Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hester

Re: Amazone beschuldigd van zware paardenkwellerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:31

Jolliegirl schreef:
Redrumfox schreef:
Die foto, het verslag en de reacties van andere bokkers zeggen mij ook meer dan genoeg. Maar ik heb altijd van huis uit meegekregen om niet te oordelen voordat je het zelf duidelijk hebt gezien en niet de mening van ''de kudde'' te volgen. Lachen
Soms kan je je ook aanpassen en de meningen van andere wel eens volgen Lachen
tevens niet aanvallend bedoeld.

Denk trouwens (weet wel zeker) dat dit filmpje niet vrijgegeven zal worden.
Maar geen enkele bokker heeft het filmpje gezien, alleen Kafue heeft een artikel over haar gelezen in een Duits paardenmagazine. Dus de meningen volgen van diegenen die hun mening baseren op een mening... Knipoog

Ik zou de film wel willen zien, gewoon om met mijn eigen ogen te zien of het echt zo erg is. Sensatie zoeken? Nieuwsgierigheid? Of het verlangen dat mens persoonlijk te veroordelen voor haar daden? Noem het wat je wil...

Maar die video is bewijs in een strafzaak --> nu krijgen we 'm sowieso niet te zien, en waarschijnlijk na de afronding van het proces ook niet. En het is ook niet nodig, de rechter moet 'm zien, en daar conclusies uit trekken. Onze conclusies zijn wellicht meer gebaseerd op ervaringen, maar desalniettemin waardeloos.

cemery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:44

Zo blijkt maar................................

al dat mooie hekwerk wit geschilderd dure zadels en dure paarden..

maar een WAARDELOZE 'topruiter'

he zegt allemaal niets hoor mensen met geld zijn echt niet beter.

Zo zijn er ook topruiters die beweren dat hun paard het beste scoort om elke dag te trainen.
de paarden mogen niet op het land want stel je voor en buitenritten worden al helemaal niet gemaakt. Zelfs los in de bak of springen mag niet....

Mensen..... paarden zijn dieren, geen robots!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:51

Zo gaat het er nou eemaal aan toe in de paardenwereld...
en daar is weinig/niets aan te doen

Hester : bedankt voor je uitleg, met die reactie kan ik tenminste iets uit opmaken Lachen

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:52

als dat al niet meer mag je paardop binden weet ik ook niet hoe ik die van mij zo rond ga krijgen zet de mijne elke dag strak een 2 slof teugels en trek er mooi in een ronde houding.. werkt super..

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:56

Pffff ben net aan het googlen en kom op een duitse paarden site en daar wordt ook gelijk Anky en die andere duitse amazone aangehaald, Pfff hoe heet ze ook al weer.

Maarre daar reageerd een nederlandse doodleuk dat wij nederlandse onze paarden veel minder behandelen dan de duitsers. Nu wil ik daar niet over oordelen, maar dat vindt ik wat ver gaan. Wanneer houdt de strijd nou gewoon op...

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:59

Dit is zo verschikkelijk!! GRRRR Boos! Kan hier echt zo kwaad om worden!! En dan de ring in rijden.. handjes stil... niks aan de hand! Heb wel vaker op wedstijden gezien dat het paard zijn hoofd eraf werd geschroefd! Heen en weer en dan weer een schop naar voren en weer vol op de rem! GRRRRR Komt vaker voor... Maar ja... het word niet altijd opgenomen. Gelukkig hebben mensen tegenwoordig op hun mobieltje een film optie... dus FILMEN!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:04

CoriienRN schreef:
als dat al niet meer mag je paardop binden weet ik ook niet hoe ik die van mij zo rond ga krijgen zet de mijne elke dag strak een 2 slof teugels en trek er mooi in een ronde houding.. werkt super..

ga nu niet de slof ten boze opschrijven alsjeblieft...
want ik gebruik hem ook, en ja op een goede en vriendelijke manier..

als je dit hulpmiddel weet te gebruiken.. is er geen probleem mee, evenals de martingaal (die bijv, te strak gezet kan worden)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:06

nee ik zeg allen dat ik de mije mooi op bind lekker rond pasoa teugel om en stang en trens in en 2 sloffen.. mooie activitijd met longeren Ja

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:07

CoriienRN schreef:
nee ik zeg allen dat ik de mije mooi op bind lekker rond pasoa teugel om en stang en trens in en 2 sloffen.. mooie activitijd met longeren Ja

looptie er goed mee? Duivel Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:07

CoriienRN schreef:

Loop de boel niet zo op te stangen met zulke opmerkingen, er zijn zat andere dingne te doen als je je verveelt Knipoog

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:08

Pfff... En ik maar denken waarom het met mij en mijn paard maar niet wil lukken. Ik moet hem dus gewoon omtrekken en dan een knal voor zn kanes verkopen zodat hij versuft omlaag loopt. Godzijdank dat er mensen zo slim zijn om het met een verborgen camera op te nemen, zodat de rest van de wereld óók eens kan zien hoe je nu goed grand prix moet rijden! Dat is toch het best bewaarde geheim van de wereld. En ik maar denken dat je paard op basis van vertrouwen ontspannen moest gaan lopen Verdrietig

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:08

jah lekker rond Haha! precies wat juryleden willen zien actief en mooi berg opwaarts..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:09

CoriienRN schreef:
jah lekker rond Haha! precies wat juryleden willen zien actief en mooi berg opwaarts..

gaaf
als ik met slof rij hangt ie los.. mischien moet ik er meer aan trekken

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:10

Lynne81 schreef:
Dit is zo verschikkelijk!! GRRRR Boos! Kan hier echt zo kwaad om worden!! En dan de ring in rijden.. handjes stil... niks aan de hand! Heb wel vaker op wedstijden gezien dat het paard zijn hoofd eraf werd geschroefd! Heen en weer en dan weer een schop naar voren en weer vol op de rem! GRRRRR Komt vaker voor... Maar ja... het word niet altijd opgenomen. Gelukkig hebben mensen tegenwoordig op hun mobieltje een film optie... dus FILMEN!

Bij mijn vriendin op pension staat een meisje/vrouw/whatever met haar paard, ze starten nu in de Z2. Maar hoe dat er aan toe gaat.. niet normaal. Eerst sporen erin, dan een ophouding, weer sporen, ophouding. En dat allemaal omdat hij dan bvb te hard over een hindernis gaat. Nou dat kan ook anders.. Om de kleinste dingen krijgt dat beest een pak rammel, terwijl vaak de fout bij de ruiter ligt. Dan zie ik liever iemand op een fatsoenlijke en paardvriendelijke manier, met hier en daar een foutje, in de B rijden dan iemand die Z2 rijdt en waarbij je alleen maar protest ziet. (wat uiteraard goed verborgen wordt op concours Knipoog )

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:11

dat denk ik ook anders rijd zij ook geen GP Knipoog dus alle ruiters doen toch iets fout.. anky kan mischien nog wel een les nemen bij me
of zijn er mee gegadigen?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:13

Driftige dame zo te zien! En een oh zo braaf paard....! En dit kom je helaas overal tegen...Boos!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:15

is je paard wel goed los in de kaak zo te zien ze kan der handen beterop der rug vast binden met die slof er bij

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:16

tsja.. sommige mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:21

Moderatoropmerking:
SVP ontopic en op normale wijze reageren. Flauwe en off-topic reacties zijn niet toegestaan.

Moderatoropmerking:
CoriienRN, daarnaast is het de bedoeling om SN te typen, dus gewoon met leestekens en hoofdletters op de juiste plaats, evenals de woorden correct gespeld en getypt. Zou je hier in het vervolg op willen letten? Alvast bedankt!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:25

mag ik dan even vragen wat SN inhoud.

Jenny_Arboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:27

myn god Verdrietig
dan ben je tog niet goed bij je hoofd Hamer
volgens mij breekt ze op deze manier da paard zijn nek Gaaaap
Da mens da zouden ze geen paarden meer moeten geven,
en dat noemt zich nou paardengek Misselijk
taz, dat vind ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:28

Standaard Nederlands. Lachen

cemery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:38

Jolliegirl schreef:
CoriienRN schreef:

gaaf
als ik met slof rij hangt ie los.. mischien moet ik er meer aan trekken

Of gewoon les gaan nemen!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 21:43

Zoals de modopmerking was: Kunnen we aub ontopic blijven?
Het zou jammer zijn wanneer hij op slot moet Lachen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:13

WinBinChes schreef:
Pffff ben net aan het googlen en kom op een duitse paarden site en daar wordt ook gelijk Anky en die andere duitse amazone aangehaald, Pfff hoe heet ze ook al weer.

Maarre daar reageerd een nederlandse doodleuk dat wij nederlandse onze paarden veel minder behandelen dan de duitsers. Nu wil ik daar niet over oordelen, maar dat vindt ik wat ver gaan. Wanneer houdt de strijd nou gewoon op...

Ja idd, dit is geen voetbalwedstrijd... gewoon een individueel geval van ontstellende dierenkwellerij... en niet voor het eerst, begreep ik van dat Duitse forum.

Hoop dat het bewijs tegen haar nu op waarde geschat wordt.