Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:29

kamsel schreef:
GG: goed lezen wat er staat..
Ze heeft gezegd tegen roelie dat het geen schimmel wordt.
Alberto gebruikt die zin om te zeggen dat het geen palomino wordt. Dat klopt niet.
C heeft 1150 euro betaald voor een 8 jarige pony die b springen is. Weet zij dan wel of niet dat die pony niet goed is? Ik zou het een mooie prijs vinden voor een gezonde 8 jarige pony die alleen b springen is. Dat zij het verhaal op z'n zachtst gezegd aandikt en er vet winst op maakt is een ander verhaal, en niet heel vreemd voor een handelaar.
Dat roelie nodig was voor de uitzending snap ik.
Dat zij niet wist hoe er gehandeld werd geloof ik niet.

Dan geloof je dat niet, ik heb idd verschillende keren in het afgelopen jaar dingen mee gemaakt die niet klopte! Ik heb verschillende dingen geprobeerd om dit aan het licht te brengen! eindelijk ben ik de goede tegen gekomen die me wel geholpen heeft!
Achteraf klopte er veel meer dingen niet nou ik de verhalen van de gedupeerde ken. Ik had verder niks van doen met de verkoop en wist dus echt niet alles!
Zoals gezegt, ik deed het voor de hobby en reed de paarden daar alleen, ik werk fulltime en heb ook nog een prive leven! geloof mij zo veel kwam ik niet op die stal!

De afgelopen maanden heb ik alleen gedaan alsof, om alles te regelen voor het programma, ja ik ben dus in die maanden daar blijven komen. Maar dat was voor mij echt geen pretje!!!!!!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:32

DDW1190 schreef:
een paard is iedere dag anders! maar weet de verkoper hier wat vanaf dan is die nog steeds de lul!
en dat geld tot en met 6 maand!

bewijs dan maar dat de verkoper ervan wist...

Citaat:
Ingeval de koper het paard van een professionele handelaar heeft gekocht, terwijl de koper aangemerkt kan worden als een consument, kan onder omstandigheden het consumentenkooprecht van toepassing zijn. In dat geval dient de verkoper te bewijzen dat het paard niet aan een aandoening leed voor de koop. Hierdoor wordt de bewijslast in het voordeel van de koper omgekeerd. In beginsel dient de koper er echter vanuit te gaan dat hij dient te bewijzen dat het paard een verborgen gebrek heeft. En dat is zeker niet éénvoudig!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:36

blue_kim schreef:
Gentlegiant schreef:

Ze heeft wel degenlijk gezecht dat dat veulen Palomino kan worden :j

ze heeft wel gezegt tegen de kopers dat het een palomino kan worden, maar ze heeft inderdaad niet in de undercover beelden gezegt dat het geen palomino wordt, ze heeft gezegt dat het geen schimmel wordt.

Ze zei letterlijk: "Het blijft een vosje en wordt geen schimmel."

Als het een vosje blijft, wordt het dus ook geen palomino :)

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:38

Krissie0 schreef:
Citaat:
roelie85 schreef:
pff ben ik blij dat ik het meteen weet en het niet hier op terug hoef te lezen!
wat een reacties zeg... denk zal ook maar es wat neer zetten!
wat zullen er veel kaarsjes branden voor champie....
hopelijk komen ze nog in mijn vakantie anders worden het lange nachten en vroeg op om te gaan werken!
dus champie ff deze week nog

marialva schreef:
hey Roelie (dit is de R van C&R Stables)

we hebben samen al wat nachten erop zitten en heeft Roelie vorig jaar de bevalling van Estevão de Marialva gedaan
nou meis zal je vannavond wel weer bellen, we hebben nu een bokt corespondent die het laatse nieuws doorgeeft hier kunnen wij rsuten na een zware nacht

Ze zegt hier toch dat de R voor Roelie staat? Maarja of je C kan geloven?

Zoals ik al eerder verteld heb, de R in C&R stables stond idd voor Roelie, jammer genoeg, ik heb hier nooit om gevraagd en heb ook duidelijk gemaakt dat ik dit niet prettig vond! Tegen mij werd verteld dat ook al zou ik daar niet meer komen, de r bleef er toch wel in staan!
Ook vertelde ze tegen iedereen dat ik haar compagnon was! ook dit is absoluut niet het geval geweest... Ik heb nooit iets getekend mij Mw. en ik heb zeker nooit bij mw. gewerkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben in haar leugens getrapt en heb heel veel voor deze Mw. over gehad, als jullie eens zouden weten hoe vaak ik voor haar op en neer kwam rijden!

Denken jullie echt dat ik ergens 2 jaar zou blijven als ik weet dat er zo met de paarden omgegaan wordt! bah bah

Spijt heb ik, dat ik 2 jaar daar ben gebleven!
Ik heb absoluut geen spijt dat ik er alles aan gedaan heb om het programma door te laten gaan!!!!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:40

Roelie, respect dat je dit aanhangig gemaakt hebt hoor ;)

Heb je trouwens nog iets van haar gehoord nadat bekend werd dat jij haar gefilmd hebt?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:40

Alane schreef:
DDW1190 schreef:
een paard is iedere dag anders! maar weet de verkoper hier wat vanaf dan is die nog steeds de banketstaaf!
en dat geld tot en met 6 maand!

bewijs dan maar dat de verkoper ervan wist...

ohh dat is niet zo moeilijk hoor ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:51

Gentlegiant schreef:
Over winst maken ben ik het geheel met je eens of dat nu 500 of 5000 euro is doet er niet toe

Maar ga niet zeggen hij is goedgekeurt en gezond! en springt Z Want de pony springt geen z en is niet gezond!

Over die palomino tis goed zo ;)

En dan nog is het aan de koper om zelf te keuren...
Koper had de pony langer dan 1 dag.... verkoper heeft zelf niet gekeurd, en heeft de pony gekocht. Weet jij wat die eerste verkoper heeft verteld tegen C?
Ik zeg niet dat ze zelf slachtoffer is, maar bij die aankoop is niemand hier bijgeweest....
en wordt er elders verteld dat C zelf evenmin heeft gekeurd toen zij kocht...

Als men dan al roept over feiten.... het meeste gaat hier over aannames.

@DDW1190: volgens een advocaat is dat nog niet zo heel eenvoudig omdat te bewijzen, als koper mag je eerst bewijzen dat de verkoper ervan af wist, en dan mag de verkoper bewijzen dat het ten tijde van de aankoop niet aanwezig was....

gezien de Antedateringstermijn van de genoemde voorbeelden, heb je daar als koper niet zo heel veel tijd voor.
En met rugproblemen wordt het al helemaal moeilijk, de rug wordt praktisch niet op de foto gezet.

Spat: max 3 maand afhankelijk van de foto's...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:53

kamsel schreef:
Maar goed in het geval van Dana dus niet, dat kwam ook wel naar boven in de uitzending. Maar sorry, een beetje da moet toch het verschil tussen een 12 en 20 jarige kunnen zien.

Zeker, en daarom zou ook het functioneren van de da's in dergelijke gevallen tegen het licht gehouden moeten worden. Maar het doet niets af aan de misleiding van de verkoper. Zeggen dat het paard 12 is terwijl je weet dat het 20 is is niet goed, niet goed te praten, hoe naief de kopers en de dierenartsen ook zijn.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:55

Citaat:

ze heeft wel gezegt tegen de kopers dat het een palomino kan worden, maar ze heeft inderdaad niet in de undercover beelden gezegt dat het geen palomino wordt, ze heeft gezegt dat het geen schimmel wordt.[/quote]
Ze zei letterlijk: "Het blijft een vosje en wordt geen schimmel."

Als het een vosje blijft, wordt het dus ook geen palomino :)[/quote]

Inderdaad ik heb dat ook gehoord, en bij de eerste beelden dacht ik al meteen dat het over Sonho Cavalos aka C&R Stables ging..
Heb altijd al een raar gevoel gehad bij die stal, al enkel door hun website (die trouwens ook niet meer bestaat..)
Geloof ook niet bepaald dat Marialva een Lusitano was die kampioen werd op de Lusitano Horsefair in Golegã....
En iemand zei dat de paarden niet mishandeld werden?? Hmm, paard krijg zomaar een klap voor het hoofd en de bonte had een grote bult op z'n hoofd en een paar japen?...En zo'n klein veulentje dat zo ziek is..zo door laten lopen? Je kon zeer duidelijk zien op de beelden dat het diertje problemen heeft met ademhalen...
Maar goed..who am I..
Ik vind het een zeer treurig iets..zulke mensen zouden ze op moeten knopen

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:57

Amoroso schreef:
Inderdaad ik heb dat ook gehoord, en bij de eerste beelden dacht ik al meteen dat het over Sonho Cavalos aka C&R Stables ging..
Heb altijd al een raar gevoel gehad bij die stal, al enkel door hun website (die trouwens ook niet meer bestaat..)
Geloof ook niet bepaald dat Marialva een Lusitano was die kampioen werd op de Lusitano Horsefair in Golegã....
En iemand zei dat de paarden niet mishandeld werden?? Hmm, paard krijg zomaar een klap voor het hoofd en de bonte had een grote bult op z'n hoofd en een paar japen?...En zo'n klein veulentje dat zo ziek is..zo door laten lopen? Je kon zeer duidelijk zien op de beelden dat het diertje problemen heeft met ademhalen...
Maar goed..who am I..
Ik vind het een zeer treurig iets..zulke mensen zouden ze op moeten knopen

Ik zeg niet dat er niet mishandeld wordt, maar even 1 correctie:
Die bonte merrie staat met een hengstveulen wat niet bepaald een lieverdje is, die is de oorzaak van de plekken op het hoofd van de moeder!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:59

Shadow0 schreef:
kamsel schreef:
Maar goed in het geval van Dana dus niet, dat kwam ook wel naar boven in de uitzending. Maar sorry, een beetje da moet toch het verschil tussen een 12 en 20 jarige kunnen zien.

Zeker, en daarom zou ook het functioneren van de da's in dergelijke gevallen tegen het licht gehouden moeten worden. Maar het doet niets af aan de misleiding van de verkoper. Zeggen dat het paard 12 is terwijl je weet dat het 20 is is niet goed, niet goed te praten, hoe naief de kopers en de dierenartsen ook zijn.

maar is dat een verborgen gebrek? De eerdere eigenaar heeft het paard aan geheel iemand anders gegeven... andere naam in ieder geval, we moeten er dan zomaar van uitgaan dat het dezelfde persoon is als C.
(even los dat papieren zijn vervalst, wat mi als je onderzoek doet ook bovenwater komt, halve stempel op chipcode, entingsboekje terwijl paspoorten al verplicht waren)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:59

roelie85 schreef:
Zoals ik al eerder verteld heb, de R in C&R stables stond idd voor Roelie, jammer genoeg, ik heb hier nooit om gevraagd en heb ook duidelijk gemaakt dat ik dit niet prettig vond! Tegen mij werd verteld dat ook al zou ik daar niet meer komen, de r bleef er toch wel in staan!
Ook vertelde ze tegen iedereen dat ik haar compagnon was! ook dit is absoluut niet het geval geweest... Ik heb nooit iets getekend mij Mw. en ik heb zeker nooit bij mw. gewerkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben in haar leugens getrapt en heb heel veel voor deze Mw. over gehad, als jullie eens zouden weten hoe vaak ik voor haar op en neer kwam rijden!

Denken jullie echt dat ik ergens 2 jaar zou blijven als ik weet dat er zo met de paarden omgegaan wordt! bah bah

Spijt heb ik, dat ik 2 jaar daar ben gebleven!
Ik heb absoluut geen spijt dat ik er alles aan gedaan heb om het programma door te laten gaan!!!!!
[/quote]

Ach Roelie, jou valt absoluut niets te verwijten! Je hebt goed gehandeld. Maar er zijn nu eenmaal mensen die overal op in moeten gaan.
Precies hetzelfde met dat ik gisteren door de slijk werd gehaald dat ik Bijou heb verkocht aan C....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:01

blue_kim schreef:
Gentlegiant schreef:

ze heeft wel gezegt tegen de kopers dat het een palomino kan worden, maar ze heeft inderdaad niet in de undercover beelden gezegt dat het geen palomino wordt, ze heeft gezegt dat het geen schimmel wordt.

Ze heeft tegen Roelie letterlijk gezegd: "het blijft wel een vosje".

Wat geen vosje IS kan natuurlijk geen vosje BLIJVEN, ze wist dondersgoed dat het geen palo was. Ze geeft zelf toe dat ze op kleur fokt, zij weet echt wel wat een palomino is ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:02

ik heb zo'n mijn twijfels,
aan de ene kant vind ik het knap dat je alberto erbij hebt gehaald, maar ik weet niet als je het al weleens tegen of met c erover hebt gehad over hoe ze met de paarden omgaat?

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:03

Roelie ik val jouw er ook niet op aan. Maar vroeg me gewoon af of de R echt voor Roelie stond/staat.
Sorry als dat wel zo overkwam...

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:06

DDW1190 schreef:
aan de ene kant vind ik het knap dat je alberto erbij hebt gehaald, maar ik weet niet als je het al weleens tegen of met c erover hebt gehad over hoe ze met de paarden omgaat?

Ik zeg helemaal niet dat ik het er met C over gehad heb hoe ze de paarden behandeld!
Ik heb het er met andere gedupeerde over gehad die er helaas niet aan mee wouden werken!

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:08

Krissie0 schreef:
Roelie ik val jouw er ook niet op aan. Maar vroeg me gewoon af of de R echt voor Roelie stond/staat.
Sorry als dat wel zo overkwam...

Voelde me ook niet door jou aangevallen, het is gewoon dat niemand het verhaal kent en toch iedereen het beter weet maar ja dat is heel normaal hier!
Ik maak alleen duidelijk dat ik hier ook niet van gedient was! maar ja helaas kan ik dat allemaal niet meer terug draaien!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:12

DDW1190 schreef:

Zij heeft niet zelf Alberto erbij gehaald.
Dat heeft ze al eerder gezgd in dit topic.

Familie van 1 van de gedupeerden die in de uitzending te zien waren hebben Alberto erbij gehaald.

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:13

Renske_ schreef:
DDW1190 schreef:

Zij heeft niet zelf Alberto erbij gehaald.
Dat heeft ze al eerder gezgd in dit topic.

Familie van 1 van de gedupeerden die in de uitzending te zien waren hebben Alberto erbij gehaald.

juist!

DDW1190

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:14

okee, nouja dat je hebt meegewerkt laat ik het anders zeggen :)

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:17

ja dat zou ik ook doen .
er zijn wel paarden en mensen in het spel . en ik denk dat er heel wat reactie,s achterwege kunnen blijven als er een GOED gelezen word .

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:23

@ Roelie:
Het siert je dat je meegewerkt hebt aan de uitzendingen om deze manier van 'handelen' aan de kaak te stellen.
Ik denk dat als je alles had geweten dat je ook anders gehandeld had of dat de dingen in jou geval anders waren verlopen, maar de praktijk is zo lijkt het dat ook jij misleid bent door C..
Ik ben er niet bij geweest ik weet er het fijne niet van ik ga alleen af op wat ik gezien heb tijdens de uitzendingen en lees op bokt, dan zou het wel behoorlijk krom zijn om jou verwijten te maken.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:42

nombrado.... On topic aub...
De paarden die bij C stonden zijn niet verkracht, laat staan gestenigd...

Roelie... Petje af!
Is wat lef voor nodig!
Die Marialva en Bijou vind ik wel heel mooie dieren...
Bijou wilde ik nog voor gaan bellen, maar vriendlief wilde niet

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:43

Shadow0 schreef:
kamsel schreef:

Zal ik jullie nog een verhaaltje vertellen, wat in jullie geval naar het land der fabelen gezonden wordt:
Dana is idd niet door ons gekeurd ten tijde van de koop,Dana is wel degelijk door een kenner die ik meegenomen heb,grondig onder de loep genomen incl.rijden en een buigproef waar geen probleem uitkwam.
De problemen kwamen na een aantal weken, in de vorm van weigeren,steigeren en dik achterbeen na het berijden.
Dana is toen wel degelijk op de foto (rontgen)gezet omdat dat been geopereerd moest worden en weet je....
de rontgenfoto`s lieten normale slijtage zien voor een ong 12 jarig paard.
Aan het gebit is na een bepaalde leeftijd niet meer exact te zien wat de leeftijd is!
Zelfs de paardentandarts was verrast met onze bevindingen betreft de leeftijd van ons paard en weet uit ervaring dat er oude paarden bestaan met een perfect gebit.
De osteopaat, waarbij Dana al jaren onder behandeling staat ,was en is nog steeds verbaasd over de algehele conditie van ons paard en geloofde er geen barst van in 1e instantie.
Dana is dan niet te berijden maar als ik haar morgen op marktplaats te koop aanbiedt als 16/17 jarige fokmerrie, geloof je het ook.
Zowel kenners als nono`s zien de echte leeftijd van 25 er niet aan af.
Sommige oudjes drogen nu eenmaal goed op( zeker als ze de juiste zorg krijgen).

Maar goed ...ook dit zal wel een sprookje zijn :(:)

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:48

Pepper1 schreef:
nombrado.... On topic aub...
De paarden die bij C stonden zijn niet verkracht, laat staan gestenigd...

Roelie... Petje af!
Is wat lef voor nodig!
Die Marialva en Bijou vind ik wel heel mooie dieren...
Bijou wilde ik nog voor gaan bellen, maar vriendlief wilde niet

Dank je!
ben blij dat je niet voor Bijou gebeld hebt!