Spelfouten op VN? Feedback voor de NR? Laat het hier weten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:11

Bedankt, zijn beide aangepast.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:17

[VN] Rob Ehrens: "Lekker op stal rommelen biedt mij ontspanning"
In alinea 2 staat in "Longines FEI jumping Nations Cup" het woord jumping met kleine letter, verderop in het artikel met hoofdletter. Welke is juist?

[VN] Albert Zoer wint grote prijs Balkbrug
Alinea 1, zin 2: "aan start" -> aan de start
Alinea 1, zin 3: "In de afsluitende 1.45m GP won de Nederlander eveneens." -> welke rubriek had hij al eerder gewonnen dan? Die eveneens is hier verwarrend.
Alinea 1, zin 4: "Negen combinaties bleven in het basis parcours wat op een hoogte stond van 1.45m foutloos, waaronder Albert Zoer met Heechhiem’s Cancun VDM én met Florian." -> dit loopt niet lekker. Tussen parcours en wat hoort een komma, wat moet dat zijn, na 1.45m hoort een komma. En na foutloos zou ik een punt zetten de rest in een nieuwe zin.
Alinea 3, zin 1 -> hun moet hen zijn.
Alinea 4, zin 2: "Marriet Smit-Hoekstra eindigden" -> eindigde (is maar 1 persoon)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:35

[VN] The Dutch Masters 2020 combineert wereldtop met toptalenten
Kopje Springen – Rolex Grand Prix, Alinea 2, zin 5: "Julien Epaillarden Simon Delestre" -> Epaillard en, spatie is hier weggevallen.
Kopje Afscheid Verdi TN, Zin 3: "TeamNL10 jaar" -> ook hier lijkt de spatie te missen, tussen TeamNL en 10 jaar.
Zelfde kopje, zin 4: "team zilver" -> moet dit niet aan elkaar, ook omdat teammedaille in de volgende zin ook aan elkaar is? Team goud, een eindje verderop in dezelfde zin, idem dito?
Kopje Shows en Uitreikingen, zin 1: verdiend -> verdient of verdiend heeft.
Zelfde kopje, zin 4: TeamNLruiter -> volgens mij moet hier ook een spatie tussen NL en ruiter
Zelfde kopje, zin 5: "zondag ochtend" is volgens groene boekje "zondagochtend" aan elkaar.

[VN] Scholtens blijft beste Nederlandse amazone ter wereld
Titel: beste Nederlandse of beste ter wereld? Beetje raar zo.
Alinea 1, zin 5: "Bella Rose 2" -> Bella Rose II (Romeinse cijfers) is het officieel.
Alinea 2, zin 3: "vervolledigd" -> vervolledigt
Laatst bijgewerkt door JPitty op 03-03-20 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:40

JPitty schreef:
[VN] The Dutch Masters 2020 combineert wereldtop met toptalenten
Kopje Springen – Rolex Grand Prix, Alinea 2, zin 5: "Julien Epaillarden Simon Delestre" -> Epaillard en, spatie is hier weggevallen.
Kopje Afscheid Verdi TN, Zin 3: "TeamNL10 jaar" -> ook hier lijkt de spatie te missen, tussen TeamNL en 10 jaar.
Zelfde kopje, zin 4: "team zilver" -> moet dit niet aan elkaar, ook omdat teammedaille in de volgende zin ook aan elkaar is? Team goud, een eindje verderop in dezelfde zin, idem dito?
Kopje Shows en Uitreikingen, zin 1: verdiend -> verdient of verdiend heeft.
Zelfde kopje, zin 4: TeamNLruiter -> volgens mij moet hier ook een spatie tussen NL en ruiter
Zelfde kopje, zin 5: "zondag ochtend" is volgens groene boekje "zondagochtend" aan elkaar.

Aangepast! Bedankt weer :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:41

En ik heb intussen weer aangevuld. Was mijn post erboven trouwens al opgepakt?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:55

Alles is aangepast :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:58

Dank je wel Marjo! Jij hebt je punten vandaag weer verdiend!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:06

In het artikel over doping bij een Young Rider staat in de laatste zin: 'Het FEI bevestigd'

Dit moet 'bevestigt' of eventueel 'bevestigde' zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:22

In het topic van de Canadese eventing amazone zit een foutje in de leeftijd van het paard. 2018 en dan 3 jarig. Bij mij is dat dus 5 jarig terwijl er 8 jarig staat.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:14

[VN] 82-jarige dronken man rijdt paard aan
2e zin: "Toen enkele amazones afgelopen weekend een groepswandeling maakten werden ze benaderd door een auto." -> groepswandeling? Apart woord, moet dit niet gewoon buitenrit zijn? Tussen maakten en werden moet trouwens een komma.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:25

JPitty schreef:
[VN] 82-jarige dronken man rijdt paard aan
2e zin: "Toen enkele amazones afgelopen weekend een groepswandeling maakten werden ze benaderd door een auto." -> groepswandeling? Apart woord, moet dit niet gewoon buitenrit zijn? Tussen maakten en werden moet trouwens een komma.

Is aangepast :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:30

LindyH schreef:
In het artikel over doping bij een Young Rider staat in de laatste zin: 'Het FEI bevestigd'

Dit moet 'bevestigt' of eventueel 'bevestigde' zijn.

Deze is ook aangepast!

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:07

Morganlefay schreef:
In het topic van de Canadese eventing amazone zit een foutje in de leeftijd van het paard. 2018 en dan 3 jarig. Bij mij is dat dus 5 jarig terwijl er 8 jarig staat.

Daar gaat inderdaad iets fout, het paard is overleden op 8-jarige leeftijd. Ik ga het aanpassen.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:37

Morganlefay schreef:

Deze las ik ook eerst verkeerd, maar in 2018 vertelt ze gewoon dat ze haar paard op 3 jarige leeftijd heeft gevonden. Niet dat het paard in 2018 3 jaar is.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 01:14

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 01:18

De titel is aangepast.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:04

Bowo schreef:
[VN] Eigenaresse helpt brandweer om paard uit de sloot te krijgen

Waarom wordt er (in de titel) niet over eigenaresse ipv vrouw gesproken? Dekt de lading een stuk beter

Nog betere aanpassing. _O- Titel is nu dubbel op. Eigenares is al vrouwelijk :Y) Mannelijke vorm is eigenaar.

Verder zal je mij hier NOOIT aantreffen, mijn nederlands is verder nooit goed genoeg voor dit soort dingen :+ maar dit is iets wat mijn moeder erin heeft geslagen. Omdat zij zich hier altijd heel erg aan ergerde.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:28

chamion schreef:
Bowo schreef:
[VN] Eigenaresse helpt brandweer om paard uit de sloot te krijgen

Waarom wordt er (in de titel) niet over eigenaresse ipv vrouw gesproken? Dekt de lading een stuk beter

Nog betere aanpassing. _O- Titel is nu dubbel op. Eigenares is al vrouwelijk :Y) Mannelijke vorm is eigenaar.

Verder zal je mij hier NOOIT aantreffen, mijn nederlands is verder nooit goed genoeg voor dit soort dingen :+ maar dit is iets wat mijn moeder erin heeft geslagen. Omdat zij zich hier altijd heel erg aan ergerde.

Dat is niet helemaal correct. Eigenares en eigenaresse kan allebei gebruikt worden.

https://onzetaal.nl/taaladvies/eigenares-eigenaresse/

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:35

Marjo schreef:
Dat is niet helemaal correct. Eigenares en eigenaresse kan allebei gebruikt worden.

https://onzetaal.nl/taaladvies/eigenares-eigenaresse/

Verdikkie, ik bedoel maar. _O- _O-
En leefde mijn moeder nu nog maar dan kon ik het even onder haar neus wrijven _-:( heeft echt tot flinke ruzies geleid. Maar goed dan verwijder ik mezelf maar weer. Fijn leven :evaw:

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 00:36

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:31

Aangepast :)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:10

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:22

Bowo schreef:
[VN] Preventief inenten tegen rhino op KWPN-centrum

Is inenten niet altijd preventief?

Het inenten zelf is preventief natuurlijk.

Maar het is niet verplicht om te enten. Dus met preventief bedoelen ze vooral dat ze sowieso al geënt moeten zijn willen ze deelnemen aan een KWPN-evenement. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:35

[VN] NRPS voegt 36 hengsten toe aan bestand
Alinea 4, laatste zin: (niet op de foto : ). Euh... welke foto? Bij dit artikel staat geen foto van de vrijwilligers...

[VN] Laatste wedstrijd KNHS Topsport Jeugdcompetitie Kronenberg
In het artikel staat de naam van de winnares van de junioren een aantal keer als Sky, en een aantal keer als Skye. Welke is juist?
Kopje "Sterke Band", zin 2: "binnen een haar" -> binnen een jaar ipv haar...

[VN] Hello Sanctos geniet van pensioen bij Scott Brash
Zin 1: Paard wordt in dit stukje zowel Hello Sanctos als Hello Sanctor genoemd. Welke is juist?

[VN] José Antonio Garcia Mena neemt Sorento van Werth over
1e alinea, 1e zin wordt weer flink gegoocheld met de komma's. Achter de naam van Isabell Werth staat er geen waar er wel een moet. En die tussen ruiter en José moet er juist tussenuit.

[VN] Grand Prix hengst Bella Baloubet overleden
Alinea 1, zin 1: de komma tussen hengst en Bella is daar niet nodig en mag weg.
Alinea 1, zin 2: "verhuisde meermaals" -> wisselde meermaals van ruiter. Verhuizen is van de ene naar de andere stal gaan.
Alinea 2, zin 2: "duo zo een" -> die "zo" is teveel en mag uitgegumd worden.
Alinea 2, zin 3: "werd zo uitgebracht" -> volgens mij mag de "zo" er hier ook uit.
Laatste zin snap ik niet goed. Want vorig jaar ging hij met pensioen. In een artikel hierover op horses.nl staat dat hij 19 jaar is geworden. Is hij dan aan koliek overleden?
Laatst bijgewerkt door JPitty op 10-03-20 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:52

JPitty schreef:
[VN] NRPS voegt 36 hengsten toe aan bestand
Alinea 4, laatste zin: (niet op de foto :). Euh... welke foto? Bij dit artikel staat geen foto van de vrijwilligers...

Uh, goed punt. Hier ga ik even achteraan.

JPitty schreef:
[VN] Laatste wedstrijd KNHS Topsport Jeugdcompetitie Kronenberg
In het artikel staat de naam van de winnares van de junioren een aantal keer als Sky, en een aantal keer als Skye. Welke is juist?
Kopje "Sterke Band", zin 2: "binnen een haar" -> binnen een jaar ipv haar...

[VN] Hello Sanctos geniet van pensioen bij Scott Brash
Zin 1: Paard wordt in dit stukje zowel Hello Sanctos als Hello Sanctor genoemd. Welke is juist?

[VN] José Antonio Garcia Mena neemt Sorento van Werth over
1e alinea, 1e zin wordt weer flink gegoocheld met de komma's. Achter de naam van Isabell Werth staat er geen waar er wel een moet. En die tussen ruiter en José moet er juist tussenuit.

[VN] Grand Prix hengst Bella Baloubet overleden
Alinea 1, zin 1: de komma tussen hengst en Bella is daar niet nodig en mag weg.
Alinea 1, zin 2: "verhuisde meermaals" -> wisselde meermaals van ruiter. Verhuizen is van de ene naar de andere stal gaan.
Alinea 2, zin 2: "duo zo een" -> die "zo" is teveel en mag uitgegumd worden.
Alinea 2, zin 3: "werd zo uitgebracht" -> volgens mij mag de "zo" er hier ook uit.
Laatste zin snap ik niet goed. Want vorig jaar ging hij met pensioen. In een artikel hierover op horses.nl staat dat hij 19 jaar is geworden. Is hij dan aan koliek overleden?

Rest is allemaal aangepast. Zoals ik het lees is hij dan inderdaad op 19-jarige leeftijd overleden aan koliek :j

Thanks voor het melden weer :)