Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 09:03

Da's een kleine 6000 euro per maand
Of ca 200 euro per dag.
Hebben ze die arts in dienst genomen ofzo? :wow:

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 09:38

Idd Babootje, want die € 80.000 is met hooi erbij

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 09:58

Dan hebben ze best goedkoop hooi toch? 10.000 voor 83 paarden

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 10:24

Flubberboot schreef:
Dan hebben ze best goedkoop hooi toch? 10.000 voor 83 paarden

Dat was in 2022. Die 83 paarden is in 2023.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:11

Moderatoropmerking:
We zijn op het moment druk bezig met het verder opschonen van dit topic. We begrijpen goed dat er behoefte is aan het open houden van dit topic, maar dat kan alleen binnen de kaders van de wet. In de reacties hier komen nog steeds bijzonder veel insinuaties en speculatie voorbij en dat is niet OK. Is niet fair richting PZB en levert ook juridische problemen op voor zowel Bokt.nl als jullie.

Het is prima om kritisch te zijn, ervaringen te delen, vragen te stellen, discussie te voeren. Het is niet OK om beweringen te doen zonder goede onderbouwing, aannames te maken of te melden wat je onderbuik je ingeeft.

Denk dus even goed na voor je een post plaatst en bij twijfel; niet doen.

Inmiddels hebben wij een sommatie van een advocaat ontvangen en ook een enorme lijst aan TeM meldingen. Daar zijn we op dit moment mee bezig en dat gaat er ook in resulteren dat er redelijk wat berichten in dit topic die juridisch onder het kopje 'smaad' vallen zullen worden verwijderd. De mensen die dit betreft ontvangen t.z.t. een PB over het verwijderen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:18

Ik heb moeite om niet te typen wat ik hiervan vind Bokt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:22

Is een onderbuikgevoel tegenwoordig verboden?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:25

Ania schreef:

Ik denk dat ze wel moeten. Kan niet openbaar typen waarom helaas, geen zin om aangeklaagd te worden

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:33

Bijzonder. Je kunt er voor kiezen om op kritische vragen en opmerkingen te reageren met een goed onderbouwd verhaal. Uitleggen waarom je keuzes maakt gedaan met gedoneerd geld. Maar je kunt natuurlijk de criticasters ook monddood maken met een advocaat. Toch knap dat ze op dat gebied keer op keer zeer bijzondere keuzes maken.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:37

Ik hoop alleen maar dat ze geen donaties gebruiken voor dit soort dingen. Mochten ze erachter zitten

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:41

Advocaat?! Serieus?

Bart als jullie ten gevolge van dit topic een advocaat in de arm moeten nemen, dan wil ik daar gerust voor doneren.
Bij een inzichtelijke geldstroom doe ik dat graag.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:46

Nou zal ik dan maar ervaring uit eerste hand delen? Ik vraag me oprecht af of ze goed voor de paarden kunnen zorgen want ik weet van een paard die de afgelopen tijd is geadopteerd, dat hij heel erg mager was, lange hoeven had en gewoon zijn medicatie niet kreeg. Dus leg me dat maar eens uit, paard is na een week fatsoenlijk voer en medicatie echt een compleet ander paard, wat echt liet zien dat hij gewoon niet genoeg te eten kreeg en gewoon geen medicatie.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:49

Ik volg dit topic vanaf het begin, en op een paar posten na die echt niet konden, vond ik de laatste dagen het absoluut niet over de schreef gaan.

Bart, zou je een voorbeeld kunnen geven van dingen die we dan niet mogen schrijven?

1) Dat de geldstromen niet duidelijk zijn?
2) Dat ze veel geld vragen voor paarden die wat mankeren?
3).. vul zelf graag aan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:54

Ania schreef:

Dat is Bokt natuurlijk niet aan te rekenen.
Het topic is al lang open gebleven tot nu toe en ook Bokt moet binnen de mazen van de wet blijven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 12:11

Ik kan alleen maar zeggen Bokt: Laat je niet teveel leiden door een sommatie van een advocaat.
Dat is nog lang geen procedure, maar een afschrikmiddel. Smaad en laster moet eerst nog maar eens bewezen worden. Daar ben ik heel benieuwd naar. Zolang PZB zelf niet transparant is of reageert is het stellen van kritische vragen of het plaatsen van kritische opmerkingen volgens mij geen enkel probleem.
Bovendien valt het aantal deelnemers in een redelijk besloten groep, zoals dit topic niet onder wereldkundig maken.

Tip aan de bokkers hier: speculatie kan best, maar het gaat om de manier waarop je het brengt. Als je het in een vragende vorm brengt heeft PZB ook de gelegenheid om daarop te reageren. Ze lezen mee, ze hebben toegang tot dit forumen topic dus ze kunnen hier ook zelf reageren. Als ze dat niet doen en de -in hun ogen onwaarheden - niet uit de wereld willen helpen, hebben ze zelf een flink pak boter op hun hoofd. Openheid en transparantie is het enige waar mensen w.o. de bokkers hier om vragen. Het is natuurlijk ook voor een groot deel aan PZB te wijten dat het topic hier loopt, zoals het loopt.

Fijn Bokt, dat het topic voorlopig nog open kan blijven.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 23-02-23 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 12:13

Flubberboot schreef:
Ania schreef:

Ik denk dat ze wel moeten. Kan niet openbaar typen waarom helaas, geen zin om aangeklaagd te worden

Ik weet wat je bedoelt. Te triest voor woorden.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 12:33

Babootje schreef:
Bovendien valt het aantal deelnemers in een redelijk besloten groep, zoals dit topic niet onder wereldkundig maken.

Ik vraag me af of PZB snapt dat ze het beter hier kunnen hebben en wat kunnen doen met feedback of zorgen (of minstens reageren), dan in een openbare Facebookgroep vanuit waar iedereen er lekker op los kan delen met alle paardenvriendjes. Denk dat ze daar meer last van zouden hebben, want het is wel echt een minderheid in de paardenwereld die op Bokt zit, laat staan hier meeleest.

Genoeg mensen die van een sommatie van een advocaat eerder rebels worden dan braaf. Vooral als het over het delen van informatie en zorgen gaat. Ik zou persoonlijk een stichting alleen aanraden om een advocaat op een ander af te sturen als je ook echt holier than thou bent. Maarja, wie ben ik.

PZB, nu er toch bevestigd is dat jullie meelezen, is de samenstelling van het bestuur al gewijzigd in verband met het beschikkingsmachtcriterium?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 12:41

Ik snap persoonlijk niet waarom ze die post over Owen hebben gemaakt? Is totaal geen proffesionele post en als ze grote donateurs/bedrijven/sponsoren aan willen trekken had ik persoonlijk niet zo een post gemaakt…

Geen kritiek, niet zo bedoelt in ieder geval. Gewoon een vraag vanuit mij omdat ik iets wat ze doen niet snap en graag verduidelijking wil. Ik zou het ook fijn vinden als zij dan eens hier posten met een duidelijke uitleg

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 12:54

[***] schreef:
Babootje schreef:

Ik vraag me af of PZB snapt dat ze het beter hier kunnen hebben en wat kunnen doen met feedback of zorgen (of minstens reageren), dan in een openbare Facebookgroep vanuit waar iedereen er lekker op los kan delen met alle paardenvriendjes. Denk dat ze daar meer last van zouden hebben, want het is wel echt een minderheid in de paardenwereld die op Bokt zit, laat staan hier meeleest.

Genoeg mensen die van een sommatie van een advocaat eerder rebels worden dan braaf. Vooral als het over het delen van informatie en zorgen gaat. Ik zou persoonlijk een stichting alleen aanraden om een advocaat op een ander af te sturen als je ook echt holier than thou bent. Maarja, wie ben ik.

PZB, nu er toch bevestigd is dat jullie meelezen, is de samenstelling van het bestuur al gewijzigd in verband met het beschikkingsmachtcriterium?

Ik vind sowieso dat als je de toevlucht moet zoeken in het sluiten van je FB voor reacties, of gebruikers blokkeren voor het geven van reacties, je jezelf eens achter de oren moet krabben of dit een juiste manier van communiceren is. Kritiek krijgen is nooit leuk, maar je kunt er ook wat mee doen.
Door te blokkeren laat je naar mijn mening juist zien dat je daar niets mee doet en geef je juist het signaal af dat je blijkbaar iets te verbergen hebt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 13:10

Sporadische meelezer die niet om de groene hulk heen kon vandaag.
Dus weer wat berichten terug zitten kijken en ook op de fb pagina waar ineens niet meer gereageerd kan worden.
Voor mij geeft dat geen positief gevoel zeg maar...

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 13:11

Serieus? Een advocaat? :=

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 13:14

Jammer, dat geld van de advocaat hadden ze beter in hun paarden kunnen steken.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 13:31

Wauw.. zoveel paarden en nog tijd hebben om bokkers monddood te maken door een sommatie te sturen.

Echt dikke duim voor PzB.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:16

Maar gaat die sommatie op je boktnaam?
Mag ivm de privacy dan je echte naam wel openbaar worden gemaakt?

Daarbij wat is de definitie van smaad in dit geval.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:07

Echwel schreef:
Daarbij wat is de definitie van smaad in dit geval.

Hoe bedoel je? Over smaad is vaste jurisprudentie voorhanden, de definitie ligt gewoon vast (en die geldt voor alle gevallen, niet alleen 'in dit geval').