’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: ’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:00

kinderen betekent keuzes maken.. en dan niet de keuze om de verantwoordelijkheid over de kids maar bij iemand anders neer te leggen omdat je het zelf te druk hebt met andere dingen.. Even heel cru gezegd: als ik mijn hond meeneem naar stal omdat er niemand thuis is om op haar te passen, dan is het mijn verantwoordelijkheid dat ze zich gedraagd en ten alle tijden onder mijn toezicht staat.. Zou wat zijn als iedereen zijn hond maar los liet rondrennen Knipoog

En ja, ik weet het, kinderen zijn geen dieren, maar het gaat hier om het nemen van verantwoordelijkheid.. En dat moeders dat dan niet willen horen omdat dat niet in hun straatje past, tsja.. zegt meer over hen dan over mij Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:01

Maar dat bedoel ik dus te zeggen... "vroegah" zorgden mamma's zelf voor hun kids, of lieten iemand oppassen als dat écht niet anders kan.... Vandaag de dag "moet" alles:

Kinderen, een leuke baan (ja, want ik wil mijn sociale contacten houden), hobby's (want ik ben er ZELF ook nog) en alles kan en mag maar.... daar erger ik mij enorm aan! Dat jij kinderen wilt, vind ik prima, en ik ben geen kinderhater, echt niet. Waar ik mij wel aan stoor is als ik diezelfde kids half half moet opvoeden, omdat mamma even geen tijd heeft of (oostindisch) doof is.

Hoe vaak dat het niet gebeurt dat ik een behoorlijk gevaarlijke situatie heb voorkomen omdat mam en pap geen tijd hadden om op te letten.... en dat is gemakzucht, echt waar Ja

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:02

erg triest dat dit gebeurt is..

maar om nou alles te gaan verbieden waar ongelukken zijn gebeurt.. gaat een beetje ver?!
Ik ga ook zeker niet de ouders op de schuld geven, kinderen blijven kinderen en zeker jongens die halen de raarste fratsen uit..

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:04

barmat, ben het helemaal met je eens... ik heb ook geen hekel aan kinderen, kan helemaal vertederd kijken naar die kleine hupjes die zo lekker met die ponies aan het frutten zijn, maar een stal is geen uitlaatplaats voor kinderen. Als je kiest voor kinderen betekent dat dat er andere dingen zijn die niet meer zo eenvoudig gaan, dat weet je voor je eraan begint.. Voor mij betekent dat dus dat ik geen kinderen wil, omdat mijn eigen leven voor mij voorrang heeft. En dan vinden sommige moeders dat een egoistische instelling, maar ik vind het vooral egoistisch als mensen de verantwoordelijkheid van hun kind maar bij anderen neerleggen als ze dat zo uitkomt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:05

Ja pas maar op eyerline Tong uitsteken

Idd kjoetie en Barmat, maar dat meg je niet zeggen
Idd gewoon keuzes. Dat heb je toch wel over voor je kinderen lijkt mij? Lachen

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:12

Elpatcho
dat is ook wat ik bedoelde
Het is al erg genoeg voor de ouders zij zijn hun kind kwijt, niet omdat ze zich onverantwoord gedroegen maar gewoon'' mens'' zijn.
en ja jongens zijn gewoon erger Duivel
wij hebben er 4 14 ,16, 18 ,20 dus ik weet als onverantwoorde moeder waar ik het over heb. Ach gut

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:13

Idd Kjoetie, dat is ook (één van de) beweegredenen om geen kinderen te willen Mijn leven is compleet nu, ik zou de zorg van een kind niet wíllen, gewoon omdat ik gehecht ben aan mijn eigen doen en laten.

Mensen noemen mij idd weleens een egoïst omdat ik geen kinderen wil, maar dan denk ik alleen maar: waarom ben IK nu egoïstisch? Ik denk er tenminste over ná, in tegenstelling tot sommige mensen die maar een kind némen en dan huppakee 5 dagen per week naar de creche en 's avonds het liefste naar opa en oma want er moet ook nog quality time besteeds worden aan elkaar.....

Het lijkt wel alsof sommige the best of both worlds willen Lachen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:14

haha precies ik heb 3 broers je wilt niet weten wat hun allemaal uithalen, en dan zeg ik echt niet dat mn ouders onverantwoordelijk waren hoor Tong uitsteken maar wij hebben toch wat uitgespookt allemaal.. en daar hadden echt wel serieuse ongelukken kunnen gebeuren, als je er nu aan terug denkt..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:15

paintedblack: ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je vind dat je de wijsheid in pacht hebt, of zie ik dat verkeerd? En ook krijg ik het gevoel dat je alleen maar lof en waardering zoekt voor het feit dat je 4 knullen hebt grootgebracht?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:20

ELpatcho
hahaha misschien dan tòch maar een verbod op kinderen en zeker voor jongens ? wat zal het leeg worden op die manege's met schattige hupsjes.... oh nee want dat zijn meestal meisjes hihihi
en dan nog die onverantwoordde paardrijdende moeders bannen
gniffel dan hebben ze het rijk alleen

Barmat bedankt voor je heldere kijk op mij en mijn leven , Afgod

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:23

Barmat schreef:
paintedblack: ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je vind dat je de wijsheid in pacht hebt, of zie ik dat verkeerd? En ook krijg ik het gevoel dat je alleen maar lof en waardering zoekt voor het feit dat je 4 knullen hebt grootgebracht?

ROFL whaha sorry hoor Tong uitsteken

haha jaah paintedblack, moeders moeten gewoon verboden worden! Tong uitsteken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:24

paintedblack schreef:
ELpatcho
hahaha misschien dan tòch maar een verbod op kinderen en zeker voor jongens ? wat zal het leeg worden op die manege's met schattige hupsjes.... oh nee want dat zijn meestal meisjes hihihi
en dan nog die onverantwoordde paardrijdende moeders bannen
gniffel dan hebben ze het rijk alleen

Barmat bedankt voor je heldere kijk op mij en mijn leven , Afgod

Kijk, DIT noem ik nu volwassen discussiëren.... toppie!

Je zou het natuurlijk ook op een normaal niveau kunnen houden,maar dat is teveel gevraagd denk ik. Erg kinderachtig en ook jammer voor de discussie maar goed... ik maak er verder geen woorden meer aan vuil Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:25

Ik wilde net zeggen, lekker volwassen voor een moeder van vier kinderen......

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:25

aha, de goede argumenten zijn op, dus gaan jullie op deze tour verder? Jammer hoor..

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:27

Weet je wat ik zo leuk vind aan jou ELpatcho ?
je bent nog vrij jong (ik heb even gekeken in je profiel)en snapt meer dan de gemiddelde ''volwassene''
en ik kan met jou lachen !
leuk !hier doe ik het voor Haha!

Lekker volwassen ja voor een moeder van 4 maar idd de argumenten zijn op en wat valt er nog te zeggen als het topic vervalt in het afz**ken van elkaar ?
Laatst bijgewerkt door Carantona op 12-07-07 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ELpatcho

owjaaah! lol maken mag niet als je 4 kinderen hebt Tong uitsteken sorry hoor wij brengen een andere mening in dit topic en zij krijgt kinderachtige reacties naar dr hoofd geslingerd.. dan kan je toch hetzelfde terug verwachten ?!

Barmat

kjoetie schreef:
aha, de goede argumenten zijn op, dus gaan jullie op deze tour verder? Jammer hoor..

Dat was mijn gedachte ook... en dat is jammer, want op deze manier is de discussie ook "op" natuurlijk.

PBA_

wat een vreselijk ongeluk, maar idd, geen speelplek voor kinderen. Zijn voor paarden bedoeld en is daar eens een ongeluk mee gebeurd door een tredmolen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:28

Ik vind kinderen van 4 en 6 ook wel erg jong om alleen rond te struinen. Wat dat betreft ben ik zelf een te bezorgde moeder.
Maar "Even aan het toezicht van de ouders ontsnapt" gebeurt echt. Kan ik over meepraten. Die van mij is bijna 2 x verzopen terwijl ik er vrijwel naast stond ik ik haar altijd bandjes om doe etc etc. Sommige vooral ondernemende kinderen overleven zichzelf soms niet. Je mag van geluk spreken dat t allemaal groot wordt.
Daarbij moet je beseffen dat ouders van manege rijdende kindertjes vaak zelf niks met paarden hebben, zich helemaal niet bewust zijn van risico's op een stal, cq. te naief zijn.
Een manege eigenaar daarentegen behoort de risico's wel te kennen en het is vind ik ook zijn verantwoordelijkheid om ouders daarvoor te waarschuwen en gevaarlijke situaties c.q. objecten af te schermen. Ook al daarmee kun je een ongeluk niet altijd voorkomen. Ik vind (en ik ken genoeg maneges) dat hier te vaak te gemakkelijk over wordt gedacht.
Je moest eens weten wat ondernemers in andere branches allemaal niet moeten doen om de veiligheid van bezoekers te garanderen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:28

ELpatcho schreef:
owjaaah! lol maken mag niet als je 4 kinderen hebt Tong uitsteken sorry hoor wij brengen een andere mening in dit topic en zij krijgt kinderachtige reacties naar dr hoofd geslingerd.. dan kan je toch hetzelfde terug verwachten ?!

Lol maken? gerust, graag zelfs... Maar het lijkt er verdraaid veel op dat je je nu in je eer aangetast voelt en dus maar op de kinderachtige toer verder gaat, zonder enige onderbouwing verder.

Maar van jouw steekjes onder water lig ik niet wakker hoor Lachen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:29

Hallo we hebben het hier over een klein jong kindje,, een jongen nog wel Tong uitsteken die zijn nog avontuurlijker, tuurlijk klimt hij in een tredmolen Tong uitsteken hij ziet niet in dat die alleen voor paarden zijn, ouders denken juist dat het logisch is dat het voor paarden is, letten dus ff niet op.. ongeluk is gebeurt.. triest maar ik zie hierin geen schuld

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:32

Barmat schreef:
ELpatcho schreef:

Lol maken? gerust, graag zelfs... Maar het lijkt er verdraaid veel op dat je je nu in je eer aangetast voelt en dus maar op de kinderachtige toer verder gaat, zonder enige onderbouwing verder.

Maar van jouw steekjes onder water lig ik niet wakker hoor Lachen

ik lig ook niet wakker hoor van de steekjes die bij mij los zitten Tong uitsteken Tong uitsteken

ze verteld toch gewoon dat ze ervaring heeft met jongens.. jij verteld ook dat je ervaring hebt met kinderen.. is dat dan opscheppen ?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:43

Ik ben ervoor dat ouders zelf verantwoording nemen voor hun kinderen, als je kinderen wilt heeft dat conseqenties voor je priveleven.
Als kinderloos persoon ben je verantwoordelijk voor jezelf en voor niemand anders ,
Onderbouwd genoeg ?

Barmat het begint erop te lijken dat JIJ ergens last van hebt,

Elpatcho laat je niet verleiden tot dit soort kinderachtige discussies met Barmat zij vind het nodig om ons opschepperig en van laag niveau te noemen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:49

paintedblack: Doe zélf eens niet zo kinderachtig wil je!

Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu voor de laatste keer: Ik wil deze discussie op een NORMAAL niveau voeren, maar dit is overduidelijk voor jou teveel gevraagd! In plaats daarvan plaats je misselijke opmerkingen, zoals in je laatste post maar weer duidelijk is.

Ik noem hier NIEMAND, ik herhaal NIEMAND van een laag niveau, dat maak je er zelf van en het is mij wel duidelijk dat je overduidelijk ergens mee zit, want anders zou je niet zo achterlijk reageren.

Ga óf je frustraties ergens anders botvieren, of houd je gewoon aan ontopic reacties.
Dit is het laatste wat ik er over zeg, ik ga verdorie met jou verder niet op deze kinderachtige manier verder praten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:52

Als jullie nu toch off topic willen:
"Bij een bushalte staan een oude en een jonge man.
De jongen heeft een uitbundige rood-blauw-groene hanenkam en in neus en
oren hangen de nodige ringen met kettingen van allerlei soort.
De oude man staat hem aandachtig te bestuderen en kan zijn ogen niet
van hem afhouden.
De jonge man merkt dat wel en vraagt op een gegeven moment:
'Heb jij nooit iets geks uitgehaald, toen je jong was?'
Jawel antwoordt de oudere: Ik ben eens een keer zo dronken geweest dat
ik een papegaai heb geneukt,
en nu sta ik me af te vragen of jij misschien mijn zoon bent'......