamuts schreef:
tel het hooi maar eens uit per jaar, voor €5550,- komt neer op ca 2 kg per paard per dag :(:)
Ligt er aan hoe je rekent. Gedorst hooi in grote balen kost ca. € 120,- per ton. Als je daarmee doorrekent, kom je met 34 paarden op 3,7 kilo per dag. Houdt nog steeds niet over, dat moeten ze ongeveer per voerbeurt hebben en dat 3x per dag.

had met 0,17/kg geteld, laatste prijs die bij mij bekend was voor grote balen hooi.
komt er nog bij dat ze wellicht weiland hebben gezien, en dus een maand of 4 op gras hebben kunnen leven... maar goed, dan is het nog niet veel.

Zag wel dat er meer stro dan hooi ingekocht is, wellicht hebben ze dat dan opgegeten.

en 8000,/ veearts is toch ook gemiddeld (veel) meer dan alleen enten... wellicht hadden ze dat in voeding kunnen stoppen....

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:00

Ik lees op dat andere forum dat er zelfs een paard is gekocht van donatiegeld? Dat lijkt mij toch niet kunnen! En dan nog zeggen dat ze het dier hebben gered van beenschurft wat dus niet waar is. Ik zou daar als verkoper ook niet blij mee zijn. Ik vraag mij af bij wie ze dat paard hebben gekocht.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:11

Makkelijk praten hebben ze daar!

Van het donatie geld paarden kopen, geld vragen voor het leasen en dan ook nog de lease persoon de DA kosten betalen? Of hoe moet ik mij dit voorstellen?

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 07:50

Inkomsten voor de stalling zijn E 7200,-.
Bieden ze stallen voor andermans paarden?
En hoe veel paarden dan?
Hoe hoog is de maandbedrag voor de stal?
Ik neem aan dat ze niet zo veel ruimte hebben?

DeVries80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:42

xPenny schreef:
Makkelijk praten hebben ze daar!

Van het donatie geld paarden kopen, geld vragen voor het leasen en dan ook nog de lease persoon de DA kosten betalen? Of hoe moet ik mij dit voorstellen?

In sommige gevallen betalen de leasers ook DA kosten. Sowieso de hoefsmid moet je als leaser betalen. En als er iets met het paard is, zoals nu met Umante (zie facebook van Stichting) en de Stichting heeft er het geld niet voor dan laten ze het over aan de leaser ( Barbera in dit geval)

DeVries80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:45

jirina schreef:
Inkomsten voor de stalling zijn E 7200,-.
Bieden ze stallen voor andermans paarden?
En hoe veel paarden dan?
Hoe hoog is de maandbedrag voor de stal?
Ik neem aan dat ze niet zo veel ruimte hebben?

Ze hebben heel weinig ruimte. Komen 1 uur per dag buiten in groepen van 5/6 in de kleine rijbak. Overigens zijn de stallen voor paarden zoals Kenzo en Wedford veels te klein! In 1 stal hebben ze een matras moeten ophangen omdat het paard de stal kapot trapte. En een ander paard is in het verleden blijven hangen met zijn been in stal....been gebroken..... nou je weet wat er dan gebeurd...

Hybrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:02

Dat was Pafos die zijn been brak door een te kleine stal. Zal piep vandaag leuk vinden. Hij zat klem hoorde ik. Arme beestje.

ChrisXe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:20

Krijg hier buikpijn van. Jaren geleden trof ik een van de paarden van deze organisatie in de sloot aan. Met behulp van brandweer kon het dier uit zijn benarde positie worden gehaald (het dier had lang vast gezeten). Eenmaal -veel te laat- op mijn werk aangekomen kwam ik erachter dat het een opvang betrof. Niet wetende hoe of wat hebben we 's avonds een flink bedrag overgemaakt zodat de dierenartskosten ruimschoots gedekt waren. Dacht daar goed aan te doen.... Bah

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:24

O wat vervelend zeg!
Die foto van het paard met de matras kwam hier ook al voorbij ergens.
heel erg vind ik het!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:31

Gentlegiant schreef:
Als jullie dit nog normaal vinden....
Wedford zou schoppen... beest moet gewoon naar buiten arme stakker ipv 23 uur perdag op stal en gereden worden
[ Afbeelding ]

Matrassen langs de muren slaat echt nergens op...
Wed is nu eenmaal een temperament vol paard en hij verdient dit niet

Dit bevestigd voor mij het verhaal van de matrassen!
Vooral omdat ik wed deze deken zelf heb zien dragen!

DeVries80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:35

ChrisXe schreef:
Krijg hier buikpijn van. Jaren geleden trof ik een van de paarden van deze organisatie in de sloot aan. Met behulp van brandweer kon het dier uit zijn benarde positie worden gehaald (het dier had lang vast gezeten). Eenmaal -veel te laat- op mijn werk aangekomen kwam ik erachter dat het een opvang betrof. Niet wetende hoe of wat hebben we 's avonds een flink bedrag overgemaakt zodat de dierenartskosten ruimschoots gedekt waren. Dacht daar goed aan te doen.... Bah

Klopt dat is denk ik Peppi geweest! Die is afgekeurd vanwege atrose. Maar word nu weer ingezet in lessen! Hij ziet er erg ongelukkig uit vind ik