Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gertjuuh

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:29

jasmijn78 schreef:
gertjuuh schreef:
Deze paarden kunnen toch nog dienen als gezelschapspaard?

Ga jij een paard als gezeldschapje houden als hij in pension 275,- per maand kost? En hoeveel mensen hebben nu werkelijk zoveel ruimte dat zo'n paard niet in de weg loopt?

gertjuuh schreef:
Iedereen moet altijd een top paard hebben, waarom geef je zo'n beestje geen kans?

Omdat het kansloos is. Niet iedereen hoeft een toppaard te hebben, maar wel een paard wat geschikt is voor het doel wat diegene voor ogen heeft. Dus als iemand van springen houdt, moet het paard kunnen springen, als iemand van recreatie houdt, moet het verkeersmak zijn, als je ermee gaat fokken, moeten er papieren bijzitten en moet het paard het liefst nog wat gepresteerd hebben. Deze paarden kunnen niks, zijn niet in handen geweest en er is niet selectief mee gefokt. Dat maakt ze ongeschikt voor fokkers, voor recreanten en voor sportruiters.

95 % van de paardenliefhebbers hebben nu eenmaal geen paard om er alleen maar naar te kijken.

Ik denk dat dit voor jou kansloos is omdat jij bepaalde eisen stelt aan een paard. En grote doelen voor ogen hebt! Er zijn ook mensen die niet zulke eisen hebben aan paarden. En genieten om zulke paarden een mooi thuis te geven in hun weiland en ja, ik ken zulke mensen!

Er zijn nog heel wat dingen die je deze paarden wel kunt leren!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:29

Nadya, nee ik begrijp het ook niet.

Als iemand mij nou eens rustig en duidelijk uit zou kunnen leggen waarom ze zo overstuur raken dat er ANDERE mensen zijn die met hun EIGEN centen wel willen overwegen om een paard uit die groep te kopen en dat die mensen zich als echte dierenliefhebbers waarschijnlijk net zo druk maken om het dierenleed op markten, of toegebracht door wat voor mensen dan ook maar dat ze nu eenmaal met dit geconfronteerd worden op dit moment en dat ze nu hebben besloten eens iets goed te doen. Wat is dan het probleem? Ik snap dat werkelijkwaar niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:33

Jasmijn, ik doneer al jaren aan diverse instanties en ik doe in het dagelijks leven wat ik kan om mensen bewuster te maken over dierenleed. Het gaat me niet om dat het juist om deze pas geredde paarden gaat, ik help het liefst ALLE paarden en dieren die het zwaar hebben. Hier wordt altijd meteen weer zo zwart/wit gereageerd. Als ik me druk maak over deze paarden, wil dat niet zeggen dat ik me NIET druk maak over alle andere paarden en dieren. Want dat doe ik dus wel. Jij kent me helemaal niet en kan daar dus niet over oordelen, net als al die anderen die roepen dat mensen zich niet druk maken over de varkens en noem maar op. Hier zit iemand die zich daar al jaaaaaaren druk over maakt, zo'n 36 jaar alweer inmiddels.

Wie weet ga ik mee actie voeren, als er iets op touw gezet wordt. En het liefst doe ik dat meteen voor alle paarden en dieren. Graag zelfs!!! Maar als deze paarden in elk geval gered kunnen worden, ben ik alweer een beetje meer blij. En die transporten zouden VERBODEN moeten worden. Het is te gek voor woorden dat dat allemaal nog mag en kan gebeuren. Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:35

@Jasmijn87
Ik denk dat als je zo'n paardje koopt bij hem.
En je geeft het dier aandacht en liefde en de verzorging die die nodig heeft,moet je een heel eind komen
En dan bedoel ik niet in wedstrijden of wat danook.
En die dieren zijn wel wat verkeer gewend hoor ze staan ten eerste vaak genoeg langs de weg ten 2e gaan ze in een trailer mee die helemaal open is waar ze alles kunnen zien.
Dus ik denk opzich dat je met zo'n beestje nog hele leuke dingen kan doen
En ook al kan je er niet veel mee je kunt ze altijd dingen leren.
Een jong paard moet tochook alles nog leren??
Of is een jong net beleerd paard ook gelijk verkeersmak( ja alleen als je het hem hebt geleerd)
Nou en deze paarden kun je dat ook best leren Haha!
daar geloof ik zeker wel in;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:36

Sees schreef:
Nadya, nee ik begrijp het ook niet.

Als iemand mij nou eens rustig en duidelijk uit zou kunnen leggen waarom ze zo overstuur raken dat er ANDERE mensen zijn die met hun EIGEN centen wel willen overwegen om een paard uit die groep te kopen en dat die mensen zich als echte dierenliefhebbers waarschijnlijk net zo druk maken om het dierenleed op markten, of toegebracht door wat voor mensen dan ook maar dat ze nu eenmaal met dit geconfronteerd worden op dit moment en dat ze nu hebben besloten eens iets goed te doen. Wat is dan het probleem? Ik snap dat werkelijkwaar niet.

Ik ook niet, hoor..... Ze WILLEN blijkbaar niet lezen wat we proberen te vertellen. Zegt meer over hun, denk ik dan maar........

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:38

nikkiej_86 schreef:
@Jasmijn87
En je geeft het dier aandacht en liefde en de verzorging die die nodig heeft,moet je een heel eind komen
En die dieren zijn wel wat verkeer gewend hoor ze staan ten eerste vaak genoeg langs de weg ten 2e gaan ze in een trailer mee die helemaal open is waar ze alles kunnen zien.
Of is een jong net beleerd paard ook gelijk verkeersmak( ja alleen als je het hem hebt geleerd)

Tuurlijk kun je die paarden nog van alles leren. Ik ken zat paarden die pas op oudere leeftijd beleerd zijn. Ga maar met ze freestylen, dan komt het echt wel goed........

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:39

Ik vind het echt te erg voor woorden dat ze alsnog naar de slacht gaan.
Maarja wat ik dervan begreep brengt die man elk jaar een koppeltje naar de slacht tis zijn broodwinning,dus het tegenhouden kan ook niet echt!

Ik vind het super als mensen een paard uit die koppel willen kopen..
Ik zelf zou het dan niet doen omdat minstens de helft van de paarden wat er gefokt is puur om de slacht gefokt is en je dus nooit weet of der enventueel gebreken of wat dan ook aanzitten.
Enja als deze paarden niet vast hadden gezeten had der ook geen haan naar gekraaid als ze naar de slacht gingen simpel weg omdat het dan toch niet in het nieuws kwam

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:45

nou ja,even snel uitrekenen,100 paarden a 800 euro... is 80.000 euro aan slachtgeld...

dan houd hij 50 paarden aan,welke allemaal drachtig zijn,dus het jaar erop heeft ie zowiezo weer genoeg dieren om te verkopen...

maar echt,ik zag er heel wat leuke tussen lopen,ook die hengst hier eerder te zien op de foto's...mjammie,die wil ik wel hebben hoor...

Laura1989

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:46

ma_rie_tje schreef:
En ik altijd maar volhouden tegen idereen dat paarden niet gefokt worden voor de slacht...

Ja, dat dacht ik dus ook! Ik wist helemaal niet dat dat nog gebeurde?!
Schandalig.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:48

Nadya schreef:
nikkiej_86 schreef:
@Jasmijn87

Tuurlijk kun je die paarden nog van alles leren. Ik ken zat paarden die pas op oudere leeftijd beleerd zijn. Ga maar met ze freestylen, dan komt het echt wel goed........

Idd !!:D
Zou ook wat wezen! Als ze wat ouder zijn en nog niks met de mens hebben gedaan ze ook niks meer kunnen leren:S

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:52

Als zoekster van gestolen paarden, heb ik een punt dat ik wil aankaarten, hebben zij allemaal een chip of papsoort ? Zelf heb ik de toestand van de paardjes gevolgd van A tot Z, met tranen in mijn ogen, heb bewondering voor de redders en hun paarden.Al de personen die iets aan te merken cap of niet, ze hadden wel uit hun eigen gekomen, wel wees blij dat mensen die reddingsoperatie gedaan hebben en anders had je het zelf moeten doen? Commentaar geven kan iedereen en als ik al die verwijten lees dan besef ik 1000 maal meer waarom ik van dieren houd, mensen kunnen hard zijn en voor mijn part mag ieder zijn opvattingen hebben, maar wees een beetje menselijk, laat ieder in zijn eer en wijsheid en hou je van dieren, wel dan ben je enorm RIJK aan vriendschap.

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:53

Goede actie van de pvda.
Wel heeel toevallig dat ze dit doen in de verkiezingstijd Knipoog

moon2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:06

@jasmijn87
Er zijn ook mensen die het leuk vinden een paard iets te leren zonder de weg van de minste weerstand te kiezen.
Mensen zonder een goed gevulde beurs kunnen net zo capabel zijn wat betreft het beleren van jonge en groene paarden dan de verwende snobs die uitsluitend paarden uit de hogere prijsklasse wensen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:07

Ik denk dat het mooiste voor deze dieren zou zijn om in een goed onderhouden natuurgebied te kunnen blijven als een kudde (wel met toezicht uiteraard) of ben ik nu te penny Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:09

Haha! Denk het wel, we hebben al een paar van die kuddes en in de winter wordt er niet bijgevoerd, moet er een natuurlijke selectie plaats vinden. Vind ook niet iedereen goed.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:09

Winkie, waat maakt het uit. Als het maar gebeurd, toch?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:10

Ik vind trouwens wel dat deze dieren het gezicht van al het dierenonrecht hier in Nederland zijn geworden. Natuurlijk zijn er nog wel ergere voorbeelden, maar deze keer kwam het gelukkig uitgebreid in het nieuws, en heeft het mensen wakker geschud. Mochten ze toch geslacht worden, dan staat dat nogal haaks op elkaar als je het mij vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:11

Best zonde dat zulke mooie paarden voor de slacht zijn, of gaan in ze de mijnen werken, maneges??

Cayenne

mijnen Haha! hebben we die nog dan?

Sonja_vR

mmm...beetje hypocriet deze actie
lekker publiciteits stunt dat wel ...

r zijn dor heel nederland zo ontzettend veel dieren die het heel wat slechter hebben dan de paardne van deze man
ja deze dieren hebben en absolut niet toffe ervaring achter de rug, maar
deze dieren hebben voor de rest van de tijd een hel wat toffer leven dan het gemiddelde gebruikspaard wat 7 dagen in de week op stal staat en er uit mag om te werken en misschien een paar uurtjes land in de zomer

ja, een deel van de dieren zal geslacht worden...dus??
het gros van de gebruikspaarden zal ook uiteindelijk geslacht wrden
zijn die dieren niet zielig dan ?
f gaat de pvvd ook een fonds oprichten voor al die paarden?
gaan we die paarden ok allemaal "redden" ?

oftewel laten we wel even realistisch blijven mensen, is het nu echt zo verschrikkelijk dat een deel van deze paarden die ene geweldig vrij leven hebben gehad naar de slacht gaan?
ik bedoel de slacht van paarden zal blijven bestaan, waarom?
omdat paardenvlees nu eenmaal gegeten word
net zoals koe, schaap en varken...
en de slacht is helemaal geen marteling voor een dier zoals vaak gedacht word ...(wel eens op een slachterij aanwezig geweest?)

pvvd wil gewoon zieltjes winnen , that's all

kwinney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:13

Gisteren is Hedel geweest duizende paarden en pony's waren weer daar.
Al die duizenden paarden en pony's die daar stonden waren in principe ook slachtpaard. Het is maar net wie het hoogste bod doet. De slager of de particulier die een paard zoekt. Die paarden in Marrum gaan ook naar de markt ( de jonge dieren) je kunt dus eigenlijk niet zeggen hoeveel er geslacht worden, ligt er maar aan wie ze koopt. Niet te min vindt ik het schandelig zo wie zo dat dat bestaat. Deze mensen fokken puur voor het geld en het interesseerd hun absoluut niet wat met de paarden na de verkoop gebeurd. Broodfokkers heet dat toch bij honden? Juist door dat wild fokken is er een overschot aan paarden. En die eindigen dan weer op de markt, worden dan in een vrachtwagen gepropt en afgevoerd naar het slachthuis.
Laatst bijgewerkt door kwinney op 07-11-06 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:13

ik had nou vanmiddag gehoord,, van een vriendin van mij op school,, dat ze niet eens naar, de slacht gaan ?? .. ze hebben de eigenaar, gebeld, dus het gaat blijkbaar niet door ? Lachen

maar ik weet het ook niet meer zo precies,, hoe en wat ze nu gaan doen,,
Laatst bijgewerkt door love_fire op 07-11-06 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:14

Nee hij ziet ineens flink wat euries in zijn oogjes met vriendinnen zoals jij. Idd zitten er ook hele leuke paarden tussen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:17

nou ik vind het transport naar italie nu niet echt diervriendelijk te noemen,en ja,dat transport heb ik eens gezien..en is echt vreselijk.

en waarom maken wij ons er druk over..ws omdat het paarden zijn,gezonde nog wel..en ,als ik voor mezelf mag spreken,hou ik erg veel van paarden,en vind het vreselijk,daar die veulentjes te zien op tv,en te weten dat deze de kogel krijgen,hypocriet ,ja ws wel..

en 9 van de 10 gebruikspaarden die eindigen bij een slacht,zijn paarden met medische gebreken,en worden vaak uit hun lijden verlost,dat is wat anders als gezonde dieren die nog een heel leven voor zich kunnen hebben...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:18

Winkie schreef:
Goede actie van de pvda.
Wel heeel toevallig dat ze dit doen in de verkiezingstijd Knipoog

Van de wie? Verward