Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:56

Als ik het zo lees lijkt het me verstandig dat het dier een enkele reis hemel krijgt..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:41

Cayenne schreef:
Als ik het zo lees lijkt het me verstandig dat het dier een enkele reis hemel krijgt..

Mijn idee. Waarom nog bedenken wat ze er mee moeten. Zo zinloos!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:48

Zoals in het bericht vermeld is kunnen jullie voor inhoudelijke informatie of opmerkingen mailen naar zebrazorg. Zij zullen de vragen beantwoorden. Het is niet aan mij inhoudelijke informatie te posten.
Jullie mogen er vanuit gaan dat ze het beste met hem voor hebben en dat samen met stichting paard in nood de beste oplossing zal worden gezocht, zo snel als kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:43

Idioot veel geld in de aanschaf van die dieren stoppen en ze dan ergens plaatsen waar er een paard 7 maanden lang kreupel loopt voor er een foto gemaakt wordt. Wat een geweldig beleid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:49

Ohja Guus de mokbenen , lijkt wel goed te gaan zoals ze hem behandelen :)

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:08

Anoniem schreef:
Idioot veel geld in de aanschaf van die dieren stoppen en ze dan ergens plaatsen waar er een paard 7 maanden lang kreupel loopt voor er een foto gemaakt wordt. Wat een geweldig beleid!

pipo schreef:
Ik vraag me af waarom er pas na 7 maanden actie ondernomen word om te zien waarom hij kreupelt.
Ik kan goed begrijpen dat je niet de eerste dag bij de da zit, maar 7 maanden???

Hoe komen jullie erbij dat er pas na zeven maanden actie is ondernomen? Dat zijn aannames en zoals bij ieder geblesseerd paard is dat erg kwetsend voor de mensen die dichtbij het paard staan. Er zijn genoeg dierenartsen en dergelijke bijgeweest, genoeg behandelingen. Uiteindelijk toch foto's maken en dan hier beweren dat er zeven maanden niets is gebeurd, zonder dat je ook maar iets van de situatie weet, bah. Hoop dat jullie begrijpen dat je met dit soort opmerkingen mensen kwetst.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:35

De laatste zin geloof ik vind ik ook wel uhmm apart, dat hij z'n gewicht in goud waard is.. Is voor mij gelijk aan een enkeltje slager

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:58

Marise01 schreef:
Anoniem schreef:

pipo schreef:
Ik vraag me af waarom er pas na 7 maanden actie ondernomen word om te zien waarom hij kreupelt.
Ik kan goed begrijpen dat je niet de eerste dag bij de da zit, maar 7 maanden???

Hoe komen jullie erbij dat er pas na zeven maanden actie is ondernomen? Dat zijn aannames en zoals bij ieder geblesseerd paard is dat erg kwetsend voor de mensen die dichtbij het paard staan. Er zijn genoeg dierenartsen en dergelijke bijgeweest, genoeg behandelingen. Uiteindelijk toch foto's maken en dan hier beweren dat er zeven maanden niets is gebeurd, zonder dat je ook maar iets van de situatie weet, bah. Hoop dat jullie begrijpen dat je met dit soort opmerkingen mensen kwetst.

Maar hoe kom je erbij pas na zeven maanden een keer foto's te laten maken? Dat is, naar mijn mening, de eerste stap bij een onbekende kreupelheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:21

Ik had binnen twee weken een foto laten maken en dus dan al geweten wat er binnenin dat been of die voet aan de hand was geweest.

En wat ik ook raar vind, je gaat toch niet een kreupel dier inzetten bij gehandicapten. Geen wonder dat hij onbetrouwbaar werd. Zo'n dier heeft pijn. Die laat je met rust en lekker in de wei lopen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-14 11:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:24

Vind het ook wel vreemd wel zoveel geld uit geven om ze van een zogenaamde slacht te redden maar dan wel pas naar 7 maanden een foto maken bij een kreupel paard... :?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:03

Ilsiie schreef:
Zoals in het bericht vermeld is kunnen jullie voor inhoudelijke informatie of opmerkingen mailen naar zebrazorg. Zij zullen de vragen beantwoorden.

Op hun FB pagina verwijst Zebrazorg door naar SPIN voor vragen en opmerkingen.

Anoniem schreef:
Ik had binnen twee weken een foto laten maken en dus dan al geweten wat er binnenin dat been of die voet aan de hand was geweest.

En wat ik ook raar vind, je gaat toch niet een kreupel dier inzetten bij gehandicapten. Geen wonder dat hij onbetrouwbaar werd. Zo'n dier heeft pijn. Die laat je met rust en lekker in de wei lopen.

ZZ heeft geen weiland tot haar beschikking. Wel hebben ze in de loop van de afgelopen jaren, in een paar fases, in totaal ruim 1000 m² van het achter hun locatie gelegen weiland, dat door een plaatselijke melkveehouder wordt gepacht, wederrechtelijk bij hun erf getrokken en daar een rijbak en zandpaddock op aangelegd. Het laatste "wapenfeit" is de bouw van een schuilstal, terwijl de boerderij waar ZZ is gevestigd een gemeentelijk monument is en op het weiland geen bouwblok zit. Een 'lastige' vraag mijnerzijds over of er omgevingsvergunningen voor deze bouwwerken waren verleend, werd prompt van hun FB verwijderd; net als een aantal kritische vragen en opmerkingen over de gezondheid van Frits op dit moment.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:32

Haha, lekkere situatie dus :'). Als iemand zin heeft om lastig te doen kan de boel dus opgedoekt worden, als ik het goed zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:42

Iedere gek kan een stichting beginnen en dan heerlijk gaan genieten van een makro en sligro pasje.
Tsjonge :-(
Dit soort stichtingen en (wan)toestanden zouden verboden moeten worden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:07

Het is geen aanname, maar zo leest het . Je weet dat als je een "publiek" paard heb, je meer mensen op je vingers kijken. Dus als er staat na 7 maanden fotos, ga ik ervanuit dat er eindelijk na 7 maanden iets gebeurt. Daarnaast begin ik me af te vragen of mensen weten wat en hoe bij trekpaarden? Zowel de stichtingen als de ontvangers... Iemand van die lichting zich wel eens ingelezen?? Zelfs veel dierenartsen hebben geen weet wat er in en om trekkerbenen speelt. Geweldig.. en we gaan m vast weer ergens anders herplaatsen. ;)

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:51

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:05

Waarom verbaasd me dit niet.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:22

En hij is alweer verwijderd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:25

Natuurlijk...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:43

Wat stond erin?
Eventueeel PB?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:15

romyloverrr schreef:
Wat stond erin?
Eventueeel PB?

Je mist er niets aan. Iemand die slechte ervaringen had en via Bokt haar gram probeerde te halen. Niet gezegd dat haar verhaal niet waar was, maar iedereen kan wel wat roepen.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:17

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:28

mmm, toch heb ik de neiging het verhaal te geloven helaas.
In en in triest dat het zo gelopen is!

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:28

Zijn nog wel meer dingen daar aan de hand ken nog iemand met een leuke ervaring

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:38

Ik geloof dat verhaal ook wel :). Ik heb de facebookpagina van SPIN toentertijd bekeken en het is echt een zooitje.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:41

Neem maar eens contact op voor de nieuwsgierige onder ons met de TS op dat forum... en dan ken ik nog wel iemand info via PB die daar echt iets triests mee gemaakt heeft