Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:43

slimmerik schreef:
Dit topic barst van ervaringen uit de eerste hand.... dus daar heb ik gewoon meer mee als dat verdedigingswerk wat nergens op gestoeld is.

ga jij af op verhalen van anderen of je besluit of je iemand aardig vind?
of ga je zelf op onderzoek of de verhalen wel gegrond zijn.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:43

Alane schreef:
Ja en? moet een fokker dan een veulen dat hij/zij gefokt heeft voor kostprijs verkopen en mag hij geen winst maken?
Is het dan onterecht dat totilas voor tig miljoen verkocht zou worden omdat hij voor minder aangekocht is?

Dit ging niet over het veulen, maar over B-pony Lucky die als Z-pony verkocht is. Lees verhalen newnails ;)

Natuurlijk mag er veel winst gemaakt worden op Totilas, ik geloof dat die ook daadwerkelijk wat gepresteerd heeft de afgelopen tijd ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:44

nombrado schreef:
slimmerik schreef:
Dit topic barst van ervaringen uit de eerste hand.... dus daar heb ik gewoon meer mee als dat verdedigingswerk wat nergens op gestoeld is.

ga jij af op verhalen van anderen of je besluit of je iemand aardig vind?
of ga je zelf op onderzoek of de verhalen wel gegrond zijn.

Ik heb zelf met dat wijf te maken gehad en ga op eigen ervaringen af en wat mijn ogen zien.... Jij ook?

Wat zijn jouw onderzoeksresultaten? Behalve constant in twijfel trekken van getuigeverklaringen?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:46

slimmerik schreef:
Ik heb zelf met dat wijf te maken gehad en ga op eigen ervaringen af en wat mijn ogen zien.... Jij ook?

Wat zijn jouw onderzoeksresultaten?

omschrijf jou ervaring eens met deze handelaar?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:46

SLIM

ssssst rustig blijven... in en uit ademen....

en laat nombrado maar.
Die wil graag boven de massa uitsteken, wat hem goed lukt, door overal iedereen op de kast te jagen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:47

nombrado schreef:
slimmerik schreef:

Wat zijn jouw onderzoeksresultaten?

omschrijf jou ervaring eens met deze handelaar?

Eerst jij.... mijn ervaringen zijn niet voor i-net bedoeld.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:54

nombrado schreef:
slimmerik schreef:
Als barokkepaardliefhebber zul je ongetwijfeld een vriendin van C zijn ..

ik ken hele C niet.
zou haar niet eens willen kennen
maar ik kan heel slecht tegen een heksenjacht
van een grote groep mensen tegen 1
op die manier stenigde ze ook (doen ze trouwens nog in sommige landen)
vrouwen die verkracht worden, worden daar gestenigd
massahysterie noem ik dat!

Slimmerik, dat gaat moeilijk worden...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:54

slimmerik schreef:
Eerst jij.... mijn ervaringen zijn niet voor i-net bedoeld.

ik heb geen ervaringen met C, ken haar niet, dus kan daar niet over oordelen
blijkbaar jij wel
als je die kan weerleggen met feiten, heb je een hele goede zaak

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:56

Alane schreef:
registratie van auto's is beter geregeld dan die van paarden, en zelfs daar lukt het niet om het waterdicht te krijgen qua oplichting en fraude...

Nee, waterdicht gaat niet lukken. Maar dit is weer het andere uiterste.

Citaat:
Er is geen verkoper of handelaar die je geld kadoo doet, geen euro... laat staan 20 000 of meer (het veulen verhaal) Ze heeft het over 1000 euro voor het veulen met ALS kans er 30 of 40 000 voor terug te vangen binnen 3 jaar.....

Tuurlijk, dat veulenverhaal / kleuren / dekhengst voor veel geld was net zo doorzichtig als een wasmiddelreclame. Maar dat is ook niet het punt, tenminste, ik kan me daar niet over opwinden. Als je daar intrapt ben je gewoon naief.
De manier waarop er over het gebrek gesproken en gelogen werd... dat was kwalijk. Achter de schermen is ze er van overtuigd dat er meer aan de hand is, en daar liegt ze over. (En als professionele handelaar kun je niet wegkomen met dat ze niet precies weet wat rhino is of doet.) En naast niet integer en niet fatsoenlijk is dat ook gewoon verboden.

nombrado

Brainless schreef:
en laat nombrado maar.
Die wil graag boven de massa uitsteken, wat hem goed lukt, door overal iedereen op de kast te jagen...

je kan je afvragen, waarom je je op de kast laat jagen.
ik behoor idd het liefst niet tot een massa
blijf autonoom (zouden meer mensen moeten doen :D )

DDW1190

Alane schreef:
Gentlegiant schreef:
De pony heeft de handelaarster voor 6,000 verkocht en aangekocht voor 1150!

Ja en? moet een fokker dan een veulen dat hij/zij gefokt heeft voor kostprijs verkopen en mag hij geen winst maken?
Is het dan onterecht dat totilas voor tig miljoen verkocht zou worden omdat hij voor minder aangekocht is?

Gentlegiant schreef:
Ze heeft wel degenlijk gezegd dat dat veulen Palomino kan worden :j

KAN worden.... KAN goedgekeurd worden... KAN veel geld opleveren.....
KAN dood gaan, KAN eroverheen groeien.... KAN een topper worden.....
en dan heb jij als koper onderzoeksplicht.
MAAR ze heeft nergens gezegd dat het GEEN palomino zou worden... enkel en alleen dat ze zeker wist dat het GEEN schimmel zou worden.

volgens mij heeft een palomino gelijk al een palominokleur bij de geboorte.
verder vind ik het wel heel dom als je in deze dingen intrapt!
en als je iets niet vertrouwd gewoon laten keuren!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:01

Alane schreef:
Gentlegiant schreef:
De pony heeft de handelaarster voor 6,000 verkocht en aangekocht voor 1150!

Gentlegiant schreef:
Ze heeft wel degenlijk gezegd dat dat veulen Palomino kan worden :j

KAN worden.... KAN goedgekeurd worden... KAN veel geld opleveren.....
KAN dood gaan, KAN eroverheen groeien.... KAN een topper worden.....
en dan heb jij als koper onderzoeksplicht.
MAAR ze heeft nergens gezegd dat het GEEN palomino zou worden... enkel en alleen dat ze zeker wist dat het GEEN schimmel zou worden.

Over winst maken ben ik het geheel met je eens of dat nu 500 of 5000 euro is doet er niet toe

Maar ga niet zeggen hij is goedgekeurt en gezond! en springt Z Want de pont springt geen z en is niet gezond!

Over die palomino tis goed zo ;)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:02

nombrado schreef:
slimmerik schreef:
Als barokkepaardliefhebber zul je ongetwijfeld een vriendin van C zijn ..

ik ken hele C niet.
zou haar niet eens willen kennen
maar ik kan heel slecht tegen een heksenjacht
van een grote groep mensen tegen 1
op die manier stenigde ze ook (doen ze trouwens nog in sommige landen)
vrouwen die verkracht worden, worden daar gestenigd
massahysterie noem ik dat!

Ik begrijp je punt ergens wel, alleen is de "gestenigde" in dit geval (zoals jij het noemt) niet degene die verkracht is, maar de verkrachter...

Maar ik begrijp ook de massahysterie. Iedereen is woedend dat er zoveel rotte appels in de paardenwereld zitten en zijn het zat.
Je kunt niemand vertrouwen en wordt belazerd waar je bijstaat. Iedereen ziet het leed van de dieren.
Ik moet zeggen dat ik al een aantal keren jankend achter mijn computer heb gezeten in het half jaar dat ik op bokt zit vanwege het onrecht jegens paarden e.d. Om woedend (en hysteries :D ) van te worden.

Heeeeel veel bokkers zijn belazerd, dus dan is die hysterie toch niet zo raar?
En iedereen weet ook dat er op bokt ook mensen actief zijn die bij die rotte appels horen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:02

cissie schreef:
Feit blijft dat het beneden alle peil is om mensen een paard/pony te verkopen die niet geschikt voor het doel waarvoor deze mensen het dier willen gaan 'gebruiken'.

Dat gebeurd alleen al als mensen denken dat wanneer ze een paard kopen gelijk de kunde van de ruiter er gratis bij krijgen..... En sommigen niet begrijpen dat ze een paard kopen en geen combinatie, en dat alles valt en staat bij de kunde van de ruiter.
De meesten denken dat een paardrijden als fietsen is, wel begrijpen dat je met een lelijke eend formule één wedstrijd kunt winnen, maar dat in een formule één auto sturen evenmin voor iedereen weggelegd is.

cissie schreef:
Inspelen op de onkunde en onervarenheid van kopers doen veel handelaren/verkopers.....daarom raad ik kopers altijd aan een derde persoon mee te nemen die kennis van zaken heeft, het liefste een DA die gelijk een klinische keuring kan uitvoeren en evt indien nodig een rongten erachteraan.
Dat mensen op eigen houtje in goed vertrouwen dan toch besluiten een paard/pony aan te schaffen en zich blindstaren op de uitleg/verkooppraatjes van de handelaar is zuur, soms hebben ze geluk en gaat het goed maar uit deze hele toestand blijkt wel dat het ook gruwelijk mis kan gaan.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat alle kopers naief of onervaren zijn geweest er schort wel meer aan, maar een deel is hunzelf te verwijten.
Paardenhandel is en blijft dubieus en ten alle tijden zul je er alles aan moeten doen om jezelf in te dekken.

Handel is overal even dubieus, zorg dat je goedbeslagen ten ijs verschijnt, en verwacht niet dat je meer ziet of weet dan een handelaar.

en ik ben het geheel met Mombrando eens, iedereen rent achter elkaar aan, en roept maar alsof ze er zelf bij zijn geweest...
Een forum is geduldig en oordeelt niet, je kunt schrijven wat je wilt of niet wilt... wat men hier schrijft zegt niets of de handel en wandel.... en net zoals ik kan nalezen en nazoeken dat een vos geen palomino zal worden qua kleur, kan een aspirant koper dat ook... en dat was het meest opvallende, dat werd door de 'deskundigen' niet eens weerlegd.... en heeft het team van AS niet eens de moeite genomen omdat na te zoeken....

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:05

een paard is iedere dag anders! maar weet de verkoper hier wat vanaf dan is die nog steeds de lul!
en dat geld tot en met 6 maand!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:05

nombrado schreef:
slimmerik schreef:
Ik vind persoonlijk dat het verdedigen van dat wijf door jou niet alleen getuigt van oogkleppen maar een zgn. plaat beton. Dus ik vraag me af hoe snel jij in de gaten zou hebben dat er iets mis is op die stal of whatever welke stal dan ook.....

nogmaals, ik verdedig niemand, maar kan heel goed zelf denken
daar heb ik stegeman niet voor nodig
en ga niet blind af op verhalen en roddels van anderen.
ik trek mijn eigen conclusie
niet die van de massa
als er meer mensen dat nou eens zouden doen, zelf nadenken
ontstaan dit soort problemen ook niet.
en komen er ook geen oorlogen

Zonder info (die je niet krijgt van de oplichter) kun je geen juiste conclusie trekken.
Je doet het pas goed als de de verhalen en roddels kunt filteren naar feiten en waarheden.
Zelf nadenken zonder verhalen brengen je ook niet naar de waarheid in gevallen als dit.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:06

nombrado schreef:
jes_sira schreef:
Ik begrijp je punt ergens wel, alleen is de "gestenigde" in dit geval (zoals jij het noemt) niet degene die verkracht is, maar de verkrachter...

er zijn landen (islamitische) dat de (ondergeschikte) vrouw, die verkracht ís, gestenigd wordt (echt waar)
ze heeft nl de verkrachter verleid

en daarom ben ik blij dat ik een Nederlander ben!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:08

@ Alane:
Met niet geschikt bedoel ik meer, lichamelijk niet in staat om bijv een z parcours te springen.

Het tweede stukje ben ik met je eens, als koper heb je ook nog zoiets als onderzoek...ipv alles voor zoete koek aannemen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:09

nou dat is gewoon zo nombrado (eigenwijze kon je beter heten).

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:09

brainless:

nee maar als je een goede handelaar bent neem je ook slechte paarden terug en bied je een andere aan!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:10

nombrado schreef:
jes_sira schreef:

er zijn landen (islamitische) dat de (ondergeschikte) vrouw, die verkracht ís, gestenigd wordt (echt waar)
ze heeft nl de verkrachter verleid

Zoals anderen als hebben gezegt.

Reageren op jouw heeft totaal geen nut.... :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:11

jes_sira: ja klopt helemaal hoor, maar gewoon over de naam heen lezen, dan blijft het topic nog leuk!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:12

DDW1190

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:16

ja klopt, ik weet wel ongeveer hoor, wanneer je een paard moet terug nemen!

maar dat over het terugnemen van de handelaar vind ik gewoon net zo eerlijk, ligt er ook aan wat je met de handelaar afspreekt!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:17