Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:00

hoe lan blijft dit topic open, loopt wel als een tierelier!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:02

joy76 schreef:
celano schreef:
Naar al die mensen die hun paard lekker vast in de mond nemen, hakken omhoog, schouders vast en over zichzelf zeggen 'houding is bagger maar daar wordt aan gewerkt dus aub geen opmerkingen daarover en bovendien heb ik last van mijn rug dus daar komt het door'. Vastgereden paarden, half kreupele schouderbinnenwaartsen en je kent het allemaal wel. Met springen is het helemaal dramatisch.

Daar zou je een apart topic over kunnen openen. Maar het feit dat in jouw ogen veel Bokkers er kennelijk niets van bakken wil toch niet zeggen dat een topsporter goed bezig is als het paard zo wordt opgeknupt?

Joy, helemaal met je eens. Het was alleen een vervolg op mijn eerste post dat ik dit (het longeren van Power) niet goed wilde praten, maaar dat ik alleen moeite heb met het niveau van de reacties en het gemiddelde niveau op bokt. Maar het zou theoretisch zo kunnen zijn dat iedereen die hier zo scherp oordeelt 'vrij van zonden is'. Wan er zit natuurlijk ook een aantal fijne ruiters hier.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:09

Citaat:
Bovendien mag je er imo wel vanuit gaan dat er een steward aanwezig was, omdat je het longeren op een EK eerst aan moet vragen. L beweert dat die er niet was.

Ik denk daarom ook, omdat er geen steward was, er geen aangifte kon gedaan worden op het moment dat Levesque de foto's aan het maken was.

Dus dan 'weet' de FEI van niks en mis je een bewijsstuk?

Ik hoop dat de KNHS er een apart potje voor rechtszaken heeft Nagelbijten / Gniffelen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:14

Gerrie schreef:
Ik denk daarom ook, omdat er geen steward was, er geen aangifte kon gedaan worden op het moment dat Levesque de foto's aan het maken was.

Nou had ik (op een al eerder genoemde site die ik hier niet mag quoten) gelezen dat de fotograaf al beklag had gedaan bij de organisatie van het EK, maar daar geen gehoor vond... Maar bij wíe hij was gaan klagen vertelt het verhaal niet.

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:15

Tja, ik deel mijn mening oa met Heike, Wuis en Dees.

Toen ik naar al die foto's keek toen schrok ik echt! B combinatie of topsport, ze horen beiden gewoon gecontroleerd te worden en als er op een verkeerde manier met een paard wordt omgesprongen dan horen er maatregelen te worden genomen! En dan kan er wel op een hele omslachtige manier gediscussieerd worden of het paard het verder altijd goed heeft, hoe andere mensen met hun paard omgaan, dat het hier om een bekende dressuurruiter gaat dus... etc etc. Heel omslachtig allemaal, raakt de kern niet meer.
Het is heel jammer voor Coby dat ze dit allemaal over haar heen krijgt, maar dat gaat nu eenmaal zo als je bekend bent en een voorbeeldfunctie voor velen bekleed.

Zelf hou ik er helemaal niet van om vast te houden aan één idee dat goed en niet goed is voor je paard en voor de prestaties en ook hou ik er totaal niet van om een idee zomaar aan te nemen als een topruiter hiermee goede prestaties behaalt. Mensen moeten zich eerst verdiepen in de anatomie van het paard en de werking van een techniek voordat ze het aannemen en gaan gebruiken, maar het welzijn van het paard moet altijd meegenomen worden. En ik vind het erg jammer dat dát soms door mensen vergeten wordt, b combinatie of in dit geval Coby van Baalen.

Wat betreft jurybijz: Mooi geschreven, maar inhoudelijk niet erg veelzeggend en zelfs denigrerend en alles over 1 kam scherend. Meer niet aan toe te voegen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:17

Yrrah schreef:
Dit topic is een herhaling van het vorige. Iedereen heeft op basis van foto's, die idd niet zo'n vriendelijk beeld geven, direct zijn mening klaar en steekt meteen de beschuldigende vinger uit.
Voor mij is het voorlopig nog het woord van Coby tegen dat van de fotograaf. En verder is het afwachten wat uit het onderzoek komt.
En opmerkingen over hoe slecht P&P het wel niet heeft zeggen mij niets. Want de meeste mensen roepen hier iets zonder dat ze het met eigen ogen hebben gezien. Pas wanneer dat het geval is heb je recht van spreken en anders zou ik zeggen "Tais toi et soi belle" ("zwijg en wees mooi" voor de mensen die geen Frans kennen).

Voor mij is dit geen woord tegen woord, maar een veelzeggend beeld van de fotograaf tegen een woord zonder tegenbeelden van een dressuuramazone die dit erg slecht uitkomt....

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:18

Ik vind het een goede zaak dat de KNHS een onderzoek start. Zouden ze vaker moeten doen.

JurybijZ: Je bent een vaardige verteller en je bent/word vast een geweldige opa waarbij de kinderen aan de lippen hangen. Neemt niet weg dat dergelijke praktijken het daglicht niet verdragen.
Dat er nog vele andere misstanden in de hippische wereld (van basis t/m top) voorkomen is een feit. Maar een prof heeft een voorbeeldfunctie en getoonde foto's hebben niks meer te maken met liefde voor het wezen "paard".
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 26-09-07 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

joy76 schreef:
@Arabesk: Dit staat op de site van de KNHS:

Tuchtreglement
25 mei 2007
In het KNHS Tuchtreglement zijn de bevoegdheden van de Aanklager, het Tuchtcollege en de Raad van Appèl vastgelegd, is de procedure van het aanhangig maken van een dossier beschreven en zijn de door een tuchtrechtelijk college op te leggen straffen opgenomen.

Het Federatiebestuur kan een dossier ter beoordeling voorleggen aan de Aanklager, waarna de Aanklager (namens de KNHS) aangifte bij het Tuchtcollege kan doen als hij van mening is dat reglementaire en/of statutaire bepalingen zijn overtreden door een lid of leden. In de meeste gevallen wordt dan een mondelinge behandeling gepland, waarbij de Aanklager het dossier en de strafeis toelicht en het betrokken lid de kans heeft zich te verweren. Na ongeveer een maand volgt dan de uitspraak van het Tuchtcollege. Hiertegen kan door het lid of de Aanklager appèl worden ingesteld bij de Raad van Appèl. In dat geval wordt meestal opnieuw een mondelinge behandeling gepland. De uitspraak die door de Raad van Appèl wordt gedaan is bindend voor alle partijen.

Edit: aangevuld

Ziek
ik bestudeer het wel nóg een keer na een nachtje verkwikkende slaap Vork

Jitske_

Chapeau voor de KNHS! Go jij! Go jij!

Ook al komt er een of andere flutuitspraak (daar moet je niet zoveel van verwachten denk ik), de KNHS geeft hiermee toch een heel duidelijk signaal af.
Namelijk dat dit niet kan, dat dit niet mag voorkomen en dat niet geaccepteerd wordt.

Waar zien jullie trouwens op die draffoto een langere bijzet?
Sorry ik zie dat echt niet: het is nog steeds een abnormaal opgeknoopte foto met een naar voren getrokken singel en een achterbeen dat amper onder kan komen Ziek

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:25

Jitske_ schreef:
Chapeau voor de KNHS! Go jij! Go jij!

Ook al komt er een of andere flutuitspraak (daar moet je niet zoveel van verwachten denk ik), de KNHS geeft hiermee toch een heel duidelijk signaal af.
Namelijk dat dit niet kan, dat dit niet mag voorkomen en dat niet geaccepteerd wordt.

Waar zien jullie trouwens op die draffoto een langere bijzet?
Sorry ik zie dat echt niet: het is nog steeds een abnormaal opgeknoopte foto met een naar voren getrokken singel en een achterbeen dat amper onder kan komen Ziek

Mee eens. Alleen dat er een onzerzoek komt zegt al veel. Ik had echt gedacht dat de knhs dit gewoon zou negeren.
Ik zie op de draffoto ook geen langere bijzet.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:33

imaudy schreef:
Het scheelt ook niet heel veel, lang niet genoeg in ieder geval. Maar ik moet greetjebee (die hier als eerste mee kwam) wel gelijk geven dat de bijzets op de draffoto die op www.meervoudvan"paarden"inhetengels.nl staat iets langer (nou ja, minder te kort dus) lijken te zijn dan op de vorige week in de publiciteit gekomen stap- en standfoto's.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:35

De bijzet is een beetje het idee van iemand met maat 40 in een maatje 32 proppen, tot de conclusie komen dat het niet past, en vervolgens een maatje 34 pakken en roepen dat de persoon niet moet zeuren over de maat, hij is immers groter als die ervoor......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:38

Maarre...........iedereen gaat over de zeik van dit soort fotos. Er zijn ook fotos te vinden van topruiters die het paard zo diep RIJDEN.
Maar dat mag volgens velen, want daar win je goud mee Haha!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:47

Pipo schreef:
Maarre...........iedereen gaat over de zeik van dit soort fotos. Er zijn ook fotos te vinden van topruiters die het paard zo diep RIJDEN.

Volgensmij is er een heleboel kritiek geweest op het zo diep rijden van paarden ...ookal winnen ze er goud mee ...

Tis alleen dat mevr van Balen er een andere methode met rijden op na zou houden ... mogen we haar clinics zien en boek geloven ...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:48

Pipo schreef:

Van die andere foto's ga ik net zo over de zeik.
Helemaal van het filmpje wat ik weleens plaats waar ook nog hulpteugels ingezet worden. Maar dat wordt niet gewaardeerd want diegene zorgt idd voor gouden plakken en komt werkelijk overal weg mee. Zegt een hoop over veel dressuurliefhebbers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:51

ach ik verbaas mij wekelijks op concours of op stallen hoe mensen met hun dieren omgaan. Er zijn zoveel mensen die niet paardrijden uit passie voor een paard, maar die puur rijden voor passie voor het succes.

Al is andersom ook aanwezig. Sommige mensen verwennen hun paarden zo erg, dat het ook bijna mishandeling te noemen is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:53

elllis schreef:
Volgensmij is er een heleboel kritiek geweest op het zo diep rijden van paarden ...ookal winnen ze er goud mee

In het buitenland ja, hier in Nederland wordt het aan alle kanten goed gepraat.

Ik kan me het topic herinneren van het bewuste filmpje en daar werden de mensen die kritiek daarop leverden afgedaan als penny's zonder verstand van dressuurs en een vat vol excuses aangedragen voor de manier waarop dat paard werd gereden.

En ja verwennen tot op het vermenselijken af is ook verschrikkelijk en in mijn ogen even goed dierenmishandeling. Persoonlijk denk ik overigens dat psychische mishandeling net een stukje erger is dan lichaamelijke. Niet dat het een het ander goedpraat natuurlijk.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:55

Op de foto's van Power gaat iedereen 'steigeren' en er komen onderzoeken e.d. naar en dit rechtvaardigen we wel:

Afbeelding

Is dit minder erg?

Zet ik deze foto ernaast:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LuvdaTossa op 26-09-07 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:56

EricPrast schreef:
imaudy schreef:
Het scheelt ook niet heel veel, lang niet genoeg in ieder geval. Maar ik moet greetjebee (die hier als eerste mee kwam) wel gelijk geven dat de bijzets op de draffoto die op http://www.meervoudvan"paarden"inhetengels.nl staat iets langer (nou ja, minder te kort dus) lijken te zijn dan op de vorige week in de publiciteit gekomen stap- en standfoto's.

Minimaal langer. Hij heeft ook iets meer stelling, waardoor de binnenkant al ruimer lijkt.

Daentje

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 22:59

MissJ schreef:
En dan ook nog even mijn eigen reactie n.a.v. het artikel in De Paardenkrant van vandaag. De fotograaf spreekt zich hier imo toch wel eens tegen. Eerst werd de bijzet na 10 minuten losser gezet, daarna na 20 minuten, maar hierna zat hij volgens deze man nog steeds veel te strak. Je kan dan natuurlijk de vraag stellen in hoeverre hij paardenman is om te kunnen zeggen dat het daarna nog steeds te strak en dieronvriendelijk zat. Bovendien mag je er imo wel vanuit gaan dat er een steward aanwezig was, omdat je het longeren op een EK eerst aan moet vragen. L beweert dat die er niet was.
Goed dat er een onderzoek komt. Hoewel het beeld idd verre van prettig oogt, blijf ik toch van mening dat op basis van een paar foto's niet zulke verregaande conclusies getrokken kunnen worden, zoals er nogal massaal gedaan werd in het vorige topic.

Ik heb dat anders gelezen. Hij heeft reed eerst langs het tafereel, parkeerde zijn auto om ongeveer tien minuten later te gaan kijken of P&P nog steeds op deze gruwelijke wijze werd gelongeerd. Dat was zo. Daarna heeft hij er nog eens ongeveer tien minuten gestaan. Tien + tien = twintig!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:02

Salinero kan nog alle kanten op, die hij wil. Zit NIET vastgesnoerd met een lijntje naar de singel.
P&P is vastgesnoerd en kan maar één kant op, naar beneden naar zijn borst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:03

Sullie97 schreef:
Salinero kan nog alle kanten op, die hij wil. Zit NIET vastgesnoerd met een lijntje naar de singel.
P&P is vastgesnoerd en kan maar één kant op, naar beneden naar zijn borst.

Haha, die zit vastgesnoerd aan een stang en trens. Beide zouden in theorie hier onderuit kunnen komen. Maar zo zitten paarden gewoon niet in elkaar. Er zijn maar weinig dieren op deze aardbodem die zo vergevingsgezind zijn. Zouden wij menssoort best eens een voorbeeld aan kunnen nemen Knipoog

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:04

ThePast03 schreef:
elllis schreef:
Volgensmij is er een heleboel kritiek geweest op het zo diep rijden van paarden ...ookal winnen ze er goud mee

In het buitenland ja, hier in Nederland wordt het aan alle kanten goed gepraat.

Ik kan me het topic herinneren van het bewuste filmpje en daar werden de mensen die kritiek daarop leverden afgedaan als penny's zonder verstand van dressuurs en een vat vol excuses aangedragen voor de manier waarop dat paard werd gereden.

En ja verwennen tot op het vermenselijken af is ook verschrikkelijk en in mijn ogen even goed dierenmishandeling. Persoonlijk denk ik overigens dat psychische mishandeling net een stukje erger is dan lichaamelijke. Niet dat het een het ander goedpraat natuurlijk.

Ik denk dat er juist de laaste jaren wel veel tegengas komt op het te diep rijden ....

Als ik zie hoe sommige paarden gereden worden ....ben ik verwonderd dat ze nog lucht kunnen krijgen ....

Sientje

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:06

Daentje schreef:
Tien + tien = twintig!

Slim OK dan!

Maar inderdaad, dat van dat auto parkeren had hij eerder al geschreven op het Franse forum http://www.syndicatlinaro.com/SLforum/r ... 1&t=22151.

Wie is er hier trouwens goed in Frans? Er is gisteren door die fotograaf weer een berichtje op dat forum geplaatst, maar mijn Franse lessen zijn wat te ver weggezakt.. Blond

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:11

potverdikkie schreef:
hoe lan blijft dit topic open, loopt wel als een tierelier!

Zolang ieen ieder zijn kop in het zand stopt. Huilen