Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
spaansewijn schreef:De verdachte is onder de 18? Kinderen horen op de openbare weg niet op bromfietsen, motoren of paarden te zitten. Zeker onder de 16 niet zonder ouderlijk toezicht. Veel te gevaarlijk. Kinderen krijgen niet voor niks geen stemrecht en vallen niet voor niks onder het jeugdstrafrecht. Ze kunnen de verantwoordelijkheid gewoon nog niet aan. Dat maakt dit bericht eens te meer duidelijk. Dus zo spoedig mogelijk een paardenbewijs, een striktere regelgeving en een leeftijdsgrens in te voeren. Concreet zsm in ieder geval een paardencertificaat vanaf 16 jaar net zoals bij bromfietsers.
Verder ken uw wet. Hiet geldt het principe van het subsidiariteitsbeginsel. Je hoort confrontaties uit de weg te gaan als je op een paard zit. Zelfs al probeert iemand je om te brengen dan mag je nog niet over iemand heen rijden als je ook de andere kant kan oprijden. Daarnaast is het niet toegestaan voor een ieder die betrokken is bij een verkeersongeval (en ik denk dat er wel een case is om bij een botsing tussen paard en voetganger op openbaar terrein te spreken van een verkeersongeval als er spraken was van een ongeluk) de plaats van het ongeval te verlaten. Was het opzettelijk dan is ze strafbaar, was het een ongeluk dan is ze ook strafbaar.
Huertecilla schreef:___Sanne schreef:Maar hoe het ook gegaan is, ik vind wel dat je gewoon de poep achter je op moet ruimen in een woonwijk nogwel!
Als je rijdt waar je hoort te rijden is daar de wegbeheerder voor verantwoordelijk. Als je vindt dat je wat moet doen geef dan een kaartje met het telefoonnummer daarvan aan de zich eventueel ergerende bewoner(s).
Als je er niet hoort te rijden.... hoor je er niet te rijden.
HC
Bokkiej schreef:wat een aso ruiter zeg. Ik vind dat iemand er best wat van zeggen mag.
Ik ben het eens met Huertecilla
Ze reed express op um in, dan is zij toch echt wel schuldig lijkt mij?
Bokkiej schreef:het gaat nu niet over honden lijkt mij.
jakkiwakki schreef:Er is geen enkel excuus om op een 12-jarige in te rijden te paard of per brommer. Levensgevaarlijk!
jakkiwakki schreef:Ik hoef de andere kant van het verhaal niet te horen. Er is geen enkel excuus om op een 12-jarige in te rijden te paard of per brommer. Levensgevaarlijk!