Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:36

Deze klachten verergeren wel door roken Vork

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:38

ik zeg ook niet dat het overdreven is en als je het zo'n ramp vind waarom ga je dan in een kroeg uit waar ze roken? er zijn nu al kroegen waar je niet mag roken??? en op staat of je echt niet altijd bij die rokers te gaan staan hoor
je hebt ook een eigen keus

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:39

ja als je al last hebt van copd dan is het best lastig als mensen bij jou in de buurt roken maar goed je kunt dit ook even tegen die mensen zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:40

dus wij moeten weg omdat een ander niet kan stoppen met de verslaving?
Omgekeerde wereld niet?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:41

xxxmarexxx schreef:
ik zeg ook niet dat het overdreven is en als je het zo'n ramp vind waarom ga je dan in een kroeg uit waar ze roken? er zijn nu al kroegen waar je niet mag roken??? en op staat of je echt niet altijd bij die rokers te gaan staan hoor

Waar lees jij dat ik uit ga? En ik moet maar weg blijven omdat een ander zo'n smerige gewoonte heeft? Dat bedoel ik nou het is een toppunt ven egoisme die rokers

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:43

xxxmarexxx schreef:

De feestjes waar ik altijd heen ging, werd gewoon altijd gerookt, hoor. Daar ging ik niet voor thuis blijven. Even voor de goede orde, ik ben nu 37 en ga wat minder uit (ben tot mijn 34e heel veel uit geweest Knipoog ). Tot ik zwanger werd, toen bleef ik maar wel thuis. Vond ik wel jammer, maar ja, die vieze rook.... En als je op een gegeven moment met zo'n dikke toeter loopt, heb je er ook niet zo'n behoefte meer aan om erg uit je dak te gaan. Haha!
Eigen keuze was er niet, al had je gewild. Overal werd gepaft. Vandaar dat ik het over ''rookterreur'' had.

En mijn vriend, die in zijn band speelt in diverse horeca toco's, heeft ook geen keuze. Die mag vele avonden in de rook gaan staan. Straks dus niet meer, HIEHAAAA. Go jij! Go jij!
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 07-03-08 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:45

WAARSCHUWING:

Roken schaadt de
sociale gevoelens
en kan extreem
egoïsme veroorzaken

Mag wat mij betreft ook wel op de pakjes Haha!

Cheiba

hahaha jij maakt zelf die keus om in een rookers kroeg te stappen zoals ik al zei er zijn kroegen waar ze nie mogen roken!!
he maar jij bent niet het top punt van egoisme...: je zegt zelf dat roker maar aan de kant moeten voor jullie niet rokers... ik weet niet maar dat klinkt net zo egoistisch....

Anoniem

*proest* Nagelbijten / Gniffelen ROFL

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:46

Jij snapt er echt helemaal niets van, he? Knipoog

Maar goed, mij een zorg, je mag gewoon niet meer roken in die gelegenheden per 1 juli. Dus..... Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 07-03-08 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:46

Roken dood hersencellen nadya Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:47

katiavl schreef:

Jaaaaa, dat is wel heel duidelijk nu, hahahaha...... ROFL ROFL ROFL

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:48

ja das wel te zien bij de niet rokers die onbewust niet uit eigen wil mee roken;) Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:48

@Mare... als ik een frikandel eet, moet jij hem ook voor een kwart opeten.. of je nu vegatarier bent of niet.. eten zul je.
Staat een ander met zijn kroket in de buurt... eten.. of je wilt of niet.
Overal waar je komt, moet je vreten.. je voelt je er niet lekker bij... maar ja enig ander alternatief is een plek zoeken zonder eten... en dat heeft niet elk dorp of stad... of je moet thuis blijven... want ja die andere stoppen niet met hun vreet gewoonte...

Klinkt raar hè? Haha!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:51

Ik kan het alleen maar toejuichen hoor! Roken is nou eenmaal een slechte gewoonte letterlijk en figuurlijk! Smerige troep is het.
En zeker zijn veel rokers erg egoistisch bezig. Is het dan goed dat iedereen van hun smerige gewoonte mee moet staan te genieten. Nou daar pas ik voor. Hoop dat ze het helemaal afschaffen!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:52

nee hoor ik snap best wat je bedoelt en ik snap ook best dat de overheid er nu iets aan gaat doen. dat is ook niet erg. maar dat het zo extreem moet zoals nu....Verward
de overheid verdient ik weet niet hoeveel belasting aan al die pakjes sigareten... wat al er dadelijk niemand meer rookt?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:53

@xxxmarexxx: Wie zegt dat er dadelijk niemand meer rookt? Jij overweegt toch ook niet om te stoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:54

als er niemand meer rookt halen ze dat er wel weer uit op de ziektenkosten... maar denk niet dat er veel door stoppen.

Tja zo extreem... alle waarschuwingen op de pakjes hebben niet geholpen dat mensen wat meer naar hun medemens kijkt die niet rookt.
Er werd gewoon door gepaft of we nog in de jaren 70 leven.... toen men echt nog niet beter wist.

Tja dan krijg je drastische maatregelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:55

Blijkbaar helpen al die regeltjes niet om veel mensen van het roken af te helpen (al wordt er toch wel minder gerookt dan 20 jaar geleden), dus daar maak ik me geen zorgen om, hoor, xxxmarexxx. Ik heb niet zo'n medelijden met de overheid. Haha!
Jij wel dan? Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:56

Nadya schreef:
katiavl schreef:

Jaaaaa, dat is wel heel duidelijk nu, hahahaha...... ROFL ROFL ROFL

Maar er is echt een publicatie over geweest hoor in Journal of Neuroscience Lachen

Ik denk ook dat er veel niet gaan stoppen, vermindering in beginnende rokers, of vermindering in aantal sigaretten wel

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:57

xxxmarexxx schreef:
hahaha jij maakt zelf die keus om in een rookers kroeg te stappen zoals ik al zei er zijn kroegen waar ze nie mogen roken!!
he maar jij bent niet het top punt van egoisme...: je zegt zelf dat roker maar aan de kant moeten voor jullie niet rokers... ik weet niet maar dat klinkt net zo egoistisch....

Vreemd maar die kroegen ken ik niet, er bestonden voorheen geen kroegen waar niet gerookt mag worden dus helaas voor jou gaat dat niet op

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:59

nee niet echt! maar wat ik niet snap jullie denken dat alle rokers egoisten zijn!! FOUT!!!!!!
jullie zijn net zo erg. zolang jullie maar geen rook hoeven in te ademen is het goed maar dat iemand anders wel wil roken en daar dan thuis voor moet blijven of weet ik veel wat dat maakt jullie nix uit.
ik weet wel dat het straks rustig word met uitgaan (wel een voordeel)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:59

Katiavl, ik geloof je, hoor, van dat wetenschappelijke bericht. Ja
Hoe dan ook, dat het niet gezond voor je is, lijkt me heel duidelijk.

En Mistral, ik denk dat deze mare wat jonger is dan wij zijn. Want ik heb ook geen kroegen/discotheken e.d. gekend waar niet gerookt mocht worden. En ik ken ze nog steeds niet. Moet echt op 1 juli wachten. Haha!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:01

nou veel succes dan met wachten;)
en ik weet niet hoe oud jullie zijn maar als jullie zoveel ouder zijn als mij mag ik dan vragen of jullie zowiezo nog wel een uit gaan????

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:02

xxxmarexxx schreef:
nee niet echt! maar wat ik niet snap jullie denken dat alle rokers egoisten zijn!! FOUT!!!!!!
jullie zijn net zo erg. zolang jullie maar geen rook hoeven in te ademen is het goed maar dat iemand anders wel wil roken en daar dan thuis voor moet blijven of weet ik veel wat dat maakt jullie nix uit.
ik weet wel dat het straks rustig word met uitgaan (wel een voordeel)

Ik wil geen rook, ik zit in een familie waar er predispositie is voor longkanker. Mijn goed recht ook, maar omdat ik gezond wil blijven moet ik wegblijven, want anders zou het egoïstisch zijn. Want immers gezonde mensen moeten opzij gaan voor mensen met een slechte verslaving

ik ben 21 Lachen