Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:24

Nadya schreef:
Als een mens mijn kind met opzet vermoord, dan vrees ik dat ik hem ook vermoord. Juist omdat het om een mens gaat, iemand die wel kan nadenken over zijn daden.
Maar ja, dat mag ook niet, want dan speel ik eigen rechter.

Gek is dat eigenlijk als je het zo bekijkt.......... een dier doodschieten omdat het mijn kind aanvalt wordt volgens mij justitieel door de beugel gezien..........

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:26

KiWiKo schreef:
Nadya schreef:
Als een mens mijn kind met opzet vermoord, dan vrees ik dat ik hem ook vermoord. Juist omdat het om een mens gaat, iemand die wel kan nadenken over zijn daden.
Maar ja, dat mag ook niet, want dan speel ik eigen rechter.

Gek is dat eigenlijk als je het zo bekijkt.......... een dier doodschieten omdat het mijn kind aanvalt wordt volgens mij justitieel door de beugel gezien..........

Ja, is ook gek. Maar dieren hebben sowieso minder rechten dan mensen, dat is helaas wel bekend.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:27

Toch kan een eigenaar van een dier de doder dan weer aanklagen hoor. Het mag niet "zomaar".
Het afmaken van dieren gebeurt nog altijd op last van de rechter.
Doet iemand het zelf, dan is die strafbaar.

* edit:We hebben het dan niet over eutaniseren door een dierenarts op verzoek van eigenaar bij oud of ziek/gewond dier.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:57

Shezzit schreef:
Voor het kindje zelf, de hengst en de eigenaren van de hengst vind ik dit afschuwelijk.
Voor de ouders van het kind zeg ik: eigen schuld dikke bult! Als je zo graag kinderen wilt, dan let er verdomme op waar je ze laat!

eigen schuld dikke buld, dit zijn dus echt woorden van iemand zonder kinderen! Denk je niet dat die mensen genoeg schuldgevoelend hebben zonder alle veroordelingen die er worden gedaan. Je kind verliezen is het ergste wat je als ouder kan overkomen.
Daarnaast waren de ouders van het kind ook de eigenaren van de hengst.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:00

Ddees schreef:
Shezzit schreef:
Voor het kindje zelf, de hengst en de eigenaren van de hengst vind ik dit afschuwelijk.
Voor de ouders van het kind zeg ik: eigen schuld dikke bult! Als je zo graag kinderen wilt, dan let er verdomme op waar je ze laat!

eigen schuld dikke buld, dit zijn dus echt woorden van iemand zonder kinderen! Denk je niet dat die mensen genoeg schuldgevoelend hebben zonder alle veroordelingen die er worden gedaan. Je kind verliezen is het ergste wat je als ouder kan overkomen.
Daarnaast waren de ouders van het kind ook de eigenaren van de hengst.

Alweer: Jaa inderdaad Ja

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:05

Citaat:

ERG grof gezegd.... Scheve mond ik vind zo'n uitspraak dus echt op het randje, zo niet OVER het randje...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:15

Ik vind het ook niet kunnen om te zeggen 'eigen schuld, dikke bult'. Iemand die met zulke uitspraken komt, heeft geen kinderen. Dat kan niet anders. Dat is te kortzichtig om te zeggen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:20

Niemand vraagt erom zoiets verschrikkelijks mee te maken, en die mensen zullen momenteel verscheurd worden door schuldgevoelens.
Op de ene nare gebeurtenis (de dood van het kind), volgt dan de andere nare gebeurtenis (de dood van het paard) en dat roept nogal wat gevoelens op.
Ik realiseer me dondersgoed dat ik achter mijn computer geen weet heb van hetgeen precies gebeurt is, we slaan er met z'n allen dus maar een slag naar.
1 ding maakt het wel weer heel pijnlijk duidelijk: kinderen & dieren samen zonder toezicht; levensgevaarlijk!
Hopelijk zal niemand van ons dit ooit mee hoeven maken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:22

Ninx schreef:
1 ding maakt het wel weer heel pijnlijk duidelijk: kinderen & dieren samen zonder toezicht; levensgevaarlijk!

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:25

Ninx schreef:
en die mensen zullen momenteel verscheurd worden door schuldgevoelens.
Op de ene nare gebeurtenis (de dood van het kind), volgt dan de andere nare gebeurtenis (de dood van het paard) en dat roept nogal wat gevoelens op.

Dat eerste is erg...dat 2e hebben die mensen toch zelf op hun geweten...

En van dat eerste hebben ze hoe dan ook schuld..daarom zoeken ze maar iets om hun gevoel mee goed te praten...

Want met een deugelijke omheining was dit gewoon niet hoeven gebeuren...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-07 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:38

We kunnen niets met zekerheid zeggen op basis van de weinige informatie die hebben....
Wel is het voor mijn gevoel ook niet juist om een lik op stuk beleid toe te passen op dat paard. Had het tijdelijk ergens anders ondergebracht en had het aangekeken.
Ik denk dat deze mensen hun wanhoop, verdriet en woede hebben willen koelen op het dier. En het hele verhaal in acht genomen, lijkt dat geen goede beslissing wat mij betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:43

Hoe kan een peuter van 18 maanden nu ongezien onder een hek doorkruipen? Je houdt dat kind toch vast als je zo dicht bij paarden bent? De kans dat ze bijten is er ook nog altijd.

Heel jammer dat die hengst is afgemaakt. Ten onrechte wordt de schuld bij de hengst neergelegd ipv dat de ouders de verantwoordelijkheid hebben gekregen. Snappen ze onderhand wel wat er nu gebeurd is? Of gaat iedereen vrolijk weer met een loslopende peuter bij een dierenwei kijken en eventueel het kind zo uit het oog verliezen dat het wederom onder de omheining kruipt? Dan weer doodgestampt door een ram die zijn kudde beschermd??

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:47

runningkawa schreef:

Je hebt gelijk. Hopelijk zie je in dat dat niet zaligmakend is, want met dergelijke onnodig harde opmerkingen verlies je bij veel mensen alle sympathie.

Eerder zei iemand dat 'eigen schuld, dikke bult' op of over het randje is. Ik vraag me af welk randje, want ik vind dat iedereen zijn mening moet kunnen ventileren. Maar het hoeft niet. Jammer dat sommige mensen dat wel eens vergeten en ten koste van alles hun gelijk willen behalen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:47

een paard die een peuter van die leeftijd zo door de lucht gooit is niet goed............. neemt niet weg dat de eindverantwoorlijkheid bij de ouders ligt......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:48

NOUJAAAAA ZEG belachelijk omdat paard af te maken!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:49

KiWiKo schreef:
een paard die een peuter van die leeftijd zo door de lucht gooit is niet goed............. neemt niet weg dat de eindverantwoorlijkheid bij de ouders ligt......

Waarom herhaal je alles?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:50

waarschijnlijk omdat het niet gelezen wordt?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:51

KiWiKo schreef:

Hoe weet je nou dat het niet gelezen wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:59

goeroe schreef:
runningkawa schreef:

Je hebt gelijk. Hopelijk zie je in dat dat niet zaligmakend is, want met dergelijke onnodig harde opmerkingen verlies je bij veel mensen alle sympathie.

Eerder zei iemand dat 'eigen schuld, dikke bult' op of over het randje is. Ik vraag me af welk randje, want ik vind dat iedereen zijn mening moet kunnen ventileren. Maar het hoeft niet. Jammer dat sommige mensen dat wel eens vergeten en ten koste van alles hun gelijk willen behalen.

Alsof ik zit te wachten op symathie... maar wel om gerechtigheid richting dieren toe en dat niet alles wat kind heet omhoog gehelemd word, of alles wat ouder heet niet in de fout kan gaan.

Ja ouders zijn gewoon mensen en kunnen fouten maken...maar dat toegeven...dat blijkt moeilijk...dier moet nu boeten om het gevoel van schuld te onderdrukken...

En waarom die persoon aanvallen die zei dat ze het eigen schuld vond...waarom mag ze dat niet als ze dat vind?
Jij gaat er meteen van uit dat ze gelijk wil halen daarmee...hoezo dat?
Jij gaat nu ook mensen naar beneden halen met dit antwoord...is dat dan ook niet om je gelijk te halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:00

Waarom is het vereerd kiwiko

hir wordt ook met waterbakken gerommeld vliegen de speelballen ook wel een door de lucht...alleen een kindje kan daar niet tegen....

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:07

saskiakefie schreef:
KiWiKo schreef:

Dat denkt ze omdat ze zich niet kan voorstellen dat er na het lezen van haar reactie nog mensen zijn die er anders over denken of iets anders belangrijker vinden? Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:09

Is er hier iemand die zijn paard aan 18 maanden oude kinderen zonder begeleiding laat wennen? Ik denk niemand.... Of wel dan???

Wat ik al 100.000x gezegd heb in dit topic: mijn eigen paard gooit ook rustig spullen door de lucht Clown . Uit speelsigheid of soms verveling (zijn emmer, als zijn voer al op is bijvoorbeeld).
Daarom weet ik nog niet zeker of hij dat ook niet met een klein kindje zou doen. Ik weet het gewoonweg niet en ik durf dat risico echt niet te nemen. Bij mijn 2,5 jarige dochtertje kijk ik heel erg goed uit, als ik bij de paarden ben met haar, want ik vind het veel te riskant.

Voor de zoveelste keer: kleine kinderen horen niet bij paarden te komen. Wiens verantwoording is dat uiteindelijk??? Hoe vervelend ook......
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 21-12-07 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:11

goeroe schreef:
saskiakefie schreef:

Dat denkt ze omdat ze zich niet kan voorstellen dat er na het lezen van haar reactie nog mensen zijn die er anders over denken of iets anders belangrijker vinden? Clown

zou je denken ???

hmzzzzz.... dan ligt het waarschijnlijk aan mijn zenden......... want als er nog een veel te leren heb dan ben ik dat wel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-07 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:13

runningkawa schreef:
En waarom die persoon aanvallen die zei dat ze het eigen schuld vond...waarom mag ze dat niet als ze dat vind?

Hoezo aanvallen, dit is toch een discussieforum of niet soms?
Waarom mag iemand wel keihard zeggen dat het de schuld van de ouders is, en een ander vervolgens niet dat die het grof vindt dat dat zo gezegd wordt?
Zolang het fatsoenlijk gezegd wordt moet dat gewoon kunnen volgens mij.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-07 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:14

Nadya schreef:
Is er hier iemand die zijn paard aan 18 maanden kinderen zonder begeleiding laat wennen? Ik denk niemand.... Of wel dan???

Wat ik al 100.000x gezegd heb in dit topic: mijn eigen paard gooit ook rustig spullen door de lucht Clown . Uit speelsigheid of soms verveling (zijn emmer, als zijn voer al op is bijvoorbeeld).
Daarom weet ik nog niet zeker of hij dat ook niet met een klein kindje zou doen. Ik weet het gewoonweg niet en ik durf dat risico echt niet te nemen. Bij mijn 2,5 jarige dochtertje kijk ik heel erg goed uit, als ik bij de paarden ben met haar, want ik vind het veel te riskant.

Voor de zoveelste keer: kleine kinderen horen niet bij paarden te komen. Wiens verantwoording is dat uiteindelijk??? Hoe vervelend ook......

Juist

En ja mag het waarschijnlijk zeggen omdat je een kind hebt, ik niet...toch vind ik dat ook Lachen

Maar blijkbaar maken sommige ouders geen fouten en mag je er niks van zeggen??

Het is meer dan verschrikkelijk dat het kindje dood is en dat het niet met een dikke buil en een paar blauwe plekken er vanaf is gekomen. Want zo gaat het gelukkig meestal.
Maar ik mag hopen dat dit kindje niet voor niets is dood gegaan, maar een eye opener is voor mensen over de hele werld met kinderen en dieren.
Ze gaan niet samen, geen seconde. En weet je dat je ze niet altijd in het oog kunt houden zorg er dan voor dat ze in een onbewaakt moment niet meteen ij het dier kunnen komen...zowel...niet de schuld op alles en iedereen gooien..maar zelf flink durven wezen...