cissie schreef:Feit blijft dat het beneden alle peil is om mensen een paard/pony te verkopen die niet geschikt voor het doel waarvoor deze mensen het dier willen gaan 'gebruiken'.
Dat gebeurd alleen al als mensen denken dat wanneer ze een paard kopen gelijk de kunde van de ruiter er gratis bij krijgen..... En sommigen niet begrijpen dat ze een paard kopen en geen combinatie, en dat alles valt en staat bij de kunde van de ruiter.
De meesten denken dat een paardrijden als fietsen is, wel begrijpen dat je met een lelijke eend formule één wedstrijd kunt winnen, maar dat in een formule één auto sturen evenmin voor iedereen weggelegd is.
cissie schreef:Inspelen op de onkunde en onervarenheid van kopers doen veel handelaren/verkopers.....daarom raad ik kopers altijd aan een derde persoon mee te nemen die kennis van zaken heeft, het liefste een DA die gelijk een klinische keuring kan uitvoeren en evt indien nodig een rongten erachteraan.
Dat mensen op eigen houtje in goed vertrouwen dan toch besluiten een paard/pony aan te schaffen en zich blindstaren op de uitleg/verkooppraatjes van de handelaar is zuur, soms hebben ze geluk en gaat het goed maar uit deze hele toestand blijkt wel dat het ook gruwelijk mis kan gaan.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat alle kopers naief of onervaren zijn geweest er schort wel meer aan, maar een deel is hunzelf te verwijten.
Paardenhandel is en blijft dubieus en ten alle tijden zul je er alles aan moeten doen om jezelf in te dekken.
Handel is overal even dubieus, zorg dat je goedbeslagen ten ijs verschijnt, en verwacht niet dat je meer ziet of weet dan een handelaar.
en ik ben het geheel met Mombrando eens, iedereen rent achter elkaar aan, en roept maar alsof ze er zelf bij zijn geweest...
Een forum is geduldig en oordeelt niet, je kunt schrijven wat je wilt of niet wilt... wat men hier schrijft zegt niets of de handel en wandel.... en net zoals ik kan nalezen en nazoeken dat een vos geen palomino zal worden qua kleur, kan een aspirant koper dat ook... en dat was het meest opvallende, dat werd door de 'deskundigen' niet eens weerlegd.... en heeft het team van AS niet eens de moeite genomen omdat na te zoeken....