Studentes brengen onbreekbaar halster op de markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Re: Studentes brengen onbreekbaar halster op de markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 01:26

Hee roest, jij ook weer hier?

Nog niets gezegd over marktonderzoeken? Vork

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 01:30

Hij heeft geen halster om in de stal, maar als ik hem even naar buiten moet halen moet ik nog weleens knoeien met het klipje, dus leg ik mijn hand (niet omklemmen) weleens over dat rechte stukje tussen de neusriem en de kaakriem. Over korte touwen: mijn paard schrikt nogal snel, dus heb ik liever een kort touw, voor het geval dat Lachen

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 01:35

khirshanta schreef:
Hee roest, jij ook weer hier?

Nog niets gezegd over marktonderzoeken? Vork

Ik hou m'n ... Clown

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 01:37

DubaiDream schreef:
Hij heeft geen halster om in de stal, maar als ik hem even naar buiten moet halen moet ik nog weleens knoeien met het klipje, dus leg ik mijn hand (niet omklemmen) weleens over dat rechte stukje tussen de neusriem en de kaakriem. Over korte touwen: mijn paard schrikt nogal snel, dus heb ik liever een kort touw, voor het geval dat Lachen

kun je dat uitleggen? betreft de lengte van het touw? (gezien je een langer touw altijd korter kunt houden en een korter touw niet langer)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 01:48

Lol Haha! heel wijselijk Tong uitsteken

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 01:53

Ik schrijf nogsteeds onduidelijk, veel te lange zinnen Lachen Hij heeft dus alleen een halster om als er iets met hem gedaan wordt. Omdat ik soms nog weleens met het klipje lig te prutsen, hou ik mijn handpalm op dat tussenstukje Knipoog

Het korte touw is 1,20, en mijn paard is 1,53, ik gebruik het korte touw alleen als hij al heel druk is om mee te beginnen. Dat wordt gelukkig steeds minder, dus gebruik ik nu ook vaker het standaard halstertouw,dat ik dan wel nog vastmaak zoals ik eerder zei

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:43

Nadya schreef:
Skitter, ben jij van het promoteam ofzo? Clown

Ik ben zeker niet van ' het promoteam' maar ik heb zelf ook een mini onderneming gedaan en het is alles behalve makkelijk.

Ik zou 100% begrijpen als jullie in het halster geen intresse hadden, maar het wordt zo afgekraakt, en dat vind ik gewoon jammer en nergens voor nodig. Ik vind dat er echt naar gekeken wordt alsof de dames het gaan aansmeren en dat het alleen duur is omdat ze dikke winst willen maken, maar dit is niet zo.

De dames zelf hebben uitgelegd, en misschien hebben jullie nog onbeantwoorde vragen, nergeren jullie TOTAAL het meeste info WAT ze geven. Als je nog vragen hebt prima, maar er wordt gewoon heel negatief naar het product gekeken, er wordt te snel gelezen of helemaal niet gelezen en dan worden er berichten geplaatst van ' Levensgevaarlijk' en ' aan mij verdienen ze geen cent' dan vraag ik me af waarom je dat nodig vindt om het zo neer te zetten. Waarom niet een antwoord als, intressant bedacht maar niets voor mij, want het is ontzettend hard werken geweest voor de dames (en nog steeds) en om zo afgekraakt te worden, zonder ECHT iets van het halster te weten, zonder echt naar hun punten te luisteren van waarom ze halster gemaakt hebben e.d

En dat vind ik gewoon jammer. Vind je het gek dat ze niet meer gaan reageren. Alles wat ze neer zetten wordt meteen negatief gemaakt, ik heb echt enkele berichten gelezen van mensen die evenals jullie geen intresse hadden, maar het toch knap vonden om met een idee te beginnen en uiteindelijk een echte product in handen te kunnen houden. Dat is knap opzioch! En DAAAAR gaat het nu om, het gaat de dames niet om het geld, zeker niet. ZE vinden jullie mening natuurlijk intressant, daar kunnen ze een hoop van leren, maar als het alleen maar negatief blijft (wat een dom product, e.d) ja dan zijn de dames daar heel snel klaar mee, want DAAR hebben ze niets aan. Dat je het niets voor jezelf vindt prima. Geef aan waarom, geef aan wat beter had gekund, dat jullie hier niet mee te maken hebben zegt niets over of het een probleem is of niet. En blijkbaar zagen de dames het wel als een deglijk probleem waar momenteel weinig aan veranderd kon worden.

Tja en wat opvoeding betreft, sluit ik me bij Alane aan. Je prive paard, ja daar kun je lekker mee aan de slag gaan, maar een handelstal die een jong paard heeft heeft nu eenmaal geen tijd om steeds weer met het paard te oefenen als hij vast staan niet leuk of eng vindt. Het zaak moet draaien blijven en als je met elke jong paard bezig gaat wat vast staan betreft, heb je haast geen zaak meer. Het moet nu gebeuren, of het paard nu leuk vindt of niet. Maar goed, dat is een onderwerp op zich Knipoog

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:50

Okee, over grote (commerciele) stallen en vast staan is een heel boek vol te schrijven, en ik weet ook hoe moeilijk het is een kleine onderneming op te zetten. Maar het is zo jammer te zien dat als ze hier eerst hun ideen hadden getest, het misschien!! heel anders had kunnen lopen.

Dat ze de winst niet in eigen zak willen steken begrijp ik, en de achterliggende gedachten vind ik goed Haha!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:59

Alles leuk en wel maar men begint met de stelling dat halsters vaak kapot gaan. Dan heb je het over een slechte kwaliteit halster. De halsters die ik kapot heb zien gaan moesten op dat moment ( ivm veiligheid_) kapot gaan. Als er uitgebreid onderzoek gedaan is naar het benodigde breekpunt om die veiligheid te verhogen dan is dat een pré. Maar presenteer je halster dan als een veilig halster en niet in 1e instantie als een halster dat niet kapot ( kwalitatief gezien) kan gaan.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:15

Haha, ik vind het wel knap uitgevonden/gemaakt..
Maar toch ben ik blij dat mn paardje blijft staan zonder te trekken, hangen of zeuren. ik moet er niet aan denken! Elke keer op je hoede zijn dat je paard zich niet ophangt... Er moet toch n manier zijn om dit af te leren, als je de redenen weet..

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:16

Ushi verslijt er velen met haar suffe koppie

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:01

khirshanta schreef:
Okee, over grote (commerciele) stallen en vast staan is een heel boek vol te schrijven, en ik weet ook hoe moeilijk het is een kleine onderneming op te zetten. Maar het is zo jammer te zien dat als ze hier eerst hun ideen hadden getest, het misschien!! heel anders had kunnen lopen.

Dat ze de winst niet in eigen zak willen steken begrijp ik, en de achterliggende gedachten vind ik goed Haha!

Dat ze het niet hier gevraagd hebben, betekent natuurlijk niet dat ze helemaal GEEN marktonderzoek heeft gedaan, he Knipoog Misschien was het niet in hun opgekomen, was anders inderdaad wel een goed idee Lachen
Volgens mij (ik zat niet in hun groep maar de andere) was het meest bij die hele grote stallen (met opfok e.d), en hoefsmeden die overal gingen en dan vooral de jonge, onbeleerde paarden moesten doen..

Maar DAT kunnen ze je beter zelf vertellen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:05

Neeeee, tuurlijk niet, dat wil ik ook helemaaaal niet zeggen. De argumenten die ze geven wijzen er wel zeker op dat ze onderzoek hebben gedaan. Ik wilde in de eerdere reacties ook gewoon puur voor mijn eigen school kijken welk onderzoek ze hadden gedaan (communicatie management), om te kijken waar het misschien fout ging.

Verder moet ik er ook wel eerlijk bij zeggen dat er in het begin al stond dat het halster er was omdat andere halsters kapot gingen. Het staat als een paal boven water dat een halster kapot gaat als het móet, maar daar hebben de dames het probleem geconstateert.

Als het halster breekt, gaat het kapot. Dan moet je een nieuw halster kopen, om dat ongemak te besparen (grote stallen), zijn er dan in ieder geval hálsters die niet kapot gaan. Heb je in ieder geval nog een houvast, en kun je je paard sneller weer onder controle krijgen dan wanneer het helemaal zonder halster loopt.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 00:30

Skitter schreef:
khirshanta schreef:

Dat ze het niet hier gevraagd hebben, betekent natuurlijk niet dat ze helemaal GEEN marktonderzoek heeft gedaan, he Knipoog Misschien was het niet in hun opgekomen, was anders inderdaad wel een goed idee Lachen
Volgens mij (ik zat niet in hun groep maar de andere) was het meest bij die hele grote stallen (met opfok e.d), en hoefsmeden die overal gingen en dan vooral de jonge, onbeleerde paarden moesten doen..

Maar DAT kunnen ze je beter zelf vertellen.

Hoefsmeden hebben natuurlijk meer als ruiters te maken met een paard dat het er even niet mee eens is en maar even gaat hangen.
En de gemiddelde hoefsmid gaat wel iets "ruwer" om met een paard als het grote publiek. Ik zeg dus niet dat alle hoefsmeden lomp zijn ik bedoel dus eigenlijk eerder andersom. De meeste paardenbezitters gaan wat voorzichtiger om met paarden. Als je iedere dag als hoefsmid aan het werk bent dan schrik je niet meer zo snel van een paard dat even gek doet en knup je hem simpelweg weer vast en probeert het nog eens.
Als je je richt op een groot publiek waar je veel halsters wilt afzetten dan moet je ook daar je marktonderzoek houden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:26

Ronja schreef:
Tinky12 schreef:
Toch zou ik wel wat van die halsters in handen willen hebben...voor mijn werk.
In bepaalde takken van transport mag een halster niet stuk gaan omdat dat levensgevaarlijk zou kunnen zijn Clown .
Ik heb dat probleem opgelost met een band...paarden die dreigen met allerlei toestanden krijgen van mij een band om waarbij er een lang touw door de halsterring aan de onderkant gaat.Krijgen ze ook niet stuk Bloos

Maar bij deze uitvinding schiet het touw dus los in plaats van het halster (door die breekbout in de verbinding) dus dan zit je nog met hetzelfde probleem denk ik? Of zou je hem dan op een andere manier vastmaken?

Dan zou ik hem wel op een andere manier vastmaken,,,misschien aan beide zijkanten door die ringen.Geen idee eigenlijk,zou eerst eens zo'n ding in handen moeten hebben denk ik Knipoog

(sorry trouwens voor de ernstig late reactie...was onderweg Clown Tong uitsteken )

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:46

Ook een onbreekbaar halstertouw? Haha!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:47

Vastzetten in beton Clown

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:46

Ik heb al een mailtje gestuurd, maar krijg maar geen reactie... Ben erg benieuwd naar het MATERIAAL van de veiligheidsclip: waar is die van gemaakt? Staal, ijzer, metaal? Weet iemand hier het?

Senfina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:14

astridastrid schreef:
Ik heb al een mailtje gestuurd, maar krijg maar geen reactie... Ben erg benieuwd naar het MATERIAAL van de veiligheidsclip: waar is die van gemaakt? Staal, ijzer, metaal? Weet iemand hier het?

De clip is van staal en hij is roestvrijstaal gemaakt (gegalvaniseerd en zwart gespoten) De bouten zijn een mengelmoes, de berekeningen liggen bij de Talens dat weet ik zo niet.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:20

zolang mn paard niet vaststaat met een onbreekbaar halster én een onbreekbaar touw, vind ik het prima! Hij zou zich ophangen zeg..Soms blij toe als er iets breekt! en niet dat mn paard met n stalmuur aan de ren gaat...:S

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:55

Senfina schreef:
astridastrid schreef:

De clip is van staal en hij is roestvrijstaal gemaakt (gegalvaniseerd en zwart gespoten) De bouten zijn een mengelmoes, de berekeningen liggen bij de Talens dat weet ik zo niet.

Ik ben juist zo benieuwd naar de samenstelling van die bouten! Enig idee?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 01:55

denk dat die samenstelling het geheim van de smid is Haha!

Dirkje25 schreef:
Hoefsmeden hebben natuurlijk meer als ruiters te maken met een paard dat het er even niet mee eens is en maar even gaat hangen.
En de gemiddelde hoefsmid gaat wel iets "ruwer" om met een paard als het grote publiek. Ik zeg dus niet dat alle hoefsmeden lomp zijn ik bedoel dus eigenlijk eerder andersom. De meeste paardenbezitters gaan wat voorzichtiger om met paarden. Als je iedere dag als hoefsmid aan het werk bent dan schrik je niet meer zo snel van een paard dat even gek doet en knup je hem simpelweg weer vast en probeert het nog eens.
Als je je richt op een groot publiek waar je veel halsters wilt afzetten dan moet je ook daar je marktonderzoek houden.

De reden van de uitvinding werd al eerder besproken en dat is niet vanwege heet grote geld...
Daarnaast heeft ook een hoefsmid een halster nodig om het paard weer vast te zetten.... en daarvoor is deze uitvinding... het halster blijft heel, paard is min of meer gemakkelijker te pakken (hoeft geen halster meer om) en dus weer vast te zetten..

anderea2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:39

Alane schreef:

Afgod Afgod Afgod Pling Cool

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:16

Alane schreef:

Of juist het unique selling point! En stel je voor dat er iets in zit waar je paard allergisch voor is...?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:34

Senfina schreef:

astridastrid schreef:

astridastrid schreef:
Ik ben juist zo benieuwd naar de samenstelling van die bouten! Enig idee?

Het begrip 'breekbout' in de techniek is niet nieuw, op zijn engels '(low)shear bolt'.
De materiaalsoort is hierbij niet zo van belang, maar meer de kracht die nodig is om het te breken.
Voor een halster zou het handig zijn als het niet zou kunnen roesten en dat gebeurt bij roestVASTstaal maar minimaal.
RoestVAST staal is dus geen zwart gespoten gegalvaniseerd iets, maar een specifiek (duur) materiaal (CriNiMo), waarvan de soort 316 de meest gebruikte is.
Galvaniseren is weer een heel ander proces.