Anky valt van paard tijdens clinic *update in beginpost*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keukenkast

Re: Anky valt van paard tijdens clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:10

Cayenne schreef:
http://www.knhs.nl :

Citaat:
Nadat Anky van Grunsven op vrijdag en zaterdag in de Noorse hoofdstad Oslo met IPS Krack C zowel de Grand Prix als de Kür winnend wist af te sluiten kwam ze zondag opnieuw in actie in de Groningse Martinihal, waar de manifestatie Paard en Passie voor het eerst werd gehouden. Tijdens een clinic met de 12-jarige Nelson lanceerde het paard zijn berijder, die daarop tot zandruiter degradeerde.

"We hadden amper de ruimte om los te rijden en de bodem was in die losrijpiste van zeer matige kwaliteit. Omdat de speaker het publiek nogal had opgezweept werd Anky verwelkomd met een oorverdovend lawaai. Op zich is dat prettig als je je goed hebt kunnen voorbereiden, maar nu flipte Nelson en bokte hij Anky er af", vertelde Sjef Janssen, die er aan toevoegde dat zij zeker hun maatregelen genomen zouden hebben indien ze er op waren gewezen dat de losrijpiste zo beperkt van omvang was geweest. "Als we dat hadden geweten hadden we Nelson in een manege in de buurt eerst goed losgewerkt, want dat was nodig, al was het al vanwege het feit dat Anky hem door de trip naar Oslo drie dagen niet heeft kunnen rijden".
Overigens wierp ditzelfde paard onlangs in het Zweedse Flyinge Anky tijdens een prijsuitreiking ook al uit het zadel. "Dit is niet goed voor haar zelfvertrouwen", aldus Janssen, die verder kon melden dat Anky erg veel pijn heeft aan de ribben en haar rechterbeen behoorlijk heeft gekneusd.

Pijn in haar ribben dus en rechterbeen flink gekneusd Scheve mond

Hier is dat o.a. te lezen Nikka.

aimeetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:11

er zijn altijd mensen die denken dat ze het beter kunnen, maar anky heeft niet voor niets wereldtitels achter haar naam staan. ik vind dat ze het nog knap gedaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:12

En wel wereld titels dresuur, niet de titels voor rodeo...was ze daar kampioen is was deze val belachelijk...nu heel gewoon Ja
Want zo'n lage hupjes zijn het niet..en dan net onder zo'n sprong opzij draaien en je gaat gewoon...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:13

Ik vind het heel rot voor haar.
Hopelijk heeft ze snel geen last meer van haar been.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:14

Ik ben vorige week in Geldrop in bij een clinic wezen kijken, toen had ze Nelson prima aan het lopen, respect voor deze sportvrouw hoor. Ze gaf toen ook aan dat ze nog pijn in haar been had van de vorige val, hoop dat ze zich niet al teveel bezeerd heeft.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:14

eerste wat ik dacht, goh is ze nou al weer gevallen of is het een oud topic? gebeurt de laatste tijd wel veel zeg, wel sneu voor dr.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:15

Een ding heeft ze wel bereikt en dat is dat de aandacht voor de foto's van die andere clinic (en de vele filmpjes) nu wat naar de achtergrond geschoven is en mensen nu weer medelijden met haar hebben Haha!

En natuurlijk moet er elke pagina weer een keer vermeld worden dat de beste stuurlui aan wal staan. Clown

Hoe je een wereldtitel of gouden medaille behaalt is tegenwoordig niet meer belangrijk blijkbaar, tenzij je het zelf beter kan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:16

ThePast03 schreef:
Een ding heeft ze wel bereikt en dat is dat de aandacht voor de foto's van die andere clinic (en de vele filmpjes) nu wat naar de achtergrond geschoven is en mensen nu weer medelijden met haar hebben Haha!

En natuurlijk moet er elke pagina weer een keer vermeld worden dat de beste stuurlui aan wal staan. Clown

Hoe je een wereldtitel of gouden medaille behaalt is tegenwoordig niet meer belangrijk blijkbaar, tenzij je het zelf beter kan.

Omdat er elke pagina reacties voorbij komen van mensen die zelf niets gepresteerd hebben maar die wel alles goed uit kunnen zitten

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:17

Dat is een andere discussie ThePast03.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:17

ThePast03 schreef:

nee inderdaad. Al trek je je paard in een zeepaardjes houding. Zoals al voorspeld werd in de discussie topics over P&P en LDR, is iedereen weer 'oh en ah' als Anky met een plak thuiskomt en niemand klaagt meer over haar trainingsmethodes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:18

Ik vind haar traings methode hier eigenlijk helemaal niet ter discussie staan Lachen
Ben daar ook geen fan van..maar wat heeft dat te maken met vallen van een jolig paard? Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Volgens mij is er al verschillende keren een modopmerking gekomen met of het aub ontopic kan.

MissJ

Arabesk schreef:
ThePast03 schreef:

nee inderdaad. Al trek je je paard in een zeepaardjes houding. Zoals al voorspeld werd in de discussie topics over P&P en LDR, is iedereen weer 'oh en ah' als Anky met een plak thuiskomt en niemand klaagt meer over haar trainingsmethodes.

Rolleyes Over dooddoeners gesproken. Zowel van Arabesk als van ThePast03 lees ik ook in verschillende topics constant dezelfde kreten. Knipoog

joke20

Jeetje zit Anky niet mee zo zeg. Dit is inderdaad niet goed voor het zelfvertrouwen. Goed dat ze na haar val er weer is opgeklomen. Hoop dat ze gauw hersteld.
En laten we het gewoon gezellig houden hier Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:19

Omdat dat de paarden van Anky volgens sommige Bokkers dus blijkbaar ernstig in verzet zet.. Kom op jongens!!

_Lindy_

Ik heb besloten mijn zelfgemaakte filmpje toch maar op internet te zetten, aangezien ik nu al van een paar bokkers pb's heb gekregen of ze het mogen zien.

De link : http://www.youtube.com/watch?v=lvwXiXEpJsI

overigens bedoel ik er niks vervelends mee dat ik dit filmpje op internet zet. En let vooral niet op mijn domme: 'Ik heb het op film staan jongens'. Mijn eerste gedachte was: wow, ik heb iets heel bijzonders gefilmd. Tong uitsteken Clown Maarja, iedereen valt natuurlijk wel eens. Knipoog

MissJ

runningkawa schreef:
Ik vind haar traings methode hier eigenlijk helemaal niet ter discussie staan Lachen
Ben daar ook geen fan van..maar wat heeft dat te maken met vallen van een jolig paard? Lachen

Paarden die niet LDR getraind worden zijn niet jolig. Haha!

aimeetjj

ze traint elke dag op hoog niveau, en heeft hele goede titels achter haar naam staan , dat zegt ook wel iets over hoe zij kan rijden. egt rot voor haar, hopen dat het snel beter gaat Knipoog

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:21

Ik vind haar trainignmethode hier volledig buiten staan. Dit had iedereen kunnen over komen. Zo te lezen was de situatie niet ideaal en heeft Anky geprobeerd het beste ervan te maken.

Nikka

Pfff ze heeft het nog lang volgehouden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ze valt er inderdaad best hard vanaf zo op het filmpje te zien. Gaat er iemand nog eens extra hard klappen ook Verward
Hij werd dus jolig van het klappen Lachen Fris paard dus. Ze blijft nog lang zitten!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:22

Cayenne schreef:
Ze valt er inderdaad best hard vanaf zo op het filmpje te zien. Gaat er iemand nog eens extra hard klappen ook Verward
Hij werd dus jolig van het klappen Lachen Fris paard dus. Ze blijft nog lang zitten!

Mijn eerste reactie!!

MissJ

Nou, op het filmpje vind ik dit toch een aardig stevige bokpartij. En idd lijkt ze mij behoorlijk te vallen. Bovendien had ze misschien nog wel last van de val van PB. Dan lijkt het mij niet prettig om zo kort daarop weer te vallen.

Jolliegirl

jeetje ze bleef best lang zitten!!!

ThePast03

runningkawa schreef:

Er werden hier ook berichten met de grond gelijk gemaakt die gingen over het rijden van Anky voordat ze van dit paard afviel. En dit soort berichten lijken me niet bepaald off topic en geven aan dat het niet alleen joligheid was.