Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:18

palousa_boy schreef:
Volgens de fb pagina van Spa is er geen vrienden pagina meer sinds 1 maart, het kan wel zo zijn dat als je hun "liked" dat je dan meer berichten kan lezen.

Er stond zoveel negativiteit op hun vriendenpagina,,,,ze moesten dat wel sluiten,,,,,,

palousa_boy

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:21

Mochten die mensen ook geen "vriend" meer zijn zeker :P

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:24

Jeetje.. ik schrik er echt van hoe de paarden er daar bij staan. Hoop dat er maatregelen worden genomen maar wat ik er van begrijp, zijn er al instanties ingelicht?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:30

Ik probeer iets te vinden op fb over Wedford maar op zowel de vriendenpagina als publieke pagina zie ik niets ;\
Misschien is t van al ff geleden, kijk k er over heen of is t verwijderd...vind t iig erg sneu :(

Beide pagina's bestaan iig nog.
Ben "bevriend" en heb "geliked"

Zag wel een artikel op fb van dierenbescherming amsterdam, maar gewoon via de fb van spa.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:31

Is er al meer bekend welke instanties er zijn ingelicht.
Ik hoor dit graag mag ook per PB.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:48

wilma12 schreef:
Is er al meer bekend welke instanties er zijn ingelicht.
Ik hoor dit graag mag ook per PB.

Doe mij ook maar een pb'tje als er wat meer bekend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:50

Dus s'avonds wordt zijn bedje op geschud en krijgt hij een lekker matrasje.

:O

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:52

Waar ik heel benieuwd naar ben kimd is doortje nog bij jou terecht gekomen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:43

Gabbe schreef:

KimD schreef:
Ik heb overigens ook niks meer gehoord van SPIN, niet op mijn telefoontjes, niet op mijn mail, smsjes of voicemails. Nu na afloop heb ik er ontzettend spijt van dat ik niet openbaar ben gegaan met het hele verhaal, want ik heb zo'n vermoeden dat ze me te vriend hebben gehouden om dat te voorkomen... werd ze iets te heet onder de voeten waarschijnlijk.

Voor mezelf heb ik dus ook besloten dat ik nergens meer op inga wat betreft mails van hun kant mocht ik er nu wel een ontvangen mbt Qquendo of Doortje.

Helaas...

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 08:00

Bij Guus is de CPL bevestigd, lees ik op fb. En ook zag ik een filmpje langskomen waarin ze hem door de wei aan de lange lijnen laten lopen. Alleen werkt Guus zelf niet zo goed mee. :p

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:52

palousa_boy schreef:
Misschien een suggestie doen aan hvnl om eens op bezoek te gaan bij de paarden :D

Of een berichtje aan meneer undercover Alberto Stegeman :')

Nee maar even serieus. Ik lees al een tijdje stil mee, maar ik schrok wel van die matrassen. Dat het er buiten daar slecht uitzag dat wisten we natuurlijk al, maar dit? En het bericht dat Wedford bereden wordt... Heb er allemaal geen goed gevoel bij. Paarden redden kun je dit ook niet meer noemen. Als de verhalen waar zijn dan zijn ze van de ene zooi in de andere terecht gekomen.

En fokken mishandeling? Misschien moet iedereen dan gewoon stoppen met fokken. (semi)Wilde paarden ook, dat is toch echt niet goed voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:26

Als er zoveel geld neergelegd wordt voor paarden, is het geen redden, maar handel.

Het is sneu voor het paard, maar als hij het echt niet kan, dan zal dat over een klein aantal maanden wel merkbaar zijn....maar ust roest, dus als alles met beleid gaat, misschien ook wel niet....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:42

F_Orumster schreef:
Gabbe schreef:

KimD schreef:
Ik heb overigens ook niks meer gehoord van SPIN, niet op mijn telefoontjes, niet op mijn mail, smsjes of voicemails. Nu na afloop heb ik er ontzettend spijt van dat ik niet openbaar ben gegaan met het hele verhaal, want ik heb zo'n vermoeden dat ze me te vriend hebben gehouden om dat te voorkomen... werd ze iets te heet onder de voeten waarschijnlijk.

Voor mezelf heb ik dus ook besloten dat ik nergens meer op inga wat betreft mails van hun kant mocht ik er nu wel een ontvangen mbt Qquendo of Doortje.

Helaas...

+:)+ +:)+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:02

Sorry overheen gelezen! Balen zeg had haar jou zo gegund!

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 01:32

Ik heb SPA gevraagd of wedford 23 uur per dag in een stal staat met matrassen tegen de wand en weer bereden wordt. Het antwoord was dat hij in een normale stal staat met stro op de grond en geen matrassen tegen de wand, dat er geen enkel paard 23 uur per dag op stal staat en hij in samenspraak met de dierenarts weer wordt opgebouwd door hem aan de hand te stappen, in stap te langeren en los te zetten in de paddock.
Ik ben het niet helemaal eens met het beleid van de stichtingen maar ik geloof hier toch de stichting. Dat dit paard voorzichtig aan in zijn beweging wordt opgebouwd klinkt mij logischer in de oren.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 01:36

Natuurlijk zeggen ze dat.... ze voelen het ook wel warm worden onder de pootjes daar ;)
(Iedereen zou het tegendeel zeggen omdat ze zelf ook wel weten dat het geen normale manier van zaken is)
(23 uur per dag binnen staan ja dat doen ze daar of misschien 22 uur doet er niet toe)
Logischer is het inderdaad

Maar als meerdere mensen het zeggen(Niet in dit topic) en er foto's van zijn wie zou hier dan de waarheid spreken
Mij hoef je niet te geloven hoor dat moet je helemaal zelf weten ;)
Ik weet het zelf zeker en mij gaat het om het belang van het beestje en niet om iemand zwart te maken

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 01:44

Ik zou wel eens willen rondkijken daar. Gewoon op een willekeurig moment binnenwandelen en kijken. Denk dat dat de enige manier is waarop je een oordeel kunt vellen.
Ik heb op een van de pagina's van SPA gelezen dat ze Wedford mochten opbouwen met loslopen oid, weet niet wanneer dat was ofzo.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 01:56

Ik kreeg als antwoord dat ze hem mogen opbouwen met stappen. Is toch iets heel anders dan rijden? Bedoeling is toch om dat beest op zijn minst weer pijnvrij op een weiland te laten lopen. Daarvoor zullen toch wat tussenstappen nodig zijn tussen boxrust en vrije weidegang. Het moet toch ook fijn zijn voor dat beest om weer wat te kunnen stappen ipv alleen boxrust.
Maar goed als je je vragen stelt aan SPA krijg je netjes antwoord en je vraag wordt niet op hun pagina verwijderd. Dat zegt mij ook weer iets.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 02:05

Als dat hun bedoeling is moeten ze vooral het zadel erop gooien ;)
Meerdere mensen hebben dit gezien en bevestigd

Natuurlijk geven ze netjes antwoord anders vallen ze door de mand
Maar ook zei komen ooit de verkeerde mensen tegen
Er loopt daar nog een paard rond wat bereden word die dit niet meer mag/kan
Verder ga ik niet meer in discussie ik en vele andere met mij weten de waarheid of mensen die nu wel of niet geloven heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:28

Ze hebben er veel geld voor neergelegd...als jet paard kapot is, dan zal dat snel weer zo zijn en dan zal hij naar de slacht gaan. Misschien had dat al eerder nodig geweest, want zo zie je maar dat kapotte paarden altijd weer in de handel komen....ze staan een tijdje op rust, alles lijkt wel mee te vallen en dan gaat het weer fout...op deze manier worden paarden ook bij het slachthuis weggekocht.

Dat is al jaren zo en blijft zo..

Ik blijf het vreemd vinden dat deze paarden zoveel geld hebben opgebracht als ze niet ok zijn...de waarheid ligt in het midden...

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:04

Dat deze paarden zo duur zijn verkocht. Heeft niet te maken met of ze goed zijn. Dat komt door alle media aandacht en het opdrijven van de prijzen door zielige niet kloppende verhalen!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:12

En wie heeft daar voor gezorgd, zoontje van... toch?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:34

Er is trouwens weer een paardenveiling aan de gang. Niet van een zorgboerderij oid. Zal daar nou ook aandacht voor zijn? Inclusief Kamervragen? Waarschijnlijk niet, omdat er zo vaak paarden worden geveild en dit nog wel even door zal gaan. Hopelijk gaat er nooit meer een zorgboerderij oid op de fles, anders krijgen we dit hele verhaal nog een keer.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:56

Nou kijken of ´´onze´´ redders weer komen opduiken

Waar eigenlijk Nicky ik kan ze op BVA niet vinden

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:49