pmarena schreef:Blijkbaar hebben ze er vertrouwen in dat ze hier voor langere tijd terecht kunnen.
En het proeft al de hele tijd alsof er een afspraak ligt dat ze de boel tijdelijk zeer aantrekkelijk mogen gebruiken, om 1 en ander op poten te zetten waarmee ze dan na een poosje voldoende inkomsten kunnen genereren om de boel wat aantrekkelijker (voor de verhuurder) te kunnen huren zodat die er ook nog wat aan heeft.
Ik denk dat ze daarom ook op allerlei manieren proberen inkomsten te genereren op die locatie.
En an sich lijkt me niet zo veel mis met het idee van om donaties vragen om "zielige paarden" te helpen.
En deze donaties dan vervolgens niet direct uit te geven aan voer / dierenarts als ze daarvoor al voldoende inkomsten hebben op dit moment.
Maar donaties in te zetten als investering in de toekomst om het spulletje draaiende te houden / nog meer inkomsten te genereren die ze vervolgens dan weer terug kunnen laten vloeien in de stichting. (!!)
Ik bedoel, stel je hebt 100.000 euro. Die kun je er doorheen jagen aan directe onderhoudskosten voor die paarden. Dan is het weg. Maar als je nog een extra 100.000 euro hebt die je kan investeren in je locatie, waardoor deze veel meer inkomsten binnenbrengt dan die originele 100.000 euro....dan is dat toch best wel fijn voor de stichting lijkt me zo.
Al helemaal als je dan tegen gereduceerd tarief / makkelijker toegang krijgt tot zorg waar sowieso al veel donatiegeld naartoe gaat. Dan kan het mes dus aan 2 kanten snijden en levert die 100.000 euro veel meer op en wordt het juist super efficiënt gebruikt.
Dit alles in het meest gunstige geval hè, dat het allemaal goed van de grond komt, ze de locatie kunnen blijven gebruiken, ze inderdaad de gewenste expertise aan kunnen trekken enz.
Ik vind het idee an sich helemaal niet slecht. Als het van een betrouwbare organisatie kwam zou het een super idee zijn juist, zowel voor de stichting als de paarden als de donateurs.
Opzich heb ik er geen problemen mee als een stichting zoals pzb in de toekomst inversteert. Als het uit eindelijk te goede komt van de paarden en de stichting, prima! Doen!
Maar het probleem wat ik met pzb heb is dat ze niet transparant zijn. En het gewoon niet duidelijk is waar het geld heen gaat.