Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Apple schreef:Ik wil even een rem zetten op dit topic.
Dit topic is begonnen met het gebaar van Marialva om een veulen te schenken aan 1 van de gedupeerde families. Mooi gebaar en haar goed recht om dat te doen.
Eventuele motieven waarom ze dat doet, of die mensen wel iets hebben aan dat veulen of dat ze wel geld hebben om het te onderhouden lijkt me voor die mensen en voor Marialva om daar uit te komen.
Ik lees nu echter hier op de laatste pagina ook hele verhalen over inzamelingsacties voor alle gedupeerden, inzameling in natura (het gaat hier niet om mensen in rampgebieden of ontwikkelingslanden hoor), schuldsaneringen, noem maar op.
Dit lijkt me echt iets waar je vanaf moet blijven, hoe goed bedoelt ook. Hier zitten echt teveel haken en ogen aan (regelgeving, instanties).
Ja, met een WWB uitkering mag je maar een bepaald vermogen hebben anders wordt dat gekort op je uitkering en ja eventuele extra inkomsten (giften) gaan in eerste instantie linea recta naar de schuldeisers toe.
Daarnaast is dit ook iets waar Bokkers als privepersoon best aan kunnen doneren of mee bezig kunnen zijn. Het gaat echter voor een site als Bokt veel te ver om hier zo uitgebreid bij stil te staan. Onder de vlag van Bokt zal er dus ook nooit een actie komen.
Ik zie nu de reactie van slimmerik: als mensen als privepersoon naar Tros mailen lijkt me prima. Laat dan de term Bokt, Bokkers endergelijke weg.
marialva schreef:je hebt helemaal gelijk maar ik denk ook dat we wat afdwalen want dit topic gaat over dat ik een veulen schenk aan de gedupeerde familie ;) en nu zijn we al bezig over een hele aktie op touw te zetten voor alle gedupeerde, niet dat dat niet oke is maar daar gaat dit topic niet over ik schenk het veulen omdat ik met de familie van brigitte meeleef en tot mijn grote spijt kan ik zelf niets doen voor de andere gedupeerde, en dat had ik heel graag voor de andere gedaan maar ik ben het ook eens dat we opjectief moeten zijn en ik hoop dat ik zo toch mijn goodwil heb kunnen tonengroetjes marialva