Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joy76 schreef:celano schreef:Naar al die mensen die hun paard lekker vast in de mond nemen, hakken omhoog, schouders vast en over zichzelf zeggen 'houding is bagger maar daar wordt aan gewerkt dus aub geen opmerkingen daarover en bovendien heb ik last van mijn rug dus daar komt het door'. Vastgereden paarden, half kreupele schouderbinnenwaartsen en je kent het allemaal wel. Met springen is het helemaal dramatisch.
Daar zou je een apart topic over kunnen openen. Maar het feit dat in jouw ogen veel Bokkers er kennelijk niets van bakken wil toch niet zeggen dat een topsporter goed bezig is als het paard zo wordt opgeknupt?
Citaat:Bovendien mag je er imo wel vanuit gaan dat er een steward aanwezig was, omdat je het longeren op een EK eerst aan moet vragen. L beweert dat die er niet was.
Gerrie schreef:Ik denk daarom ook, omdat er geen steward was, er geen aangifte kon gedaan worden op het moment dat Levesque de foto's aan het maken was.
Yrrah schreef:Dit topic is een herhaling van het vorige. Iedereen heeft op basis van foto's, die idd niet zo'n vriendelijk beeld geven, direct zijn mening klaar en steekt meteen de beschuldigende vinger uit.
Voor mij is het voorlopig nog het woord van Coby tegen dat van de fotograaf. En verder is het afwachten wat uit het onderzoek komt.
En opmerkingen over hoe slecht P&P het wel niet heeft zeggen mij niets. Want de meeste mensen roepen hier iets zonder dat ze het met eigen ogen hebben gezien. Pas wanneer dat het geval is heb je recht van spreken en anders zou ik zeggen "Tais toi et soi belle" ("zwijg en wees mooi" voor de mensen die geen Frans kennen).
joy76 schreef:@Arabesk: Dit staat op de site van de KNHS:
Tuchtreglement
25 mei 2007
In het KNHS Tuchtreglement zijn de bevoegdheden van de Aanklager, het Tuchtcollege en de Raad van Appèl vastgelegd, is de procedure van het aanhangig maken van een dossier beschreven en zijn de door een tuchtrechtelijk college op te leggen straffen opgenomen.
Het Federatiebestuur kan een dossier ter beoordeling voorleggen aan de Aanklager, waarna de Aanklager (namens de KNHS) aangifte bij het Tuchtcollege kan doen als hij van mening is dat reglementaire en/of statutaire bepalingen zijn overtreden door een lid of leden. In de meeste gevallen wordt dan een mondelinge behandeling gepland, waarbij de Aanklager het dossier en de strafeis toelicht en het betrokken lid de kans heeft zich te verweren. Na ongeveer een maand volgt dan de uitspraak van het Tuchtcollege. Hiertegen kan door het lid of de Aanklager appèl worden ingesteld bij de Raad van Appèl. In dat geval wordt meestal opnieuw een mondelinge behandeling gepland. De uitspraak die door de Raad van Appèl wordt gedaan is bindend voor alle partijen.
Edit: aangevuld
Jitske_ schreef:Chapeau voor de KNHS!![]()
Ook al komt er een of andere flutuitspraak (daar moet je niet zoveel van verwachten denk ik), de KNHS geeft hiermee toch een heel duidelijk signaal af.
Namelijk dat dit niet kan, dat dit niet mag voorkomen en dat niet geaccepteerd wordt.
Waar zien jullie trouwens op die draffoto een langere bijzet?
Sorry ik zie dat echt niet: het is nog steeds een abnormaal opgeknoopte foto met een naar voren getrokken singel en een achterbeen dat amper onder kan komen
imaudy schreef:Het scheelt ook niet heel veel, lang niet genoeg in ieder geval. Maar ik moet greetjebee (die hier als eerste mee kwam) wel gelijk geven dat de bijzets op de draffoto die op www.meervoudvan"paarden"inhetengels.nl staat iets langer (nou ja, minder te kort dus) lijken te zijn dan op de vorige week in de publiciteit gekomen stap- en standfoto's.Ik zie op de draffoto ook geen langere bijzet.
Pipo schreef:Maarre...........iedereen gaat over de zeik van dit soort fotos. Er zijn ook fotos te vinden van topruiters die het paard zo diep RIJDEN.
Maar dat mag volgens velen, want daar win je goud mee
Pipo schreef:Maarre...........iedereen gaat over de zeik van dit soort fotos. Er zijn ook fotos te vinden van topruiters die het paard zo diep RIJDEN.
Maar dat mag volgens velen, want daar win je goud mee
elllis schreef:Volgensmij is er een heleboel kritiek geweest op het zo diep rijden van paarden ...ookal winnen ze er goud mee
EricPrast schreef:imaudy schreef:Het scheelt ook niet heel veel, lang niet genoeg in ieder geval. Maar ik moet greetjebee (die hier als eerste mee kwam) wel gelijk geven dat de bijzets op de draffoto die op http://www.meervoudvan"paarden"inhetengels.nl staat iets langer (nou ja, minder te kort dus) lijken te zijn dan op de vorige week in de publiciteit gekomen stap- en standfoto's.Ik zie op de draffoto ook geen langere bijzet.
MissJ schreef:En dan ook nog even mijn eigen reactie n.a.v. het artikel in De Paardenkrant van vandaag. De fotograaf spreekt zich hier imo toch wel eens tegen. Eerst werd de bijzet na 10 minuten losser gezet, daarna na 20 minuten, maar hierna zat hij volgens deze man nog steeds veel te strak. Je kan dan natuurlijk de vraag stellen in hoeverre hij paardenman is om te kunnen zeggen dat het daarna nog steeds te strak en dieronvriendelijk zat. Bovendien mag je er imo wel vanuit gaan dat er een steward aanwezig was, omdat je het longeren op een EK eerst aan moet vragen. L beweert dat die er niet was.
Goed dat er een onderzoek komt. Hoewel het beeld idd verre van prettig oogt, blijf ik toch van mening dat op basis van een paar foto's niet zulke verregaande conclusies getrokken kunnen worden, zoals er nogal massaal gedaan werd in het vorige topic.
Sullie97 schreef:Salinero kan nog alle kanten op, die hij wil. Zit NIET vastgesnoerd met een lijntje naar de singel.
P&P is vastgesnoerd en kan maar één kant op, naar beneden naar zijn borst.
ThePast03 schreef:elllis schreef:Volgensmij is er een heleboel kritiek geweest op het zo diep rijden van paarden ...ookal winnen ze er goud mee
In het buitenland ja, hier in Nederland wordt het aan alle kanten goed gepraat.
Ik kan me het topic herinneren van het bewuste filmpje en daar werden de mensen die kritiek daarop leverden afgedaan als penny's zonder verstand van dressuurs en een vat vol excuses aangedragen voor de manier waarop dat paard werd gereden.
En ja verwennen tot op het vermenselijken af is ook verschrikkelijk en in mijn ogen even goed dierenmishandeling. Persoonlijk denk ik overigens dat psychische mishandeling net een stukje erger is dan lichaamelijke. Niet dat het een het ander goedpraat natuurlijk.
Daentje schreef:Tien + tien = twintig!
potverdikkie schreef:hoe lan blijft dit topic open, loopt wel als een tierelier!