Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yrrah

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:53

ff offtopic @ Cristina....wat voor bedrijf heb jij?? Is al eerder gevraagd maar misschien had je die vraag niet gezien.[/quote]
Ik weet niet meer waar precies, maar dat heeft ze al ergens gezegd: dierenarts.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 01:40

Zo het heeft even gekost om zo'n heel topic door te lezen Clown
Het is weer vooral "ik heb gehoord dat"
En op zulke uitspraken wordt je op bokt natuurlijk helemaal met de grond gelijk gemaakt.
Als de AID werkelijk bij die man op zijn erf is geweest en er geen paarden in beslag zijn genomen, dan zal het allemaal nog wel meegevallen zijn.
We herinneren ons natuurlijk allemaal nog wel dat topic van enige tijd geleden waar een aantal gratenpakhuizen in beslag werden genomen, wat natuurlijk zéér ten onrechte was, daar deze beesten zo perfect werden verzorgd.
Hoe de AID ook handelt het is kennelijk nooit goed, want bokt weet het beter.
Lijkt mij zeer verstandig om een grondig onderzoek naar deze man af te wachten, eer iedereen massaal met zijn vingertje gaat wijzen.
Niet iedereen houdt nu eenmaal zijn paarden op een manier die iedereen aanstaat, kijk alleen maar naar de discussies tussen de naturals en niet-naturals.
En tja, paarden die gefokt worden voor de slacht, dat vinden wij, als paardenliefhebbers, natuurlijk not-done, maar zo lang er paardenvlees gegeten wordt, zullen er paarden geslacht worden voor hun vlees.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 03:11

slimmerik schreef:
Dank je wel.... is een beetje mijn hobby Bloos (ava's maken dus)

Ik vind hem ook geweldig leuk.....ben jij dat zelf met je hond ?..... Haha! Haha! Haha!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 08:41

Citaat:

En dat is wat mensen als slimmerik en ikbenellen nu al de hele tijd zeggen Pling

OW is dat zo ,,, nee ........... dame.... jullie willen niet horen wat er verder aan vooraf gaat al jaren en jaren ....

Jullie lezen selectief verkloten gaag een quote ....erg jammer ....

Maargoed een discussie is prima maar sta dan wel open voor wat een ander te zeggen heeft ...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 08:52

hoera, dat moet je niet hier tegen ons komen vertellen, dat moet je de AID vertellen en dat had je al jaren geleden moeten doen en niet pas nu het in het nieuws komt.

Op Bokt plaatsen is alleen maar stemmingmakerij, pas als je het bij de AID mee meldt kan er wat mee gedaan worden.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:05

Karl66 schreef:
hoera, dat moet je niet hier tegen ons komen vertellen, dat moet je de AID vertellen en dat had je al jaren geleden moeten doen en niet pas nu het in het nieuws komt.

Op Bokt plaatsen is alleen maar stemmingmakerij, pas als je het bij de AID mee meldt kan er wat mee gedaan worden.

En waar baseer je het op dat ik nooit stappen eerder heb ondernomen of iets gedaan heb ???

Wat betreft de AID ........ Net als de rest een standaard mail .... terug gekregen .... dit keer.......

Misschien moet we proberen naar elkaar te luisteren ..... Lijkt me dat we allemaal het beste willen voor de dieren ...

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:34

ik heb me een stukje door dit topic proberen te worstelen, tja wat moet je er nou van zeggen...
Die paarden hebben in de zomer een mooi leven, in de winter staan ze beschut, krijgen voldoende eten en staan bij hun kuddegenoten. Ok, ze staan in grote naar mijn idee niet schone hokken, het eten dat ze krijgen is niet bepaald pavo te noemen, ik zou mijn dier daar niet heen brengen. Maar hebben ze het zoveel slechter dan een dier wat vastgebonden staat in een stand, of helemaal alleen staat in een klein hok en er 1 of twee keer als een fiets uit wordt gehaald en in t zweet gereden wordt of een dier dat niet te eten krijgt of juist veel te veel??? Ik weet het niet.
Als het mijn paarden waren zou ik hun stallen beter schoon houden en ze in elk geval beter verzorgen. Aan de andere kant zou ik er nooit zoveel willen-probeer maar eens elke dag zo'n 200 paarden te poetsen. Ik denk dat ze niet bij hem worden weggehaald omdat in hun levensbehoeften wordt voorzien, ze zijn lekker dik en mankeren verder niks-ze zijn hooguit vies en klitterig en hebben hoeven die niet netje zijn bekapt. Ze worden niet geslagen of wat ook. Ze zijn trouwens vaak wel erg goed bruikbaar als gebruikspaard want juist omdat ze niet in handen zijn geweest en alleen natuurlijk kuddegedrag kennen, zijn ze niet ''verpest''. Je kan een jong paard in handen hebben en er een prachtig liefdevol opgevoed diertje van maken maar er zijn helaas ook zat mensen die er niet goed mee omgaan en een jong dier totaal verzieken-de volgende eigenaar krijgt dat stukje wel mee als hij /zij het dier koopt. Ik heb wel eens dieren van Lootsma gekocht en ze waren heel snel hastermak en konden snel voetjes geven en meelopen juist omdat ze nog helemaal blanco zijn. De eerste dag liet ik ze bekomen en wennen dat ze ergens anders waren en dan ging ik er rustig bij zitten en wachten tot het dier nieuwsgierig genoeg was om zelf bij me te komen. Stukje bij beetje kwam dan het eerste gesnuffel aan mij en de eerste aai over de neus en zo werd het contact verder uitgebouwd. Als ik het vertrouwen had dan had ik het ook helemaal en liepen ze als een mak schaap met me mee. Meestal had ik binnen een week een beestje dat voetjes geeft en dat ik normaal kon poetsen, aaien en meevoeren aan een halster (ik was er wel elke dag bij en heel rustig mee bezig).Kopschuw zijn ze ook niet want ze hebben weinig tot geen ervaring met mensen, dus ook geen slechte ervaring. Ik vind het persoonlijk heel mooi om met een helemaal puur en blanco dier bezig te zijn ,alles wat je ze meegeeft is het eerste wat ze leren van een mens en dat blijft de rest van hun leven bij ze . Als je dat met gevoel en beleid doet dan heb je een dier dat vol vertrouwen is.
Of het verdrinkingsdrama Lootsma 's schuld is.... Hij had ze eerder moeten binnenhalen vind ik.Aan de andere kant is het wel zo dat hij er geen baat bij heeft om ze expres te laten verdrinken en daardoor heel nederland over zich heen te krijgen. Ik weet het allemaal niet meer, ik ben in elk geval erg blij dat de resterende paarden gered zijn.
Laatst bijgewerkt door LucyB op 10-11-06 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:52

hoera schreef:
Citaat:

En dat is wat mensen als slimmerik en ikbenellen nu al de hele tijd zeggen Pling

OW is dat zo ,,, nee ........... dame.... jullie willen niet horen wat er verder aan vooraf gaat al jaren en jaren ....

Jullie lezen selectief verkloten gaag een quote ....erg jammer ....

Maargoed een discussie is prima maar sta dan wel open voor wat een ander te zeggen heeft ...

Amen Hoera!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:18

LucyB schreef:
in de winter staan ze beschut, krijgen voldoende eten en staan bij hun kuddegenoten. Ok, ze staan in grote naar mijn idee niet schone hokken, het eten dat ze krijgen is niet bepaald pavo te noemen

Nou wordt ik toch nieuwsgierig, waar haal je die info vandaan, ben je er een keer in de winter langs geweest????

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:24

sarabande schreef:
Karl66 schreef:

Nou nee hoor ik lees voortdurend dat die arme boer maar slecht bejegend wordt Ach gut

Goed lezen dan, net als Karl. Ik zeg alleen dat WIJ niet kunnen oordelen van achter de computer.

En dat als die boer nu gesponsord wordt in de vorm van "ik koop een sielug paard", dat zijn handel daarbij alleen maar floreert.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:26

sarabande schreef:
Hou het in de gaten en kijk de volgende jaren weer, dat lijkt me belangrijker.

Wakey, wakey, dit zeggen we toch al 3 topics lang!!!!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:30

IKbenEllen schreef:
sarabande schreef:
Hou het in de gaten en kijk de volgende jaren weer, dat lijkt me belangrijker.

Dat zeggen we allemaal maar er zijn mensen die af willen dwingen dat de mensen die vinden dat je het aan de rechter moet overlaten en er voor gezorgd moet worden dat de paarden in de toekomst het ook goed moeten hebben, toe moeten geven hoe slecht die paarden het wel niet hadden en wat voor 'n zak die boer wel niet is ....en dat de paarden nu onmiddelijk weg moeten, en dat hij nooit geen dieren meer mag hebben.....

En kijk dat vertikken wij nou juist omdat wij iemand pas veroordelen als er wat te veroordelen valt.... Knipoog

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:30

Er is ook ergens gezegt van dat de eigenaar al heel lang bezig was de paarden te verplaatsen tenminste dat hoorde ik van me moeder.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:35

IKbenEllen schreef:

Nee er wordt gekeken naar hoe hij het nu doet, dat lijkt me weinig relevant

Kijk naar het verleden en in de toekomst als de aandacht geluwd is.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:46

sarabande schreef:
IKbenEllen schreef:

Nee er wordt gekeken naar hoe hij het nu doet, dat lijkt me weinig relevant

Kijk naar het verleden en in de toekomst als de aandacht geluwd is.

Precies Sarabande... Die boer kijkt nu op dit moment wel uit wat ie doet.... Er is nu veel te veel aandacht voor hem. Maar wat gebeurt er als de aandacht verslapt???

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:53

dan gaan we het hopelijk niet ook vergeten, zoals nu overlegd worden we op de hoogte gehouden door meiden dar uit het dorp, en als het mis gaat, maken we wel een topic op bokt, en kan iedereen weer mailen naar de aid Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:54

BitchyWitchy schreef:
Precies Sarabande... Die boer kijkt nu op dit moment wel uit wat ie doet.... Er is nu veel te veel aandacht voor hem. Maar wat gebeurt er als de aandacht verslapt???

Dat wordt dus jullie taak hè Haha! Haha! Haha!
(en de rest van Nederland natuurlijk)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:37

BitchyWitchy schreef:

Dat is dan wat we bedoelen met IN DE TOEKOMST (ook controleren).

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:50

Zo... Ik kan de topics e.d. helemaat niet meer volgen. Hoe staat het er nu voor, voor de paarden en de familie? (bedoel, wat is men van plan? Niet wij, maar instanties)

Vanmorgen stond er een groot artikel in onze krant met de fam. Lootsma waar ze heel hun kant van de gebeurtenissen in deden.

balloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:08

Lucy b, dat lijkt me een zinnig verhaal.
Welke krant Dito?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:10

balloon schreef:
Lucy b, dat lijkt me een zinnig verhaal.
Welke krant Dito?

Het Laatste Nieuws,
Ga snel even kijken maar vermoed dat het niet op hun website zal staan.
Nee, staat er niet op helaas. Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:19

Dito schreef:
Vanmorgen stond er een groot artikel in onze krant met de fam. Lootsma waar ze heel hun kant van de gebeurtenissen in deden.

In een Belgische krant, merkwaardig.
Hopelijk dat Gaja er niet op af gaat, dan krijg je toch een heel ander verhaal denk ik.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:22

sarabande schreef:
Dito schreef:

In een Belgische krant, merkwaardig.
Hopelijk dat Gaja er niet op af gaat, dan krijg je toch een heel ander verhaal denk ik.

Het is wel degelijk waar, staan ook foto's bij enal.
Van Gaia heb ik hierover in de media nog niet echt iets vernomen, ook van bv. Bite Back niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:23

Wat was de strekking van dat krantenartikel Dito? En Gaia en Bite Back, zijn dat (paarden)tijdschriften ofzo?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:37

Dito schreef:
Het is wel degelijk waar, staan ook foto's bij enal.
Van Gaia heb ik hierover in de media nog niet echt iets vernomen, ook van bv. Bite Back niet.

Hoe bedoel dat het degelijk en waar is dar zijn 2 woorden die niet echt bij die krant horen Clown

(ik vind alleen de overlijdensadvertenties grappig met foto's en onderschriften als was lid van de visclub Haha! , sorry off topic)