Ruiter rijdt expres in op kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Orange_peach

Re: Ruiter rijdt expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:34

Er zijn inderdaad wel ergere dingen in de wereld, maar als deze dame nu niet word aangepakt voor haar gedrag gaat ze denken dat ze er altijd op deze manier vanaf komt! Ik ben het eens met Huertecilla, ze verdient wel een ergere straf dan excuses aanbieden!

OP

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:54

spaansewijn schreef:
De verdachte is onder de 18? Kinderen horen op de openbare weg niet op bromfietsen, motoren of paarden te zitten. Zeker onder de 16 niet zonder ouderlijk toezicht. Veel te gevaarlijk. Kinderen krijgen niet voor niks geen stemrecht en vallen niet voor niks onder het jeugdstrafrecht. Ze kunnen de verantwoordelijkheid gewoon nog niet aan. Dat maakt dit bericht eens te meer duidelijk. Dus zo spoedig mogelijk een paardenbewijs, een striktere regelgeving en een leeftijdsgrens in te voeren. Concreet zsm in ieder geval een paardencertificaat vanaf 16 jaar net zoals bij bromfietsers.

Verder ken uw wet. Hiet geldt het principe van het subsidiariteitsbeginsel. Je hoort confrontaties uit de weg te gaan als je op een paard zit. Zelfs al probeert iemand je om te brengen dan mag je nog niet over iemand heen rijden als je ook de andere kant kan oprijden. Daarnaast is het niet toegestaan voor een ieder die betrokken is bij een verkeersongeval (en ik denk dat er wel een case is om bij een botsing tussen paard en voetganger op openbaar terrein te spreken van een verkeersongeval als er spraken was van een ongeluk) de plaats van het ongeval te verlaten. Was het opzettelijk dan is ze strafbaar, was het een ongeluk dan is ze ook strafbaar.

geweldig dan mag ik dus met mijn verzorgpony's alleen in het weiland lopen en rijden, tussen 7 ander pony's.
dat wordt gezellig Haha! we hebben namelijk geen bak.
en als iemand mij probeert af te maken, mag je toch wel aan zelfverdediging doen

maar vind het inderdaad wel knap dat die ruiter haar paard z'n voet precies op jongens teen kreeg.
was mij niet gelukt Clown

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:09

Ik denk dat de jongen in dit geval ook niet "heilig" zal zijn.
In de meeste gevallen loop je opzij als iemand met z'n paard/pony
"bedreigend"" naar je toe komt.
Het feit dat hij bleef staan, denk ik dat het verhaal héél anders is en zij beide niet onschuldig zijn.

Toen ik vroeger nog buiten reed, heb ik ook last gehad van jochies, die "stoer" probeerden te zijn Gaaaap
en zelfs een vreemde aso die bleef kijken (hij op de brommer) omdat hij me leuk vond, toen hebben we zeker woorden gehad,want dat vond ik creepy.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:26

wat een aso ruiter zeg. Ik vind dat iemand er best wat van zeggen mag.
Ik ben het eens met Huertecilla Knipoog
Ze reed express op um in, dan is zij toch echt wel schuldig lijkt mij? Verward

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:29

Huertecilla schreef:
___Sanne schreef:
Maar hoe het ook gegaan is, ik vind wel dat je gewoon de poep achter je op moet ruimen in een woonwijk nogwel!

Als je rijdt waar je hoort te rijden is daar de wegbeheerder voor verantwoordelijk. Als je vindt dat je wat moet doen geef dan een kaartje met het telefoonnummer daarvan aan de zich eventueel ergerende bewoner(s).
Als je er niet hoort te rijden.... hoor je er niet te rijden.

HC

sja, maar zo simpel is het niet , zo stata het misschien wel in de regeltjes maar zo werkt het in de praktijk niet

een paard kan poepen , en ook al is dat ergens waar het zou mogen op de openbare weg , dan kan het ook mis gaan
in de zin van mensen die het zien
boos worden en op ruiter met paard afstappen
paard stapt per ongeluk op voet
en voila, een rel is geboren en een sensatieverhaal staat in de krant

regels zijn leuk
maar jij zal toch ook wel weten dta regels maar al te vaak niet nageleefd worden
en dat mensen niet altijd even handig reageren

nogmaals, ben nog steeds benieuwd of de jongedame daadwerkelijk op de jongen is ingereden
of dat het verhaal heel anders in elkaar zit

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:31

Bokkiej schreef:
wat een aso ruiter zeg. Ik vind dat iemand er best wat van zeggen mag.
Ik ben het eens met Huertecilla Knipoog
Ze reed express op um in, dan is zij toch echt wel schuldig lijkt mij? Verward

ik denk nog steeds dat wij niet weten wat er is gebeurt
er staat een krantenberichtje, met 1 kant van het verhaal
misschien is het zo gebeurd als in het bericht
maar voor hetzelfde geld is er heel wat anders gebeud

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:32

Als het expres deed wel
Als dat jongetje alleen maar wat gezegt heeft en verder niets gedaan.

Ik zie het al bijna voor me
Moeder, waarom loop je mank jongen
Ja er heeft een paard opgestaan

Hoe komt dat?
Ja ik zei dat het paard er niet mocht poepen en toen reed ze op me in

Dus hup stel op sprong naar de politie

OF

Moeder, waarom loop je mank jongen
Ja er heeft een paard opgestaan

Hoe komt dat?
Ja ik zei dat het paard er niet mocht poepen en pakte toen een steen en smeet die en riep, flikker op met je vuile t*fus stink knol...
Ze kwam toen bij me staan en toen een vreindje van me nog een steen gooie schrok het paard en stond op m'n voet

Moeder, wat jij stenen gooien, jij mag vandaag geen playstation meer...

Dat kan dus ook een optie zijn
Nogmaals, ik geloof niet meer zo heilig in de onschuld van jochies van die leeftijd...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:34

Haha! Haha! Hihihi Wel goed gezegd weer Runningkawa!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:39

Ik ga maar niet oordelen. Een jongen zou eerder bang zijn maar goed. Ruiters zijn altijd eerlijk natuurlijk. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:40

Nee hoor, voor hetzelde ged klopt het verhaal wel, want niet alle ruiters zijn heilig. Maar ook niet alle jochies van 12.
Ik zou dus eerst 2 kanten willen horen en dat krijgen we hier niet

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:44

Als de ruiter niet schuldig was dan had ze dat heus wel gemeld bij het politiebureau lijkt mij?
Ik zou tenminste wel gelijk naar de politie gaan als ik niets gedaan had. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:45

Dat is misschien ondertussen ook wel gebeurd Lachen

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:46

Ik denk het niet anders zou het nu ook wel in het nieuws zijn denk ik.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:46

Ik heb het zelf ook vaak genoeg aan de hand gehad, maar net niet erg genoeg om naar de politie te gaan hoor? Politie heeft vaak wel wat beters te doen.
Niet alle ruiters zijn heilig maar zeker ook de vele wandelaars, hondenbezitters en kinderen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:48

Volgensmij komt dat als iemand zich gemeld heeft niet zo snel in de krant dan dat er naar iemand gezocht wordt Lachen

Idd mork, pas ook weer iemand die gewoon de honden los laat lopen.
Nu is die vam mij er absoluut niet bang van, maar is hij ze beu geeft hij wel een mep.
Nou dan heb je de poppen ook aan het dansen...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:53

Ik heb al zo vaak mensen gewaarschuwd met hun honden! Ik heb zelf ook een hond hoor? mijn paard trapt eigenlijk nooit, maar je weet maar nooit? Soms moeielijk uit te leggen aan mensen. Ik heb met mijn paard weleens aan een training voor honden meegedaan bij ons in het park. Erg leuk. Er was toen veel communicatie tussen honden en paardenbezitters. Vaak toch onwetendheid van mensen, ten koste soms van de honden.
Wel leuk te zien toen hoe de honden voor en de cursus reageerden op mijn paard!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:08

Wat ik me afvraag, als ik in de binnenbak rijd, en mijn paard geeft een mep naar een ander paard, paard mankt ed.. Is mijn paard dan niet in fout? En ben ik niet diegene die instaat voor het gedrag van mijn paard? Ben ik dus niet in fout?
Want als ik dan in fout ben, dan zou deze dame ongeacht het gedrag van de jongen ook in fout zijn?
Ik zou echt graag weten wat de politie met dit geval doet verder enzovoorts!

OP

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:11

het gaat nu niet over honden lijkt mij. Knipoog

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:20

Bokkiej schreef:
het gaat nu niet over honden lijkt mij. Knipoog

Het was maar ter illustratie bedoelt hoor? Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:49

krant zal idd niet zo happig zijn op het plaatsen van ene berihtje dat iemand zich geeld heft ...
ik bedoel where is the fun in that?

en onschuldig dus dna aar melden , met een boel herrie die er
omheen word gemaakt worden ook onschuldige mensen minder happig op het melden van zichzelf ...
zelfde als blijven staat met poownie als er een hele heisa word gemaakt ter plekke
nogmaals ik zeg niet dat het niet is gegaan zoals vermeld word in het bericht, maar de omstandigheden die getekentworden zijn heel eenzijdig ,

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:09

Jeetje, vind dit echt te erg voor woorden. Echt zinloos geweld. Hoop dat ze der pakken, en dat paard zelf over haar voeten laten lopen Boos!

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:19

Ik hoef de andere kant van het verhaal niet te horen. Er is geen enkel excuus om op een 12-jarige in te rijden te paard of per brommer. Levensgevaarlijk!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:27

jakkiwakki schreef:
Er is geen enkel excuus om op een 12-jarige in te rijden te paard of per brommer. Levensgevaarlijk!

Met een auto of een bus of alle andere vervoersmiddelen ook hoor Knipoog

OP

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:18

jakkiwakki schreef:
Ik hoef de andere kant van het verhaal niet te horen. Er is geen enkel excuus om op een 12-jarige in te rijden te paard of per brommer. Levensgevaarlijk!

Ik kan me een topic herinneren van iemand die rond 3 januari bekogeld werd met vuurwerk waardoor haar paard op hol sloeg....'t was gelukkig met een sisser afgelopen maar zij had ook dood kunnen zijn....als ik daar met een paard bij was geweest kun je er op rekenen dat ik er in een volle galop achteraan was gegaan en die jongens hadden ook zeker even pijn mogen voelen...of dat nu van mij was of van 't paard maakt me dan niks uit....Nogmaals...er zijn wie niet horen wil moet maar voelen-situaties waar jij niet omheen kan...zeg daarom ook maar nooit 'nooit' Knipoog

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:20

Wat is dan eigenlijk wel een reden om iemand met opzet te verwonden (met of zonder paard).

Als iemand mijn paard expres verwond (dan ook maar net hoe). Dan krijgt die gene een bezem tegen zijn hasses, Poging tot doodslag of niet, van mijn paard moet je afblijven.
Als ik op mijn paard zit, en 3 rotpubertjes gooien grote stenen naar mijn paard, kunnen ze niet van mij verwachten dat ik leuk doorrijd en het negeer... Of ik er nou problemen mee krijg of niet.

Ik kende een meisje met 3 pony's, waarvan 1 net genezen was van 2 jaar licht kreupel zijnde.
Ze was haar andere pony aan het afzadelen, en op het moment dat ze haar pony los liet in de wei, liep er een idioot met een (hoe heet okalweer z'n dikke brede black&tan vaak happerige hond ?) voorbij.
Paarden waren allemaal even aan het gek doen, dus die hond erachteraan (ik en mijn moeder zagen dat die vent zijn hond losmaakte van de lijn toen de pony's rende) beet vervolgens pony in achterbeen, buik en dij.
Meisje pakte een metalen schop en heeft die hond kapot geslagen, vervolgens de eigenaar een ram verkocht ermee.

Eigenaar van de hond kreeg de volle schuld en een fikse boete (hoe het met de hond is afgelopen weet ik niet), het scheen ook al eerder gebeurt te zijn bij een aantal schapen...
Pony is gelukkig alles goed mee afgelopen.

Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben als het om mijn pony ging...