Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hettieheks

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:00

Voor een opvang wel. Voor een overkapte manege niet.. ;-)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:03

Patries90 schreef:

maar het heet stichting paardenopvang Amsterdam, dus is een opvang,
erg vreemd idd en ook erg slecht want lijkt me juist dat bij een stichting zoals stichting paardenopvang Amsterdam paarden opvangt die er slecht aan toe zijn, en dus niet bereden mogen worden

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:08

Verkapte denk ik dat je bedoelt, tenzij ze een binnenmanege hebben :p

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:10

RianneH schreef:
Verkapte denk ik dat je bedoelt, tenzij ze een binnenmanege hebben :p

:+ verkapt idd haha oeps

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:24

hanny_jelke schreef:
Patries90 schreef:

erg vreemd idd en ook erg slecht want lijkt me juist dat bij een stichting zoals stichting paardenopvang Amsterdam paarden opvangt die er slecht aan toe zijn, en dus niet bereden mogen worden

de doelstelling van deze stichting is om paarden zoveel mogelijk te herplaatsen. Dit gebeurt dus niet....je kunt sommige paarden zelfs adopteren onder voorwaarde dat je daar dat paard in pension zet voor 220 euro per maand...belachelijk gewoon

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:25

Sixey schreef:
hanny_jelke schreef:

de doelstelling van deze stichting is om paarden zoveel mogelijk te herplaatsen. Dit gebeurt dus niet....je kunt sommige paarden zelfs adopteren onder voorwaarde dat je daar dat paard in pension zet voor 220 euro per maand...belachelijk gewoon

dan kun je beter zelf een paard kopen en daar pension voor zoeken :=

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:27

Beetje jammer in deze omgeving kun je je paard stallen voor zeker de helft met betere faciliteiten...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:17

Heel die stichting een grote grap.... en dan zon knol aanschaffen voor een kapitaal betaald "eigen" geld want moet gered worden van de slacht. Misdadig te noemen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:19

Volgens mij was op hun Facebook te lezen dat wedford weer bereden werd.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:38

Ik kan niks terugvinden op hun facebook? Maar als dit zo is vind ik het ronduit schandalig. Dacht dat ze hem zouden redden, zodat er nooit meer iemand op zou gaan zitten? |o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:44

Daar staat me iets van bij, op hun vriendenpagina of hun openbare pagina dat weet ik niet meer.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:47

KimD schreef:
Daar staat me iets van bij, op hun vriendenpagina of hun openbare pagina dat weet ik niet meer.

ja klopt, zo iets kan ik me ook herinneren,
iets in de trant van DA geeft groen licht om met wedford weer rustig aan op te bouwen.

al kan ik me niet voorstellen dat een DA groenlicht geeft voor een pard wat niet meer berden kan worden

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:54

Ik heb ook een paard met KS, en ik kan je vertellen dat er echt wel meer tijd en zorg in gaat zitten wil je OP je paard kunnen zitten. die van mij is zelfs gewoon nog goed gekeurd voor de sport. Moet je nagaan.

schandalig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:54

hanny_jelke schreef:
KimD schreef:

ja klopt, zo iets kan ik me ook herinneren,
iets in de trant van DA geeft groen licht om met wedford weer rustig aan op te bouwen.

al kan ik me niet voorstellen dat een DA groenlicht geeft voor een pard wat niet meer berden kan worden

Ja iets in die richting, maar ik kan het me niet meer precies herinneren... en kan het even snel ook niet vinden.

Ik heb overigens ook niks meer gehoord van SPIN, niet op mijn telefoontjes, niet op mijn mail, smsjes of voicemails. Nu na afloop heb ik er ontzettend spijt van dat ik niet openbaar ben gegaan met het hele verhaal, want ik heb zo'n vermoeden dat ze me te vriend hebben gehouden om dat te voorkomen... werd ze iets te heet onder de voeten waarschijnlijk.

Voor mezelf heb ik dus ook besloten dat ik nergens meer op inga wat betreft mails van hun kant mocht ik er nu wel een ontvangen mbt Qquendo of Doortje.

Helaas...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:38

jammer KimD,
maar denk niet dat het te laat is,
wel om de paarden te krijgen natuurlijk, maar naar mij mening is rondom die hele veiling een smerig spelletje gespeeld door SPIN, omroep PIEP en Stichting paardenopang amsterdam.
die hele media gedoe rondom die paarden, en dat e naar de slacht gingen klopt gewoon niet.

het zl wel goed zijn ze nu voet op stuk te geven en slechte negatieve media aandacht te geven.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:47

Wedford word gewoon bereden ja... van betrouwbare bronnen vernomen

Ik ben al een tijd bezig om wedford te adopteren
bij andere is gezegt dat ze toestemmen en bij mij zeggen ze dat hij eerst moet revalideren om geadopteerd te worden...
Ik heb er geen goed woord meer voor over
overigens is Wed niet het enigste paard wat bereden word terwijl dat niet meer kan
Verder ga ik er even niet op in deze ''stichting'' is niet veel beter dan tara manda. laten we het erop houden dat ze vanzelf de verkeerde tegen gaan komen en dat dit nu ook gaat gebeuren ;)

met de paarden van cyntia gaat het goed ik heb dr laatst zien rijden op de merrie geloof ik (durf ik niet zeker te zeggen) ze zien er goed uit en zijn allemaal vrolijk
De veulens komen lekker dagelijks buiten met andere veulens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:51

Die paarden hebben nog geluk gehad... alle vieze spelletjes bah schandalig

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:58

Als je ook ziet in wat voor modderbende die beestjes staan. Dat geld hadden ze voor zoveel betere dingen kunnen gebruiken. Ik voel een beetje een hoarder idee hier, zoveel mogelijk paarden willen 'redden' ipv wat je hebt willen verbeteren. Jammer.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 07-03-14 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:02

Klopt TM die paarden hebben het goed daar daar kun je 100% vanuit gaan

Esmee ook dat klopt als je na gaat wat die paarden uit eindelijk gekost hebben incl veilings kosten daar hadden ze toch heel wat opknap werk voor kunnen verrichten
Maar zo lang staan ze niet in de modder hoor arme beestjes komen n uurtje per dag buiten
Staan in stallen met matrassen tegen de wanden omdat ze veel trappen
En dan denk ik goh hoe zou dat toch komen

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:14

Ik had blijkbaar de paarden door elkaar gehaald. Wat misselijkmakend dat SPA zich opgooit als redder met geld van donaties zodat ze zelf lekker een zz-paard helemaal kapot kunnen rijden. Blijkbaar is een piaffe rijden op een kreupel paard nog altijd leuker dan nooit een piaffe rijden.
Ik snap ook wel dat ze zijn gestopt met hun openbare pagina en zijn doorgegaan met hun vriendenpagina op fb. Nu kunnen ze net als spin de boel makkelijker censureren. Mensen die een andere mening hebben kun je gewoon verwijderen. Ik weet een ding zeker. Ik zou liever een paard bij de slager zetten dan bij die stichtingen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:33

_manuela_ schreef:
Blijkbaar is een piaffe rijden op een kreupel paard nog altijd leuker dan nooit een piaffe rijden.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:36

Wedford had toch ook een peesblessurre?

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:43

Ik vind het ook heel naar om al deze verhalen te horen. Zeker omdat de fokmerrie First daar ook heen is gegaan. Ik had ook op haar geboden maar kwam er niet tussen.

Ik heb contact met ze opgenomen en aangezien zij fokken als misbruik zien werd ik weggebonjourd. En dan denk ik misbruik? Wat is een groter misbruik, een merrie op haar 9e nog zadelmak maken, of haar heerlijk in een kudde merries in grote vrijheid laten leven?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:56

claudnr9 schreef:
Ik vind het ook heel naar om al deze verhalen te horen. Zeker omdat de fokmerrie First daar ook heen is gegaan. Ik had ook op haar geboden maar kwam er niet tussen.

Ik heb contact met ze opgenomen en aangezien zij fokken als misbruik zien werd ik weggebonjourd. En dan denk ik misbruik? Wat is een groter misbruik, een merrie op haar 9e nog zadelmak maken, of haar heerlijk in een kudde merries in grote vrijheid laten leven?

als ik al die verhalen hoor over stichting paardenopvang Amsterdam, zou ik er niet heel raar van op kijken dat ze zelf met first gaan fokken :')

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:27

Als jullie dit nog normaal vinden....
Wedford zou schoppen... beest moet gewoon naar buiten arme stakker ipv 23 uur perdag op stal en gereden worden
Afbeelding

Matrassen langs de muren slaat echt nergens op...
Wed is nu eenmaal een temperament vol paard en hij verdient dit niet