Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:26

Procederen tegen dit soort lieden is vooral interessant als je heeeeel veel geld en heeeeel veel tijd over hebt...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:31

Het is alleen interresant als je zeker weet dat je gaat winnen, anders kost het bakken met tijd, geld en verspilde energie....

Helaas maakt mevrouw C misbruik van onwetende naieve mensen die helaas niet volledig hebben voldaan aan hun onderzoeksplicht.
Niets ten nadele van die mensen, ik heb vroeger als beginnende paardeneigenaar ook die fout gemaakt om bv niet rontgenologisch te laten keuren.

Helaas heb je dan volgens het nl rechtsysteem geen poot om op te staan, ja of je moet kunnen bewijzen
dat mevrouw C dwaling heeft gepleegd en het wist...Maar bewijs dat maar eens zwart op wit, dat is een onmogelijke zaak....

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:42

In ieder geval kan ze haar geld nu niet meer gaan verdienen op een enorm 'zieke' manier over de rug van paarden. :( Die houd zich de komende jaren wel even stil. Ik hoop dat ze haar verdiende loon krijgt, en dat er misschien toch een rechtzaak komt. Respect voor Roelie. :)

Gentlegiant

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:43

Dit kort geding heeft ze verloren en dan moet ze het toch zelf betalen?

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:46

@Peperplant: Ook petje af voor jou hoor, dat Dana bij jou mag blijven genieten. En idd voor haar leeftijd ziet ze er top uit!

@Gentlegiant: Volgens mij moet ze het dan zelf betalen idd als ze verloren heeft...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:47

Ben eigenlijk wel benieuwd of Nombrado, (als ze écht geen kennis/schaduwaccount van C is) zelf wél een paard zou willen kopen bij C. Als ik haar posts zo lees is de handelaar hier het allergrootste slachtoffer, gezien de vergelijkingen van verkrachting en steniging...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:48

Gulpje schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd of Nombrado, (als ze écht geen kennis/schaduwaccount van C is) zelf wél een paard zou willen kopen bij C. Als ik haar posts zo lees is de handelaar hier het allergrootste slachtoffer, gezien de vergelijkingen van verkrachting en steniging...

_/-\o_

Hie ben ik het mee eens en benieuwt of het indd zo is

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:01

Ik vind het eerlijk gezegd best een beetje raar dat mijn reactie dat nombrade best (op weinig subtiele wijze) kritische vragen stelt zonder pardon verwijderd wordt, maar posts waarin geopperd wordt dat ze dan wel handlanger/SA/whatever van C zal zijn gewoon blijven staan.

Het is wat betreft de spat pony best van belang te weten hoe het er allemaal op de foto uitzag, wat de diagnose is, wat de behandeling is, etc. Niet zozeer omdat nombrado zo nodig irritant wil zijn, maar omdat dit soort dingen door die vervelende advocaat ook gevraagd gaan worden in een rechtzaak. Als er dan niet overduidelijk aangetoond kan worden dat dit dier het al had toen hij verkocht werd, hoe erg het is, wat het toekomst perspectief is, etc etc wordt zo een zaak een stuk moeilijker.

Ik heb niks met C (ook niet met nombrade trouwens) en vond haar in de uitzending als ordinaire oplichter overkomen. Nogmaals, in de uitzending werd een kant van het verhaal belicht, maar werden er weinig keiharde bewijzen tegen onwettelijk handelen op tafel gegooid anders dan dat er zeer waarschijnlijk geknoeid is met papieren.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:03

Een kant van het verhaal

Er is meerdere keren door mods aan C gevragt om hier haar kant van het verhaal te doen maar dit weigerde ze

Daarbij is ze zeker op de hoogte van dit topic dan had ze der mond even open moeten doen he ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:05

tuurlijk niet, dat word toch weer tegen haar gebruikt!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:06

Ik denk dat C. het wel heel bijzonder vind dat er al 125 pagina's over haar geschreven zijn. Negatieve aandacht is tenslotte ook aandacht.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:07

als ze lef heeft moet ze zich hier maar een keer laten zien en haar verhaal doen.
maar denk niet dat ze daar het lef voor heeft

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:09

Peperplant schreef:
Zal ik jullie nog een verhaaltje vertellen, wat in jullie geval naar het land der fabelen gezonden wordt:
Dana is idd niet door ons gekeurd ten tijde van de koop,Dana is wel degelijk door een kenner die ik meegenomen heb,grondig onder de loep genomen incl.rijden en een buigproef waar geen probleem uitkwam.

Zoiets moet je niet door een 'kenner' laten uitvoeren.... Mijn DA, heeft toen ze zelf hoofzwanger was, een aandere DA laten komen voor de buigproef, en liet het niet aan haar assistente over, verkeerd uitgevoerd geeft het een verkeerd beeld. (en ik zeg niet dat jouw 'kenner' er geen weet van heeft.)

Peperplant schreef:
De problemen kwamen na een aantal weken, in de vorm van weigeren,steigeren en dik achterbeen na het berijden.
Dana is toen wel degelijk op de foto (rontgen)gezet omdat dat been geopereerd moest worden en weet je....
de rontgenfoto`s lieten normale slijtage zien voor een ong 12 jarig paard.
Aan het gebit is na een bepaalde leeftijd niet meer exact te zien wat de leeftijd is!

Tot 15 jaar is het gemiddeld en doorsnee goed te zien. Het vervelende is dat sommige dingen snel kunnen optreden, sneller dan je denkt en verwacht. voorbeeld: Kennis koopt een 4 jarige, kent het dier al 4 jaar, als 2 en 4 jarige op de foto geweest, als 5 jarige (4 maand na de laatste foto's) zo brak als een sloopwagen.

Peperplant schreef:
Zelfs de paardentandarts was verrast met onze bevindingen betreft de leeftijd van ons paard en weet uit ervaring dat er oude paarden bestaan met een perfect gebit.

En toch is gemiddeld genomen de leeftijd tot 15 jaar af te lezen, ik kan het zelf niet, en ben dolgelukkig met de transponders en paspoorten en mijn weten en kennis daarover.... maar kenissen, beide handelaren kunnen het feilloos, ook met paarden wiens gebitten door een tandarts zijn ondehouden.

Het is heel bitter wat je is overkomen, en wederom praat ik niets goed, maar een DA had hier zo doorgeprikt, alleen al vanwege het entingsboekje en de transpondersticker... en dat had je 'kenner ook moeten weten.'

Verwijt? absoluut niet, doe er je voordeel mee voor een evenutele volgende keer als je een paard gaat kopen....

En C verhaal doen hier? Welke meerwaarde heeft het? Volgens mij geen.... Wordt de hetze alleen maar groter....

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:10

@Manic: Het is ook raar dat jouw post verwijderd worden, nombrado stelt ook kritische vragen..
Ik neem aan dat de mensen van Lucky het wel met een DA doorbesproken hebben en dit ook (lijkt mij) op papier hebben staan??

@Dipstaartje: Denk niet echt dat ze het lef daarvoor heeft idd om haar verhaal hier te doen...
Laatst bijgewerkt door Nadia op 26-05-10 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:10

dipstaartje schreef:
als ze lef heeft moet ze zich hier maar een keer laten zien en haar verhaal doen.

denk niet eens dat gaat, neem aan dat ze gebant is?

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:12

Jessix schreef:
Ik denk dat C. het wel heel bijzonder vind dat er al 125 pagina's over haar geschreven zijn. Negatieve aandacht is tenslotte ook aandacht.

Ze is die 125 pagina's ook eigenlijk niet eens waard... idd negatieve aandacht is ook aandacht en blijkbaar kickt mevrouw juist op aandacht met haar zielige gedoe......

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:14

Gulpje schreef:

Volgens mij zijn dit soort vergelijkingen in internetforums varianten op de "De wet van Godwin" zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Alhoewel ik het zeer eens ben met het advies van Nombrado dat men niet te snel moet oordelen en veroordelen is het dan wel weer zeer vermakelijk dat dit advies net door haar gegeven wordt. ;)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:15

manic schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd best een beetje raar dat mijn reactie dat nombrade best (op weinig subtiele wijze) kritische vragen stelt zonder pardon verwijderd wordt, maar posts waarin geopperd wordt dat ze dan wel handlanger/SA/whatever van C zal zijn gewoon blijven staan.

Het is wat betreft de spat pony best van belang te weten hoe het er allemaal op de foto uitzag, wat de diagnose is, wat de behandeling is, etc. Niet zozeer omdat nombrado zo nodig irritant wil zijn, maar omdat dit soort dingen door die vervelende advocaat ook gevraagd gaan worden in een rechtzaak. Als er dan niet overduidelijk aangetoond kan worden dat dit dier het al had toen hij verkocht werd, hoe erg het is, wat het toekomst perspectief is, etc etc wordt zo een zaak een stuk moeilijker.

Ik heb niks met C (ook niet met nombrade trouwens) en vond haar in de uitzending als ordinaire oplichter overkomen. Nogmaals, in de uitzending werd een kant van het verhaal belicht, maar werden er weinig keiharde bewijzen tegen onwettelijk handelen op tafel gegooid anders dan dat er zeer waarschijnlijk geknoeid is met papieren.

Volgens mij is de kant van het verhaal van C ook gehoord, welliswaar met verborgen camera, maar toch zijn het haar woorden dat ze slachtpaarden en gevaarlijke (door pijn!!) paarden verkoopt als sportpaarden/fokpaarden/recreatiepaarden voor veel te veel geld verkoopt e.d.
Mensen zoals zij zullen echt nooit gaan toegeven dat ze mensen heeft opgelicht. Tot nu toe heeft ze alles geweigerd om haar verhaal te doen en haar site is gestopt. Bij zulke mensen zit een steekje los in de bovenkamer, kan niet anders.
Haar verhaal zal alleen maar gebaseert zijn op leugens, dus schiet je niets mee op. Haar kant van het verhaal zal weinig waarheidsgehalte hebben.

Nee, naar mijn idee is hetgeen dat we allemaal gezien hebben bij Undercover Nederland de enige echte waarheid. Al is het misschien minder erg dan in de uitzending te zien is. Het blijft oplichting en mens en dier zijn er de dupe van.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:21

Gentlegiant schreef:
Een kant van het verhaal

Er is meerdere keren door mods aan C gevragt om hier haar kant van het verhaal te doen maar dit weigerde ze

Daarbij is ze zeker op de hoogte van dit topic dan had ze der mond even open moeten doen he ;)

Als je de berichten van Mariavla oid terugleest word je daar niet bepaald vrolijk van. Schelden en schreeuwen, persoonlijk heb ik niet echt behoefte aan haar kant van het verhaal...

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:21

Esmeralda schreef:
dipstaartje schreef:

:n ze is niet geband ;)

Las ik ergens in dit opic ;)

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:22

Mevrouw kan haar kant van het verhaal wel hier neerzetten, maar dat weigert ze toch? Lijkt me duidelijk dat we dan ook geen tweede kant van het hele verhaal gaan horen en dat mevrouw duidelijk fout zit of niet?

Als ze niets te verbergen heeft of fouten (zachtjes uitgedrukt) gemaakt zou ze haar verhaal zonder blikken of blozen neer op bokt neer kunnen zetten lijkt me...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:22

Deze vrouw duikt ergens anders in het land weer een keer op met haar paarden en op bokt zal ze wellicht meelezen, maar voorlopig of nooit meer onder haar naam posten.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:23

Het probleem met de uitzending (en dat is al meerdere keren aangehaald) is dat er heel weinig inzit dat daadwerkelijk EN tegen de wet is EN glashard bewezen is.

Nogmaals, dit is niet om vervelend te zijn, maar in dit soort zaken moet je echt ijzersterk staan om je gelijk te krijgen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:23

Wendy1978 schreef:
Esmeralda schreef:

:n ze is niet geband ;)

Las ik ergens in dit opic ;)

echt niet
dan zou ik zeggen
wees een vrouw met ballen en laat je verhaal maar horen

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:24

kijk en daar ben ik het helemaal mee eens!! ze was in andere topic's nooit zo op haar mondje gevallen, en daar gaf ze ook genoeg weerwoord, dus waarom hier niet??

Gamble82 schreef:
Mevrouw kan haar kant van het verhaal wel hier neerzetten, maar dat weigert ze toch? Lijkt me duidelijk dat we dan ook geen tweede kant van het hele verhaal gaan horen en dat mevrouw duidelijk fout zit of niet?

Als ze niets te verbergen heeft of fouten (zachtjes uitgedrukt) gemaakt zou ze haar verhaal zonder blikken of blozen neer op bokt neer kunnen zetten lijkt me...