Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:10

Serge zal berecht worden en echt wel gevonden worden. Zijn tonnen zijn niet allemaal weg, zitten ergens. Hij is geldgeil en laat zijn spullen achter in een hotel, verder had hij niets bij zich, geen vaste woon en verblijf plaats. Zijn exen worden wel schadelloos gesteld.

Neemt niet weg dat het zeer schrijnend allemaal is. Zeker dat meisje met die tweeling. Ik weet niet of zij er voor heeft gekozen om thuis moeder te zijn en een bijstandsuitkering te hebben, waardoor ze 80 euro per week heeft, maar ik weet zeker dat er zat mensen zijn die berooid achter zijn gebleven door omstandigheden al is het maar omdat ze weduwe zijn geworden, jammer om dit topic er mee te vervuilen. De daad van Maialva vind ik super, laten we het topic daarbij houden. Gewoon een spontane aktie om iemand weer blij te maken. De hele wereld op je nek nemen is een beetje zwaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 10:12

Apple schreef:
Ik wil even een rem zetten op dit topic.

Dit topic is begonnen met het gebaar van Marialva om een veulen te schenken aan 1 van de gedupeerde families. Mooi gebaar en haar goed recht om dat te doen.
Eventuele motieven waarom ze dat doet, of die mensen wel iets hebben aan dat veulen of dat ze wel geld hebben om het te onderhouden lijkt me voor die mensen en voor Marialva om daar uit te komen.

Ik lees nu echter hier op de laatste pagina ook hele verhalen over inzamelingsacties voor alle gedupeerden, inzameling in natura (het gaat hier niet om mensen in rampgebieden of ontwikkelingslanden hoor), schuldsaneringen, noem maar op.

Dit lijkt me echt iets waar je vanaf moet blijven, hoe goed bedoelt ook. Hier zitten echt teveel haken en ogen aan (regelgeving, instanties).

Ja, met een WWB uitkering mag je maar een bepaald vermogen hebben anders wordt dat gekort op je uitkering en ja eventuele extra inkomsten (giften) gaan in eerste instantie linea recta naar de schuldeisers toe.

Daarnaast is dit ook iets waar Bokkers als privepersoon best aan kunnen doneren of mee bezig kunnen zijn. Het gaat echter voor een site als Bokt veel te ver om hier zo uitgebreid bij stil te staan. Onder de vlag van Bokt zal er dus ook nooit een actie komen.

Ik zie nu de reactie van slimmerik: als mensen als privepersoon naar Tros mailen lijkt me prima. Laat dan de term Bokt, Bokkers endergelijke weg.

mee eens Ja

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:17

marialva schreef:
je hebt helemaal gelijk maar ik denk ook dat we wat afdwalen want dit topic gaat over dat ik een veulen schenk aan de gedupeerde familie ;) en nu zijn we al bezig over een hele aktie op touw te zetten voor alle gedupeerde, niet dat dat niet oke is maar daar gaat dit topic niet over ik schenk het veulen omdat ik met de familie van brigitte meeleef en tot mijn grote spijt kan ik zelf niets doen voor de andere gedupeerde, en dat had ik heel graag voor de andere gedaan maar ik ben het ook eens dat we opjectief moeten zijn en ik hoop dat ik zo toch mijn goodwil heb kunnen tonen Knipoog groetjes marialva

Kan me hier enigzins wel in vinden. Vind het echt TE bizar worden hier... Enig idee hoeveel mensen er zijn met financiele problemen, zonder dat het hun eigen schuld is? Aan wie kan ik het lijstje doorgeven van de mensen die ik ken?

Bizar, héél bizar en belachelijk.

beyosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:20

wat een goede aktie...ben blij dat er nog zulke vriendelijke mensen bestaan,die nog compassie hebben voor een ander! Pling Haha!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:21

beste mensen

ik heb nu brigitte aan de telefoon ze is helemaal overstuur van de reakties hier ze wordt hier afgeschidert als een crimineel even voor alle duidelijkheid brigitte en haar familie hebben geen schulden maar zijn hun start kapitaal kwijt door serge van der wulp dat geld was bestemd voor de aankoop van een paard die nooit is gekomen!!!!
de onderhoudt van een nieuw paard dus het veulen wat ik heb geschonken kunnen ze gewoon betalen, daarmee is rekening gehouden toen men had besloten een paard te kopen!
het enige is dus dat ze het geld voor de aanschaf van een paard kwijt zijn!
nou en ik heb de familie die kans weer terug gegeven dat ze toch een paard cq veulen hebben zonder de aanschaf kosten!
maar ik vindt niet dat daar over verder geoordeeld moet worden of hun dit kunnen betalen, dit is dus wel het geval!
dit topic gaat dus over het schenken van een veulen en alles daarom heen is ook erg maar daar gaat dit topic niet over.
gun nou iemand dit geluk Knipoog nog even voor alle duidelijkheid brigitte en familie heeft hier niet om gevraagd en heb ik dit geheel uit vrije wil gedaan en nu zegt brigitte dat ze door dat gezeur hier het hele aanbod van mij wil afslaan nou hebben jullie dan jullie zin???
groetjes marialva
Laatst bijgewerkt door marialva op 10-05-07 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:23

Yups, dat bedoel ik.

Door hier volkomen overenthousiast op te storten is de kans alleen maar heel groot dat er mensen meer beschadigd worden.

Dat lijkt het me ook niet waard.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:24

Ik zet een slotje op dit topic.

Als mensen iets willen doen voor de gedupeerde families dan kunnen ze contact opnemen met de Tros en dit gewoon als prive persoon doen zonder Bokt er in te betrekken.