Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:34

Zojuist een nieuwe post geplaatst door henk op facebook.

Moderatoropmerking:
Deel van het bericht verwijderd ivm copyright
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 18-11-24 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:37

Maakt het zichzelf ook wel heel moeilijk zo. Heb 1 kritische vraag gesteld en hop geblokkeerd _O-
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 23-02-25 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

Achterom

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:41

Daar hebben we een woord voor: censuur

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:46

gewoon lachwekkend

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:01

Na die eerste zijn dacht ik nog "hij stopt ermee", maar nee, kritische mensen worden monddood gemaakt. Beetje a la Rusland, er is maar 1 waarheid en dat is die je in hun posten leest.

Zolang ze geen openheid van geldstromen geven zullen ze deze vragen blijven krijgen, en in plaats van openheid kun je inderdaad er ook voor zorgen dat je de vragen niet meer ziet.. erg logisch inderdaad. 8)7

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:10

Hoe zeggen ze dat bij ons ook weer? Vanuit een klacht versterk je je kracht. Kortom; zie de kritiek als feedback, anticipeer daarop en verbeter je kwaliteit.

Verbeter je kwaliteit - aanbod - info en er zal minder negatieve feedback komen.
Leer van je fouten. Je hoeft niet steeds dezelfde te maken.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 11:38

Jaren geleden werd er vanuit bokt heel veel verschillende hulp aangeboden, wouden ze toen niets van weten. Nu in een keer hebben ze wel hulp nodig?
Gemiste kans, hadden ze veel eerder moeten doen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:22

Waar blijft dan update over alle paarden. Zie vooral dezelfde staan online. Vraag me af of dit allemaal opvang / verwaarlozing is.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:29

Nee hij schrijft dat het vooral paarden zijn die wegens economische redenen worden afgestaan.

Daarom hebben ze er nu zoveel staan.

Die uit Spanje had in naar gevraagd, als ze al zoveel hebben staan, waarom die dan ook nog?
Ik citeer:
De paarden uit Spanje komen vanuit een situatie van een noodlottig ongeval. Wij vangen geen parden uit Spanje op. Maar dit was een noodkreet.

Ik had ook nog meer vragen gesteld over waarom bv een 2 jarige al maanden daar 'ter adoptie' staat terwijl er schaarse op de markt is. Ik snap dat echt niet? Waarom komen ze er zo slecht af als het allemaal zo nobel en goed is?
Maar daar komt geen reactie op. Nu snap ik wel dat ze niet op alles kunnen reageren. Maar het is weer mega selectief en alleen maar mooi praterij....

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:37

De heer Ten Napel schrijft dat ze thans 83 paarden in de opvang hebben. Ik heb nooit geweten dat de accommodatie zoveel stallen heeft. Onze buurman reed er laatst langs en die vroeg zich wie of wat er nu op dit spulletje huist. Er liepen zo ontzettend veel paarden op een klein stuk, 't was een "grote bende", zoals hij het noemde. Oftewel veel peerden in de blub.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:52

hoogendroog schreef:
De heer Ten Napel schrijft dat ze thans 83 paarden in de opvang hebben. Ik heb nooit geweten dat de accommodatie zoveel stallen heeft. Onze buurman reed er laatst langs en die vroeg zich wie of wat er nu op dit spulletje huist. Er liepen zo ontzettend veel paarden op een klein stuk, 't was een "grote bende", zoals hij het noemde. Oftewel veel peerden in de blub.

Vraag me (als leek) ineens af: moet je geen milieuvergunning hebben voor zoveel dieren?

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:57

Ik rijd regelmatig over de snelweg ernaast. Het is inderdaad echt een gigantische modderbende in hun equi-habitat/paddock paradise/modderbaan.

Milieuvergunning niet, dat is pas boven de 100 volwassen paarden. Wel een obm-m.e.r. en een milieumelding. Hoewel ze op basis van hun vaste mestopslag ook nog wel eens vergunningplichtig zouden kunnen zijn.
Daarnaast kan het dat de vorige eigenaar dit al netjes geregeld heeft, vergunning gaat per locatie, niet per eigenaar dus daar kunnen ze dan zo op door.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:10

Ik vind 83 paarden ook veelste veel.
Laatste hadden ze in hun insta een zogenaamd grappig filmpje geplaatst waarin een stagaire letterlijk tot de knieen in de drek stond. Sorry, maar dan moet jezelf toch ook in zien dat dat niet kan.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:27

Wegens crisis is nog weinig te merken in de handel het afstaan van...of het kopen van ... Dus ben benieuwd naar de verhalen van de paarden en hun oud eigenaren. Geloof er geen snars van

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:41

Wat ik me dan weer afvraag. Waarom bieden ze er dan zo weinig aan.
Je maakt mij echt niet wijs dat ze alle 85 allemaal medische aandoeningen hebben en zorg nodig hebben.
Oh nee bij die 85 zitten ook hun eigen paarden bij opgeteld.

Ook lijken ze niet te begrijpen dat als ze hun prijzen wat omlaag doen, de paarden er veel minder lang staan.

Neem die tinker. Risico op (weer) hoefbevangenheid. Niet pssm1 getest. € 4000
Vind dat puur aan de prijs

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:44

Mijn opmerking was verwijderd, ik gaf aan dat ze niet de grootste opvang waren en dat Soest +120 paarden heeft staan.
Werd gereageerd door hun: maar die worden betaald door de oud eigenaren en zijn niet afhankelijk van donaties.
Toen ik (en andere) reageerde dat paarden gratis gebracht konden worden en je niks betaalde voor je paard werd alles verwijderd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:27

Rocamor schreef:
hoogendroog schreef:

Vraag me (als leek) ineens af: moet je geen milieuvergunning hebben voor zoveel dieren?

Zeker.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:28

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er daadwerkelijk zoveel opvangpaarden staan waar ze nog een plekje voor moeten vinden. Tellen ze daar niet ook hun eigen paarden bij en de paarden waarvoor ze pension aanbieden...?

Ik kan me best iets voorstellen bij het uitzetten van reacties.
Ook als je geen kwaad in de zin hebt. Gewoon een melding willen doen zonder dan een hele discussie bij te hoeven houden want dat kost ook wel een hoop tijd en frustratie denk ik.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:14

Huh, veel paarden afgestaan vanwege economische redenen? Als je toch een paard hebt en je komt in financiele moeilijkheden, dan verkoop je toch gewoon je paard (of boot voor de wat oudere bokkers :D )?
Je krijgt er altijd wel iets voor. Bij hen krijg je niks/moet je betalen als het om een weidemaatje gaat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:16

lies schreef:
Huh, veel paarden afgestaan vanwege economische redenen? Als je toch een paard hebt en je komt in financiele moeilijkheden, dan verkoop je toch gewoon je paard (of boot voor de wat oudere bokkers :D )?
Je krijgt er altijd wel iets voor. Bij hen krijg je niks/moet je betalen als het om een weidemaatje gaat.

Zijn dan vooral oudere/niet bruikbare paarden waar mensen mee blijven zitten.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:27

Als je een paard bij hen aanbiedt die niet gezond is, moet je toch stalling betalen tot ze het kwijt zijn?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:28

Maar zullen ze er daar echt 83 hebben staan dan? 83 vind ik wel heel erg veel. Al helemaal omdat ze dan schijnbaar nog niet klaar zijn voor adoptie en dus nog extra aandacht moeten krijgen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:29

Maar ze zouden er veel meer kwijt kunnen als ze a) de prijzen laten zakken. Ik hoor vaak genoeg dat mensen wel een paardje zouden willen opvangen, maar ze daarvoor te duur vinden. En b) als mensen echt eigenaar worden. Veel mensen staat het contract tegen en die willen gewoon dan een eigen paardje of geen moeizaam contract.

Ze denken dat ze dan inkomsten gaan missen, maar denk dat nu de kosten veel hoger zijn door zo vast te houden aan die hoge prijzen en hun starre regels.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:32

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:34

lies schreef:
Als je een paard bij hen aanbiedt die niet gezond is, moet je toch stalling betalen tot ze het kwijt zijn?

Dat is alleen als het echt weidemaatjes zijn. Als een paard een niet zichtbare blessure heeft dan wordt deze gratis afgestaan en voor veel geld herplaatst.