***-UPDATE-*** Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manthie

Re: Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:35

Ik vind de reactie van sommige mensen nogal overdreven! dit filmpje is geplaatst om iedereen te waarschuwen dat er nog zn vreselijk mensen bestaan die hun dieren niet goed verzorgen. Zeker is dit erg maar BLID werkt met anonieme inspecteurs. Die mogen hun gezicht niet laten zien op foto's of filmpjes.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:42

Waarom trekt niemand dat paard daar uit de modder? hij ligt er met zijn neus in en kan vast niet eens fatsoenlijk ademhalen....Ik vind dit zo erg....Ik kan mensen die zo hun paarden behandelen wel ik-weet-niet-wat doen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:46

foto's zijn verschikkelijk om te zien. Waar ik van sta te kijken dat het best dicht bij de bewoonde wereld gebeurde, maar t is blijkbaar helaas niet eerder bij iemand opgemerkt. Voor de rest vindt ik de reacties in dit topic echt beneden de maat, ook jammer.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:27

Het is echt heel erg om te zien, daar ben ik het helemaal mee eens!

En ik snap de walging van velen om het feit dat iemand dit gefilmd heeft, maar bedenk wel dat dit heel belangrijk bewijsmateriaal kan zijn bij een eventele rechtszaak!! En het klinkt heel hard, maar dit diertje was niet meer te redden, echt niet...

Trouwens, even off-topic, onlangs stond hier een topic over het dierenleed op paardenmarkten. Nou, het lijkt me wel duidelijk dat er veel meer en veel erger leed is dan dat! Het ergste dierenleed zie je niet op een paardenmarkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:31

Het is wel eerder opgemerkt
De eigenaar was al een bekende bij de BLID..

Bewijsmateriaal kan ook zonder verzuipen
Het gaat niet over het filmen, daar is niks mis mee, het gaat over filmen en verder paard daar laten creperen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:53

LCharlotte schreef:
Dat het paard nog niet gestikt was in die modderpoel.

Daar zat ik ook al over na te denken toen ik die foto's zag

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:18

IrisLove schreef:
Het ergste dierenleed zie je niet op een paardenmarkt!

Ik kan me de beelden nog goed voor de geest halen die enkele jaren geleden opdoken van veemarkten in Belgie. Mensen die deze beelden gezien hebben zullen wel begrijpen wat ik bedoel. Zoiets wil ik mijn hele leven niet meer zien, dat kan ik je wel vertellen. En ok, dit waren geen paarden maar koeien- maar mensen doen dit ook net zo goed met paarden - het interesseert ze niets.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:20

edit
Laatst bijgewerkt door lesilla op 08-09-07 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:22

Ik durf niet eens te kijken... Huilen Verdrietig

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:23

Aldewereld schreef:
IrisLove schreef:
Het ergste dierenleed zie je niet op een paardenmarkt!

Ik kan me de beelden nog goed voor de geest halen die enkele jaren geleden opdoken van veemarkten in Belgie. Mensen die deze beelden gezien hebben zullen wel begrijpen wat ik bedoel. Zoiets wil ik mijn hele leven niet meer zien, dat kan ik je wel vertellen. En ok, dit waren geen paarden maar koeien- maar mensen doen dit ook net zo goed met paarden - het interesseert ze niets.

Ik heb dat toen ook gezien en zie het nog zo voor me. Heb er nachten niet van geslapen. Wat een beulen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:24

Ik heb niet alle 13 blz doorgelezen..

Maar ik wil even opmerken dat ik dit filmpje vaker heb gezien.. Er was laatst (van het voorjaar geloof ik) een beurs in Gent in Belgie (Beestjes en Baasjes) en daar heb ik dit filmpje gezien. Bij een stand van de BLID..

Ik vraag me af of dat dit filmpje dan wel bij het nieuwsbericht hoort.. Of het is pas heel laat naar buiten gebracht ivm onderzoeken..

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:28

Die vee-markt beelden waren echt beul-beelden. Ik heb hele erge dingen gezien qua dierenmishandeling, maar dat sloeg alles. En ik wil echt geen vergelijking maken, want dit paard zit met zijn snuit in de modder te vechten voor zijn leven (hij is eigenlijk al weg) alleen door dat verd*mde prikkeldraad, maar die beelden op die veemarkt.... Huilen
Laatst bijgewerkt door Parce op 08-09-07 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:28

De foto's hebben ook al eens op bokt gestaan.
De uitspraak tegen deze man zou rond deze tijd ergens zijn, vandaar weer media aandacht

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:30

Ben dan heel benieuwd naar de uitspraak...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:19

runningkawa schreef:

Juist, ik snap ook dat er bewijsmateriaal moet komen, maar jeetje, kan die persoon dan niet filmen hoe ze het paard uit de drek moeten trekken of zo...Geeft misschien nog wel een veel groter effect, echt laten zien dat dit paard het niet meer alleen kon...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:29

runningkawa schreef:
Het is wel eerder opgemerkt
De eigenaar was al een bekende bij de BLID..

Het gaat niet over het filmen, daar is niks mis mee, het gaat over filmen en verder paard daar laten creperen

Afgod

augurk schreef:
Volgens mij Nickyu heb jij hele andere problemen met de BLID en gebruik je dit topic om je ongenoegen hierover te spuien. We hebben nu wel genoeg citaten van je gelezen.
Het plaatsen van de foto's van de reddingsaktie vindt ik ook een domme zet van je. Je ontneemt nu iedereen de keuze om deze foto's wel of niet te bekijken.
We hebben allemaal wel eens een rotte ervaring met iets of iemand terwijl een ander daar juist goede ervaringen mee heeft. Laat jouw probleem ook die van jou blijven en zadel dit topic er niet mee op!

sorrie augurk maar daar zit je toch heel heel erg fout
als nederlander dieren houdend in nl niks met de BLID te maken Knipoog
persoonlijk heb ik absoluut geen problemen met de blid noch maar ooit iets met deze instantie te maken gehad ..wel ben ik kotsmisselijk van deze actie vd blid
word dit filmpje weer heel toevallig nu door een nieuwe bokker geplaatst
met te weinig info om ook maar enig positief beeld van de blid te kunnen krijgen
iig niet genoeg om mij te overtuigen van een goede aktie
eigenaar was al bekend maar we wachten tot het echt fout gaat
en het andere paard mag lekker blijven staan tot het ook daarvoor te laat is
op deze zelfde manier (een nieuwe bokker plaatst een filmpje)
al eerder met de blid kennis mogen maken

had idd de foto's in link moeten zetten , daar heb je helemaal gelijk in

verder bepaal jij niet of dan wel of niet meer mag reageren Knipoog
zoals rk ook al aangeeft , ze hadden ook en paard hoofd boven water en kunnen filmen voor het zelfde bewijs , dit filmpje en de mededeling dat ze het paard zo slechts 15 minuten hebben laten liggen ,daar draait mijn maag van om

en ja dat weet jij nu wel .. en ik ondertussen ook wel dat jij een grote vriend bent van

dieren willen helpen OK dan! slechte eigenaren aan willen pakken ook OK dan!
maar daarvoor hoef je niet dieren extra dan noodzakelijk te laten lijden Boos!

zolang zowel de blid als de db in echte serieuse gevallen niet reageert VOOR dat het te laat is
en zich drukker bezig lijken te houden met penny problemen of reageren als het al te laat is
kunnen ze van mij iig geen steun meer verwachten

deze door ts aangekaarte aktie getuigd niet vn een helder dierenliefhebbend verstand
veel dieren houden zich als ze gezond zijn voor dood en als ze ziek zijn voor springlevend
een paard zal even vechten en daarna gewoon opgeven .. meeste paarden houden dit geen 15 minuten(extra??) vol , ieder mens die zich verdiept heeft in het wezen paard kan je dat vertellen
onder andere DAAR maak ik me dus zo boos over

er zitten zowiso bij de db en blijkend dus ook bij de blid veel mensen met een hart voor dieren
die niet goed weten hoe wt en waar
godzijdank ook veel mensen die dat wel hebben

in nl zal ik nooit de db bellen als ik een geval tegen kom , idd door eigen ervaring ,
maar de aid , dan heb je een grotere kans dat het goed komt Knipoog

heb zelf vaak voor de db dieren opgevangen , en niet van elk opgevangen diersoort
had ik genoeg verstand , maar dat geeft niks hoor Knipoog zo werken er nog veeeeeeel meer !
gelukkig ook een handje vol die zich wel verdiept hebben of zich alsnog verdiepen
en wat ik tot nu toe heb mogen ervaren van de BLID is het daar niet anders .. Verdrietig

maar ik hou er nu echt over op , heb mijn punt denk ik wel gemaakt Cool

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:10

@ nickyu

sorry hoor maar ben bij regel 2 gestopt met lezen.
Zoveel text kan ik nu even niet behappen.
Het gaat hier om het dierenleed wat een mishandelaar heeft veroorzaakt. Punt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-09-07 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Irrelevante quote verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:11

Problemen in de zin van, zelf in aanraking door mistanden van mezelf, nee zo niet.
Wel ervaring dat dieren niet geholpen worden, ook al weet men er wel vanaf.
Laatste geval is een hondje wat ik nu sinds 2 weken heb.
Zelfs de DA en de osteopaat die haar hebben gezien zeggen dat ze geen 2 weken meer op die plek had moeten zijn, dat ze dan dood was geweest.
We hebben zelf die man afstand laten doen, de DB deed het niet.
En ja, dan ga je over je nek...en dat is niet de eerste keer.

En dan zie je hier zo'n uitgemergeld paard, bij iemand die al bekend is...en dan gaan ze ook nog staan filmen terwijl er ook iemand even het paard had kunnen helpen (zijn meer mensen op de film te zien)
Maar dan piep je, dan zeik je, doe je zelf niet beter enz enz...
Nee ik kan hier gewoon niet tegen en zal dat blijven herhalen en herhalen en herhalen...
En na de goed l*l verhalen van deze BLID herhaal ik alleen nog maar meer...want dat mag men ok weten..niet alleen de zogenaamde succes verhalen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:16

Het punt is dat sommige mensen de goede verhalen dan ook weer niet willen zien, of hier ook weer dingen proberen te vinden die ze tegenstaan.

Ik heb om eerlijk te zijn de tekst van Nickyu ook niet gelezen. Heb het nu al zo vaak voorbij zien komen.
Wanneer je commentaar op de DB/LID hebt okee, maar probeer het dan ook objectief te bekijken. Wees blij dat er uberhaupt iets gebeurd, anders had dit dier er misschien nog steeds gelegen.

Dat ze het dier eerder uit zijn lijden hadden kunnen verlossen ben ik het mee eens, maar laat dit filmpje een les zijn voor anderen, dan is het paard niet voor niets gestorven.

en een discussie over de LID vind ik hier niet echt op zijn plaats.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:17

Kun je dat ook weghalen moderator. Het gaat hier toch om een schrijnend geval van dierenmishandeling en niet over het wel en wee aan ervaringen met de dierenbescherming.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:18

Ik heb even bijgelezen en ben het eens met Cayenne.
Verder ga ik ook wijs mijn mondje maar houden want ik geloof dat het verder toch niet opschiet in dit topic en eigelijk niet het doel bereikt wat eigelijk zou moeten gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:20

Moderatoropmerking:
Zolang er hier ontopic gediscussieerd wordt ga ik geen berichten verwijderen Lachen Men mag reageren zoals hij wilt, zolang het maar ontopic is, met de zaak te maken heeft, onderbouwd en beargumenteerd is. Ben je het niet eens met iemand, dan is het imo heel simpel, maar dan reageer je niet / ga je er niet op in. Of je reageert beargumenteerd met waarom hij / zij niet gelijk heeft Lachen

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:21

Maseike schreef:
Ik heb even bijgelezen en ben het eens met Cayenne.
Verder ga ik ook wijs mijn mondje maar houden want ik geloof dat het verder toch niet opschiet in dit topic en eigelijk niet het doel bereikt wat eigelijk zou moeten gebeuren.

Precies! en het doel van de TS was om zoveel mogelijk mensen kennis te laten nemen van het feit dat dierenmishandeling bestaat. Er kan hier niet genoeg aandacht aan besteed worden.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:22

Waarom houde ze het hooft van het paard niet boven de modder Verward
Hij kan zo toch niet ademen wat een stomme rare mensen heb je hier op de wereld zeg dan nog een beetje der op heen lopen en kijken....
Is maar goed dat je niet zie wie het is zo'n iemand zou ik echt even willen........ Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:22

Is bokt geen discussie forum meer?
Discussieren over wat we op dat filmpje zien?
Dat mensen het dan niet eens zijn over een paard in 10 cm modder laten veruipen mag dan ineens niet?
Offtopic zijn we niet, gaat steeds over dat filmpje en dat paard.

Ja ze doen goede dingen, zeker
Maar ook vaak helemaal geen bal...en dat mag ook gezegt worden...
Laat dat een les zijn voor die instanties, dat er ook mensen weten dat het niet alleen maar geweldig is...Laat ze dan maar eens wat harder bij Den haag zeggen dat het zo niet langer kan...

En ja de eigenaar is de schuldige
Maar denk jij dat etterbakken als hij zulke filmpjes zien?
dat hun dat raakt?
Je raakt er alleen maar mensen mee, die zoiets al niet vinden kunnen.

En op de site van de BLID zetten prima Ja
Maar op de grootse rel site van de wereld??
Dat is toch nooit goed te praten....zeker niet zonder 1 van de omstanders die helpt...dan was het een super filmpje geweest.
De goede kant van de BLID en laten zien dat dit ook om ons heen gebeurd.
Nu is het gewoon om te kosten...