Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Re: Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:57

Knap dat ze er weer op gaat na haar val. Ben het eiegenlijk niet eens met de reactie van de organisatie. En de reactie van de filmster die dit gefilmd heb laat ik maar achter wegen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:58

De beste stuurlui staan altijd aan wal.
Wat een ongelovelijke penny reacties zeg Lips are sealed

Kom op zeg, Anky heeft deze bokpartij heel lang uitgezeten, dat zouden weinig personen beter kunnen denk ik!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:59

Liezel1 schreef:
als ik zulk soort sprongen en bokken zie denk ik 2 dingen:
1) omhooooog met dat hoofd! en desnoods moet er geflost worden.. ahum...
2) naar vóren! schoppen is toegestaan! als hij naar voren gaat, kan hij niet omhoog...

Helemaal mee eens. Ik ben ontzettend zachte ruiter. Maar als een paard dit doet is het eigen veiligheid voor het tere mondje van het paard. Ja De gene die het daar niet mee eens is wens ik veel plezier in het ritje naar het ziekenhuis of de enkele reis naar onder de grond.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:01

o0marije0o schreef:
Liezel1 schreef:
als ik zulk soort sprongen en bokken zie denk ik 2 dingen:
1) omhooooog met dat hoofd! en desnoods moet er geflost worden.. ahum...
2) naar vóren! schoppen is toegestaan! als hij naar voren gaat, kan hij niet omhoog...

Helemaal mee eens. Ik ben ontzettend zachte ruiter. Maar als een paard dit doet is het eigen veiligheid voor het tere mondje van het paard. Ja De gene die het daar niet mee eens is wens ik veel plezier in het ritje naar het ziekenhuis of de enkele reis naar onder de grond.

Nou dat zeg ik ook.

liever paard een auw mondje, wat ie naar een half uur al weer vergeten is dan Daantjuh knak rugje!!!

bbje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:06

Ik vind het rot voor haar. Dit lijkt mij echt een uitbarsting het is me nu allemaal te veel. Ik pik het niet meer.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:11

Zal ze weer zwanger zijn??

Zulke dingen gebeuren steeds als ze zwanger is heb ik het idee......

SplashIsLief

Het maakt toch niet uit wiens schuld het is? Nagelbijten / Gniffelen
Het is gebeurd, niks meer aan te doen.

joyce B

Erg onhandig van de organisatie om op deze manier in de verdediging te gaan... Je bent afhankelijk van de bereidheid van paardenmensen om clinics en demonstraties te geven en als je dan zo reageert op een incident, kun je verwachten dat een volgende keer bedankt wordt.

Ik heb begrepen van iemand die er bij was dat de inrijdbak een stuk opgespoten zand was van 15 bij 20... Iets groter dan een gemiddelde longeercirkel dus...
Ik kan me voorstellen dat je daar niet fijn in los kunt rijden en als je paard heet is, dan is de demonstratiering ook niet een fijne plek als vervanging...

Jammer dat het mis ging en dat Anky opnieuw gevallen is. Dat zal een extra deuk in het toch al aangetastte vertrouwen zijn...
Als je 1x wat gebroken hebt en er lang uit bent geweest, dan kan ik me voorstellen dat je erg lang angst blijft houden, als je dan ook nog de week ervoor net opnieuw gevallen bent, zul je minder relaxed te paard zitten en vervolgens nog eens vallen...
Ik was niet opnieuw opgestapt denk ik...

Ik hoop dat ze snel weer fijn kan rijden en toch door gaat met openbare lessen en clinics.
Ik houd zelf niet zo van zo ver met kin op de borst rijden, maar er zijn genoeg andere dingen die verteld worden waar ik veel van leer en interessant vind. Het zou jammer zijn als ze door dit soort ervaringen niet meer mee zou willen doen.

Elk paard kan overigens schrikken. Een paard kan zeer ervaren zijn en 99 van de 100 keer braaf reageren, als ze fris zijn hoeft er soms maar iets onbenulligs te gebeuren waardoor er ineens een knopje omgaat... Dikke pech...

Als ze geweigerg had te rijden waren veel mensen teleurgesteld geweest. Ze heeft het geprobeerd en het ging helaas niet goed...

Jammer dat er mensen zijn die altijd "perfect" zijn en alleen een ideaal plaatje willen zien...
Niemand is perfect en als je denkt te kunnen kiezen tussen iets rijtechnisch netjes oplossen of proberen te blijven zitten en je paard terug krijgen... Dan kun je je bedenken dat je niet altijd wat te kiezen hebt...
Dit gaat zo snel... Voor je het weet ben je uit balans, aan de andere kant van de bak en beland je in het hek als het paard de andere kant op gaat.
Ik heb het zelf meegemaakt toen ik van een hele brave Friese merrie afviel toen die per ongeluk in een krukje stapte bij het opsteigen en er geschrokken springend vandoor ging... Ik kon nog net denken "oh jee , blijf zitten, nee! hek! ik ga vallen! en toen klapte ik vol in het hek omdat het paard linksaf voor het hek langs ging en ik iets naar rechts naar achteren hing (en ja, aan de teugels) door de vaart van het wegspringen en galoperen en ik mijn rechterbeugel kwijt was... 40 meter in 3 á 4 seconden en dan lig je naar adem te happen...
Gelukkig dat Anky niet in het hek terecht kwam en ze niets gebroken had of zo zwaar gekneusd dat ze niet meer kon staan/lopen...

PussInBoots

Dit is meer een uitbarsting van : Lets Partyyyyyyyyyyyyyy!!!!!!! Go jij! Go jij!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:13

Saffier schreef:
Zal ze weer zwanger zijn??

Zulke dingen gebeuren steeds als ze zwanger is heb ik het idee......

Dat dacht ik eigenlijk ook, eraf vallen kan altijd natuurlijk, maar vooral omdat ze zo lang bleef huilen achteraf.
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 15-10-07 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:16

Arabesk schreef:
Suzanne F. schreef:
Hm ja hij bokt best gemeen.

Hij bokt niet gemeen, zij trekt hem gemeen in de mond op het moment dat hij opzij sprong Boos!

Neee...... arabesk. Kom nou Lachen Lachen Lachen

nog even en je gaat denken dat hij DAAROM ging bokken Lachen Lachen

Jump_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:17

De geruchten gaan dat anky gekneusde ribben heeft en iets in haar been is gekneust,
ik heb het filmpje gezien, zag er niet zo spectaculair uit, ze kon hem eerder stoppen, maar waarschijnlijk was ze bang om eraf te vallen, en ja dan val je, maar dat is mijn mening

meeste mensen die naar wedstrijd of clinic gaan met hun paard "pluggen" de oren van het paard (stoppen er watten in) zelfs het beste paard kan schrikken Knipoog

voor degene die zeggen dat het niets uit maakt dat ze nu 2 kinderen heeft, en daardoor voorzichtiger is, die hebben het mis!! ik heb zelf een kleine, en voorheen reed ik op de gekste paarden / pony's, maar nu.... nee dank je (behalve die pony toen ik net in amerika was), mijn kleine kan niet zonder zijn moeder!!

en voor anky... neem brave paarden Knipoog
veel succes in je carriere.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:18

Tiessie schreef:
En ik neem aan dat ze dat ook doen en volkomen verrast zijn door wat er gebeurde!
Hoe kan jij beoordelen dat dit onverantwoordelijk zou zijn? Ken je Nelson persoonlijk?

Hierbij bedoel ik niet het paard, maar over het algemeen.
Ik zou mijn paard niet een meenemen als hij 3 dagen geen arbeid zou hebben verricht.
De welzijn van het dier gaat boven alles, ook in dit geval. En het is op zeker geen beoordeling.
Iedereen gaat met zijn paardje om zoals ze zelf denken goed te doen.
Niemand is het zelfde.
Maar dan nog mag ik persoonlijk het onverantwoord vinden.
Nu springt het paard naar binnen, wat als hij van schrik naar buiten springt??
Dan zitten er wel een aantal mensen met een paard op schoot.
Denk niet dat dat lekker aan zal voelen.
Dat heb ik ook al eens zien gebeuren.
Zoals ik al eerder zei, is iedere ruiter zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij met hun paard onderneemt.
Gelukkig is dit goed afgelopen, het had heel anders kunnen zijn.

KiWiKo

Arabesk schreef:
iepsel schreef:
@ Arabesk
Kom óp zeg!! Trekt hem gemeen in de mond. Duh........Ik vind het alleszins meevallen. Ze schrikt en geeft een reactie. Een logische.

als je goed kijkt zie je dat ze flink aan de teugels trekt. Druk maar eens op pauze een paar keer vanaf dat hij wegsprint bij dat witte bord.

en wat had jij gedaan........... hooomaar braaf paardje??? tis wel goed?? Ik had waarschijnlijk nog veel oncharmanter op dat dier gezeten, als ik er uberhaupt nog op had gezeten

Katja

KiWiKo schreef:
Neee...... arabesk. Kom nou Lachen Lachen Lachen

nog even en je gaat denken dat hij DAAROM ging bokken Lachen Lachen
Misschien ging hij bokken omdat hij ijzers heeft. Clown

Sorry mods, ga me nu weer netjes gedragen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:19

Anky is zwanger, daarom trok ze hem in de mond, het paard was al drie dagen zn stal niet uitgeweest, en door HAAR hormonen werd Nelson volledig paranoide........ja hoor. En ik ben getrouwd met de paus, nog even en morgen staan haar paarden op de Zuidlaardermarkt...........

Jump_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:20

Jonge_Monte schreef:
Nu springt het paard naar binnen, wat als hij van schrik naar buiten springt??
Dan zitten er wel een aantal mensen met een paard op schoot.

als een paard schrikt van iets aan de rechterkant, dan springt het naar links, schrikt het van iets van de linkerkant dan springt het naar rechts...

heb nog nooit een paard gezien dat springt naar hetgeen hij van schrikt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:24

Goh, ze blijft echt lang zitten!
Jammer voor Anky dat er alweer wat misgaat, de aardigheid zal er zo wel afgaan denk ik.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:24

Arabesk schreef:
Suzanne F. schreef:
Hm ja hij bokt best gemeen.

Hij bokt niet gemeen, zij trekt hem gemeen in de mond op het moment dat hij opzij sprong Boos!

Tuurlijk en omdat hij ijzers aan heeft en een bit in de mond zeker, jij had lekker met touwtje de bak ingegaan op Nelson en dan handen naar voren en gewoon blijven zitten als hij er een bokparade op na houd, droom lekker verder. Clown

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:25

pff, vind dat ze het nog heel lang heeft volgehouden hoor !
Tsjaa, had ze m niet in zn mond 'gehangen' had het nog erger af kunnen lopen... dan krijg je het effect dat 't paard oo kzo heerlijk zn paard vol naar beneden gooit en lekker zn rugje bolt..
Nee hoor, Anky blijft een super ruiter, en ze heeft gewoon heel natuurlijk en goed gereageerd in mijn ogen hoor Go jij! Go jij!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:25

Toch doet dit paard me aan een konijn denken, ergens *LOL*

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:28

iepsel schreef:
Anky is zwanger, daarom trok ze hem in de mond, het paard was al drie dagen zn stal niet uitgeweest, en door HAAR hormonen werd Nelson volledig paranoide........ja hoor. En ik ben getrouwd met de paus, nog even en morgen staan haar paarden op de Zuidlaardermarkt...........

Gewédig he hoe na een flinke "roddelpartij" conclusies getrokken worden. Huilen van het lachen

@Tmara: Als ik eraf val houd k ook de teugels nog zo lang mogelijk vast. Om de landing zachter te maken Clown

Anky is en blijft een top ruiter. Ze heeft haarzelf al zooo vaak bewezen dat kan imo niet meer stuk. Overal gebeuren ongelukken en worden er fouten gemaakt. Het zou toch onmenselijk zijn als er bij anky nooit wat mis ging? Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:31

Ik heb wel eens Toronto met twee handen aan een bitring hangend terug naar af moeten krijgen........ heeft hem vast zeer gedaan joh! Maargoed die kan/kon dit ook zo leuk! Ik heb Tyrza ook een keer haar hoofd zien stoten tegen het dak van de binnenbak omdat hij zo leuk aan het springen was..

Dus Arabesk, als hij ooit nog onder het zadel komt, mag jij laten zien hoe je dit dan moet oplosssen........ zal ik je een handje helpen, mag je voordat je opstapt een half jaartje grondwerk en weet ik veel wat meer voor een sjit op hem uitproberen Lachen

je hoeft er niet zo "koud" op

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:33

het is altijd makkelijk om de schult aan iets anders te geven,
die sjef moet niet zo zeuren

Jump_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:33

o0marije0o schreef:
Anky is en blijft een top ruiter. Ze heeft haarzelf al zooo vaak bewezen dat kan imo niet meer stuk. Overal gebeuren ongelukken en worden er fouten gemaakt. Het zou toch onmenselijk zijn als er bij anky nooit wat mis ging? Lachen

het rare ervan vindt ik.... hoevaak is ze eraf gevallen de afgelopen tijd???
hoeveel andere ruiters zijn er in zo'n korte tijd zavaak afgevallen??
zelfs met de springruiters (wat mij toch meer risicovol lijkt) of met de millitary (echt risicovol)
denk dat ze meer zitlessen moet gaan volgen hahahaha